• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما

    اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما

    اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما، كسانی هستند که در تمام دوران کاری خود صدای قهقهه را در سالن‌های سینما بلند کردند.

    اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ گری لوییس یکی از مشهورترین بازیگران کمدی تاریخ سینما شنبه ۲۸ مرداد در ۹۱ سالگی درگذشت. لوییس در اوج فعالیت حرفه‌ای جزو گران‌ترین و محبوب‌ترین ستاره‌های هالیوود بود که آثارش در کشور عزیزمان ایران با دوبله حمید قنبری طرفداران بسیار داشت. حالا با درگذشت لوییس که از آخرین بازماندگان دوران اسطوره‌های کمدی محسوب می‌شود٬ وقت آن رسیده که از بعضی کمدین‌های مشهور که همچنان در قید حیات هستند یادی شود و همچنین خاطرات خوش شاخص‌ترین چهره‌های مطرح سینمای کمدی مرور شود٬ مروری بر زندگی بزرگانی که در تمامی دوران کاری خود صدای قهقهه را در سالن‌های سینما بلند کردند.

    بنابراین با این فرض که پیش و بعد از جری لوییس بازیگران بسیاری در عرصه کمدی درخشیده‌اند نگاهی به زندگی بعضی از شاخص‌ترین چهره‌های کمدی از سال‌های دور تا امروز صورت می‌گیرد.

    اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما

    باستر کیتون

    جوزف فرانک کیتون هنرپیشه مشهور آمریکایی سال ۱۸۹۵ در کانزاس به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو بازیگر بودند و از این روی کیتون در کودکی وارد عرصه بازیگری شد. «ژنرال»، «استیمبوت بیل جونیور» و «هفت شانس» بعضی از فیلم‌های مشهور باستر کیتون است.

    او آخرین فیلمش با عنوان «رویدادی بانمک در مسیر فروم» را در حالی ساخت که مبتلا به سرطان شده است بود. کیتون سال ۱۹۶۶ از دنیا رفت.

    اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما، كسانی هستند که در تمام دوران کاری خود صدای قهقهه را در سالن‌های سینما بلند کردند.

    چارلی چاپلین

    با شنیدن کمدی در سینما بی‌شک نخستین نام در ذهن بسیاری از مردم چارلی چاپلین کمدین مشهور انگلیسی هست. او را در کاراکتر ولگرد با آن کت‌وشلوار مندرس و عصای معروف نمی‌توان نادیده گرفت. او نویسنده، کارگردان، آهنگساز، تهیه‌کننده و بی‌شک نماد سینمای صامت بود.

    عبارات مهم : چارلی چاپلین – سینمایی

    چاپلین سال ۱۸۸۹ در لندن به دنیا آمد و سال ۱۹۷۷ در سوییس از دنیا رفت. از مشهورترین فیلم‌های او می‌توان به «عصر جدید»، «جویندگان طلا»، «روشنایی‌های شهر» و «دیکتاتور بزرگ» اشاره کرد.

    نورمن ویزدوم

    نورمن ویزدوم یکی از کمدین‌های مشهور انگلیس است که در دهه‌های نخست قرن بیستم توانست صدای خنده را در سالن‌های سینما بلند کند. او فعالیت در سینما را از سال ۱۹۴۸ شروع کرد و با کلاه پارچه‌ای و کت و شلوار گشاد معروف‌اش در بیش از ۳۰ فیلم به بازی پرداخت. او در سال ۲۰۰۰ جهت فعالیتش در زمینه هنر و سرگرمی از دربار سلطنتی بریتانیا لقب شوالیه گرفت.

    اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما

    ویزدوم در نودمین سالروز تولدش، (۴ فوریه ۲۰۰۵) از فعالیت هنری کناره گرفت و به بیش از نیم قرن حضور در عرصه سینما و تلویزیون آخر داد. او در سال ۲۰۱۰ در حالی که ۹۵ سال سن داشت٬ درگذشت تا خاطره آثار پرتعدادش را جهت دوستدارانش به یادگار بگذارد.

    هارولد لوید

    هارولد لوید از محبوب‌ترین و سرشناس‌ترین کمدین‌های دوره سینمای صامت هست. او که به عنوان بازیگر آثار کمدی وارد سینما شد٬ در ادامه مسیر زیاد به سمت تهیه‌کنندگی گرایش پیدا کرد. دوستداران آثار این بازیگر او را با عینک مشهوری که همواره بر چشم داشت و ظاهر و لباس‌های هر لحظه مرتبش به خاطر می‌آورند٬ البته همواره کمی دست و پا چلفتی ضمیمه واکنش‌ و حرکات این بازیگر در فیلم‌هایش بود.

    اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما، كسانی هستند که در تمام دوران کاری خود صدای قهقهه را در سالن‌های سینما بلند کردند.

    لوید سال ۱۸۹۳ در نبراسکا متولد شد و در حالی که ۷۷ سال سن داشت٬ هشتم مارس ۱۹۷۱ درگذشت. «ایمنی آخر از همه» و «دانشجوی سال اول» از جمله فیلم‌های مشهور این کمدین است.

    استن لورل

    سال ۱۸۹۰ در خانواده‌ای تئاتری در انگلستان به دنیا آمد و از ۱۶ سالگی روی صحنه نمایش نقش ایفا کرد. بعد از مهاجرت به آمریکا نخستین بار در سال ۱۹۲۱ در فیلم کوتاه «سگ خوش‌شانس» کنار اولیور هاردی بر پرده سینما ظاهر شد تا زوج موفق «لورل و هاردی» را شکل گیرد. زوج هنری آن‌ها سالیان دراز به درخشش ادامه داد و رابطه‌شان به حدی نزدیک بود که استن لورل بعد از فوت اولیور هاردی به شدت دچار افسردگی شد.

    اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما

    او همواره با آغوش باز پذیرای خبرنگاران و هوادارانش بود و حتی شماره تلفنش در کتابچه عمومی تلفن وجود داشت. پیتر سلرز و گری لوييس از هواداران پر و پا قرص او بودند و در دهه ۶۰ لویيس تلاش بسیار کرد که او را راضی به ایفای نقش در یکی از پروژه‌هایش کند ولی هر بار با مخالفت او روبرو شد. استن لورل سال ۱۹۶۵ در آمریکا چشم از دنیا فروبست.

    پیتر سلرز

    پیتر سلرز دیگر کمدین مشهور انگلیسی و به اعتقاد بسیاری از بزرگترین بازیگران کمدی تاریخ سینما بود. سری فیلم‌های «پلنگ صورتی» از مشهورترین آثار سلرز در کنار فیلم‌هایی چون «دکتر استرنج لاو» و «حضور» است.

    سلرز سال ۱۹۲۵ در خانواده‌ای اهل هنر به دنیا آمد و در جوانی در جنگ جهانی دوم شرکت داشت. او در سال ۱۹۸۰ چشم از دنیا فروبست.

    لویی دوفونس

    در کشور عزیزمان ایران با صدای عزت‌الله مقبلی و بعدها اصغر افضلی و جواد پزشکیان شناخته شده است بود. لویی دوفونس فرانسوی در فیلم‌هایی چون «هالو»، «آشپزباشی» و «ژاندارم سنت‌تروپه» نمونه‌های موفقی از نقش‌آفرینی کمدی را به نمایش گذاشته بود.

    دوفونس سال ۱۹۱۵ به دنیا آمد و سال ۱۹۸۳ چشم از دنیا فروبست.

    وودی آلن

    فیلمساز مشهور آمریکایی نیز از پیشکسوتان عرصه کمدی سینمای آمریکا به شمار می‌رود. او علاوه بر کارگردانی و نویسندگی در بسیاری از آثار خود نقش‌آفرینی کرده هست. آلن متولد سال ۱۹۳۵ است و در فیلم‌هایی چون «آنی هال»، «پول را بردار و فرار کن» و «زلیگ‌» نقش آفریده است.

    فیلم‌های آلن پر از ارجاع به چهره‌های مشهور ادبی و آثار آن‌ها است و در اغلب آثارش می‌توان نشانی از یک شخصیت نویسنده یافت. او سال‌هاست که با عینک و ظاهر معروفش آثار کمدی قشنگی خلق و در بعضی از موفق‌ترین‌هاشان بازی کرده است.

    رابین ویلیامز

    رابین ویلیامز پیش از اینکه گام در راه بازیگری بگذارد مدت کوتاهی در رشته علوم سیاسی تحصیل کرد. او بازیگری را با تحصیل در مدرسه جولیارد شروع کرد و آنجا بود که جان هاوسمن بازیگر مشهور انگلیسی به استعداد شگرف او در استندآپ کمدی پی برد. هاوسمن به او گفت به جای تلف کردن وقتش در مدرسه سراغ استندآپ کردن برود.

    ویلیامز در رده‌بندی مجله امپایر از ۱۰۰ بازیگر برتر تاریخ که سال ۱۹۹۷ انتشار شد در جایگاه شصت‌وسوم جای گرفت و همان سال در نظرسنجی اینترتینمنت‌ویکلی عنوان بامزه‌ترین فرد زنده دنیا را از آن خود کرد.

    بازیگر برنده جایزه اسکار دست به خودکشی زد. پیکر بی‌جان او ۱۱ اوت سال ۲۰۱۴ در خانه‌اش پیدا شد.

    جیم کری

    جیم کری اوایل دهه ۹۰ با بازی در سریال تلویزیونی «با رنگ زنده» به شهرت رسید و با درخشش در فیلم‌های سینمایی «ایس ونتورا: کاراگاه حیوانات»، «احمق و احمق‌تر» و «ماسک» به یکی از ستاره‌های کمدی هالیوود تبدیل شد.

    او در بسیاری از فیلم‌ها نقش مردی با زندگی معمولی را بازی می‌کند که در اثر رویدادی ناگهان زندگانی‌اش زیر و رو می‌شود. در «ماسک» نقابی جادویی پیدا می‌کند که به او قدرتی فرابشری می‌دهد، در «دروغ‌گو دروغ‌گو» وکیلی است که با به حقیقت پیوستن آرزوی پسرش دچار مسئله می‌شود و در «نمایش ترومن» پی می‌برد که تمام زندگیش بخشی از برنامه تلویزیونی است.

    کری سال ۱۹۶۲ در کانادا به دنیا آمد و اکنون شهروند آمریکا است.

    البته این چند نفر تنها نمونه‌ای از بزرگان کمدی دنیا بودند و نام‌های بسیاری چون جان بلوشی، مل بروکس، روان اتکینسون، بیلی کریستال، دنی دویتو و ریک مورانیس هستند که پرداختن به تمام آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد.

    انتهای پیام/

    بزرگان کمدی دنیا را بشناسید

    واژه های کلیدی: چارلی چاپلین | سینمایی | بازیگری | انگلیسی | بازیگران | آمریکایی | سینمای | بازیگر | آمریکا | سینما | زندگی

    اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما

    اسطوره‌های کمدی تاریخ سینما

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال هنر
  • خرید کتاب های گوارش از آمازون
  • دانلود منابع مرجع ایمنی و امنیت
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • هاردکپی کتاب های واترمارک در ساختمان داده
  • خرید کتاب کمیک زبان اصلی
  • کتاب های بدون دسته بندی اورجینال
  • دانلود منابع مرجع انرژی
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>