• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » گفت و گوی عیدانه با قهرمان المپیک

    گفت و گوی عیدانه با قهرمان المپیک

    به مناسبت سال تازه نوروزی گپ و گفتی را با امید نوروزی قهرمان المپیک ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    گفت و گوی عیدانه با قهرمان المپیک

    به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان، امید نوروزی نامی آشنا در کشتی فرنگی دنیا و المپیک هست. او در مسابقه هایی که حضور یافته که توانسته یک طلا المپیک، یک طلا و یک نقره دنیا جهت کشورمان به ارمغان آورده و می توان او را جزء نوابغ کشتی فرنگی کشورمان در طی این سال ها به حساب آورد.

    البته در سال ۹۶ شانس با او زیاد یار نبود و آن چنان که باید نتوانست به اهدافی که جهت خودش ترسیم کرده بود دست یابد.

    گفت و گوی عیدانه با قهرمان المپیک

    به همین خاطر در ایام عید گفتگویی را با این کشتی گیر شیرازی و قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید:

    *متولد چه سالی هستی و کشتی را از کجا و زیر نظر کدام مربی شروع کردی؟

    متولد ۲۹ بهمن ۱۳۶۴ هستم ، از سال ۷۵ کشتی را در کلوب هلال احمر شیراز زیر نظر استاد کانون شروع کردم .

    * سال ۹۶ را چگونه گذراندی؟

    البته پیش از هر چیز فرا رسیدن سال تازه شمسی را به تمام هموطنان و جامعه ورزشکاران تبریک می گویم و امیدوارم امسال سالی پر از مدال و قهرمانی در انتظار ورزش کشورمان باشد. سال ۹۶ در تمام زمینه ها جهت کشورمان بسیار ناراحت کننده بود، به طوری که بعضی از هموطنانمان در بعضی از حوادث جانشان را از دست دادند. تازه یک سری مسائل ناخواسته جهت مردم اتفاق افتاد و همین اتفاقات باعث شد تا مسائل آنان چند برابر شود. در مجموع می توانم عنوان کنم که سال تلخی جهت کشور عزیزمان ایران بود.

    * عید سال گذشته کجا بودی؟

    با وجودی که تعطیلات ایام عید در پیش بود ولی به علت حضور در اردوهای تیم ملی جهت شرکت در مسابقه های کنار خانواده حضور نداشتم. نبودن در کنار عزیزان در ایام عید بسیار سخت و طاقت فرسا است.اما من جهت سرافرازی و بالابردن پرجم سه رنگ کشورمان در کنار خانواده ام نبودم.

    به مناسبت سال تازه نوروزی گپ و گفتی را با امید نوروزی قهرمان المپیک ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    * برنامه ات جهت تعطیلات نوروز چیست؟

    در شهر خودمان سپیدان تعطیلات نوروز را در کنار خانواده، دوستان و آشنایان سپری می کنیم.فکر میکنم نوروز به راستی وقت خوبی است تا افراد خانواده بتوانند کنار هم باشند باید کمی کنار هم بودن را یاد بگیریم. در هر حال نوروز وقت خوبی جهت کنار هم بودن است و امیدوارم خانوادههای ایرانی از این وقت نهایت استفاده را ببرند. من هم تلاشم بر این است تا در ایام عید کنار خانواده ام باشم لیکن هیچ چیزی ارزشمند تر از بودن در کنار خانواده نیست.

    * عالی ترین اتفاق سال ۹۶ برایت چه بود؟

    متاسفانه در سال ۹۶ آن اتفاقاتی را که جهت خودم برنامه ریزی کرده بودم به هیچ عنوان محقق نشد و امیدوارم در سال تازه بتوانم به اهدافی که در سال گذشته نتوانسته بودم دست یابم برسم. همچنین در سال ۹۶ بعضی از عزیزانمان مانند پروفسور خدا دوست (پدر چشم پزشکی کشور عزیزمان ایران و جهان)، حمید کشانی در رشته پرورش اندام و لوون هفتوان را در عرصه سینما از دست دادیم. غرق شدن کشتی سانچی و درگذشت مظلومانه همه خدمه آن بسیار تاسفبار بود و کشور و ملت کشور عزیزمان ایران را در بهت و ماتم فرو برد و این اتفاق به راستی قلب هر ایرانی را به درد آورد. در ضمن سقوط هواپیمای تهران-یاسوج هم یکی دیگر از حوادث تلخ سال ۹۶ بود.

