• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آشپزی و تغذیه » آموزش انواع غذاها » آموزش تصویری هیپنوتیزم | سریع ترین آموزش تصویری گام به گام هیپنوتیزم

    آموزش تصویری هیپنوتیزم | سریع ترین آموزش تصویری گام به گام هیپنوتیزم

    هیپنوتیزم | استفاده | استفاده | تمرکز | احساس | احساسی | تست های روانشناسی

    آموزش تصویری هیپنوتیزم | سریع ترین آموزش تصویری گام به گام هیپنوتیزم

    آموزش تصویری هیپنوتیزم | سریع ترین آموزش گام به گام 

    امروز یک آموزش جامع و یک راهنمای هیپنیوتیزم راحت و کارا رابه شما ارائه میدهیم، هیپنوتیزم یعنی رفتن یک نفر به حالت خلصه و تمرکز عمیق مغزی چیزی مثل یک خواب عمیق می ماند. توصیه اي که باید مدنظر داشته باشید این است که اگر می خواهید یک هیپنوتیزم موفقیت آمیز داشته باشید باید مطمئن شوید که سوژه شما خود میل به هیپنوتیزم را داشته باشد و اگر نخواهد هیچ گاه این عمل ممکن نمیشود.

    بخش اول: آماده کردن یک فرد جهت هیپنوتیزم

    آموزش تصویری هیپنوتیزم | سریع ترین آموزش تصویری گام به گام هیپنوتیزم

    ۱. فردی را پیدا کنید که می خواهید هیپنوتیزم شود. هیپنوتیزم کردن فردی که نمی خواهد هیپنوتیزم شود یا به اینکار ایمان ندارد، بسیار مسئله خواهد بود، به خصوص اگر تازه کار باشید. فردی را بیابید که هم بخواهد هیپنوتیزم شود و هم ریلکس باشد تا بتوان عالی ترین نتیجه را کسب نمود. افرادی با سابقه بیماری هاي معنوی روانی را هیپنوتیزم نکنید لیکن این امر می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

    ۲. یک اتاق آرام و ساده گزینش کنید.

    هیپنوتیزم | استفاده | استفاده | تمرکز | احساس | احساسی | تست های روانشناسی

    شرکت کننده باید احساس امنیت و اسانی داشته باشد. اتاق باید تمیز بوده و نور کمی وارد اتاق شود. فرد را روی صندلی نشانده و وسایلی مانند تلویزیون یا افراد دیگر را از اتاق خارج کنید. وسایلی مانند تلفن یا ضبط صوت یا وسایل دیگر را خاموش کنید. اگر از بیرون سروصدا می آید پنجره را ببندید. به افرادی که با آن ها زندگی می کنید اطلاع دهید که نباید مزاحمتان شوند.

    ۳. به فرد اطلاع دهید که از هیپنوتیزم چه انتظاری داشته باشد.

    اغلب افراد طبق انچه در تلویزیون دیده اند راجع به هیپنوتیزم تصور متفاوتی دارند. در حقیقت هیپنوتیزم یک تکنیک ریلکس کردن است که باعث میشود به مسائل خود تمرکز کرده و یا با ناخودآگاه خود آشنا شوند. در حقیقت ما در هنگام رؤیا دیدن و غرق شدن در موسیقی و فیلم هم به ناخودآگاه خود وارد می شویم. در هیپنوتیزم حقیقی:

    آموزش تصویری هیپنوتیزم | سریع ترین آموزش تصویری گام به گام هیپنوتیزم

    = خوابیده یا بیهوش نیستید.

    = تحت نظارت یا فرمان کسی نیستید.

    = کاری که نمی خواهید را انجام نمیدهید.

    هیپنوتیزم | استفاده | استفاده | تمرکز | احساس | احساسی | تست های روانشناسی

    ۴. از هدفشان جهت هیپنوتیزم شدن پرسش کنید.

    هیپنوتیزم افکار دلواپس کننده را کم کردن داده و حتی سیستم ایمنی را تقویت میکند. اینکار می تواند بعنوان ابزاری جهت زیاد کردن تمرکز در وقت آزمون یا وقایع مهم یا کم کردن استرس در اوقات نگرانی، استفاده می شود. درصورتی که هدف خود از انجام هیپنوتیزم را بدانید، نتیجه بهتری ازآن کسب خواهید نمود.

    ۵. از او بپرسید آیا تابه حال هیپنوتیزم شده است و اگر شده است تجربه اش چگونه بود.

    آموزش تصویری هیپنوتیزم | سریع ترین آموزش تصویری گام به گام هیپنوتیزم

    اگر تجربه داشته اند، راجع به چگونگی انجام آن و تصویر العمل آن ها سؤال کنید. دراین صورت با تصویر العمل فرد در حین انجام اینکار آشنا شده است و متوجه می شوید باید از چه کاری اجتناب کنید. افرادی که در گذشته هیپنوتیزم شده است اند سریعتر هیپنوتیزم خواهند شد.

