• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » راهکار های درمان بواسیر+ مواد غذایی که باید از ان بپرهی کرد

    راهکار های درمان بواسیر+ مواد غذایی که باید از ان بپرهی کرد

    alt=غذاهای

    راهکار های درمان بواسیر+ مواد غذایی که باید از ان بپرهی کرد

    فلفل قرمز جزو مواد غذایی نامناسب و دردسرساز برای افراد مبتلا به بواسیر است

    صحبت کردن از بواسیر یا همان هموروئید برای بسیاری از افراد مشکل است. خیلی از افراد برای رفع مشکل شان به سختی نزد پزشک می روند چون از عنوان کردن مشکل خود خجالت می کشند.

    این مشکل نیز مانند هر مشکل دیگری بدون خواست فرد بروز می کند و باید چاره ای برای آن اندیشیده شود. در خصوص هموروئید آگاهی های زیادی لازم است. تغذیه برای مبتلایان به این مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع لازم است که در مصرف برخی مواد غذایی احتیاط شود چون احتمال می رود باعث تشدید درد شوند.

    فلفل قرمز باعث تشدید درد می شود

    فلفل قرمز جزو مواد غذایی نامناسب و دردسرساز برای افراد مبتلا به بواسیر است و در زمان حملات آن باعث تشدید مشکل می شود. این تأثیر تحریک کننده ناشی از وجود ترکیبی به نام «کاپسایسین» است. یک ترکیب شیمیایی محرک که روی نورون ها تأثیر گذشته و باعث انتقال درد می شود. با این حال تاکنون هیچ پژوهش علمی این تأثیر را به اثبات نرسانده است و متخصصان تجربه و شکایت های بیماران را مبنا قرار داده اند. معمولاً افراد مبتلا به بواسیر بعد از مصرف فلفل قرمز از درد زیاد شکایت کرده اند.

    فلفل سیاه: باعث تحریک نورون های حس کننده ی درد می شوند

    اگر دوست دارید که غذاهایتان را تند کنید کمی محتاط باشید. اگر از بواسیر رنج می برید و تحت درمان هستید نباید غذاهای تند میل کنید. فلفل سیاه نیز مانند فلفل قرمز حاوی کاپسایسین است که باعث تحریک برخی نورون های حس کننده ی درد شده و می تواند احساس ناخوشایند دوره ی حمله ی بواسیر را تشدید کند.

    چربی ها مضر مانند چربی های اشباع شده و ترانس برای شما مفید نیست. محصولات غذایی حیوانی مانند گوشت قرمز در صورت مصرف زیاد باعث بروز یبوست و تشدید بواسیر می شود.

    روغن آفتابگردان: احتیاط کنید

    روغن کلزا، روغن آفتاب‌گردان و غیره حاوی میزان زیادی چربی هستند. اگر از مشکل بواسیر رنج می برید نباید در مصرف این روغن ها دچار افراط شوید. محققان فرانسوی عادت ‌های غذایی ۵۰ بیمار مبتلا به بواسیر را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند این افراد بیش از دیگران چربی مصرف می کنند. این محققان معتقد هستند که تغذیه ی ناسالم و سرشار از چربی یکی از عوامل بروز و تشدید هموروئید است. البته روغن هایی مانند روغن زیتون و روغن تخم کتان جزو روغن های خوب برای این دسته افراد هستند. مصرف مکمل روغن ماهی نیز با صلاحدید پزشک توصیه می شود.

    ادویه ی کاری: باعث بروز مشکلات گوارشی می شود

    همان ‌طور که گفته شد ارتباطی بین مصرف غذاهای تند و تشدید درد و مشکل بواسیر وجود دارد. به عقیده ی محققان دانشگاه کلمبیای ایالات متحده ی آمریکا، در مواقع تشدید بواسیر باید از مصرف مواد غذایی حاوی ادویه ی کاری نیز پرهیز شود. این ادویه باعث تحریک معده شده و مشکلات گوارشی به وجود می آورد. در نتیجه باعث تشدید بواسیر نیز می شود.

    الکل: گشاد کننده عروق است

    اگر از بواسیر رنج می برید بدانید که مصرف برخی نوشیدنی ها مشکل زا هست. به عقیده ی متخصصان فرانسوی الکل گشادکننده ی عروق است. انبساط عروق خونی باعث تشدید هموروئید خارجی و داخلی می شود. به همین دلیل محققان توصیه می کنند که از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز شود.

    از این‌ ها نیز بپرهیزید

    چربی ها مضر مانند چربی های اشباع شده و ترانس برای شما مفید نیست. محصولات غذایی حیوانی مانند گوشت قرمز در صورت مصرف زیاد باعث بروز یبوست و تشدید بواسیر می شود. مصرف ملین ها بدون دستور پزشک نیز توصیه نمی ‌شود. چون باعث بروز اسهال شده و به نوبه ی خود می تواند باعث تحریک هموروئید شود. از مصرف مواد غذایی که باعث ایجاد گاز و نفخ می شوند بپرهیزید.

    چند توصیه ی کلی برای مقابله و پیشگیری بواسیر

    اگر از بواسیر رنج می برید و تحت درمان هستید نباید غذاهای تند میل کنید. فلفل سیاه نیز مانند فلفل قرمز حاوی کاپسایسین است که باعث تحریک برخی نورون های حس کننده ی درد شده و می تواند احساس ناخوشایند دوره ی حمله ی بواسیر را تشدید کند

    برنامه ی غذایی تان را اصلاح کنید

    مواد غذایی تصفیه شده حاوی مقدار کمی فیبر هستند و برعکس چربی های حیوانی آن ‌ها زیاد است. عدم جذب فیبر کافی مانع از عبور مدفوع در روده ها شده و فشار زیادی به فرد تحمیل می کند. بنابراین بهتر است جذب فیبر را افزایش دهید. سبوس ها از قبیل سبوس گندم، سبوس جودوسر و غیره، میوه ها و سبزیجات تازه و غلات برای شما مفید خواهد بود.

    از مصرف آب کافی غافل نشوید. یادتان باشد کاهش فشار وارد شده به عروق هموروئیدی در حین دفع باعث کاهش تحریکات این ناحیه خواهد شد. مصرف پرتقال و موز به دلیل دارا بودن ویتامین C فراوان و مواد معدنی باعث تقویت بافت ها می شود و برای شما مفید خواهد بود.

    از ورزش غافل نباشید

    ورزش کردن و بی تحرک نبودن به مدت طولانی برای شما مفید خواهد بود. برای مقابله و کاهش عوارض بواسیر لازم است که تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کرده و سالم تر زندگی کنید. نشستن و یا سرپا ماندن های طولانی مدت باعث فشار مضاعف به عروق همورئیدی می شود. اگر شغل تان ایجاد می کند که زیاد پشت میز بنشینید توصیه می کنیم که هر از گاهی از جایتان بلند شده و قدمی بزنید و به طور کلی از نشستن های طولانی مدت بپرهیزید.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • دانلود منابع مرجع مهندسی مکانیک
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • هاردکپی کتاب های هندسه و توپولوژی
  • کتب نظریه شماره زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دایره المعارف
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • خرید کتاب های پزشکی زنان و زایمان از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>