• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » فلوکستین چیست؟ همه چیز راجع به قرص فلوکستین FLUOXETINE

    فلوکستین چیست؟ همه چیز راجع به قرص فلوکستین FLUOXETINE

    قرص فلوکستین جهت لاغری ، قیمت قرص فلوکستین FLUOXETINE ، همه چیز راجع به قرص فلوکستین ، فلوکستین خارجی ،قرص فلوکستین و چاقی ،فلوکستین را کی بخوریم ، نحوه مصرف

    فلوکستین چیست؟ همه چیز راجع به قرص فلوکستین FLUOXETINE

    قرص فلوکستین برای لاغری ، قیمت قرص فلوکستین FLUOXETINE ، همه چیز درباره قرص فلوکستین ، فلوکستین خارجی ،قرص فلوکستین و چاقی ،فلوکستین را کی بخوریم ، نحوه مصرف فلوکستین ، مصرف فلوکستین در شب

    آیا داروهای ضدافسردگی خصوصا فلوکستین باعث لاغری می شود؟ آیا استفاده از این داروها عوارض جانبی دارد؟

    بازار داغ لاغری و داروهای آن هنگامی با بازار داغ داروهای ضدافسردگی گره بخورد احتمالا بسیاری از زن ها که از هر دوی اینها زحمت می برند را خوشحال خواهد کرد. این سال ها استقبال از داروهای ضدافسردگی آن قدر زیاد شد که دیگر نمی شود آن را با بیماری افسردگی مرتبط دانست.

    فلوکستین چیست؟ همه چیز راجع به قرص فلوکستین FLUOXETINE

    دیگر فقط زن هایی که از افسردگی و چاقی همزمان زحمت می برند خوشحال نبودند و زن های زیادی جهت صرفا چربی سوزی خود را به قرص های ضدافسردگی می بستند. اوایل راه افتادن موج لاغری با داروهای ضدافسردگی، چندان صحبتی راجع به عوارض آن نمی شد ولی کم کم همه متوجه شدند لاغری با داروهایی که اساسا جهت لاغری ساخته نشده بودند، سراب بود؛ چراکه چندماه بعد دوباره همان آش بود و همان کاسه. عوارض استفاده از داروهای ضدافسردگی جهت کم کردن وزن، بحثی است که حتما باید راجع به آن صحبت شود.

    داروهایی جهت افسردگی یا لاغری!

    داروهای ضدافسردگی زیادی ازجمله فلوکستین (پروزاک)، سیتالوپرام، سرترالین و… هستند که اصولا جهت درمان افسردگی و جهت کسانی تجویز می شوند که با شکایت بی انرژی و بی انگیزگی به روانپزشک مراجعه می کنند. بعضی از این داروها مثل فلوکستین طرفداران بیشتری دارند و تبلیغات جهت این دارو هم بی تاثیر نبود. زمانی رسید که تبلیغات عنوان می کردند اگر می خواهید شاد باشید، از این دارو استفاده کنید. همین قضیه باعث شد بسیاری از پزشکان دلواپس مصرف بی رویه و خودسرانه این دارو بوده و بارها نسبت به مصرف آن هشدار بدهند. ولی آن سوی داشتن انرژی و انگیزه و احساس امید، لاغری و کم کردن وزن بود. کمی بعد، افرادی با تبلیغ این داروهای ضدافسردگی، از آنها جهت چربی سوزی استفاده می کردند و آن را به دیگران هم پیشنهاد می دادند. حالا کار به جایی رسیده که شاید خیلی از غیرمتخصصان لاغری و چربی سوزی هم این داروها، خصوصا فلوکستین را جهت چربی سوزی تجویز کنند.

    برای چه کسانی تجویز می شود؟

    فلوکستین غیر از کاربرد مهم یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان بعضی دیگر از اختلالات ازجمله سندروم پیش از قاعدگی، درمان مسائل زناشویی، بعضی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، حملات وحشت (حملات غیرقابل آینده نگری و ناگهانی وحشت و نگرانی شدید)، اختلالات خواب و بعضی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر دکتر تجویز می شود. فلوکستین به شکل کپسول های ۱۰ و ۲۰ میلی گرم در بازار مرسوم است و جهت درمان بیماری های افسردگی، اضطراب و وسواس جبری تجویز می شود. ولی آنجا که این دارو را جهت درمان پراشتهایی فرد تجویز می کنند، در حقیقت مسئله بیمار، پراشتهایی عصبی که یک نوع بیماری روانی است تشخیص داده می شود، نه چاقی. بنابراین اینکه فکر کنید دکتر جهت هرکس که اشتهای زیاد دارد فلوکستین تجویز می کند غلط است.

