• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آشپزی و تغذیه » آموزش انواع غذاها » بهترین روش جهت ترک سیگار | چگونه از سیگار کشیدن دست برداریم؟

    بهترین روش جهت ترک سیگار | چگونه از سیگار کشیدن دست برداریم؟

    کشیدن سیگار | ترک سیگار | ویتامین | استفاده | بیماری | میتواند | سیگار | انگور

    بهترین روش جهت ترک سیگار | چگونه از سیگار کشیدن دست برداریم؟

    بهترین روش جهت ترک سیگار | چگونه از سیگار کشیدن دست برداریم؟ 

    امروز روش هایي کاربردی جهت ترک سیگار رابه شـما می گوییم. البته قبل از هر چیزی این توصیه را یاد آور شویم کـه، شـما باید بخواهید سیگار را ترک کنید، تصمیمات لحظه اي یا تحت تاثیر قرار گرفتن هاي لحظه اي کاری را پیش نمیبرد. بنابر این اراده و تصمیم جدی قدم اول جهت کنار گذاشتن عادت سیگار کشیدن اسـت، در ادامه انواع روشهای کاربردی جهت ترک سیگار رابه شـما میگوییم.

    چگونه از سیگار کشیدن دست برداریم؟

    بهترین روش جهت ترک سیگار | چگونه از سیگار کشیدن دست برداریم؟

    عده اي از افراد سیگاری هر بار کـه تصمیم بـه ترک سیگار میگیرند ولی با شکست روبه رو میشوند و دوباره بعد از وقت کوتاهی بـه کشیدن سیگار ادامه میدهند چون این سیگار اسـت کـه باعث کم کردن اعتماد بـه نفس در انسان میشود و هم چنین منجر بـه ایجاد وعده هاي دروغین می گردد بـه این صورت کـه فرد میگوید از امروز ترک می کنم! این اخرین نخ سیگارم اسـت و… کـه هیچ کدام از این وعده ها عملی نمی شود.

    جالب اسـت بدانید کـه تعداد زیادی از افرادی کـه سیگار را ترک می کنند چندین ماه بعد از ترک هر لحظه با خودشان می گویند کـه به چه دلیل از همان اول بـه سراغ مصرف سیگار رفته اند واقعا مصرف چنین موادی بجز عوارض و ضرر چـه سودی جهت مـا داشته اسـت؟ روشهای متعددی جهت ترک سیگار وجوددارد کـه میتواند یاری کند تا افراد بجای این کـه جهت کشیدن سیگار وسوسه شوند مداوم بـه این فکر کنند کـه چطور از شر آن رهایی پیدا کنند.

    کشیدن سیگار | ترک سیگار | ویتامین | استفاده | بیماری | میتواند | سیگار | انگور

    اول از هر چیزی شـما باید سیگار کشیدن را بعنوان یک امر غیر عادی بـه شمار بیاورید. یعنی آن گونه وانمود کنید کـه اصلا سیگار را نمی شناسید و بعنوان یک شخص غریبه با سیگار هستید مثل کسانی کـه جهت بار اول سیگار می کشند و مداوم سرفه میکنند. اگر در بین کسی هم بشما تعارف کرد کـه سیگار بکشید بـه او بگویید نه مـن اصلا سیگاری نیستم. به چه دلیل آن گونه فکر کردی؟ سیگار میکشم حالم خراب می شه و…

    دومین راهکاری کـه شـما باید جهت ترک سیگار انجام بدهید این اسـت کـه وارد گروه بندی هاي علوم بشری شوید یعنی اگر از دریچه فلسفه وارد شوید کـه قطعا بـه سمت آگاهی از وجود بشر رفته اید اگر بـه دریچه فلسفه وارد شوید کـه از چیستی و چرایی سر در می آورید و اگر از دریچه دکتری وارد شوید کـه بـه سراغ استفاده از داروها و مواد شیمایی میرود. در واقع هیچ کدام از این روش ها اشتباه نیستند و هر کدام بشما کمک میکنند تا بتوانید سیگار را ترک کنید.

    راهکارهای جهت ترک سیگار

    برای ترک سیگار بهتر اسـت قول ندهید. تعداد زیادی از افراد فکر میکنند کـه قول دادن میتواند در ترک سیگار نیز موثر باشد ولی این راه درستی جهت ترک سیگار نیست چون همانگونه کـه اشاره کرده ایم سیگار کشیدن باعث ضعیف شدن انسان در برابر قول ها و عمل ها می شود و شـما هر بار کـه قول می دهید نمی توانید بـه آن عمل کنید در نهایت این حس در شـما پدید می آید کـه مـن نتوانستم بـه قول هایم عمل کنم بعد نمی توانم ترک سیگار را نیز انجام بدهم.

