• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » سرطان مرموزd که بیش از خانمها به مردها علاقه دارد

    سرطان مرموزd که بیش از خانمها به مردها علاقه دارد

    سرطان معده یکی از شایعترین سرطان‌های دستگاه گوارش است که به تنهایی در بین تمام سرطان‌های بدن انسان، سهمی نزدیک به ۱۰ درصد دارد. این سرطان شایع‌ترین مورد در

    سرطان مرموزd که بیش از خانمها به مردها علاقه دارد

    سرطان معده یکی از شایعترین سرطان های دستگاه گوارش است که به تنهایی در بین تمام سرطان های بدن انسان، سهمی نزدیک به ۱۰ درصد دارد. این سرطان مرسوم ترین مورد در بین مردان در ایرانی است و همچنین بعد از سرطان سینه رتبه دوم را در بین زنان ایرانی دارد.

    اگرچه طبق تقسیم بندی شرکت بهداشت جهانی، ایرانیان با کسب رتبه ۴ از ۵ جهت شیوع سرطان، کمتر از میانگین جهانی مبتلا به این بیماری دارد ولی بنا بر اعلام وزارت بهداشت تا سال ۲۰۳۰ آمار ابتلای هر سال حدود ۹۰ هزار نفر به بیماری سرطان در کشور  با هفتاد درصد زیاد کردن به ۱۵۵ هزار نفر خواهد رسید.

    سرطان بیماری سنین پیری است و در کشور ما به علت زیاد کردن امید به زندگی، بالا رفتن جمعیت سالمند، کم شدن قیمت باروری و درنتیجه سالمند شدن جمعیت، زیاد کردن رفاه، کم کردن تحرک و عوض کردن فرهنگ تغذیه مردم شاهد زیاد کردن بروز این بیماری هستیم.

    سرطان مرموزd که بیش از خانمها به مردها علاقه دارد

    برای درمان بیماری سرطان مراجعه زودهنگام و تشخیص به موقع بسیار مهم هست، آگاهی زیاد راجع به سرطان ها به این عنوان کمک بسیاری می کند و با مراجعه و تشخیص سرطان در مراحل اولیه امید به درمان آن بشدت زیاد کردن پیدا می کند.

    سرطان معده، دومین سرطان کشنده در دنیاسرطان معده بعد از سرطان ریه، دومین علت فوت و میر ناشی از سرطان در دنیا است و همچنین این سرطان بعد از سرطان های ریه، سینه و روده بزرگ، چهارمین سرطان مرسوم در دنیا محسوب می شود؛ این سرطان سالیانه باعث فوت حدود یک میلیون نفر در سرتاسر دنیا می شود.

    مردان دو برابر زنان به سرطان معده مبتلا می شونداین بیماری که قبل از ۴۰ سالگی به ندرت دیده می شود احتمال مبتلا به آن با زیاد کردن سن زیاد می شود. همچنین مردان دو برابر زنان به سرطان معده مبتلا می شوند.

    سرطان معده یکی از شایعترین سرطان‌های دستگاه گوارش است که به تنهایی در بین تمام سرطان‌های بدن انسان، سهمی نزدیک به ۱۰ درصد دارد. این سرطان شایع‌ترین مورد در

    دهه ششم زندگی وقت بیشترین بروز سرطان معدهبروز سرطان معده زیاد در دهه ششم زندگی است و تشخیص سریع هنگام آن روند درمان را موفق آمیزتر می کند؛ در کشور عزیزمان ایران ۵۰ درصد سرطان های مرسوم کشور مربوط به دستگاه گوارش است و در بین سرطان های دستگاه گوارش نیز، سرطان معده شیوع بالایی دارد.

    سرطان معده عامل بیشترین فوت و میر در شمال غرب کشورمیزان فوت و میر سرطان معده بسیار بالا است و فوت و میر این سرطان در ناحیه شمال غرب کشور زیاد هست، هرچه به سمت جنوب کشور می رویم از مقدار آن کاسته می شود.

    به طور کلی در نوار شمالی کشور عزیزمان ایران سرطان دستگاه گوارش همانند معده، روده بزرگ و مری مرسوم تر و بالعکس در نوار جنوبی کشور عزیزمان ایران آمار شیوع این نوع سرطان ها پایین تر هست؛ بر اساس تحقیقات انجام شده، سرطان معده در استان خراسان به همراه استان های اردبیل، مازندران، کردستان، کهکلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی مرسوم تر است.