    قرص فلوکستین جهت لاغری ، قیمت قرص فلوکستین FLUOXETINE ، همه چیز راجع به قرص فلوکستین ، فلوکستین خارجی ،قرص فلوکستین و چاقی ،فلوکستین را کی بخوریم ، نحوه مصرف

    مصرف خودسرانه

    هر دارویی در کنار فوایدی که جهت درمان دارد، ممکن است باعث بروز بعضی علائم ناراحت کننده که به عنوان عوارض جانبی شناخته می شود نیز بشود؛ اگرچه فلوکستین از جمله داروهای کم خطری است که نسبت به فایده های درمانی که دارد و البته نسبت به دیگر داروهای مشابه، عوارض جانبی کمتری دارد. در حقیقت عوارض جانبی زیادی در بروشور دارو نوشته شده است که اگر مصرف طبق نظر و بررسی های دکتر باشد، بسیاری از عوارض ذکر شده است نادر بوده و در کمتر فردی دیده می شود. درخصوص عوارض جانبی فلوکستین باید گفت که این عوارض می تواند در بخش های متفاوت بدن بروز کند. ازجمله اعصاب مرکزی: سردرد، عصبانیت، بی خوابی، خواب آلودگی، اضطراب، لرزش، سرگیجه، خستگی و آشفتگی. تب لرزش ؛ پوست: تعریق، بثورات پوستی، خارش، راش ؛ دستگاه گوارش: تهوع، اسهال، خشکی دهان، بی اشتهایی، سوء هاضمه، یبوست، درد شکم، استفراغ، نفخ؛ ادراری ـ تناسلی: اختلال عملکرد جنسی؛ عضلانی ـ اسکلتی: درد عضله و سایر عوارض مثل بی قراری، کم کردن وزن، اختلالات جنسی، عدم تعادل، زیاد کردن افکار و میل به خودکشی و…

    توجه : مصرف کپسول فلوکستین در جوانان می تواند باعث افزایش میل به خودکشی شود . در صورتی که یکی از بستگان شما از فلوکستین استفاده می کند ، تغییرات رفتاری او را تحت نظر داشته باشید و در صورت مشاهده هرگونه واکنش‌ نامتعارف ، به دکتر گزارش دهید.

    در وقت مصرف کپسول فلوکستین ، از مصرف الکل خودداری کنید . مصرف الکل با این دارو میتواند باعث بروز بیماری های شدید کبدی شود .

    میزان و دوز مصرف فلوکستین

    در بزرگسالان جهت درمان افسردگی معمولا از فلوکستین  به میزان ۲۰ میلی گرم خوراکی یکبار در روز شروع می شود و در موارد حاد و فوری تا ۶۰ میلی گرم زیاد کردن میابد . زیاد کردن و کم کردن مصرف فلوکستین باید تحت نظر دکتر بوده و کاملا به تدریج انجام شود . از قطع و ترک مصرف فلوکستین  به صورت خودسرانه شدیدا خودداری کنید . حداکثر دوز جهت مصرف فلوکستین ۸۰ میلی گرم به صورت خوراکی در روز میباشد . نخستین علائم بهبودی معمولا بعد از ۱۴ روز مشاهده می شود . در صورتی که بعد از ۲۱ روز از مصرف فلوکستین ، علائمی از بهبودی مشاهده نمی کنید به دکتر اطلاع دهید .

    دوز مصرف فلوکستین در بزرگسالان جهت درمان اختلالات وسواس معمولا با ۱۰ میلیگرم خوراکی در روز شروع شده است و به مرور و با فاصله حداقل یک هفته ای به ۲۰ میلی گرم در روز زیاد کردن پیدا میکند . حداکثر دوز توصیه شده است جهت مصرف فلوکستین در درمان اختلالات وسواسی در بزرگسالان ۶۰ میلی گرم در روز است که باید در وعده های متفاوت تقسیم شود .

    میزان مصرف فلوکستین  جهت درمان اختلالات قبل از قاعدگی معمولا به صورت مصرف روزانه ۲۰ میلیگرم در طول چرخه قاعدگی و یا ۲۰ میلیگرم ۱۴ روز قبل از شروع قاعدگی می باشد . حداکثر میزان مصرف فلوکستین  جهت درمان اختلالات قبل از قاعدگی و پریود ، ۸۰ میلی گرم و در موارد حاد می باشد .

    فلوکستین چیست؟ همه چیز راجع به قرص فلوکستین FLUOXETINE

    مقدار مصرف فلوکستین  در کودک و نوجوان ۱۰ میلیگرم در روز بوده و می توان تا ۲۰ میلی گرم در روز به صورت زیاد کردن با فاصله دوهفته ، افززایش داد . حداکثر دوز مصرفی در کودکان و در شرایط بسیار حاد ۶۰ میلیگرم در روز میباشد که باید در وعده های مخلف روز تقسیم شود .

    ساعات مصرف قرص فلوکستین

    بهترین وقت جهت مصرف فلوکسین ، صبح و ظهر است که در صورتی که یکبار در روز مصرف می کنید بهتر است صبح ها مصرف شود .

