• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » روانشناسی » با خواندن این مقاله شخصیت نامزدتان را بشناسید

    با خواندن این مقاله شخصیت نامزدتان را بشناسید

     

    شما با شناخت تیپ شخصیتی خواستگارتان می توانید بفهمید که ازدواج تان چه سرانجامی دارد. پس با ما همراه شوید تا شما را با روشهای تشخیص تیپ شخصیتی نامزدتان آشنا کنیم.

    تیپ شخصیتی فرد مورد نظرتان را چگونه می توانید بشناسید؟!

    با خواندن این مقاله شخصیت نامزدتان را بشناسید

    دکتر محمودی مظفر

    «در تمام دنیا اولین رکن تشخیص تناسب افراد برای ازدواج با هم، هماهنگی تیپ های شخصیتی آنهاست.» پس برای اینکه بفهمیم مخاطب خاص مان جهت ازدواج با ما مناسب است یا نیست، لازم است اول تیپ شخصیتی خودمان و بعد تیپ شخصیتی او را به طور دقیق بشناسیم؛ چون با شناخت درستی که از تیپ شخصیتی افراد داریم، می توانیم راه نفوذ و تعامل درست با آنها را بدون هیچ سوءتفاهمی پیدا کنیم. پس اولین قدم برای تصیمی درباره ازدواج دقت در رفتار و واکنش های فرد مورد نظر برای تشخیص تیپ شخصیتی او است.

    ابتدا خوب است بدانیم سیستم عصبی هر فرد با توجه به تیپ شخصیتی که دارد تنها به یک سری از محرک ها پاسخ می دهد، برای مثال اگر خواستگار شما فردی «دیداری» باشد، با توجه به اینکه سیستم عصبی اش تصاویر را به خوبی دریافت کرده و ظواهر هر موضوعی برایش مهم است، در اولین نگاه فقط به نوع پوشش، آرایش و زیبایی تان توجه می کند اما اگر تیپ شخصیتی خواستگار شما «شنیداری» باشد، بیشتر از آنکه به صورت شما و زیبایی تان توجه کند، تحت تاثیر نوع برخورد کلامی و لحن گفتار شما است.

     

    منطق او در نگاه اوست / اول ظاهر شما مهم است

    نامزدتان خوش لباس و مرتب است، موقع حرف زدن با دلیل و بی دلیل از دست هایش استفاده می کند، بدون اینکه نفس بگیرد می تواند تندتند جملات را بگوید و همیشه خدا هم هیجان و حتی عجله دارد، به محض اینکه موهای تان را کوتاه کنید یا دستی به صورت تان ببرید متوجه تغییرتان می شود، سینما و تلویزیون را دوست دارد، اگر از او درباره چیزی که نمی داند سوال کنید، فورا برای فکر کردن نگاهش به سمت بالا می رود و حافظه تصویری خوبی هم دارد.

    راستش در دل تان خوشحالید چون مردم به طور معمول به این تیپ آدم ها «باحال» می گویند، در حالی که از نظر علم روانشناسی تیپ نامزد شما دیداری است نه باحال! دیداری ها افرادی با روحیه پرشور هستند که گیرنده های عصبی شان به تصاویر حساس است، موقع تفریح از رنگ آفتاب بگیرید تا جزییات هر منظره ای که می بینند، برایشان مهم است و وقتی از خاطرات شان با شما حرف می زنند تمام جزییات تصاویری را که دیده اند، توصیف می کنند.

    یک فرد دیداری در جلسه خواستگاری فورا توجهش به قیافه و نوع پوشش شما جلب می شود و بعد هم اینکه آیا فرد به روزی هستید یا نه؟ زیر ناخن ها تمیز است یا نیست؟ بنابراین برای خواستگاری از یک فرد دیداری باید سر و ظاهر مرتب و تمیزی داشته و در خرید دسته گل یا هر مورد دیگری هم نهایت دقت و سلیقه را به کار ببرید.

    اما برای نمونه اگر به خواستگاری کسی با تیپ شخصیتی شنیداری بروید، هیچ  کدام از اینها که گفته شد به اندازه این که لحن شما و خانواده تان در سالم و احوال پرسی چطور است، مهم نیست. باید بدانید این روند، تنها به روز خواستگاری مربوط نیست بلکه به طور مثال، اگر خانمی باشید که با یک فرد دیداری ازدواج کرده، برای همسرتان آراستگی خودتان و مرتب بودن منزل تان هنگام ورودش و حالت چهره تان به دلیل رضایت و احترامی که در چهره تان نسبت به او دارید، بسیار مهم است.