    * به کدام هدفت در سال ۹۶ دست نیافتی؟

    یک سری اتفاقات باعث شد تا در مسائل کاری ، ورزشی و درسی آن چنان که باید به اهدافی که جهت خودم برنامه ریزی کرده بودم دست نیابم.در هر حال این سال چندان پر برکت و خوش یمن نبود، در عوض امیدوارم بتوانم در سال تازه در تمام کارهایی به موفقیت برسم.

    * برنامه ات جهت سال ۹۷ چیست؟

    سال ۹۷ باید یک برنامه ریزی درستی از سوی مسئولان ورزش کشورمان جهت تمام رشته های ورزشی از جمله رشته پر طرفدار کشتی صورت بپذیرد تا بتوانیم در تمامی مسابقه های به نتیجه های خوبی دست یابیم. ان شاالله هر ورزشکاری که در ترکیب مهم تیم ملی قرار گرفت، بتواند با عملکرد خوبش پرچم سه رنگ مقدس کشورمان را در مسابقه های به اهتزاز در بیاورد و با این کارش خوشحالی را جهت دقایقی کوتاه بر صورت مردم تجسم کند. خود من هم جهت سال تازه هیچ تصمیمی نگرفته ام و تمریناتم را ادامه می دهم تا در صورتی که بستر سازی مناسبی جهت بازگشتم صورت بگیرد ان شاالله به کشتی برگردم.

    * تا حالا شده است از حضور در کشتی خسته شوی؟

    بحث خداحافظی مطرح نیست زمانی که یک کشتی گیر می آید و در تمامی مسابقه های تمام سکوهای جهانی را فتح می کند او انتظار دارد مسئولان از او حمایت خاص ای کنند تا باز هم بتواند با انگیزه تر در سال های آینده باز هم مدال آوری کند. ولی با این حال متاسفانه سال به سال اهمیت دادن به ورزشکاران نخبه کشورمان کمتر می شود و شک نداشته باشید تمام این مسائل باعث می شود تا یک ورزشکار جهت هر لحظه بی خیال ورزش کردن شود.

    * از یک تا بیست به خودت چه نمره ای می دهی؟

    ۲۰

    گفت و گوی عیدانه با قهرمان المپیک

    * شگرد مورد علاقه ات در کشتی چه بود؟

    بارنداز و سالتو بارنداز.

    * فصل بهار را برایمان توصیف کن.

    وقتی تعطيلات نوروز فرار می رسد همه به ديدار بزرگتر ها می روند و بعد از آن بزرگتر ها به بازديد کوچکتر ها می روند و اين رسم بسيار خوبی است که ما از آن آداب احترام به بزرگتر را ياد مي گيريم.صدای پای بهار ، خواب و خیال خزان را بر می آشوبد و بوی بیداری و حرکت بهار ، عالم را فرا می گیرد. بنابراین فصل بهار ، فصل نو شدن است و نوروز نيز ، حکایت نو شدن و نو خاستن است و مجالی جهت بيدار شدن و كسب معرفت دوباره در ما انسان ها است.

