خانه » آرایش و زیبایی » مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها
 

 

مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها

ویتامین | سلامت مو | خوراکی | پروتئین | ویتامین | طبیعی | سلامت | خوراکی | اسفناج

مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها


مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها

عبارات مهم : ویتامین – سلامت مو

سلامت موها

داشتن موهایی پرپشت و نرم و ابریشمی آرزوی خیلی از زن هاستریال جدا از جنبه ژنتیک و تاثیر انکار ناپذیر ژن ها در قشنگی مو، تغذیه نیز نقش تاثیر گذاری روی قشنگی و سلامت موها دارد. در این قسمت استفاده از مواد خوراکی هایی که جهت داشتن موی سالم و سلامت مو بافایده است را جهت شما مطالبی جمع آوری کرده ایم که مشاهده می نمایید:

مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها

از جمله مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماهی سالمون: این نوع ماهی علاوه بر آنکه غنی از پروتئین و ویتامین D‌ است همچنین وجود اسیدهای چرب امگا۳ در این ماهی اهمیت بسیاری دارد. بدن توانایی تولید این اسیدهای چرب را که جهت رشد مو مهم است،‌ ندارد. همچنین چربی‌های امگا۳ در سلول‌های پوستی کف سر و روغن‌های طبیعی پیدا می‌شود که موجب می‌شود مو و کف سر مرطوب نگه داشته شود.

ویتامین | سلامت مو | خوراکی | پروتئین | ویتامین | طبیعی | سلامت | خوراکی | اسفناج

گردو: گردو تنها آجیل‌ حاوی میزان قابل توجهی اسیدهای چرب امگا۳ هست. این ماده خوراکی غنی از بیوتین و ویتامین E است که سلول‌ها را از آسیب DNA‌ محافظت می‌کند. میزان ناکافی بیوتین موجب از دست رفتن موها می‌شود. همچنین گردو حاوی مس است که کمک می‌کند مو رنگ طبیعی خود را داشته باشد.

صدف خوراکی: صدف‌های خوراکی سرشار از فلز «روی» هستند که کمبود آن در بدن به از دست رفتن مو و خشکی آن منجر می‌شود. می‌توان بخشی از «رویِ» مورد نیاز بدن را از غلات و نان‌های سبوس‌دار تامین کرد ولی صدف‌های خوراکی می‌تواند سطح خوبی از پروتئین را زیاد کردن دهد. مو حدود ۹۷ درصد پروتئین است که بدون وجود ذخیره پروتئینی کافی، بدن نمی‌تواند موهایی را که به صورت روزانه و به طور طبیعی از بین می‌روند جایگزین کند.

مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها

سیب‌زمینی شیرین: سیب زمینی شیرین مرجع غنی از آنتی اکسیدان بتاکاروتن به حساب می‌آید که بدن آن را به ویتامین A‌ تبدیل می‌کند. در اصل سلول‌های بدن نمی‌توانند بدون ویتامین A کافی عملکرد درستی داشته باشند. همچنین این عنصر با تولید چربی از کف سر حفاظت می‌کند.

ویتامین | سلامت مو | خوراکی | پروتئین | ویتامین | طبیعی | سلامت | خوراکی | اسفناج

تخم مرغ: تخم مرغ به عنوان ماده خوراکی مملو از پروتئین حاوی چهار ماده معدنی دیگر به نام روی، سلنیوم، فسفر و آهن هست. آهن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لیکن مسئول انتقال اکسیژن به فولیکول‌های مو است.

اسفناج: آهن، بتاکاروتن، اسیدفولیک و ویتامین C موجود در اسفناج به سلامت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها

عدس: این ماده خوراکی کوچک حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین، آهن و روی است.

حبوبات از جمله لوبیا و عدس بخش مهمی از موادی هستند که جهت رشد و سلامت موها لازم‌ هستند. این مواد نه تنها سرشار از پروتئین‌اند (که لازمه رشد موهاست) بلکه دارای ‌آهن، روی و بیوتین هستند. کمبود ماده بیوتین باعث شکننده‌شدن موها می‌شود

بلوبری‌ها: ویتامین C موجود در این میوه جهت گردش خون در کف سر حائز اهمیت است و از رگ‌های خونی کوچک تغذیه کننده فولیکول‌ها حمایت می‌کند.

گوشت مرغ: مصرف این نوع گوشت به علت دارا بودن پروتئین، روی، آهن و ویتامین‌های B جهت سلامت مو توصیه می‌شود. به گفته پزشکان مصرف مواد خوراکی حاوی پروتئین از قبیل گوشت مرغ می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها

واژه های کلیدی: ویتامین | سلامت مو | خوراکی | پروتئین | ویتامین | طبیعی | سلامت | خوراکی | اسفناج

مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها

مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها

مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها

مواد خوراکی بافایده جهت سلامت موها

برای حمایت از ما لطفا کلیک کنید

دانلود

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
?>