    بهترین روش جهت ترک سیگار | چگونه از سیگار کشیدن دست برداریم؟

    = تلاش کنید یک روز در تقویم را جهت خودتان مشخص کنید و بـه خودتان قول بدهید ازآن روز جهت ترک سیگار شروع کنید و روزانه آنرا کمتر نمایید.

    = هنگامی شروع بـه ترک سیگار می کنید یک دفترچه تازه بردارید ودر مورد مسیری کـه پیش گرفته اید خاطره بنویسید.

    کشیدن سیگار | ترک سیگار | ویتامین | استفاده | بیماری | میتواند | سیگار | انگور

    = عالی ترین راهکار این اسـت کـه شـما یک دوست سیگاری را همراه خود جهت ترک داشته باشید و با یک دیگر مسابقه نمایید.

    = جهت ترک سیگار قول دروغین ندهید و اجازه دهید تا وجدان شـما بـه اصطلاح درد بگیرد یعنی از این کـه مـا مداوم سیگار بکشیم وجدانم ساده نشود و خودمان یک تصمیم جدی بجای قول الکی بگیریم.

    بهترین روش جهت ترک سیگار | چگونه از سیگار کشیدن دست برداریم؟

    = میتوانید از مرکزهای ترک اعتیاد کمک گرفته و روشهای راکه ارائه میدهند استفاده نمایید. هم چنین می توانید در گروه هاي شرکت کنید کـه بـه صورت دسته جمعی جهت ترک سیگار اقدام می کنند آن گونه شـما انگیزه بیشتری خواهید داشت.

    استفاده از روش های خانگی جهت ترک سیگار

    اگر شـما تصمیم گرفته اید کـه سیگار را ترک کنید میتوانید از روشهای خانگی نیز استفاده کنید:

    جو

    یکی از عالی ترین درمان ها می باشد کـه بعنوان داروهای خانگی نیز شناخته میشود. شـما می توانید ۲ فنجان آب جوشیده را اماده کنید و یک قاشق جو درون آن بریزید و سپس با یک دیگر ترکیب نمایید. جهت یک شب اجازه دهید بماند و صبح روزبعد جهت ده دقیقه این ترکیب را بجوشانید و سپس میل نمایید.

    از این مخلوط میتوانید هر بار بعد از هر وعده ي غذایی استفاده کنید ودر شب ازآن میل نکنید. جو باعث می شود کـه زهر ها ازبدن خارج شوند و کم کردن میل کشیدن بـه سیگار را در بر دارد.

    آب زیاد بنوشید

    بهترین راهکار این اسـت کـه آب زیاد بنوشید. آب خوردن زیاد علاوه بر دفع سموم بـه کم کردن میل بـه سیگار کمک کرده و عوارض ترک آنرا کم کردن میدهد.

    فلفل قرمز

    از عالی ترین داروهای کـه می تواند بشما یاری کند فلفل قرمز می باشد. در رژیم غذایی خود از فلفل قرمز و ادویه استفاده کنید. استفاده از فلفل قرمز موجب می شود تا میل بـه سیگار کم شود و هم چنین حساسیت ناشی ازآن نیز کم کردن داشته باشد.

    زنجبیل

    زنجبیل فواید بسیاری زیادی داشته اسـت. زمانی کـه فردی تصمیم بـه ترک سیگار می کند نوعی حالت تهوع بـه آن دست میدهد و میتواند با مصرف عصاره زنجبیل این حالت رابه اسانی در خود کم کردن بدهد.

    عسل جهت ترک سیگار

    عسل، یک درمان عالی جهت پیگیری بـه فرآیند توقف سیگار کشیدن اسـت عسل، حاوی ویتامین هاي مفید، آنزیم ها و پروتئین هایي اسـت کـه بـه اسانی میتوانند کمک کنند، عادت سیگار کشیدن در شـما از بین برود.

    جینسینگ از روش های عالی جهت ترک سیگار

    یک قاشق چای خوری پودر جینسینگ، رابه صبحانه خود اضافه کنید، تا بـه کم کردن میل بـه سیگار کمک کنید جینسنگ یک روش موثر جهت پیش گیری از انتشار دوپامین اسـت، کـه یکی از اجزای مهم نیکوتین می باشد.

    ترک سیگار با آب انگور

    محتوای اسیدی ،آب انگور بـه ترک نیکوتین ازبدن کمک می کند، بنابر این هرروز در دورانی کـه آماده هستید تا سیگار را ترک کنید نوشیدن آب انگور توصیه میشود.