    از طرف دیگر، دیداری ها از هدیه گرفتن خوشحال می شوند. برای همین اگر با یک شخص دیداری ازدواج می کنید، باید هدیه دادن برای تان به صورت عادت دربیاید. جالب است بدانید برای دیداری ها هیچ وقت ظاهر همسرشان عادی نمی شود، هزار سال هم که بگذرد ظاهر نامرتب، دل شان را می زند.

    خلاصه بگوییم برای دیداری ها ظاهر همسرشان، یک اصل و فاکتور مهم است. بهترین شخصیت را هم که داشته باشید وقتی ظاهرتان ایراد داشته باشد از نظر فرد دیداری، عیب بزرگی دارید.

     

    خوشبخت شدن از راه گوش / گفتار مهم تر از رفتار

    شاید شما هم دیده باشد مادر یک جوان با حیرت و ناراحتی می گوید: «دختره هیچی نداره، نمی دونم پسرم عاشق چیش شده؟» اما این سوال جواب ساده ای دارد؛ اگر پسر شما شنیداری باشد، می تواند عاشق دختری شود که اصلا زیبا نیست اما صدا و لحن قشنگی دارد. سیستم عصبی شنیداری ها با لحن و آهنگ صدا تحریک می شود. بنابراین کسی که لحن و صدای خوبی داشته اما قیافه اش متوسط است، به نظرشان مشکلی ندارد.

    شنیداری ها همان کسانی هستند که پشت تلفن به دیگری وابسته می شوند و تابع و تحت تاثیر کلام هستند. آنها بیشتر تکه کلام های شما را به خاطر دارند. یک راه شناسایی شنیداری ها این است که اگر از او سوالی بپرسید برای فکر کردن بیشتر نگاهش به چپ و پایین متمایل است و موقع صحبت کردن نسبت به دیداری ها آرام تر صحبت می کند.

    این گروه بیشتر به کلمات و آواها توجه دارند مثلا اگر با یکی صحبت می کنند برای شان نحوه گویش، تلفظ و ادبیاتی که مخاطب شان به کار می برد از قیافه و تیپ ظاهری او مهم تر است، این دسته افراد از موسیقی و دکلمه لذت می برند و خودشان هم سخنرانان خوبی هستند. وقتی نامزد شنیداری تان می خواهد برای تان از بهترین خاطراتش بگوید حتما در توصیف آنچه تجربه کرده از صدای محیط و حرف هایی که بین خودش و دیگران رد و بدل شده است، خواهدگفت.

    وقتی با فردی که دارای تیپ شخصیتی شنیداری است در ارتباط هستید، باید بدانید این افراد ذائقه شان هم شنیداری است؛ بنابراین در صحبت با آنها بهتر است زا کلمات بیشتر و لحن زیباتری استفاده کنید. به علاوه شنیداری ها دوست دارند حس های شما را بشنوند و از توصیف حس های خودشان هم لذت می برند. این دسته افراد از تشکر کلامی و گفتار تحسین آمیز لذت می برند، یک آفرین ساده برای شان معجزه می کند؛ همچنین لحن موبانه روی شان تاثیر بسیار خوبی دارد.

    خب برعکسش را هم در نظر بگیرید و اگر می خواهید از چشمش بیفتید، سر نامزد شنیداری تان داد بکشید. خانم یا آقایی که شنیداری است دوست دارد جمله «دوستت دارم» را به صورت شفاهی، بارها بشنود و اگر همسرش هزار شاخه گل هم برایش بخرد به اندازه گفتن جملات عاطفی و عاشقانه رویش تاثیر خوب ندارد. در آخر هم گله می کند که همسرش برایش گل می خرد اما یک بار نمی گوید دوستت دارم. اغلب در این مواقع واکنش طرف مقابل این است که می گوید: «یعنی کارهایی که می کنم نشانه دوستت دارم نیست؟» در صورتی که این شخص باید بداند که محبت کردن به شنیداری ها قلق خودش را دارد.

    مثلا اگر برای شنیداری های پیامک یا موسیقی و فایل صوتی شعری را که خودتان خوانده اید بفرستید، برای شان بسیار خوشایندتر از وقتی است که برای شان گل یا هدیه های کوچک می خرید.