    بخش دوم: وارد شدن به حالت خلسه

    ۱. با صدای آرام، آهسته و آرامبخش صحبت کنید. با صدای آرام، متمرکز و شمرده صحبت کنید. جملات خودرا طولانی تر ادا کنید. صدایتان طوری باشد که گویی میخواهید یک فرد ترسیده یا دلواپس را آرام کنید. در کل وقت هیپنوتیزم صدایتان بهمین صورت باشد. عده اي از کلمات مناسب جهت شروع عبارت اند از:

    = بگذار کلماتم روی تو اثر بگذارد و به همان صورتی که دوست داری تعبیرشان کن.

    = همه ی چیز امن و آرام هست. با خیال ساده روی مبل بنشین ودر افکار خودت غرق شو.

    = چشم هایت سنگین شده است اند و دوست داری چشم هایت را ببندی.

    = اجازه بده بدن ات ریلکس شده است و ماهیچه هایت استراحت کنند.

    = به صدای بدن خود و صدای من گوش بده تا آرام شوی.

    = تو کاملاً تحت نظارت خودت قرار داری. تنها خواسته هایي را می پذیری که به نفع ات هستند و از پذیرفتن آن خوشحال خواهی شد.

    ۲. ازآن ها بخواهید عمیق و منظم نفس بکشند.

    سعی کنید که فرد آرام و عمیق نفس بکشد. تلاش کنید به همراه آن ها تمرین نمایید تا اینکار را یاد بگیرند. نفس عمیق بکش و قفسه سینه و شش هایت را از هوا پر کن، سپس به آرامی هوا را از قفسه سینه خارج کنید، به آرامی هوا را از قفسه سینه خارج کند و شش هایت را خالی کن. تنفس همراه با تمرکز اکسیژن رابه مغز رسانده و باعث می شود فرد به چیز دیگری جز هیپنوتیزم، استرس یا محیط، فکر کند.

    ۳. ازآن ها بخواهید بر یک چیز خاص تمرکز کنند.

    اگر در برابر او قرار دارید از فرد بخواهید به پیشانی شما خیره شده است و یا بر یکی از اشیای درون اتاق تمرکز کند. ازآن ها بخواهید یک شی را گزینش کرده و تنها به همان فکر کنند. در اینجاست که عده اي از ساعت هاي زنجیر دار استفاده می کنند تا فرد به آن خیره شود. اگر فرد با چشمان بسته تمرکز بیشتری دارد، اجازه دهید چشمان خودرا ببندد.

    هرازگاهی به چشمان آن ها توجه کنید. اگر احساس کردید تمرکز ندارند بگویید از تو می خواهم به پوستر روی دیوار خیره شوی، یا به فضای بین ابروهایم خیره شو. به آن ها بگویید، اجازه بده پلک و چشم هایت سنگین شوند.اگر می خواهید بشما خیره شوند بنابر این باید بی حرکت بمانید.

    ۴. ازآن ها بخواهید بدنشان را قسمت به قسمت ریلکس کنند.

    پس از این که فرد آرام و بی حرکت ماند، نفس عمیق کشید و شما هم صدای خودرا آرام کردید، از او بخواهید پا و انگشتان پای خودرا ریلکس کند. ازآن ها بخواهید ماهیچه هاي خودرا در حالت ریلکس قرار دهند. سپس ماهیچه هاي پا، ران ودر نهایت صورت را ریلکس کنند. سپس میتوانید به ماهیچه هاي کمر، شانه، دست و انگشتان دست اشاره کنید.

    آهسته صحبت کرده و با صدای آرام و شمرده سخن بگویید. اگر احساس کردید فرد مضطرب و دلواپس است تمام مراحل را ابتدا شروع کنید. پا و مچ پا را ریلکس کن. به طوری كه ماهیچه هاي پا آرام و رها شده است و هیچ وزنی را احساس نکنید.

    ۵. فرد را تشویق کنید تا زیاد ریلکس شود.

    با پیشنهاد دادن توجهشان را جلب کنید. به آن ها نشان دهید که آرام و ریلکس شده است اند. اگر چه میتوانید جملات مختلفی ادا کنید ولی هدف این است که فرد زیاد در خودش غرق شده است و آرام تر و متمرکزتر شود.

    = احساس می کنی پلک هایت سنگین شده. بگذار بیفتند و چشمانت بسته شود.

    = دریک حالت آرام و خلسه مانند غرق میشوی.

    = اکنون حس می کني ریلکس شده است اي.

    = یک حالت خلسه سنگین و آرامش بخش به سراغت می آید.

    = هرچقدر من صحبت می کنم این حالت سنگینی و خلسه در تو زیاد میشود ودر نهایت به یک مرحله آرامش مطلق وارد می شوی.

    ۶. با استفاده از تنفس و زبان بدن فرد وی را به خلسه معنوی سوق دهید.

    این جملات و مراحل را چندین بار تکرار کنید تا فرد به مرحله ریلکس شدن مطلق وارد شود. به نشانه هاي تنش در چشم «تکان خوردن»، انگشت دست و پا «لرزندان انگشت ها» و تنفس «آرام و نامنظم» توجه کرده و تکنیک هاي ریلکس کردن را آن قدر ادامه دهید تا فرد آرام و ریلکس شود.

