• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » دلایل ابتلا به لوپوس+اطلاعاتی درباره ی بیماری لوپوس

    دلایل ابتلا به لوپوس+اطلاعاتی درباره ی بیماری لوپوس

    دلایل ابتلا به لوپوس+اطلاعاتی درباره ی بیماری لوپوس

    از بیماری لوپوس چه میزان اطلاع دارید این عارضه با چه زمینه هایی پدید می آید نشانه های بارز و مهم برای مبتلاشدن به آن کدامند چه رو شهای درمانی برای آن می توانیم در نظر بگیریم

    783631_335

    دلایل ابتلا به لوپوس+اطلاعاتی درباره ی بیماری لوپوس

     لوپوس یک بیماری خودایمنی مزمن است که می تواند هر بخشی از بدن مانند (پوست، مفاصل یا اندام درون بدن) را آسیب برساند. مزمن بدان معنی است که علائم و نشانه های بیماری به مدت طولانی تر از شش هفته و اغلب برای چندین سال می ماند.

    لوپوس دارای یک مرحله عود که (علائم بیماری بدتر و شما دارای احساس بد) و یک مرحله بهبودی (علائم بهبود و شما دارای احساس بهتر) هستید. لوپوس بیماری مسری نیست و از طریق تماس جنسی منتقل نمی شود.

    لوپوس یک بیماری است که دارای علائم خفیف تا تهدیدکننده حیات می باشد و بیمار همیشه باید تحت نظر یک پزشک باشد با مراقبت های پزشکی خوب، بسیاری از افراد مبتلا به لوپوس می توانند یک زندگی کامل داشته باشند.

    در این بیماری، زنان حدود ۹ برابر بیشتر از مردان مبتلا می شوند. معمولا افراد ۱۵ تا ۴۵ سال به این بیماری مبتلا می شوند، ولی احتمال ابتلای کودکان و افراد مسن نیز وجود دارد. علائم این بیماری از انواع خفیف تا شدید متفاوت است. بعضی از بیماران فقط دچار علائم خفیف بیماری می شوند. نشانه های این بیماری در افراد مختلف، ممکن است کاملا متفاوت باشد. از مشخصات ویژه بیماری لوپوس، دوره ای بودن آن است که شامل دوره های عود بیماری (تشدید علائم) و دوره های خاموشی (کاهش علائم) می باشد.

    انواع بیماری لوپوس کدام اند؟

    * لوپوس اریتماتوی قرص مانند (DLE):

    این نوع لوپوس معمولا پوستی که در برابر آفتاب قرار گرفته را تحت تاثیر قرار داده و تاثیری بر روی اندام های حیاتی نمی گذارد. شایعات قرص مانند (گرد) این بیماری معمولا بعد از بهبود باعث باقی ماندن جای آنها بر روی پوست می شوند.

    * لوپوس اریتماتوی سیستماتیک (SLE):

    این نوع لوپوس جدی تر بوده و می تواند باعث بوجود آمدن جوش ها و کهیرهایی شکل پروانه بر روی پوست بینی و گونه ها و در صورت درمان نشدن بر روی تمام پوست بدن شود.

    بجز آسیب دیدن پوست بیماری لوپوس می تواند باعث ملتهب شدن و یا آسیب دیدن مفاصل، ماهیچه ها، غشاء درونی یا اطراف ریه، قلب، کلیه و مغز شود.

    علائم رایج بیماری لوپوس

    – مفاصل دردناک و ملتهب

    – خستگی شدید

    – تغییرات پوستی غیرطبیعی

    – دانه ها و تغییرات پوستی که به مرور به زخم پوستی تبدیل شده و بر جای می ماند.

    – علائم پوستی قرمز رنگ و پروانه ای شکل که تمام سطح گونه ها، بینی و نواحی از گردن را درگیر کرده و شکل پروانه ای را بر روی پوست ایجاد می کند.

