• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آشپزی و تغذیه » مصرف کره مضر است یا ن؟

    مصرف کره مضر است یا ن؟

    ۳۰۰۹۴۲

    مصرف کره مضر است یا ن؟

    یکی از لذیذترین خوراکی های مربوط به وعده صبحانه، کره است که طرفداران زیادی دارد. ترکیب کره با مربا، عسل و برای بعضی سلیقه ها با پنیر، خیلی از افراد را برای گذاشتن این ماده غذایی سر میز صبحانه وسوسه می کند اما بد نیست بدانید انتخاب کره مناسب کار ساده ای نیست و حساسیت های خاص خود را دارد.

    مصرف کره مضر است یا ن؟

    کره جزو آن دسته از خوراکی هاست که برای انتخاب آن، باید مضرات و فواید آن را در دو کفه ترازو بگذارید و بسنجید تا تصمیم بگیرید که بالاخره خوردن این ماده لذیذ برای شما مفیداست یا مضر؟ اصلا می دانید چند نوع کره وجود دارد و کدام نوع آن فواید بیشتری دارد؟ ما در این گزارش به سوالات شما درباره انواع کره پاسخ داده ایم.

    کره گیاهی یا لبنی؟

    کره ای که از روغن گیاهی تهیه می شود، مارگارین می گویند. مارگارین خواص ظاهری و فیزیکی مشابه با کره لبنی دارد ولی پایه اصلی آن شیر نیست. این محصول اغلب از انواع روغن های نباتی چون ذرت، آفتابگردان، سویا و کتان به همراه برخی افزودنی ها تهیه می شود. این کره فاقد ویتامین های موجود در پنیر بوده و از لحاظ املاحی چون آهن، روی و مس فقیر است.

    البته این کره خواص تغذیه ای روغن های گیاهی را داراست ولی به دلیل فرآیندهای حرارتی تا حدود زیادی از ریزمغذی هایش کاسته می شود. به همین دلیل برای آن که این محصول را از نظر تغذیه ای مشابه کره لبنی کنند با افزودن ویتامین هایی چون A و D آن را غنی و با افزودن طعم دهنده و مواد رنگی، طعم و مزه مخصوص کره را در آن ایجاد می کنند.

    می تواند مضر باشد اگر…

    کره به دلیل طعم لذیذی که دارد، در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر کسی پیدا می شود که رابطه خوبی با کره نداشته باشد. با این وجود، نباید فرموش کرد که مصرف بیش از حد این ماده برای سلامتی انسان مضر است.

    اسیدهای چرب اشباع موجود در کره، کلسترول بد خون را بالا می برد و کلسترول اضافی با رسوب در عروق بدن باعث تنگی شریان ها شده و خونرسانی به اعضای بدن را مختل می کند. همین دلایل باعث شد که چند وقتی مارگارین حسابی برای خودش طرفدار دست و پا کند و تولیدکننده های مارگارین، آن را به عنوان جایگزین تبلیغ کنند.

    مارگارین برعکس آنچه تصور می شود، کم کالری یا فاقد انرژی نیست. مارگارین معمولی مانند کره لبنی حاوی ۸۰ درصد چربی بوده و از نظر تولید میزان انرژی هیچ تفاوتی با کره ندارد. تنها تفاوت این دو محصول در نوع چربی گیاهی و حیوانی آنهاست.

    هر دو نوع چربی در هر گرم حاوی ۹ کالری انرژی هستند. کره حیوانی از شیر تازه گاو تهیه می شود و ۸۲ درصد چربی، ۱۶ درصد آب و ۲ درصد املاح شیر در آن موجود است، بنابراین اگر به کلسترول بالا مبتلا هستید این کره را فراموش کنید.

    خیالتان راحت؛ مارگارین اصلا کره نیست!

    تفاوت بین کره و مارگارین در ترکیب اسیدهای چرب آنها است. کره حاوی کلسترول است که نمایانگر اجزای تشکیل دهنده با منشأ حیوانی است در حالی که مارگارین به طور عمده حاوی چربی های گیاهی است. از طرف دیگر در مارگارین، مقدار اسیدهای چرب ضروری یعنی اسیدهای چرب غیر اشباع با چند پیوند دوگانه به مراتب بیشتر است. اگرچه گروهی معتقدند مارگارین جانشین سالم و بی خطر برای کره به حساب می آید اما برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که ماده ای در مارگارین وجود دارد که می تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد.