     

    رمانتیک های بی حرکت

    دسته سوم از تیپ های شخصیتی متعلق به گروه لمسی هاست. افراد لمسی از طریق لمس کردن، دنیا را درک می کنند. حرکات شان کند است و با لحن آرام، شمرده و متین صحبت می کنند. لمسی ها دارای عضلات افتاده و شکل هستند، وقتی روی مبل می نشینند بعد از مدتی حتما لم داده و حتی اگر رودربایستی نداشته باشند در مبل پخش می شوند. این شل بودن در لحن، کلام و حرکات شان هم  دیده می شود؛ پس از آنها توقع هیجان نداشته باشید.

    مکث های شان بین جملاتی که می گویند زیاد است و ناگفته پیداست حوصله دیداری ها را بدجوری سر می برند. این افراد، بیشتر احساسی بوده و به شعر و ادبیات عمیقا علاقه مند هستند. فرد لمسی همان خواستگاری است که وقتی روی مبل، رو به روی تان می نشیند کاملا در آن فرو می رود و اگر سوالی که جوابش را نمی داند از او بپرسند، چشم هایش به پایین و راست متمایل می شود.

    افراد لمسی درونگرا و عمیق هستند، اگر دقیق باشید متوجه می شوید شانه های شان به سمت پایین مایل است، گاهی هم با داستان شان خودشان را لمس می کنند یا موقع گفت و گو با صورت خودشان ور می روند. لمسی ها در فضای طبیعت درخت، گل و پرندگان را هم لمس می کنند و انگار مسیر درک شان از انگشتان شان می گذرد.

     

    بیایید برای تان فال بگیریم

    حتما تا به حال خانم های زیادی را دیده اید که با اشتیاق به انواع و اقسام فال ها از قهوه، شمع و تاروت گرفته تا حافظ و چینی متوسل می شوند که ببینند عاقبت شان چه خواهدشد. با شناخت تیپ شخصیتی فرد مورد نظرتان نیازی به فالگیرها نخواهید داشت چون به سادگی می توانید بهفمید آیا با توجه به انتخاب تان خوشبختی در پیش هست یا نیست؟

    هر چند در ابتدا هیجان طلبی و تند و تیز بودن فرد دیداری از نظر فرد شنیداری جالب است و ممکن است در همان برخورد اول به دلیل تفاوت های شان برای هم جذاب باشند اما همین افراد وقتی در جریان سال ها زندگی مشترک در کنار هم قرار می گیرند، نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند. به طور نمونه آدم دیداری، برون گراتر است و دوست دارد دائم با افراد دیگر اجتماع در تماس و تعامل باشد در صورتی که فرد شنیداری نسبت به دیداری ها درونگرا بوده و شلوغی روابط و فضاها را دوست ندارد؛ پس بهتر است در این مواقع تنها با اتکار به جذابیتی که هر دو گروه برای هم دارند تصور خوشبخت شدن با هم نداشته باشند.

    برای شنیداری ها زندگی مشترک با یک فرد شنیداری احتمال موفقیت بیشتری دارد تا با یک فرد دیداری. از آن طرف فکرش را هم نکنید که یک فرد دیداری بتواند با فرد لمسی زندگی مشترک خوب و خوشی داشته باشد. این دو تیپ اصلا با هم تناسبی ندارند و هر کدام باعث آزار دیگری می شوند. خوشبختی دیداری و لمسی ممکن نیست ؛ حتی اگر تمام فالگیرها به خوشبختی آنها قسم بخورند.

     

    شوخی ممنوع

    افراد لمسی بیشتر از ظاهر و گفتار افراد، از لمس آنها تاثیر می پذیرند؛ یعنی اگر در گوش نامزد لمسی تان زمزمه های عاشقانه داشته باشید یا به سر و ظاهرتان برسید، روی احساسات او اثر ندانی ندارد اما آرام و با محبت به پشتش زدن می تواند اثر بسیار خوبی بر احساسش داشته باشد. افراد لمسی شوخی های بدنی را دوست ندارند و هرچند تاخیرها و سستی شان گاهی کلافه کننده است اما نباید هیچ وقت برای وادار کردن شان به عجله، آنها را هل دهید. برخلاف دیداری ها، برای افراد لمسی خوشمزه بودن غذا از مرتب بودن خانه، مهم تر است.

     

     

     

     

    با خواندن این مقاله شخصیت نامزدتان را بشناسید

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال ارتباط از راه دور
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بدنسازی
  • خرید کتاب های مکانیک بدن دگردیس از آمازون
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • کتاب های تجهیزات نظامی اورجینال
  • کتاب های ژنتیک اورجینال
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتاب های زبان روسی اورجینال
  • خرید کتاب های خون شناسی و سرطان از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>