    * از اینکه مردم سمتت بیایند و با شما تصویر بیاندازند چه حسی بهت دست می دهد؟

    مردم همواره در طول این سال ها به من لطف داشه اند و این بزرگی ، عزت و احترام هموطنان عزیزم بوده که باعث شده است نام امید نوروزی بر سر زبان ها بیفتد. در هر صورت مردم هستند که با حمایت هایشان باعث می شوند تا ورزشکاران بزرگ شوند و به تمام عناوین جهانی و المپیک دست یابند. ما باید تلاش کنیم راه و روش زندگی مان طوری باشد که الگوهای خوبی جهت نوجوانان و سایر اقشار جامعه باشیم. از اینکه مردم سمت من بیایند و درخواست کنند تا با من تصویر سلفی بیاندازند نه تنها به هیچ عنوان ناراحت نمی شوم بلکه حتی با آغوش باز هم از این کار آنها استقبال می کنم.وظیفه ما این است که با مردم خوش رفتاری کنیم تا در سالیان آینده از نام ما به نیکی یاد کنند.

    * ۹۷ سال سگ است و بسیاری از مردم در اینترنت اعلام می کنند امیدوارند این حیوان پاچه زندگی آنها را گاز نگیرد. چه نظری درمورد این عنوان دارید؟

    من اصلا اعتقادی به این ندارم که سال کدام حیوان است،تنها صحبت من این است که باید تدابیری اندیشیده شود تا در عرصه ورزش،جامعه هنری،علم و صنعت شاهد پیشرفت هر چه بهتر کشورمان باشیم و اعتقاد دارم باعث بانی تمام این مسائل مسئولان ارشد کشورمان هستند و باید طوری برنامه ریزی کنند تا هم مسائل جامعه هر چه سریعتر از بین برود و هم شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب جهت مردم در سالیان آینده باشیم. بزرگترین آرزوی من جهت تمام مردم کشور عزیزمان ایران و خانواده خودم این است که دوست دارم هر لحظه در همه جا موفق باشند و گل لبخند هر لحظه روی لبان ارزش باشد چون با خوش حالی آنها من هم شاد خواهم بود.

    به مناسبت سال تازه نوروزی گپ و گفتی را با امید نوروزی قهرمان المپیک ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    * نخستین عیدی را در سال تازه به چه کسی می دهی؟

    برای من تفاوت چندانی ندارد و نخستین شخصی را که ببینم به او عیدی خواهم داد.

    * نظرت راجع به عید باستانی چیست؟

    عید نوروز از رسم و رسومات قدیم ما ایرانی هاست و تاریخچه آن به دوران پیش از میلاد باز می گردد.این ایام باعث می شود تا دوباره عوض کردن و تحولاتی را در زندگی مان بوجود بیاوریم.تمام عید سرشار از خوبی و نیکی هاست.نوروز نوید تحقق همه آرزوهای تاریخی بشر و میل به کمال خلیفه اللهی هست. نوروز بشارت شکوفایی حقیقت انسان و برپایی همه ارزش های الهی و انسانی در جامعه بشری در سایه رهبری و مدیریت انسان کامل هست. هر نوروز یک گام به جلو است.باید این عید باستانی را حفظ کنیم و کاری کنیم که دید و بازدید مردم از همدیگر بازدید شود.شخصا اعتقاد دارم تمام مردم دنیا در مسائل اخلاقی،گذشت،مروت،محبت و زندگی خوب باشند تا این چند صباحی را که زنده هستیم کنار هم به خوبی سپری کنیم.نزدیک به چند میلیون سال از تاریخ دنیا می گذرد و ما هم برگی از این تاریخ هستیم. باید تلاش کنیم ما هم مانند گذشتگان ناممان در تاریخ به نیکی یاد شود.

    * نخستین عیدی که گرفتی؟

    اولین عیدی دوران کودکی ام را از پدرم که حدود بیست تومن بود دریافت کردم و هنوز هم با وجود گذشت این همه سال آن پول به اندازه تمام مدال هایی که کسب کرده ام برایم با ارزش بود.