    این مشکل هنگامی نمایان می شود که بخواهیم مارگارین را مانند کره به صورت جامد درآوریم. مارگارین ها انواع مختلفی دارند و در صورتی که نوع خوب مارگارین – که همان نوع مایع آن است – استفاده شود، به مراتب از کره بهتر است؛ در غیر این صورت شما کاملا ضرر کرده اید زیرا علاوه بر آن که سلامت تان را به خطر انداخته اید، خودتان را نیز از مزه خوش کره محروم کرده اید.

    اندازه نگه دار که اندازه نکوست

    با همه حرف هایی که زدیم، باز هم مثل همشه مصرف به اندازه و استاندارد کره، مثل هر ماده غذایی دیگری، نمی تواند دردسری برایتان ایجاد کند. اگر به بیماری خاصی مبتلا نیستید و پزشک، مصرف کره را برای تان ممنوع نکرده، مصرف روزانه آن مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

    میز صبحانه روی پشت بوم!

    حالا که هوا بهاری شده و قدم زدن در خنکای صبح دلپذیر است، یک پیشنهاد وسوسه کننده برای تان داریم.

    اگر ساکن محله های مرکزی شهر هستید یا محل کار و تحصیل تان اطراف بلوار کشاورز است، می توانید بعد از یک پیاده روی دلچسب در هوای بهاری این بلوار، خودتان را به یک صبحانه روی پشت بوم مهمان کنید!

    طبقه همکف برج های سامان برای کافه روها جای آشنایی است. کافه پشت بوم درست همین جا واقع شده است. این کافه انتخاب های متنوعی برای صبحانه پیش روی شما گذاشته؛ صبحانه ایرانی، عدسی، املت سوییسی، فرنی، املت روسی و صبحانه انگلیسی در منوی صبحانه این کافه دیده می شوند. قیمت ها از ۱۴ هزار تومان شروع می شود و سینی صبحانه پشت بوم هم ۲۸ هزار تومان قیمت دارد. طراحی فضای این کافه به شکلی است که فکر می کنید میز صبحانه را روی پشت بوم برده اید.

    ۲ نوع کره پرطرفدار

    کره پسته

    کره پسته محصول غذایی خمیری شکل است که از مغز پسته برشته و آسیاب شده همراه با شکر یا شیرین کننده های طبیعی مانند عسل و شهد به دست می آید. این محصول به راحتی می تواند در دمای اتاق نگهداری شود و نیازی به فریز کردن ندارد. کره پسته می تواند در صبحانه و عصرانه مورد استفاده کودکان و سالمندان قرار گیرد. این محصول منبع خوب چربی از نوع غیر اشباع و پروتئین است.

    کره بادام زمینی

    کره بادام زمینی جزو لذیذترین محصولات تهیه شده از بادام زمینی است. خوردن مقدار کمی کره بادام زمینی می تواند برای مدت طولانی، احساس سیری ایجاد کند، در نتیجه برای کسانی که می خواهند مقدار کمی غذا میل کنند مناسب است. در ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی، ۵۸۰ تا ۵۸۸ کالری انرژی و در ۱۰۰ گرم کره حیوانی ۷۵۰ کالری انرژی نهفته است.

    کره بادام زمینی از کالری و اسیدهای چرب اشباع کمتری برخوردار است اما در صورت افزایش مصرف کره بادام زمینی، کالری بیشتری به بدن رسیده و اضافه وزن و چاقی عارض خواهد شد. مصرف کره بادام زمینی در وعده صبحانه توصیه می شود چرا که می تواند وعده غذایی مقوی و کاملی برای افراد به خصوص کودکان باشد.

    مصرف کره مضر است یا ن؟

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • خرید کتاب های جبر خطی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی کامپیوتر
  • کتاب های زیباشناسی اورجینال
  • خرید کتاب های تاریخ از آمازون
  • خرید کتاب آسیب شناسی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی طراحی وب
  • خرید کتاب های خارجی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی مصالح
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>