• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » سبک زندگی » خانه داری » طرز تهیه سه نوع غذای محلی از سه نقطه ایران

    طرز تهیه سه نوع غذای محلی از سه نقطه ایران

    خلاصه خبر:

    در این مطلب طرز تهیه سه نوع غذای محلی از سه نقطه ایرانمان را برای شما آموزش داده ایم. امروز غذاهایی از کرمانشاه، مشهد و سبزه وار را با هم یاد میگیریم.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    توضیحات تکمیلی:

    طرز تهیه سه نوع غذای محلی از سه نقطه ایران

    به نقل از گروه وبگردی سایـت کـدر، در این مطلب طرز تهیه سه نوع غذای محلی از سه نقطه ایرانمان را برای شما آموزش داده ایم. امروز غذاهایی از کرمانشاه، مشهد و سبزه وار را با هم یاد میگیریم.

    کوفته ریزه، غذای محلی کرمانشاهی ها
    مواد لازم:
    گوشت چرخ کرده (کم چربی): نیم کیلوگرمسیب زمینی (متوسط): ۳ عددپیاز (متوسط) ۳ عددرب گوجه فرنگی: ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوریروغن: ۱۵۰ گرمآرد نخودچی: ۵۰ گرمتخم مرغ: یک عددنعناع خشک: ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوریسیر (خرد شده): ۲ قاشق سوپ خوریزرد چوبه: یک قاشق چای خوری سر پرنمک: به مقدار لازمفلفل: به مقدار لازمآبلیمو: به مقدار لازم