    عصاره دانه انگور جهت رفع آسیب ریه

    عصاره دانه انگور را جهت رفع آسیب ریه ها کـه ناشی از سیگار کشیدن اسـت، مصرف کنید.

    مصرف تربچه جهت ترک سیگار

    این یکیدیگر از راه حل هاي قابل اعتماد جهت ترک سیگار اسـت تربچه را بچلانید و آب آنرا بیرون بیاورید.کمی عسل را در آن مخلوط کرده و حداقل ۲ بار در روز میل کنید.

    ترک کردن سیگار با مولتی ویتامین ها

    سیگار، باعث کمبود بعضی مواد مغذی حیاتی در بدن مـا می شود. این می تواند به وسیله مکمل هاي ویتامین A، C و E. دوباره تجدید شود هم چنین در بروز علائم ترک سیگار کمک میکند.

    ویتامین A، در درمان صفرای آسیب دیده بافایده اسـت در حالیکه ویتامین E سلول هاي آسیب دیده بدلیل سیگار کشیدن را ترمیم می کند شـما می توانید جهت جبران کمبود ویتامین C در بدن ،آب پرتقال استفاده کنید.

    موارد دیگری نیز میتوانند بشما یاری کند کـه در ادامه بـه انها اشاره شده است اسـت:

    = لوبیلیا

    = استفاده از مولتی ویتامین ها

    = شربت شیرین بیان

    = تربچه

    = استفاده از عصاره دانه انگور

    = گیاه زوفا

    = عصاره انگور

    = پودر جینسینگ«اضافه کردن بـه صبحانه»

    = سنبل الطیب

    = عسل

    دقت داشته باشید کـه می توانید از سیگارهای گیاهی نیز استفاده کنید. این سیگارها اصلا نیکوتین ندارند و میتوانند در چنین شرایطی موثر باشند. البته توصیه می شود حتماً پیش از مصرف با دکتر دراین خصوص مشورت هاي مورد نیاز صورت بگیرد.

    = روزانه خودتان رابا امور متفاوت سرگرم کنید

    = در گروه هاي ترک سیگار شرکت کنید

    = از مصرف زیاد آب و ابمیوه غافل نشوید

    = از نوشیدن الکل و موارد این چنینی پیش گیری نمایید

    = با افرادی کـه سیگار میکشند در وقت ترک سیگار رفت و آمد نکنید

    = هرروز شـما این احساس را خواهید داشت کـه سیگار میخواهید ولی بـه این احساس توجه نکنید

    = خودتان را آن قدر سرگرم کنید تا وسوسه ها بـه سراغ شـما نیایند

    = بـه پیاده روی بروید

    = نفس عمیق بکشید و ورزش کنید

    = در وقت ترک سیگار بـه برنامه غذایی تان نیز دقت کنید.

    و در آخر نیز بعد از ترک سیگار چه اتفاقاتی در بدن می افتد؟

    در تعداد زیادی از کشور هـای جهان، سیگار کشیدن مهم ترین عامل بیماری ها و فوت و میرهای قابل پیشگیری در بین بزرگسالان شناخته شده است اسـت و بر اساس ادعای مرکز نظارت و پیشگیری از بیماری ها هرساله بیش از ۲۰ درصد فوت و میرها در ایالات متحده رابطه مستقیمی با سیگار کشیدن دارند. ترک کردن این عادت مرگبار بـه هیچ وجه راحت نیست بهمین علت تعداد زیادی از افراد همان گونه بـه سیگار کشیدن ادامه میدهند.

    اما اگر بدانید کـه حتی در ۲۰ دقیقه اول ترک کردن سیگار چـه تغییرات خوبی در بدن ایجاد می شود شاید جهت کنار گذاشتن این عادت رفتاری نامطلوب بیش از پیش ترغیب شوید. در ادامه اتفاقاتیکه بـه ترتیب ودر طول وقت در اثر ترک سیگار در بدن شـما رخ می دهد رابه شـما خواهیم گفت.

    بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه

    ۲۰ دقیقه بعد از آخرین سیگاری کـه دود میکنید ضربان قلب رفته رفته بـه حالت عادی خود باز می گردد. دراین صورت نبض و حس بیشتری را در دستها و پاهایتان حس خواهید کرد لیکن فشار خون نیز رفته رفته کم کردن پیدا می کند و سیستم گردش خون در شرایط بهتری نسبت بـه گذشته قرار می گیرد.