    عواملی که باعث زیاد کردن خطر مبتلا به سرطان معده می شوندسرطان معده مانند بسیاری از سرطان های دیگر، یک علت ثابت ندارد؛ این سرطان به علت ترکیبی از عوامل ژنتیکی، محیطی، فردی و  غیره ایجاد می شود که سهم هرکدام از این عوامل در ایجاد سرطان می تواند متفاوت باشد. آنچه به عنوان علل سرطان معده مطرح می شود، به بیان درست تر، عواملی هستند که باعث “افزایش خطر ابتلا” به سرطان معده می شود، اثر هریک از این عوامل که با عنوان “عوامل خطرزا” یاد می شود می تواند زیاد یا کمتر از سایر عوامل باشد.

     سیگار، الکل، سوسیس و کالباس از عوامل زیاد کردن خطر مبتلا به سرطان معدهتحقیقات بسیاری راجع به ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان معده انجام شده است هست، رژیم غذایی حاوی غذاهای دودی، گوشتی نمک اندود (مثل سوسیس و کالباس)، ترشی ها و غذاهای حاوی نشاسته بالا و فیبر پایین با زیاد کردن خطر مبتلا به سرطان معده همراه هستند؛ در حالی که رژیم غذایی حاوی غلات زیاد، میوه و سبزیجات تازه محتوی ویتامین A، C و فیبر احتمال مبتلا به سرطان معده را کم کردن می دهند. تحقیقات اخیر نشان می دهند مصرف توتون (سیگار) و الکل نیز با زیاد کردن خطر مبتلا به سرطان معده همراه است.

    سرطان مرموزd که بیش از خانمها به مردها علاقه دارد

     عفونت شایعی که خطر مبتلا به سرطان معده را بالا می بردیگی از عوامل مهم دیگر مبتلا به سرطان، عفونت با نوعی باکتری به نام هلیکوباکترپیلوری است که باعث بروز زخم معده و ورم معده می شود؛ البته این طور نیست که هر فرد مبتلا به عفونت هلیکوباکتر دچار سرطان معده شود؛ در این صورت باید بیش از ۵۵ درصد مردم دنیا در اثر سرطان معده جان خود را از دست می دادند. با وجود اینکه بیش از نیمی از جمعیت دنیا به این عفونت مبتلا هستند فقط ۳ درصد از این افراد ممکن است به سرطان معده مبتلا شوند، بنابراین بیمارانی که عفونت هلیکوباکترپیلوری دارند حتما باید درمان شوند و تحت نظر متخصص قرار گیرند تا خطر مبتلا به سرطان معده در آینده را از خود دور کنند.

    از دیگر عوامل زیاد کردن خطر مبتلا به سرطان معده داشتن مشاغل خاص مانند کار در معدن زغال سنگ، پالایش نیکل، کارخانه های پلاستیک و چوب سازی است.

    تماس های طولانی با داروهایی که ترشح اسید معده را می کاهند (مثل H2بلاکرها)، کم کردن اسیدیته معده، انجام جراحی معده به شکل قدیمی، زخم های معده و بعضی پولیپ ها (پولیپ هایی که استعداد بدخیمی دارند)، ورم مزمن معده، سابقه سرطان معده در افراد درجه یک فامیل، داشتن سن بالاتر از ۵۰ سال و مرد بودن (احتمال ایجاد سرطان معده در مردان دو برابر زنان است) از دیگر عوامل زیاد کردن احتمال سرطان معده هست، همچنین تحقیقات نشان می دهد ۵ تا ۱۰ درصد سرطان ها دلایل ژنتیکی دارند.

    شباهت علائم سرطان معده با بقیه بیماری های معدهعلائم سرطان معده شباهت زیادی با دیگر بیماری های معده دارد و بسیاری از بیماران زمانی متوجه بیماری خود می شوند که پیشرفت کرده هست؛ سرطان معده، زمانی که در مراحل ابتدایی واقع شده است است و با عمل جراحی درمان پذیر باشد، علامتی ایجاد نمی کند ولی هنگامی که تومور کم کم پیشرفت می کند، علائم ظاهر می شوند.

    سرطان معده یکی از شایعترین سرطان‌های دستگاه گوارش است که به تنهایی در بین تمام سرطان‌های بدن انسان، سهمی نزدیک به ۱۰ درصد دارد. این سرطان شایع‌ترین مورد در

    علائمی به ظاهر راحت که ممکن است ناشی از سرطان باشندکاهش اشتها و کم کردن وزن، درد معده، علائم سوءهاضمه مانند آروغ زدن و تهوع، احساس پری معده حتی بعد از خوردن مقادیر کم غذا، تهوع و استفراغ، سوزش سردل و علائم شبیه به زخم معده، ورم معده، مدفوع سیاه، کم خونی و توده قابل لمس در بالای شکم ازجمله علائم بروز سرطان معده هست، البته ممکن است همه این علائم در بیمار مبتلا به سرطان هم مشاهده نشود.

