• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » خطر حذف «ایران» از مسیر ایرلاین‌های خارجی

    خطر حذف «ایران» از مسیر ایرلاین‌های خارجی

    وقتی قیمت پروازهای خارجی صد درصد گران می‌شود، تقاضا کم کردن می‌یابد و پروازها کم یا کنسل می‌شود، در نهایت به مرحله‌ای می‌رسیم که ایرلاین‌های خارجی مسیر هوایی کشور عزیزمان ایران را حذف خواهند کرد

    خطر حذف «ایران» از مسیر ایرلاین‌های خارجی

    وقتی قیمت پروازهای خارجی صد درصد گران می شود، تقاضا کم کردن می یابد و پروازها کم یا کنسل می شود، در نهایت به مرحله ای می رسیم که ایرلاین های خارجی مسیر هوایی کشور عزیزمان ایران را حذف خواهند کرد

    هشدارهایی راجع به زیاد کردن عجیب قیمت هواپیما

    «وقتی قیمت پروازهای خارجی صد درصد گران می شود، تقاضا کم کردن می یابد و پروازها کم یا کنسل می شود، در نهایت به مرحله ای می رسیم که ایرلاین های خارجی مسیر هوایی کشور عزیزمان ایران را حذف خواهند کرد؛ یک خودتحریمی که نه تنها سفر ایرانی ها به خارج از کشور، بلکه سفر گردشگران خارجی به کشور عزیزمان ایران و مشاغل وابسته به صنعت هوانوردی را نیز در معرض ترساندن قرار داده است.»

    عبارات مهم : سفرهای هوایی – سفر هوایی
    رضا اباذری ـ رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ با بیان این مطلب و با اشاره به پیامدهای توقف پرداخت ارز دولتی به شرکت های هواپیمایی که سفرهای هوایی را بویژه در مسیرهای خارجی در معرض ترساندن قرار داده هست، به ایسنا گفت: با زیاد کردن صد درصدی قیمت بلیت هواپیماها دو اتفاق می افتد؛ نخست آن که ایرلاین ها نمی توانند به تعهدات پیشین خود عمل کنند، چراکه آن ها قبلا قیمت بلیت های خود را با ارز ۴۴۰ محاسبه کرده اند و حالا که باید به مشتری جواب بدهند، مبنای محاسبه ۸۸۰۰ تومان شده است هست، این اختلاف هزینه را چه کسی پرداخت می کند؟ ایرلاین که نمی تواند دیگر ارز ۴۴۰۰ تومانی را تامین کند، از مسافر هم نمی خواهد بگیرد، از طرفی آن ها باید هزینه فایده را محاسبه کنند که رقم قابل توجهی می شود؛ درحالی که محل جبران آن مشخص نیست.

    او پیامد دیگر این تصمیم ارزی را ایجاد موج سینوسی منفی در سفرهای هوایی خارجی و حتی داخلی دانست و در این باره توضیح داد: هنگامی قیمت بالا می رود، تقاضا کم کردن می یابد و به دنبال آن، تعداد پروازها کم یا در بعضی مسیرها کامل کنسل می شود و به نقطه ای می رسیم که در بعضی مسیرهای هوایی، حتی یک پرواز هم نخواهیم داشت.

    به اعتقاد وی، این موج منفی تمام مسیرهای هوایی را که ایرلاین های خارجی در آن برنامه پروازی دارند، ترساندن می کند. انتظار می رود کم کردن تقاضا، این شرکت های هواپیمایی را که در روز چند پرواز دارند به سمتی هدایت کند که در مرحله نخست تعداد پروازهای خود را کم کردن دهند و به مرور و درصورت ادامه روند کاهشی درخواست ها، مسیر کشور عزیزمان ایران را حذف کنند. این اتفاقی است که قبلا در مسیر هوایی اربیل عراق تجربه شده است است.

    اباذری تاکید کرد: اگر فکری به حال صنعت هوانوردی و مسافری کشور نکنیم، به زودی موج سینوسی منفی در میزان همکاری ایرلاین های خارجی و حتی داخلی ایجاد می شود. این «خودتحریمی» یقینا اثرات مخربی در گردشگری ورودی خواهد داشت و به شدت حجم سفر گردشگران خارجی را کم خواهد کرد، به چه دلیل که زمینه و تنوع حمل و نقل هوایی از بین می رود. آن هم در شرایطی که مردها مدام در رسانه ها زیاد کردن قیمت ارز در کشور عزیزمان ایران را جهت گردشگری ورودی بافایده و مثبت می دانند، درحالی که هنگامی سفر هوایی گران شود، دیگر جهت مسافر خارجی به صرفه نیست که به کشور عزیزمان ایران بیاید. کم کردن مسافر، توجیه برقراری خط هوایی با کشور عزیزمان ایران را نیز جهت ایرلاین های خارجی از بین می برود، چراکه با یکی دو پرواز در هفته نمی توانند هزینه های خود را تامین کنند.

    او با بیان این که چنین اتفاقی سفرهای خارجی ایرانی ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: ما باید جهت خانوار ایرانی شرایط سفر را فراهم کنیم، ولی با این تصمیم بخش زیادی از مسافران مقاصد خارجی خود را از دست می دهند. باید از حالا جلوی این خودتحریمی را بگیریم، جریانی که مشاغل وابسته به صنعت هوانوردی را از جمله خدمات فنی و مهندسی، کترینگ، هتل و تجهیزات وابسته به آن را نیز در معرض خطر قرار داده است.

    وی اظهار کرد: ما فکر می کنیم گرانی دلار، درآمد صنعت گردشگری را دو برابر می کند که شاید این اتفاق در کوتاه مدت رخ دهد، ولی در میان مدت اگر جهت این خودتحریمی فکری نکنیم، اوضاع بدتر می شود.

    اباذری افزود: نخستین انتظار از دستگاه های دولتی، تهیه و اجرای بسته حمایتی سفر است تا به کسب و کار گردشگری رونق دهد، این طور نباشد که دلار ۱۰۰ تومان ارزان تر شود و مردها بگویند اوضاع رو به بهبودی رفته هست، تعریف بسته حمایتی کاملا مشخص است.

    رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه این گفت وگو راجع به اظهارنظرهایی که راجع به ارزانی سفرهای خارجی با آزادسازی صرافی ها و معامله دلار به قیمت ۸۸۰۰ تومان صورت گرفته بود، گفت: این عنوان در زمانی صحت داشت که بعضی از شهروندان ارز ۵۰۰ یورویی می گرفتند و از مابه تفاوت آن هزینه سفرشان را تامین می کردند و سود ناچیزی هم بدست می آوردند، ولی سفر خارجی که فقط ترکیه، دبی و یا گرجستان نیست، سفر خارجی همه دنیا را در بر می گیرد و آن ارز دولتی که تعیین کرده بودند جهت سفرهای جدی تری که به نقاط دورتری انجام می شد، اصلا کافی نبود. ضمن این که هیچ ارزانی دلیلی بر وفور نیست، بلکه نشانه ای از رکود هست، جهت همین اکنون شاهد کم کردن کیفیت، تقاضا و درآمدِ بخش های وابسته به سفر هستیم.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    خطر حذف «ایران» از مسیر ایرلاین‌های خارجی

    واژه های کلیدی: سفرهای هوایی | سفر هوایی | گردشگری | ایرانی | پرواز | خارجی | ایران | وابسته | سفرهای

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های تفکر خلاق اورجینال
  • خرید کتاب صنایع دستی زبان اصلی
  • کتب نانو زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • خرید کتاب زبان اصلی روانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی آزمون های آلمان
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • خرید کتاب نورشناسی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>