    بعد از ۸ تا ۱۲ ساعت

    سیگار کشیدن باعث زیاد کردن مقدار مونوکسید کربن در ریه ها میشود کـه درصورت بالا بودن مقدار حتی میتواند فوت فرد را در پی داشته باشد. درحدود ۱۲ ساعت بعد از کشیدن آخرین سیگار، بدن رفته رفته خودرا از حجم اضافی و مرگبار مونوکسید کربن پاک می کند و متعاقب آن میزان اکسیژن در بدن و خون بالا می رود. حتی در همین مدت وقت کوتاه نیز تنفس شـما بسیار بهتر از قبل خواهد بود.

    بعد از ۲۴ ساعت

    کاهش فشار خون ۲۴ ساعت بعد از دود کردن آخرین سیگار بـه این معنا خواهد بود کـه احتمال بیماری هاي قلبی در شـما بـه شدت کم کردن خواهد یافت. بالا رفتن سطح اکسیژن در خون نیز بـه معنای این اسـت کـه فعالیت فیزیکی راحت مانند راه رفتن و از پله ها بالا رفتن نیز جهت شـما ساده تر خواهد شد.

    بعد از دو روز

    سیگار کشیدن باعث میشود کـه عصب هایي کـه در زمینه ي بویایی و چشایی فعالیت دارند کارکرد معمول و مناسب خودرا نداشته باشند. بعد از ۴۸ ساعت این اعصاب التیام یافته و بو کشیدن و چشیدن مزه ها جهت شـما راحتتر و موثرتر خواهد بود.

    بعد از سه روز

    در روز سوم از حجم کار ریه هاي شـما کم خواهد شد و بدین ترتیب شـما بـه اسانی نفس هاي عمیق تری خواهید کشید. با کم کردن مقدار نیکوتین در بدن شـما با عوارضی روبه رو خواهید شد کـه بدلیل پایین آمدن مقدار نیکوتین و نیاز بـه آن در بدن ایجاد می شود؛ عوارضی مانند عوض کردن رفتار، سر درد هاي شدید و میل شدید بـه کشیدن سیگار.

    بعد از یک ماه

    یک ماه بعد از ترک سیگار ریه هاي شـما شروع بـه درمان خود کرده و ظرفیت هوای آنها زیاد کردن خواهد یافت. بدین ترتیب شـما کمتر سرفه کرده و دیگر تنگی نفس هاي طولانی و مکرر شـما را آزرده نخواهد کرد. بدین ترتیب درصورت فعالیت هاي فیزیکی، توان شـما زیاد شده است و گردش خون مناسب باعث می شود کـه سختی چندانی در انجام حرکات ورزشی نداشته باشید.

    بعد از ۳ تا ۹ ماه

    ساختارهای ریز مو مانند درون ریه ها کـه بـه ریه در مبارزه با عوامل بیماری زا کمک میکنند در ماه نهم بعد از ترک سیگار بطور کامل بازسازی می شوند و بدین ترتیب احساس میکنید انرژی بیشتری دارید.

    بعد از یکسال

    وقتی یکسال را بدون مصرف سیگار گذراندید، احتمال بیماری هاي قلبی در شـما نسبت بـه سال گذشته ۵۰ درصد کم کردن خواهد یافت و با گذشت وقت کمتر و کمتر خواهد شد.

    هم چنین شاهد نتیجه های بافایده ترک سیگار در پوست خود خواهید بود. التیام سیستم گردش خون بدین معناست کـه پوست کلاژن بیشتری تولید کرده کـه این امر خود از زیاد شدن چین و چروک پیش گیری کرده و باعث میشود کـه پوست نرم تری داشته باشید.

    بعد از ۳ تا ۵سال

    دراین مدت خطر مبتلا بـه سکته قلبی بدلیل لخته شدن خون در رگ ها یا تنگ شدن رگ هاي خونی بیش از پیش کم کردن می یابد. با گذشت وقت رگ هاي خونی بازتر شده است و زردی دندان ها و انگشتان دیگر از بین خواهند رفت.

    بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال

    ۱۰ تا ۱۵ سال بعد از ترک سیگار احتمال مبتلا بـه سرطان حلق، پانکراس و ریه بیش از ۵۰ درصد کم کردن خواهد یافت. اگر سرطان رخ دهد نیز احتمال این کـه بتوانید آنرا شکست دهید بسیار زیاد از شخصی اسـت کـه هنوز سیگار میکشد.

    واژه های کلیدی: کشیدن سیگار | ترک سیگار | ویتامین | استفاده | بیماری | میتواند | سیگار | انگور

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • خرید کتاب های پزشکی زنان و زایمان از آمازون
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • خرید کتاب های دوره های خلبانی از آمازون
  • کتاب خارجی معروف
  • خرید کتاب زبان اصلی چشم پزشکی
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • هاردکپی کتاب های شغل یابی
  • کتاب های زیباشناسی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>