• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » درمان بی خوابی با ۱۰ تکنیک ۳۰ ثانیه ای

    درمان بی خوابی با ۱۰ تکنیک ۳۰ ثانیه ای

    بی خوابی یکی از بدترین چیزها در دنیا هست. در این مقاله می‌توانید با ۱۰ تکنیک راحت جهت اینکه در کمتر از ۳۰ ثانیه خواب‌ تان ببرد، آشنا شوید.

    درمان بی خوابی با ۱۰ تکنیک ۳۰ ثانیه ای

    بی خوابی یکی از بدترین چیزها در دنیا هست. در این مقاله می توانید با ۱۰ تکنیک راحت جهت اینکه در کمتر از ۳۰ ثانیه خواب تان ببرد، آشنا شوید.

    گاهی پشت سر هم خمیازه می کشید، ولی خبری از روی هم رفتن پلک ها نیست. همه می خواهند خواب با کیفیت داشته باشند، ولی بسیاری از ما، غَلت زدن در رختخواب و ساعت ها پهلو به پهلو شدن را تجربه می کنیم تا آخر به خواب برویم. با این حال همه سزاوار خوابی خوش هستند.

    درمان بی خوابی با ۱۰ تکنیک ۳۰ ثانیه ای

    قبل از خواب کتاب بخوانید تا راحت تر بخوابید
    یکی از عالی ترین و معروف ترین ترفندهای خوابیدن، خاموش کردن چراغ های اضافه، رفتن زیر پتو و خواندن کتاب قطور هست. نیاز نیست کتابی روشنفکرانه گزینش کنید، بلکه گاهی کتابی خسته کننده یا کسالت بار ممکن است به خوبی شما را به عالم خواب ببرد. خواندن، شما را وادار می کند تا از لوازم الکترونیکی تان و وسایلی که ذهن شما از نظر دیداری تحریک می کنند، جدا شوید و در نتیجه راحت تر بخوابید. بنابراین دفعه ی بعد که در خوابیدن مسئله داشتید، یکی از کتاب های کتابخانه تان را بردارید. شاید این کار عالی ترین راه حل جهت خوابیدن باشد.

    ساعت مشخصی جهت خوابیدن تنظیم کنید

    عبارات مهم : لوازم الکترونیکی – بی خوابی
    تعیین وقت خاصی جهت رفتن به رختخواب، شما را وادار می سازد که هر شب در آن ساعت بخوابید و این کار به علت اینکه سریع تر به رختخواب می روید، بسیار بافایده خواهد بود. عمل به این نکته، نه تنها از نظر فیزیکی، بلکه از نظر روانی هم به شما کمک می کند. تنظیم ساعت جهت خواب، به ذهن تان یادآوری می کند تا تشخیص دهد که این وقت جهت شما به معنای دست از کار کشیدن و آرامش یافتن هست. هم چنین این کار باعث تنظیم سطوح سروتونین و ملاتونین مغزتان خواهد شد و ساعت بدن تان را متعادل می سازد. به طور خلاصه، این کار فایده های بسیاری دارد و جهت اینکه سریع تر به خواب بروید، قطعا مهم است.

    برای راحت خوابیدن رژیم غذایی سالم داشته باشید
    همه می دانیم و حتی باور داریم که، رژیم غذاییِ سالم مزایای بسیاری دارد، ولی واقعا به آن عمل نمی کنیم. با این حال بدانید جهت داشتن خوابی بهتر، ارزش دارد که رژیم غذایی تان را تنظیم کنید. تحقیقات نشان داده است که زیاد کردن مصرف میوه و سبزیجات، باعث زیاد کردن کیفیت خواب شده است و مدت وقت به خواب رفتن را، به طور چشم گیری کم کردن می دهد، لیکن باعث بالا رفتن سطح منیزیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن تان می شود. حتی اضافه کردن مقدار بیشتری گوشت بوقلمون که سرشار از تریپتوفان هست، باعث القای حس خواب آلودگی در شما شده است و فاصله ی وقت بیداری تا خوابیدن را کمتر می کند.

    اتاق سرد جهت خواب مناسب تر از اتاق گرم است
    راه حل دیگر جهت سریع تر خوابیدن، تا حد امکان خنک نگه داشتن دمای اتاق هست، ولی باید مراقب بود خیلی سرد نشود. سال ها مطالعات علمی نشان داده اند که در وقت تلاش جهت خوابیدن، دمای بدن تان بسیار با اهمیت هست؛ چنان که در هنگام خواب دمای بدن به طور طبیعی کم کردن می یابد. بنابراین خنک بودن اتاق خواب مهم هست. همان طور که بعد از یک حمام داغ به خاطر کم کردن دمای بدن تان احساس خواب آلودگی می کنید، عالی ترین کار در وقت خواب، باز کردن پنجره یا روشن کردن پنکه جهت خنک نگه داشتن هواست.

    بی خوابی یکی از بدترین چیزها در دنیا هست. در این مقاله می‌توانید با ۱۰ تکنیک راحت جهت اینکه در کمتر از ۳۰ ثانیه خواب‌ تان ببرد، آشنا شوید.

    برای راحت خوابیدن، قبل از خواب یوگا تمرین کنید
    اگر علاقه مند به انجام کاری تا حدی غیرمتعارف هستید، تحقیقات پیشنهاد می دهند که انجام یوگا می تواند بدن تان را آرام ساخته و یاری کند تا در زمانی کوتاه تر به خواب بروید. یوگا به عنوان ترفندی جهت خوابیدن، مدت طولانی است که مشتریان زیادی پیدا کرده و ارزش امتحان کردن را دارد. مجموعه حرکاتی خاص مثل «سلام بر ماه» که به آرامی و با ملایمت انجام می شوند، باعث زیاد کردن احساس آرامش و خروج درد هایی از بدن تان خواهد شد که احتمالا پیش از این در طول شب باعث بی خوابی تان می شدند. یوگا به خاطر فوایدی که جهت سلامتی دارد، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده هست، بعد اگر شبی بی خواب شُدید کافی است دست خود را جهت انجام یکی از حرکات یوگا بالا ببرید و بلافاصله آرام شده است و به خواب بروید.

