خانه » آشپزی و تغذیه » آموزش انواع غذاها » فریتاتا+طرز تهیه صبحانه های خوشمزه و سالم
 modiseh 

فریتاتا+طرز تهیه صبحانه های خوشمزه و سالم

طرز تهیه فریتاتا،صبحانه ای پرانرژی که حتما باید امتحان کنید

صبح خود را با یک صبحانه پرانرژی و سالم شروع کنید: تخم مرغ، پروتئین مورد نیازتان را تامین می کند و سبزیجات نیز طعمی فوق العاده به غذایتان می دهند.

می توانید از خود خلاقیت به خرج دهید و انواع ادویه های مورد علاقه تان را به این دستور پخت اضافه کنید تا بیشتر از این صبحانه دلچسب لذت ببرید.

تهیه فریتاتا, پخت فریتاتا

فریتاتا+طرز تهیه صبحانه های خوشمزه و سالم

مواد لازم برای فریتاتا :

 روغن کانولا۲ قاشق چایخوری
پیاز که به صورت عمودی برش خورده ۲ فنجان
برگ اسفناج۴ فنجان
 تخم مرغ بزرگ که کمی هم زده شده۸ عدد
نمکیک چهارم قاشق چایخوری
فلفل سیاهیک چهارم قاشق چایخوری
پنیر سوئیسی ( یا پنیز پیتزا )سه چهارم فنجان

 

طرز تهیه فریتاتا :

فر را تا دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت یا ۲۰۴ درجه سانتی گراد گرم کنید.

یک ماهیتابه که بتوان در فر هم از آن استفاده کرد را روی شعله با حرارت متوسط گرم کنید. روغن را اضافه کنید، تکانش دهید تا ماهیتابه چرب شود. پیاز را اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که نرم شود آن را تفت دهید. اسفناج را اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه آن را بپزید.

تخم مرغ، نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید. میکس تخم مرغ را روی سبزیجاتی که در ماهی تابه است بریزید. آنقدر بپزید تا لبه های تخم مرغ به مرز آماده شدن برسند، چیزی حدود ۲ دقیقه. به آرامی لبه ی میکس تخم مرغ را بلند کنید و ماهی تابه را خم کنید تا قسمت های نپخته میکس تخم مرغ با ماهی تابه تماس پیدا کنند. ۲ دقیقه دیگر یا تا زمانی که مطمئن شوید کاملا آماده شده است به پختن ادامه دهید. پنیر را روی محتویات ماهی تابه بریزید.

ماهیتابه را به مدت ۸ دقیقه یا تا زمانی که مرکزش آماده شود در فر قرار دهید. سپس بلافاصله فریتاتا را به یک ظرف مخصوص سرو انتقال دهید و به ۶ قسمت مساوی برش دهید.

فریتاتا+طرز تهیه صبحانه های خوشمزه و سالم

برای حمایت از ما لطفا کلیک کنید

دانلود

اشتراک گذاری مطلب

modiseh

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
?>