    مراجعه زودهنگام تنها راهکار موفق جهت درمان سرطان معدهمراجعه زودهنگام و جدی گرفتن علائم تنها راهکار درمان جهت بیماری سرطان معده است تا از پیشرفت بیماری و رسیدن به مراحل انتهایی و بدون علاج جلوگیری شود. در حال حاضر شیوع سرطان در تمام دنیا درحال زیاد کردن است ولی فوت و میر ناشی از سرطان با پیشرفت هایی که در زمینه تشخیص در مراحل اولیه و درمان انجام شده است کم کردن یافته است.

     ابزارهای مختلفی جهت تشخیص سرطان معدهدر تشخیص بیماری سرطان معده از روش های تصویر برداری از مری و معده، آندوسکوپی و نمونه برداری از ضایعات معده بسته به صلاحدید دکتر استفاده می شود.

    انواع  سرطانی معدهسرطان معده نیز همچون باقی سرطان ها ناشی از رشد بیش از اندازه و غیرطبیعی سلول ها هست، انواع سرطان معده بر اساس نوع سلول هایی که بی رویه رشد می کنند و سرطان از آن ها به وجود می آید، توصیف می شوند. سرطان معده در اکثر موارد از سلولی شروع می شود که روی لایه مخاطی داخلی (پوشش داخلی) معده قرار دارد؛ این نوع سرطان را آدنوکارسینوم معده می گویند و سرطانی بدخیم هست. بعد از بوجود آمدن تومور، همین طور که سلول های سرطانی تکثیر می شوند، پیشروی تومور در دیواره معده عمیق تر می شود و به مرور وقت از دیواره معده می گذرد و به اندام های مجاور، مانند لوزالمعده (پانکراس) یا کبد نفوذ می کند؛ تومور گاهی رو به بالا (مری) و گاهی رو به پایین (روده کوچک) انتشار می شود.

    سرطان مرموزd که بیش از خانمها به مردها علاقه دارد

    گاهی تومور از طریق دیگری انتشار می شود و چند سلول از آن جدا شده است و به درون جریان خون یا مجاری لنفاوی راه می یابد؛ سپس سرطان در گره های لنفاوی نزدیک یا در دیگر نواحی بدن مستقر می شود، که به این انتشار سلول های سرطانی از جای خود به مکان دیگر، متاستاز می گویند.

    به غیر از سرطان پوشش داخلی معده (آدنوکارسینوم)، سرطان های دیگری نیز در معده مانند لنفوم (ناشی از بافت لنفاوی معده)، لیومیوسارکوما (ناشی از بافت عضلانی معده) و کارسینوم سلول سنگفرشی (ناشی از پوشش بدون غدد معده) ایجاد می شوند.

    روش های درمان سرطان معدهدرمان مهم سرطان معده در مراحل اولیه جراحی، یعنی برداشتن تومور هست؛ پرتودرمانی و شیمی درمانی در صورت نیاز بصورت تکمیلی انجام می شود. روش درمان سرطان معده با توجه به عوامل گوناگونی مانند میزان پیشرفت سرطان و بزرگی تومور، مرحله سرطان (میزان انتشار سرطان به بقیه بخش های بدن) و اوضاع سلامت عمومی بیمار گزینش می شود. هرچقدر سرطان زیاد به دیواره معده نفوذ کرده باشد و گره های لنفاوی اطراف را زیاد درگیر بکند، احتمال شکست درمان نیز زیاد است.

    باید توجه کرد که میزان دقیق بهبودی و پاسخ هر فرد به درمان را نمی توان آینده نگری کرد به چه دلیل که نوع سرطان و نحوه پاسخ بدن به درمان می تواند در هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد. همچنین در درمان سرطان ها حالات معنوی و روانی مناسب و روحیه جنگندگی تاثیرگذار است و نباید آن را فراموش کرد.

    واژه های کلیدی: علائم بروز سرطان | شایعترین سرطان | شیمی درمانی | میزان پیشرفت | علائم سرطان | درمان سرطان | تشخیص سرطان | انواع سرطان | سرطان ریه | سرطان معده | سرطان سینه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب ریاضیات زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های فرزندان
  • خرید کتاب های زبان اصلی نقشه کشی
  • خرید کتاب زبان اصلی اشپزی
  • کتب محاسبات ریاضیات زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع آنالیز تابعی
  • خرید کتاب های کلان‌مقیاس از آمازون
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • کتب آزمون آیمت ایتالیا زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>