• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » راه اندازی بخش صحنه ای جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ

    راه اندازی بخش صحنه ای جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ

    مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در نشست رسانه ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ به معرفی داوران این مناسبت نمایشی پرداخته و گفت: در فکر راه اندازی بخش صحنه ای جشنواره تیرنگ هستیم.

    راه اندازی بخش صحنه ای جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ

    به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ نشست رسانه ای پانزدهمین جشنواره سراسری تیرنگ امروز یکشنبه ۴ شهریور در حوزه هنری با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، یاسر محمودی دبیر جشنواره و سینا دلشادی مدیر حوزه هنری استان مازندران برگزار شد.

    در ابتدای این نشست کوروش زارعی با اشاره به تاریخ جشنواره تیرنگ گفت: جشنواره تیرنگ به صورت ملی و سراسری در استان مازندران برگزار می شود، این جشنواره به خرده فرهنگ ها و داستان های بومی ایرانی می پردازد.

    وی افزود: نشان دادن سبک زندگی ایرانی و اسلامی شعاری است که در نخستین جلسات هم اندیشی که سه سال پیش جهت جشنواره تیرنگ شرکت کردم، گزینش شد و عنوان تولیدات و اثرهای منتخب نیز همین است.

    راه اندازی بخش صحنه ای جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ

    زارعی همچنین با اشاره به موفقیت های به دست آمده از طریق جشنواره تیرنگ جهت شرکت کنندگان عنوان کرد: آثار شرکت کنندگان جشنواره تیرنگ به دیگر جشنواره ها راه پیدا کردند و به موفقیت های بسیار خوبی نیز دست یافتند.

    مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری راجع به بخش صحنه ای گفت: در فکر راه اندازی بخش صحنه ای جشنواره تیرنگ هستیم ولی به علت مسائل مالی امسال نمی توانیم این بخش را افتتاح کنیم. ولی تلاشمان را جهت سال آینده می کنیم تا این اتفاق بیفتد.

    زارعی راجع به بخش اجراهای پژوهشی نیز توضیح داد: جشنواره تئاتر بومی تیرنگ مسیر جدیدی به نام اجرای پژوهشی پیش پای تئاتر می گذارد تا یک رخداد ملی در حوزه تئاتر شکل بگیرد همچنین جهت داوری این بخش از کسانی کمک گرفته شده است که بر اجرا و پژوهش مسلط هستند و می توانند به صورت عادلانه بر نمایش ها نظارت کنند.

    مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همچنین راجع به تلاش های حوزه هنری در عرصه تئاتر گفت: مرکز هنرهای نمایشی در تلاش است تا از گروه های تئاتری و جشنواره هایی که در عرصه تئاتر برگزار می شوند حمایت کند.

    مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در نشست رسانه ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ به معرفی داوران این مناسبت نمایشی پرداخته و گفت: در فکر راه اندازی بخش صحنه ای جشنواره تیرنگ هستیم.

    زارعی همچنین راجع به داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تیرنگ عنوان کرد: به لطف تجربیاتی که از جشنواره تئاتر سوره به دست آمده بود یک ترکیب سه نفره از بانوان فعال و کاربلد در حوزه تئاتر را جهت داوری گزینش کردیم، بدین ترتیب مریم معترف، اعظم بروجردی، مارال فرجاد داوری آثار این جشنواره را برعهده دارند.

    مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر شکل گیری گروه هایی که به تازگی با نام (تئاتر فرزند های مسجد) به فعالیت می پردازند، گفت: تئاتر فرزند های مسجد تماما به حوزه هنری متعلق است لیکن در ابتدا حوزه هنری این فعالیت را شروع کرد، ولی گروه هایی به تازگی با نام تئاتر فرزند های مسجد شروع به فعالیت کرده اند که هیچ حقی جهت استفاده از نام آن ندارند، این کار بسیار زشت است و از آن ها می خواهم نام دیگری جهت خود گزینش کنند لیکن تئاتر فرزند های مسجد تماما به حوزه هنری وابسته است.

    دلشادی: سیاست گذاری جشنواره تئاتر بومی تیرنگ نیازمند یک بازخوانی کلی بود

    سینا دلشادی مدیر حوزه هنری استان مازندارن راجع به سیاست گذاری های جشنواره سراسری تیرنگ توضیح داد: طبعا سیاست گذاری یک جشنواره ای که چندین دوره تجربه را در کارنامه خود دارد نیازمند یک بازخوانی کلی بود.