    * قشنگ ترین سنت عید نوروز ما ایرانی ها چیست؟

    برعکس تفرکات تمام مردم من عاشق روز سیزده بدر هستم و دوست دارم مردم به جای اینکه سبزه بکارند یک نهال را سر سفره ارزش بگذارند و در روز سیزده فروردین که مصادف با روز محیط زیست است آن نهال را همراه خودشان ببرند و در دل کوه و دشت بکارند تا انشاالله درختان رویش پیدا کند و زمانی که این کار اتفاق بیافتد درختان رشد کنند حضور در جنگل لذت دیگری جهت ما خواهد داشت.

    گفت و گوی عیدانه با قهرمان المپیک

    * عید کدام شهر را جهت سفر ترجیح می دهی؟

    همانطور که می دانید شیراز جزء برترین شهرهای کشور عزیزمان ایران به حساب می آید ، به طوری که در فروردین و اردیبهشت حضور در این استان جهت هر انسانی لطافت خاصی دارد. شیراز را می توان شهر بهارنارنج و باغ های دلگشا نام برد . شهری که پر از مسجد و منزل های قدیمی است که نمی توان بدون دیدن‌ ارزش شیراز را ترک کرد.تازه جالب تر این است که سالیانه نزدیک به ۳ یا چهار میلیون نفر جهت گردشگری به شهر ما سفر می کنند تا از حضور در این استان لذت ببرند.امثال تخت جمشید،آتشکدهٔ صمیکان، آرامگاه حافظ، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خان، باغ جهان‌نما، باغ ارم، باغ تخت، باغ نارنجستان قوام، باغ هفت‌تن، حمام باغ نشاط، عمارت باغ ایلخانی، عمارت باغ نشاط، عمارت دیوانخانه، مسجد نصیرالملک، قصر ابونصر، قلعهٔ کک‌ها، موزهٔ پارس و خیلی های دیگر متعلق به استان نیستند بلکه به کل کشور عزیزمان ایران تعلق دارند و وظیفه ما این است تا بتوانیم از این آثار به درستی محافظت کنیم.مردم و توریست ها علاقه فراوانی به تماشای این آثار باستانی دارند و تازه مرجع در آمدی هم محسوب می شود.در بحث جهانگردی و کار باید بستری را فراهم کنیم که هر چقدر توریست ها از کشورهای متفاوت به شیراز وارد شوند،می تواند کمک حال خوبی جهت درآمد زایی این استان باشد.

    * طرفدار چه تیمی در فوتبال کشورمان هستی؟

    تیم مورد علاقه ام فجر شهید سپاسی شیراز است که تعصب خاصی روی این تیم دارم.

    * بعد از کشتی به چه ورزشی علاقه داری؟

    ورزش باستانی و پرورش اندام را دوست دارم.

    * الگوی اخلاقی شما در کشتی کیست؟

    جهان پهلوان غلامرضا تختی.

    * چقدر خودت را مدیون پدرت می دانی؟

    من تمام زندگی ام را مدیون پدر و مادرم هستم چون جهت من خیلی زحمت کشیدند.دعای خانواده ام باعث شده است تا در این سال ها در ورزش و سایر موارد به موفقیت های بی شماری دست یابم.

    * چقدر زمانت را صرف حضور در اینترنت می کنی؟

    فضای مجازی را خیلی دوست دارم به شرطی که در حد کنترل شده است باشد.من در اینستاگرام حضور دارم ولی بر تصویر علاقه چندانی به سایر اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و … از جمله واتساپ، خبر رسان تلگرام و …. ندارم. هدفم تنها از حضور در اینستاگرام این است که بتوانم موضوعی چه ورزشی و چه اجتماعی را جهت سایر هموطنان عزیزم اطلاع رسانی کنم. نزدیک به هشت میلیارد نفر در کره خاکی حضور دارند و هر شخصی تفکر خاص خودش را دارد و ما نمی توانیم به دیگران حق صحبت ندهیم، در صورتی که انتقادات محترمانه و بجا باشد به کسی بی احترامی نشود خیلی خوب و سازنده خواهد بود. چون اگر در هر کاری از شما انتقاد نشود مطمئن باشید کار شما با اشکال مواجه است.