    مراقبه ذهن را آرام کرده و خواب را تسهیل می کند
    انقلاب تمرکز ذهن در حال درنوردیدن همه ی شهرها و فرهنگ هاست و به عنوان راهکاری بافایده جهت هر کسی که نیاز به کمک دارد، معرفی می شود و البته دلیلی خوب هم جهت آن وجود دارد. در واقع هر لحظه از تمرکز ذهن به عنوان نوعی درمان جهت هر بیماری فیزیکی یا روانی یاد می شود که در اینجا بیماری مدنظر ما، مسئله در خوابیدن هست. تمرکز ذهن به شما کمک می کند تا ذهن مضطرب تان را آرام کرده و با تمرکز بر تنفس آهسته و منظم تان بتوانید بهتر بخوابید. در واقع «تنفس اوجایی (ujjayi)» یا «تنفس صدای اقیانوس» از عالی ترین تکنیک ها جهت آرام شدن و به خواب رفتن هست. (در هر دو نوع تنفس، عمل دم و بازدم به چند مرحله تقسیم شده است و جهت هر مرحله تکنیک مشخصی پیاده می شود)

    برای راحت خوابیدن مقداری شیر گرم بنوشید
    گاهی داستان های قدیمیِ مادربزرگ ها، نشانه هایی از منطق و واقعیت در خود دارند. به عنوان نمونه این گفته ی قدیمی که نوشیدن شیر گرم به خوابیدن کمک می کند، نه تنها درست است بلکه ترفندی بافایده جهت کسانی است که می خواهند سریعتر به خواب بروند. البته به علت بحث های اطراف اثرگذاری تریپتوفان در خوابیدن، در حال حاضر تردیدهایی وجود دارد که شیر گرم یا نوشیدنی هایی با پایه ی شیر، باعث خواب آلودگی می شوند؛ با این حال روان شناسان اثر ناخودآگاه نوشیدن شیر گرم را در نظر می گیرند، که به تجربه ی نوزادی و وقت نوشیدن شیر مادر و آرامش همراه با آن مربوط هست. بنابراین به جای استفاده از چشم بند خواب، یک لیوان شیر گرم بنوشید تا در موقع بیدار شدن اول صبح، احساس بهتری داشته باشید.

    برای راحت خوابیدن، مصرف کافئین را قطع کنید
    یکی از عالی ترین ترفندهای خوابیدن، قطع اعتیادآورترین ماده ی شیمیایی مرسوم است: درست حدس زدید، کافئین! بله، همه ی ما در روز مقداری کافئین را چه با چای و قهوه و چه با شکلات مصرف می کنیم. با این حال اگر می خواهید مطمئن شوید که در سریع ترین وقت ممکن به خواب می روید، مصرف کافئین را از زمانی مشخص در روزتان قطع کنید. مطالعات نشان می دهد قطع کافئین قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر هم کیفیت خواب را زیاد کردن می دهد و هم وقت به خواب رفتن را سریع تر می کند. بعد جهت اینکه مقداری پیشرفت در اصلاح روند خوابیدن تان ببینید، قهوه یا چای عصرانه را از برنامه تان حذف کنید.

    برای راحت خوابیدن لوازم الکترونیکی را خاموش کنید
    یکی از بااهمیت ترین ترفندهای خواب جهت افراد امروزی و مدرن، دور کردن لوازم الکترونیکی از اتاق خواب و کنار گذاشتن ارزش هست. مطالعات بی شماری نشان داده اند که نور آبی لوازم الکترونیک، توانایی مغزتان جهت شروع آرام شدن جهت خوابی با کیفیت بهتر را مختل کرده و حتی قبل از خواب، آرامش را از شما می گیرد. در عوض، تلاش نمایید تا لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت خود را یک ساعت پیش از خواب، خاموش کنید تا ذهن تان به خوبی آرام گیرد و در نتیجه به کیفیت خوابی که سزاوار آن هستید، برسید.

    برای راحت خوابیدن پرده های ضخیم بخرید
    اگر به دنبال ترفندی راحت و بافایده جهت خوابیدن هستید، بهتر است جهت خرید پرده های ضخیم هزینه کنید. هنگامی انواع نور از لامپ حیاط همسایه و چراغ های خیابان تا نور ماشینی که ساعت ۱ نصف شب از کوچه رد می شود، بر اتاق شما تأثیر می گذارد، خوابیدن سخت تر و سخت تر خواهد شد. پرده های ضخیم نه تنها مانع رسیدن نور می شوند، بلکه کمک می کنند تا جهت زمانی طولانی بخوابید و هیچ اختلالی در خواب تان ایجاد نشود.

    درمان بی خوابی با ۱۰ تکنیک ۳۰ ثانیه ای

    واژه های کلیدی: لوازم الکترونیکی | بی خوابی | بی خوابی | کافئین | خوابیدن | تنظیم | تمرکز | کافئین

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های ابتدایی از آمازون
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • خرید کتاب نورشناسی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی الکترونیک
  • کتاب های فنی و مهندسی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های بقاء
  • خرید کتاب های زبان اصلی روزنامه نگاری، رسانه
  • کتاب خارجی معروف
  • منابع اورجینال پزشکی طبیعی
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>