    طرز تهیه:
    ۱٫ ابتدا ۲ عدد پیاز را در گوشت چرخ کرده رنده کنید یا آنها را با گوشت چرخ کنید. سپس آرد نخودچی، تخم مرغ، زردچوبه، فلفل و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ۲٫ یک عدد پیاز و سیر را در روغن تفت دهید و سیب زمینی را که به اندازه یک بند انگشت خرد کرده اید، در آن بریزید. سپس ۲ پیمانه آب اضافه کنید. هنگامی که آب به جوش آمد، دمای زیر قابلمه را کم کنید و مایه گوشت را به صورت گلوله در آورید و در آن بریزید.
    ۳٫ بعد زا ۴۵ دقیقه غذا آماده است. نعناع خشک، آلب لیمو و رب را اضافه کنید و بگذارید چند جوش دیگر بزند. نعناع خشک را می توان ابتدا با روغن داغ کرد و سپس اضافه نمود.
    آش شله، غذای محلی مشهدی ها
    مواد لازم:
    گوشت دنده گوسفند: ۵۰۰ گرمپیاز (نگینی خرد شده): ۲ عددنخود: نیم پیمانه (۹۰ گرم)لوبیا سفید: نیم پیمانه (۹۰ گرم)لوبیا چیتی: نیم پیمانه (۹۰ گرم)بلغور گندم: یک پیمانه (۱۶۵ گرم)برنج: نیم پیمانه (۸۰ گرم)ماش: نیم پیمانه (۹۰ گرم)عدس: نیم پیمانه (۷۵ گرم)فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازمنمک: به مقدار لازمدارچین (پودر شده): یک قاشق چای خوریجوز هندی (رنده شده): یک دوم قاشق چای خوریزنجفیل (رنده شده): یک قاشق چای خوری
    مواد لازم گوشت قیمه:
    روغن مایع (مخصوص سرخ کردن): به مقدار لازمپیاز (نگینی خرد شده): ۳ عددگوشت گوسفند (قیمه ای خرد شده): ۲۰۰ گرملپه: نیم پیمانه (۷۵ گرم)زردچوبه (پودر شده): یک قاشق چای خوریفلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازمنمک: به مقدار لازمرب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپ خوریگلاب: یک دوم قاشق چای خوریزعفران (دم کرده): یک قاشق چای خوری طرز تهیه:
    ۱٫ حبوبات را از ۲۴ ساعت قبل و بلغور گندم را از ۱۲ ساعت قبل در ظروفی جداگانه حاوی مقداری آب خیس کرده (در مدت زمان خیساندن، دو تا سه بار آب آن را عوض کنید). سپس هنگام پخت در آبکش بریزید. ۲٫ برنج را از سه ساعت قبل در مقداری آب خیس کرده و سپس هنگام پخت، آب روی آن را خالی کنید. گوشت را به همراه پیاز، نخود، لوبیا سفید و لوبیا چیتی در قابلمه ای حاوی ۱۰ پیمانه آب ریخته و سپس روی حرارت زیاد قرار دهید. زمانی که جوش آمد، در قابلمه را گذاشته و حرارت را ملایم کنید تا به مدت سه ساعت بپزد.
    ۳٫ پس از پخت گوشت، آن را از قابلمه خارج کرده، ریش ریش کنید و کنار بگذارید. پس از یک ساعت، بلغور گندم، برنج، ماش، عدس، نمک، فلفل و گوشت (ریش ریش شده) را به قابلمه بیفزایید و مرتب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط و له شوند. دقت کنید آش ته نگیرد.
    ۴٫ بگذارید آش به مدت ۴۵ دقیقه دیگر هم بپزد. البته می توانید با گوشت کوب برقی کمی از مواد آش را له کرده تا آش زودتر جا بیفتد. زمانی که مواد آش کاملا له و کش دار شدند، دارچین، جوز هندی و زنجفیل را به آن اضافه کرده و در ظرفی مناسب ریخته و روی آن را با گوشت قیمه تزیین و سرو کنید.
    طرز تهیه گوشت قیمه:
    ۱٫ لپه را از ۲۴ ساعت قبل هم زمان با حبوبات آش در آب خیس کنید. در قابلمه ای حاوی روغن داغ، پیاز را تفت داده تا نرم و شفاف شود. گوشت را اضافه کرده و تفت دهید تا آب آن گرفته شود. سپس لپه را افزوده و تفت دهید. زردچوبه، فلفل و مقداری آب به آن اضافه کرده و بگذارید گوشت به مدت ۲ ساعت بپزد. ۲٫ رب گوجه فرنگی را در تابه ای حاوی روغن، داغ تفت داده تا تغییر رنگ دهد و خوش رنگ شود. سپس به گوشت بیفزایید. پس از این مدت، گلاب، زعفران و کمی نمک به مواد بالا افزوده و در قابلمه را گذاشته تا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا خورش، عطر و طعم بهتری بگیرد.
    نکته:
    ۱٫ قابلمه آش باید کاملا بزرگ و جادار باشد تا مواد جای کافی برای پخت داشته باشند. با توجه به متفاوت بودن زمان پخت مواد آش، دقت لازم را در ترتیب افزودن مواد به آش انجام دهید. ۲٫ در تمام مدت زمان پخت شله، هم زدن مداوم آن از اهمیت زیادی برخوردار است، به خصوص بعد از زمان اضافه کردن بلغور، زیرا خیلی سریع ته می گیرد. ۳٫ در تهیه آش شله مشهدی، هر چه مقدار گوشت (ریش ریش شده) بیشتر باشد، شله، خوشمزه تر و کش دارتر می شود. توجه داشته باشید که در هنگام پخت، اگر شله احتیاج به آب اضافی داشت، حتما آب جوشیده به آن اضافه کنید. شله مشهدی را می توانید به همراه شکر یا نمک سرو کنید.

    خلاصه خبر:

    در این مطلب طرز تهیه سه نوع غذای محلی از سه نقطه ایرانمان را برای شما آموزش داده ایم. امروز غذاهایی از کرمانشاه، مشهد و سبزه وار را با هم یاد میگیریم.

    در ادامه با کدر همراه باشید

    طرز تهیه سه نوع غذای محلی از سه نقطه ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های دندانپزشکی از آمازون
  • خرید کتاب علوم پایه پزشکی زبان اصلی
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های واترمارک در ساختمان داده
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم اجتماعی
  • هاردکپی کتاب های گیاه شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی
  • خرید کتاب زبان اصلی اشپزی
  • دانلود فایل های زبان اصلی رمز نگاری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>