    * خبر نوروزیت در سال تازه جهت هموطنانمان چیست؟

    ایشالا همه ما تلاش کنیم تا با قدرت رو به جلو گام برداریم تا به امید اینکه روزی بتوانیم پیشرفت کشورمان در تمام عرصه ها شاهد باشیم.متاسفانه یک سری مسائل گریبانگیر جوانان کشورمان شده است که امیدوارم هر چه سریعتر برطرف شود.مسائل اقتصادی هم اصلاح یابد. تمام این مواردی که عنوان کردم زمانی محقق می شود که اتحاد،همدلی و همبستگی بین مردم و دولت وجود داشته باشد. ان شاالله هر لحظه مردم شاد و خرم و سلامت باشند و زندگی خوبی داشته باشند و عید را هم به همه تبریک می گویم.

    * به کدام خواننده علاقه داری؟

    علی زند وکیلی، محمد علیزاده، خواجه امیری، رضا صادقی و فریدون آسرایی از خواننده های مورد علاقه من از لحاظ پاپ هستند.استاد شجریان،همایون شجریان و علیرضا افتخاری که جزء نوابغ موسیقی در سبک سنتی به حساب می آیند.به طوری که هم من و هم مردم از شنیدن صدای این اشخاص حس عجیبی پیدا می کنند.

    * تلخ ترین عیدتان مربوط به چه سالی است؟

    متاسفانه چند روز مانده به آخر سال ۹۶ مادر بزرگم به رحمت خدا رفت.مردم زیاد راغب به ایام عید نیستند و زیاد از آمدن سال تازه خوشخال نیستند.ان شاالله در سال تازه موفقیت های خوبی را جهت مردم شاهد باشیم.امیدوارم اصلاحیاتی را در سطح جامعه مشاهده کنیم تا بتوانیم از این طریق فرهنگ چند هزار ساله مان را با قدرت و پشتکار همچنان حفظ کنیم.

    * راز موفقیتت در کشتی چیست؟

    تلاش، پشتکار و توکل به خدا راز موفقیت من در ورزش بوده است.

    * چند تا اسم مى گويم و اولين واكنشى كه به ذهن شما می آید ؟

    بهترین ورزشکار سال ۹۶

    کریستیانو رونالدو

    بهترین هنرمند

    پرویز پرستویی

    نناد لالوویچ و دوور اشتفانک

    با وجودی که او بارها اعلام کرده من کشتی گیر مورد علاقه اش هستم ولی با این حال بعضی تصمیمات اشتباه را در اتحادیه جهانش کشتی اتخاذ کرده اند که لااقل من پنجاه درصد آن را مربوط به عملکرد لالوویچ می بینم.انتظارم بر این است تا او دیدگاهش را نسبت به کشتی تجدید نظر کند و بگذارد نماینده ای از کشور ما در اتحادیه جهانی حضور داشته باشد.من در گذشته و پیش از فینال مسابقه های جهانی ۲۰۱۴ موفق شده است بودم این کشتی گیر را با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر شکست دهم ولی در فینال اتفاقات عجیب غریبی برایم رخ داد و دست های پشت پرده باعث شد تا طلای من تبدیل به نقره شود.

    شیراز؟

    شهر عشق، مردمی با صفا،تمدنی با اصالت چند هزار ساله.

    ایران

    دوست داشتنی

    امید نوروزی

    گوش شکسته کشتی

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: آثار باستانی | برنامه ریزی | عید نوروز | خانواده | مسابقه | برنامه | ایرانی | المپیک | استانی | خانواده | نوروز

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال ادبیات
  • خرید کتاب های زبان اصلی کتب عاشقانه
  • منابع اورجینال پلیمر
  • دانلود منابع مرجع فن آوری های نفت و گاز
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • هاردکپی کتاب های ادبیات نظارتی
  • خرید کتاب زبان اصلی الکترودینامیک
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>