    اگر بی هوا فلوکستین بخورید

    درخصوص داروی فلوکستین، باید گفت عوارض گوارشی مثل دل درد، سوءهاضمه، اسهال، یبوست، تهوع، استفراغ و… زیاد از سایر عوارض ممکن هست، دیده شود. گاهی عوارضی مثل راش پوستی، بی قراری و… هم دیده می شود که اگر درمان طبق نظر دکتر و با دوز کم شروع شود، این عوارض به حداقل رسیده و حتی در صورت بروز، دکتر می تواند آن را مدیریت کرده و از بین ببرد. گاهی هم ممکن است به عنوان نمونه عارضه بی قراری به شکل لرزش دست، تعریق، خواب آلودگی یا برعکس بی خوابی، تپش قلب و… بروز پیدا کند که در حقیقت همان بی قراری محسوب می شود؛ نه عارضه های متعدد دیگر. درواقع بسیاری از عوارض جانبی که ذکر می شود جزئی از زیرمجموعه عارضه دیگری هستند. این است که جهت هر دارو می توان لیست زیادی از عوارض جانبی را برشمرد که البته بسیار نادر اتفاق می افتند. مهم این است که بیمار با مشورت دکتر این دارو را مصرف کند که اگر عارضه ای رخ داد، دکتر بتواند آن را کنترل کند.

    خودکشی یا لاغری؟

    حقیقت این است که مصرف داروی فلوکستین (خصوصا در مواردی که فرد آن را خودسرانه مصرف می کند) ممکن است در شروع روند بهبود، افکار و میل به خودکشی ایجاد کند. به همین علت از طرف شرکت غذا و داروی آمریکا در بروشور داخل دارو این عنوان را به صورت هشدار مطرح کرده اند، دکتر هم هنگام تجویز، این هشدار را به خانواده ها می دهد. البته این عنوان در مورد زیاد کردن افکار مربوط به خودکشی است نه اقدام به آن؛ به این صورت که فرد ممکن است به خودکشی فکر کند ولی هرگز فکر خود را عملی نکند. زمانی که فرد تحت نظر دکتر این دارو را مصرف می کند قطعا این عارضه جانبی تحت کنترل است و دکتر با در نظر گرفتن این موارد اقدام به تجویز می کند ولی کسی که جهت لاغری از داروهای ضدافسردگی استفاده می کند دیگر خودش مسئول عوارض بعدی خواهد بود.

    قرص فلوکستین جهت لاغری ، قیمت قرص فلوکستین FLUOXETINE ، همه چیز راجع به قرص فلوکستین ، فلوکستین خارجی ،قرص فلوکستین و چاقی ،فلوکستین را کی بخوریم ، نحوه مصرف

    همه دردسرهای فلوکستین

    اساسا بعضی داروهای اعصاب و روان مثل فلوکستین (پروزاک)، سیتالوپرام و سرترالین ممکن است باعث کم کردن اشتهای فرد شوند. ولی این چربی سوزی به عنوان یک عارضه جانبی مطرح می شود. اینکه کسی بخواهد از یک عارضه جانبی جهت لاغری خودش استفاده کند منطقی نیست. هنگامی از عوارض یک دارو صحبت می شود ممکن است فقط در یک نفر رخ دهد و قرار نیست در همه کسانی که از دارو استفاده می کنند، دیده شود. یکی از علائم افسردگی بی اشتهایی است که اتفاقا بعضی افراد بعد از مصرف فلوکستین و اصلاح افسردگی، اشتها پیدا کرده و ممکن است حتی وزن اضافه کنند. این است که چربی سوزی بر اثر فلوکستین صددرصد نیست. به علاوه در همان افرادی هم که بر اثر مصرف فلوکستین وزن کم کرده اند، این چربی سوزی محدود بوده و به این صورت نیست که چندماه فلوکستین مصرف کنند و هر ماه مقداری وزن کم کنند. بعد از چند ماه چربی سوزی متوقف می شود لیکن بدن به دارو عادت می کند. معمولا عوارض دارویی در شروع مصرف رخ می دهد، چربی سوزی بر اثر مصرف فلوکستین هم همین طور هست. اگر کسی افسرده نباشد و فلوکستین را فقط به عنوان داروی کاهنده وزن مصرف کند اتفاقا ممکن است عوارض جانبی زیاد و ناراحت کننده یی به همراه داشته باشد؛ به چه دلیل که این دارو اصولا به عنوان داروی چربی سوزی درنظر گرفته نمی شود.

    منبع:سیب سبز

    واژه های کلیدی: درمان بیماری ها | اختلالات جنسی | چرخه قاعدگی | افسردگی | استفاده | خودکشی | افسردگی | لاغری | بازار | درمانی | دارویی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های ادبی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های واترمارک در ساختمان داده
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • خرید کتاب کشاورزی زبان اصلی
  • کتاب های سخنرانی اورجینال
  • خرید کتاب های انرژی های تجدید پذیر از آمازون
  • خرید کتاب شطرنج زبان اصلی
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مدیریت سیستم
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>