• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » نکات بهداشتی بانوان در هنگام حمام کردن/پزشکی و سلامت

    نکات بهداشتی بانوان در هنگام حمام کردن/پزشکی و سلامت

    زنان با توجه به ناحیه تناسلی حساسی که دارند باید هنگام استحمام کاملا بهداشت مربوطه را رعایت نمایند. قارچ ها می توانند در حمام بهداشت خانم ها را تهدید نمایند.

    نکات مهم برای بانوان هنگام حمام کردن

    نکات بهداشتی بانوان در هنگام حمام کردن/پزشکی و سلامت

    زنان با توجه به ناحیه تناسلی حساسی که دارند باید هنگام استحمام کاملا بهداشت  مربوطه را رعایت نمایند. قارچ ها می توانند در حمام بهداشت خانم ها را تهدید نمایند. دکتر نیرومنش متخصص زنان و زایمان گفت چند وقت پیش خانمی با وزن بالا با بیماری قارچی به من مراجعه کرد. یکی از سوال‌هایی که از او پرسیدم این بود

    که در حمام روی صندلی می‌نشیند یا کف حمام؟ پاسخ مشخص بود؛ به دلیل وزن بالا تحمل ایستادن نداشت و چون عادت به حمام طولانی داشت، کف حمام می‌نشست و اکثر اوقات نیز حمام عمومی می‌رفت.برایش توضیح دادم که حمام آفتاب نمی‌خورد و محیطی مرطوب و مستعد رشد قارچ است و نشستن کف حمام یا لب استخر یا حوضچه‌های آب گرم یا حتی داخل وان، مخصوصا در اماکن عمومی می‌تواند باعث انتقال عفونت‌ها به دستگاه تناسلی شود.

    توصیه اکید دارم که خانم‌ها و دخترخانم‌ها ایستاده حمام کنند و اگر زمان حمام طولانی است یا به دلایلی می‌خواهند بنشینند، صندلی یا چهار پایه‌ای داشته باشند و قبل از نشستن حتما ابتدا آن را با آب جوش بشویند.

    اگر از وان یا توالت فرنگی، مخصوصا در محیط‌های عمومی یا هتل‌ها استفاده می‌کنند، حتما قبل از استفاده آن را با محلول‌های ضدعفونی‌کننده پاک کنند زیرا بیماری‌های قارچی جزو شایع‌ترین بیماری‌هایی است که از محیط حمام می‌تواند منتقل شود و علائم آن ترشحات سفیدرنگ همراه خارش و سوزش است.

    اگر خانمی این نكته‌ها را رعایت نکرد و متوجه ترشحات سبز یا زرد یا بدبو با سوزش و خارش شد، حتما باید به متخصص مراجعه کند. نوعی از میکروب هم ممکن است از این طریق وارد دستگاه تناسلی شود که تنها موقع رابطه زناشویی علائمش ظاهر می‌شود. ترشحات خانم آلوده‌شده با این میکروب به دنبال ریزش اسپرم داخل واژن بوی ناخوشایندی مثل بوی ماهی گندیده می‌دهد. این نشانه عفونت است و به درمان نیاز دارد.

    شاید تا به حال به هر دلیلی دچار سوزش و خارش، عرق‌سوز و ترشحات بدبو که جزو مشكل‌های شایع تابستانی خانم‌هاست شده‌ باشید. شما معمولا در این شرایط به متخصص زنان مراجعه می‌كنید یا پوست یا طب سنتی؟ متخصصان  توصیه‌های مفیدی برای خانم‌های شاغل كه مجبورند ساعت‌ها نشسته كار ‌كنند یا كسانی كه مرتب در سفرند و ساعت‌های طولانی روی صندلی اتومبیل یا هواپیما می‌نشینند و همه مبتلایان دارند.

    توصیه طب سنتی درباره استحمام
    برای رفع سوزش و خارش و بهبود زخم‌ها و التهاب ایجادشده از عرق یا جوشانده بابونه یا آویشن را كه قارچ و باكتری را از بین می‌برد، داخل آب گرم در تشتی بریزید و داخل آن بنشینید. اگر لاغر هستید و پوست خشكی دارید و این مشكل به دنبال خشكی پوست ایجاد یا تشدید شده، می‌توان به کمک كرم ویتامینA و پماد گل بنفشه به صورت موضعی ناحیه را چرب كرد.

     به گزارش پارس ناز در صورتی كه خارش و سوزش در اثر عفونت بروز كرده و ترشحات بدبو وجود دارد هم استفاده از پماد كالاندولا یا گیاه همیشه‌بهار توصیه می‌‌شود. از بین داروهای خوراکی نیز با توجه به مزاج، عرق آویشن، دارچین و رازیانه برای افرادی که مزاج سرد دارند و عرق كاسنی و شاتره صبح ناشتا یك استكان برای آنها که مزاج گرم دارند، مناسب است.

    توصیه متخصص پوست درباره استحمام

    اصلی‌ترین مشکلی که در تابستان به‌دلیل تعریق زیاد بروز می‌كند، انسداد دهانه غدد عرق و خارش و سوزش به دنبال آن است. برای پیشگیری کافی است از پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ و از جنس مواد پلاستیكی پرهیز كنید و در عوض لباس‌های گشاد و نخی بپوشید تا هوا بین چین‌ها جریان داشته باشد،

    اما اگر به دنبال گرما و تعریق زیاد دچار این مساله شدید، هیچ‌گونه كرم موضعی استفاده نكنید زیرا باعث انسداد بیشتر دهانه غدد عرق و بدتر شدن ضایعات می‌شود.با دوش گرفتن و بازگذاشتن محل اجازه دهید تا مشكل پیش آمده هر چه سریع‌تر برطرف شود. در صورتی كه دلیل سوزش و خارش عفونت یا بیماری‌های قارچی باشد باید به متخصص زنان مراجعه كنید و آزمایش‌ قارچ دهید و دارو مصرف كنید.

    توصیه متخصص زنان درباره استحمام
    بهترین توصیه را رعایت نظافت و حمام کردن سلامت است . تابستان‌ها که تعریق زیاد است، لباس زیر باید مرتب تعویض شود و خشك باشد. دوش روزانه را نباید فراموش كرد. ناحیه تناسلی را باید مرتب شست و خشك كرد اما هفته‌ای ۲ مرتبه از شامپو، صابون یا ژل بهداشتی استفاده كرد. دامن بهترین پوشش برای این فصل است

    و از پوشیدن شلوارهای چسبان و لگ‌های پلاستیكی باید خودداری كرد. اگر خانمی احساس می‌كند جز خارش و سوزش دچار عفونت قارچی هم شده و ترشحات زرد و بدبو دارد، باید زودتر به متخصص مراجعه كند تا داروهای ضدقارچ دریافت كند.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی مصالح
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • خرید کتاب کمیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • خرید کتاب های زبان اصلی نقشه کشی
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • خرید کتاب های زبان اصلی دینامیک غیر خطی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • دانلود منابع مرجع مهندسی مکانیک
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>