    – کم خونی

    – ورم ریه ها و درد قفسه سینه در هنگام تنفس

    – زخم های داخل دهان و بینی

    – حساسیت شدید به نور و تشدید علائم در صورت مواجهه با نور مخصوصا نور خورشید

    – اختلالات قلبی ریوی

    تشخیص

    به طور کلی این ها علائم و نشانه هایی هستند که اغلب همراه هم بروز کرده و پزشک به این علائم اکتفا نمی کند.

    تست های خونی که سطح آنتی بادی های خون را مورد بررسی قرار می دهند، علاوه بر تشخیص بیماری، اندام های درگیر شده و تحت آسیب بیماری را نیز مورد بررسی قرار می دهند. این آنتی بادی های خودی، بر علیه بافت های خودی به پا خاسته اند و از این رو با آنتی بادی هایی که در زمان وجود باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها در بدن ایجاد می شوند، متفاوتند.

    دلایل ابتلا به لوپوس

    بیماری لوپوس زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن شما شروع به حمله به بافت های سالم بدن می کند. بنظر می رسد که لوپوس در نتیجه ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی رخ می دهد. بنظر می رسد که افرادی که استعداد ارثی این بیماری را در خود دارند با قرار گرفتن در برابر عوامل خاص در محیط مبتلا به بیماری لوپوس می شوند.

    با این حال دلیل ابتلا به لوپوس در اکثر موارد ناشناخته می باشد. بعضی از محرک های بالقوه ابتلا به این بیماری قرار گرفتن در برابر نور خورشید، سیگار کشیدن، استرس شدید و مصرف داروهایی خاص همچون داروهای ضد صرع، داروهای فشار خون و همچنین بعضی از انواع آنتی بیوتیک ها باشند. افرادی که به دلیل مصرف دارو به این بیماری مبتلا شده اند معمولا با قطع مصرف دارو بیماریشان بهبود می یابد.

    عوامل خطرزای بیماری لوپوس

    عواملی همچون زن بودن، سنین بین ۱۵ تا ۴۰ سال و نژاد (نژادهای آسیایی، سفیدپوست و آفریقایی آمریکایی در خطر بیشتری هستند) بر روی ابتلا به این بیماری اثر گذاشته و خطر ابتلا به بیماری لوپوس را افزایش می دهند.

    عوارض بیماری لوپوس

    التهابی که توسط بیماری لوپوس به وجود می آید می تواند باعث نارسایی کلیه و آسیب دیدن کلیه ها، اختلالات حافظه، کم خونی، خونریزی و یا التهاب رگ ها، بیماری های ریوی و بیماری های قلبی شود.
    همچنین ابتلا به بیماری لوپوس خطر عفونت، سرطان و مشکلات بارداری را افزایش دهد.

    درمان لوپوس

    درمان بیماری لوپوس بسته به نوع علایم و نشانه های بروز کرده متفاوت است. مشخص کردن این که شما به درمان خاصی احتیاج داشته یا نه و نوع آن درمان نیاز به بررسی پزشک دارد. داروهایی که عموما برای درمان این بیماری استفاده می شوند شامل داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، داروهای ضدمالاریا، کورتیکواستروئیدها (Corticosteroids) و داروهای سرکوب کننده ایمنی (Immunosuppressants) می باشند.

    مصرف و عدم مصرف این داروها، میزان و نوعشان و نحوه مصرف آنها همه باید با دستور پزشک باشد.

    درمان خانگی بیماری لوپوس

    در صورت ابتلا به بیماری لوپوس با تغییراتی در سبک زندگی و رعایت مواردی می شود تا حدودی جلوی شعله ور شدن های بیماری را گرفته و راحت تر با بیماری زندگی نمود. این عوامل شامل: استراحت کافی، محافظت از پوست در برابر آفتاب، ورزش منظم، ترک سیگار و رژیم غذایی می باشند.

     

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب فلسفه زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی پوست و زیبایی
  • منابع اورجینال بیماری های عفونی
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فرانسه
  • هاردکپی کتاب های طب اورژانس
  • کتب قوم نگاری زبان اصلی
  • منابع اورجینال علوم قانونی
  • خرید کتاب زبان اصلی علم به زبان ساده
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>