    وی ادامه داد: در دوره های پیشین محوریت و انسجام مورد نیاز در معرفی و انجام هدف ها برگزار نمی شد و اهدافی که جهت جشنواره تعیین شده است بود با شیوه های قبلی انجام نمی پذیرفت، در پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تیرنگ برنامه ریزی هایی را صرفا به تئاترهایی تخصیص داده شده است می دهیم که بستر بومی داشته باشند.

    رئیس حوزه هنری استان مازندران با اشاره به اهداف پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ گفت: اول از همه، جشنواره باید به نام خود وفادار باشد و گروه های تئاتری شرکت کننده باید با نمایش هایی مخصوص جشنواره تیرنگ شرکت کنند که در دیگر جشنواره ها شرکت نکرده باشند.

    وی ادامه داد: بعد از آن این جشنواره باید گستره ملی برگزار شود و دقت مهم بر ایجاد بخش تازه و بدیعی به نام ایجاد اجراهای پژوهشی باشد با این اهداف می توان خرده فرهنگ ها و آیین شهرها و استان ها را به درستی بر پایه یک پژوهش و تحقیق به صورت اجرا دربیاوریم و نشان مخاطبان بدهیم.

    راه اندازی بخش صحنه ای جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ

    دلشادی راجع به بخش اجرای پژوهشی عنوان کرد: دورانی که بخش اجرای پژوهشی را از نزدیک دیده اند با دیدن آن به وجد آمدند.

    وی با اشاره به کمک های کوروش زارعی در جشنواره تیرنگ گفت: از کوروش زارعی تقدیر می کنم که در تمام مسیر در کنار ما بود به چه دلیل که این جشنواره به این جایگاهی که اکنون دارد نمی رسید مگر با کمک های حوزه هنری، جشنواره تیرنگ به عنوان یکی از سه برگزیده جشنواره تراز هنری گزینش شده است است و دو جشنواره دیگر برگزیده در این گروه، دف نمای رحمت کردستان و جشنواره کاریکاتور خراسان هستند.

    رئیس حوزه هنری استان مازندارن همچنین با اشاره به کمک هایی که جهت پژوهش در این جشنواره گرفته هست، گفت: دکتر حسن دولت آبادی و اساتید محترم دانشگاه های کشور کمک های بسیار موثری در تمامی مراحل کار این جشنواره به ما رساندند.

    محمودی: تیرنگ ترکیبی از آداب و رسوم اقوام

    مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در نشست رسانه ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ به معرفی داوران این مناسبت نمایشی پرداخته و گفت: در فکر راه اندازی بخش صحنه ای جشنواره تیرنگ هستیم.

    یاسر محمودی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تیرنگ راجع به تعداد آثاری که به دست دبیرخانه رسیده هست، عنوان کرد: بعد از اعلام فراخوان ۱۲۴ اثر از ۲۴ استان در بخش اجراهای پژوهشی و نمایشی به دبیرخانه رسید و ۱۹ گروه به جشنواره رسیدند.

    وی ادامه داد: استان های شرکت کننده در جشنواره آذربایجان شرقی، خوزستان، بوشهر، گیلان، مازندران، مرکزی، اصفهان و همدان و… بودند.

    محمودی همچنین راجع به علت گزینش اسم تیرنگ جهت جشنواره توضیح داد: تیرنگ پرنده ای بسیار خوش رنگ است که بال های وی مانند بال های یک طاووس هست، همچنین تیرنگ ترکیبی از آداب و رسومی را که در کشور عزیزمان ایران وجود دارد، القا می کند.

    محمودی با اشاره به بخش هایی که به آنها جایزه اهدا می شود، بیان کرد: با توجه به ارزیابی کارها و مسائلی که در شورای سیاست گذاری مطرح شد قرار بر این است در بخش کارگردانی، بازیگر منتخب گروه بازیگران، بازیگر منتخب زن و مرد، موسیقی، فضاسازی، پوستر و بروشور به منتخبان جایزه اهدا شود.

    راه اندازی بخش صحنه ای جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ

    در آخر این نشست از پوستر این جشنواره که اثری از ملیحه منصوری بود، به وسیله کوروش زارعی، یاسر محمودی و سینا دلشادی رونمایی شد.

    پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ از ۷ الی ۹ شهریور ماه در بابلسر برگزار می شود.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: استان مازندران | جشنواره | داستان | فرزند | سیاست | تئاتر | سراسری | کارگردان

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی طراحی وب
  • خرید کتاب های زبان اصلی تربیت
  • خرید کتاب همایش ها زبان اصلی
  • منابع اورجینال زیست فناوری
  • خرید کتاب زبان اصلی فناوری اطلاعات سلامت
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • هاردکپی کتاب های زیست شناسی
  • خرید کتاب فلسفه زبان اصلی
  • کتب جراحی عمومی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>