• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » روانشناسی » ۸راهکار سریع برای کاهش استرس و اضطراب

    ۸راهکار سریع برای کاهش استرس و اضطراب

    در زندگی روزمره خیلی از ما گاهی مشکلات و اتفاقاتی رخ می دهد که باعث میشود تمرکز و آرامش خود را از دست بدهیم و جایش را به استرس و اضطراب بدهیم.مشکلات متعدد، توالی اتفاقات ناگوار،زمان کم برای انجام وظایف ،خبرهای ناگهانی و…همه از عوامل ایجاد استرس هستند.البته گاهی تجربه کردن استرس و هیجان بد نیست و زندگی و حال مارا از یکنواختی در می آورد،اما در زندگی برخی افراد تعداد و زمان این استرس ها آنقدر زیاد شده که به یک مشکل و دغدغه ی بزرگ برای آنها تبدیل شده و آرامششان را به طور کامل سلب می کند.

    سریع ترین راه های کاهش استرس

    سریع ترین راه های کاهش استرس

    راهکار های کاهش استرس

    استرس هم مانند خیلی از مشکلات قابل حل است .فقط کافی است راهکار های پیشگیری یا مقابله با استرس را بدانید و کمی تلاش وتمرین کنید تا بتوانید استرس خود را کاهش دهید، یا به طور کامل آن را از بین ببرید و آرامش را به زندگی خود برگردانید.اکنون ما  هشت راه آسان و سریع  برای  کاهش استرس به شما معرفی میکنیم که بدون هیچ هزینه ای و تنها با به یاد داشتن این نکات بتوانید اضطراب خود را بر طرف کنید.

    نفس عمیق بکشید

    سریعترین راه کاهش استرس کشیدن نفس عمیق است .نفس کشیدن عملی طبیعی است که به طور عادی در بدن انجام می شود و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که عمیق و بلند نفس بکشید.موقع استرس ضربان قلب شما بالا می رود و برای همین احساس بی تابی میکنیدو تند تند نفس می کشید،کشیدن نفس عمیق و متمرکز ضربان قلب شما را به حالت عادی بر می گرداند و استرس شما را کاهش می دهد.اگر خود را مجبور کنید که آرام نفس بکشید قلب شما هم مجبور میشود آهسته تر بتپد.

    داد بزنید و گریه کنید

    گریه کردن یکی از راه های ابراز و تخلیه کردن احساسات و فشار های عصبی یا عاطفی است . موقع شادی ،غم،خشم،ناراحتی و فشار روحی ،استرس و اضطراب و هرزمان که وجودتان مملو از احساسات و هیجانات است و این احساسات و هیجانات در شما نمی گنجد و می خواهید آن را تخلیه کنیدگریه کردن یکی از راه های آن است.گاهی وقت ها استرس آن قدر وجود مارا احاطه می کند که احساس خفگی به مادست میدهد و احساس می کنیم چیزی در وجود خود داریم و باید آن را به بیرون پرتاب کنیم.داد زدن یکی از راه ها کاهش اضطراب است.البته در مکان های عمومی و محل کار و خانه این کار غیر ممکن است ،داخل ماشین ،یک جاده ی خلوت و یک مکان دنج و آرام می تواند جای مناسبی باشد.

    راهکار های کاهش استرس و اضطراب

    راهکار های کاهش استرس و اضطراب

    دوش آب گرم

    دوش آب گرم برای کاهش استرس مفید است .وقتی مضطرب می شویم ،جریان خون در بدن ما کم میشود.دوش آب گرم باعث می شود جریان خون به حالت عادی برگردد،وقتی جریان خون در بدن متعادل باشد،بدن نیز متقاعد می شود که در حالت خوبی به سر می برد و مشکلی وجود ندارد و استرس شما کم می شود.یک حمام گرم و لذت بخش میتواند حال شما را خوب کند.

    موسیقی آرام

    موسیقی یکی از هنر هایی است که تاثیر زیادی بر مغز و قلب انسان دارد .حتی گیاهان و حیوانات نیز تاثیر آواهای مثبت و منفی را می فهمند .امواج مثبت می توانند از طریق صدا ،تصویر،لمس و حتی نگاه کردن منتقل شوند.گوش دادن به یک موسیقی آرامبخش در جایی ساکت و آرام می تواند استرس شما را کاهش دهد .نیازی نیست از ابزارهای مختلف برای تولید موسیقی استفاده شده باشد .صدای امواج دریا، صدای باد و تکان خوردن برگ های درختان، صدای خروش رودخانه و صدای کسی که دوست دارید میتواند آرامبخش ترین موسیقی برای شما باشد.

    کاهش استرس با موسیقی

    کاهش استرس با موسیقی

    ذهنتان را از عوامل استرس دور کنید

    در یک جای ساکت بنشینید .چشمانتان را ببنید،کمی فکر کنید.رویایی فکر کنید،فکر کنید در یک دشت بزرگ پر از گل های زیبا و خوشبو هستید،آسمان آبیست و ابر های سفید و پنبه ای به آرامی در آن حرکت میکنند.شما نیز روی یک تاب که به شاخه های یک درخت سبز و تنومد بسته شده نشسته اید ،یکی از آن گل های خوشبو را دردست دارید و می بویید… آن وقت است که به خود می آیید و می بینید استرستان از بین رفته و چقدر آرام هستید.

    کاهش استرس

    کاهش استرس

    دعا کنید

    نیاز به برقراری ارتباط با خدا در ذات انسان است . خداوند در قرآن کریم در آیه ی ۲۸ سوره ی رعد میفرماید: (آگاه باشید تنها با یاد خدا دل ها آرامش می گیرد) پس شما نیز بوسیله ی او به قلب هایتان آرامش دهید. هر گونه درخواست برای هر چیزی از خدا و صحبت کردن با و یاری خواستن از او دعاست.او منشا انرژی های مثبت است.با او سخن بگویید و از اعماق وجودتان از او بخواهید شمارا در مشکلات یاری دهد و به او توکل کنید.

    منطقی و خوش بینانه فکر کنید

    اگر مشکلی برایتان به وجود آمد هل نکنید و زود به هم نریزید .هر مشکلی که به وجود آمده راه حلی دارد یا هر عاملی که باعث ایجاد استرس شده بالاخره رفع میشود .به خودتان بگویید:خب اتفاقی افتاده و من باید آن را بر طرف کنم. نه این که افکار بد سراغم بیاید و من دست و پایم بلرزد و قلبم تند تند بزند.امیدوار باشید و با افکار مثبت خودتان را آرام کنید.

    کار های مورد علاقه تان را انجام دهید

    اگر در کار یا هنری مهارت دارید آن را انجام دهید.مثلا اگر می توانید پیانو یا ویلون بنوازید یا در نقاشی کشیدن ماهرید به سراغش بروید .انجام کار هایی که در آن مهارت دارید، می تواند  باعث کاهش استرس و اضطراب شما شود .یا اگر کاری حال شما را خوب می کند انجامش دهید.این کارها برای کاهش استرس است.

    راهکار های کاهش استرس

    راهکار های کاهش استرس

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • کتاب های تجارت اورجینال
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کامپیوتر
  • کتب خیاطی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی طبیعی
  • دانلود منابع مرجع متالورژی
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی مدیریت
  • دانلود فایل های زبان اصلی خواب هیپنوتیزم
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>