    = هر کلمه اي که به زبان می آورم تو را سریع تر و عمیق تر به یک مرحله خلسه و آرام فرو می برد.

    = آرام باش ودر خودت غرق شو. آرام باش ودر خودت غرق شو. آرام باش و کاملاً در خود غرق شو.

    = هرچقدر زیاد در خودت فرو بروی، زیاد به خلسه وارد میشوی.

    = هرچقدر می خواهي در خودت غرق شو و از این تجربه لذت ببر.

    ۷. از تکنیک راه پله هیپنوتیزمی استفاده کنید.

    این تکنیک به وسیله متخصصان هیپنوتیزم و افرادی که خودرا هیپنوتیزم می کنند استفاده می شود تا به خلسه وارد شوند. از فرد بخواهید خودرا در بالای یک راه پله طولانی ودر یک اتاق گرم و آرام تصور کند. با پایین آمادن از پله ها احساس ریلکس شدنشان زیاد میشود. هر قدم آن ها را زیاد در خودشان فرو می برد. همان طور که راه می روند به آن ها بگویید تنها ۱۰ پله باقیمانده ودر هر پله راهنمایی ارزش کنید.

    = از نخستین پله پایین برو تصور کن زیاد در خلسه فرو رفته اي. هر قدم، قدمی به درون ناخودآگاه توست.

    = با پایین آمادن از دومین پله احساس می کني آرام و آرام تر شده است اي.

    = با قدم گذاشتن روی پله سوم احساس پرواز خواهی داشت و غیره…

    = همچنین می توانید به فرد بگویید که در پایین آخرین پله دری واقع شده است است و به خلسه و آرامش مطلق وارد می شوید.

    بخش سوم: استفاده از هیپنوتیزم جهت کمک به فرد

    ۱. این را بدانید که نمیتوانید در وقت هیپنوتیزم هرچیزی رابه فرد بگویید تا انجام دهد، اینکار سواستفاده از اعتماد اوست. همچنین عده اي از افراد بعد از انجام اینکار به یاد دارند که چه کاری انجام داده اند، بنابر این از شما ناراحت خواهند شد. بنابر این بجای شوخی کردن از فرد بخواهید ریلکس شده است و مسائل و نگرانی هاي خودرا کنار بگذارد.

    گاهی اوقات، در صوتی که ندانید چه کار می کنید، پیشنهادهای بافایده هم ممکن است نتیجه های بدی داشته باشند. بهمین علت است که متخصصین هیپنوتیزم هم بجای پیشنهاد دادن به فرد جهت انجام یک کار، از فرد میخواهند تا وضیعت مناسب را مشخص نماید.

    ۲. از تکنیک هاي هیپنوتیزم جهت کم کردن استرس استفاده نمایید.

    هیپنوتیزم میتواند در کم کردن استرس و نگرانی مؤثر باشد، بنابر این حتما مورد نیاز نیست جهت اینکار از روش هیپنوتیزمی خاصی استفاده کنید. تنها کافی است فرد به حالت خلسه برود تا اضطراب اش کم کردن یابد. به ندرت دیده میشود که فرد در زندگی روزانه به حالت ریلکس و آرامش مطلق وارد شود و نگرانی اش تسکین یابد. بنابر این هیپنوتیزم میتواند مؤثر باشد.

    ۳. از فرد بخواهید راه حل مسائل احتمالی را تصور کنند.

    بجای این که راه کنار آمدن با یک مسئله رابه فرد بگویید از او بخواهید خودرا در حین فائق آمدن بر یک مسئله تصور کند. احساس موفقیت چه حسی را در اختیارشان قرار میدهد؟ چگونه میتوانند به آن مرحله برسند؟ آینده مورد نظر آن ها چگونه است؟ جهت رسیدن به آن باید چه چیزی را عوض کردن دهند؟

    ۴. بدانید که هیپنوتیزم می تواند جهت انواع مسائل روانی استفاده شود.

    اگر چه جهت حل این مسئله در ابتدا باید از روان دکتر کمک بگیرید ولی هیپنوتیزم میتواند جهت از بین بردن عادت و اعتیاد، درد بدن، فوبیا، مسائل مربوط به اعتماد به نفس و غیره استفاده شود. اگر چه هرگز نباید خودتان این روش را جهت درمان یک فرد استفاده کنید، ولی این روش میتواند یکی از راه هاي درمان محسوب شود.

    ازآن ها بخواهید که دنیا را بدون وجود مسئله خود تصور کنند تصور کنند که یک روز بدون داشتن به اعتیاد به محل کار میروند و یا بابت داشتن اعتماد به نفس بخود می بالند. درمان از طریق هیپنوتیزم زمانی نتیجه بهتری خواهد داشت که فرد پیش از ورود به مرحله خلسه خودش بخواهد درمان شود.

    ۵. بدانید که هیپنوتیزم تنها بخش کوچکی از راه حل سلامت روان است.

    از جمله فایده های هیپنوتیزم عبارت است از ریلکس شدن و آرامش. دراین صورت هم ریلکس شده است و هم می توانید به مسئله خود فکر کنید. با این حال هیپنوتیزم یک راه حل قطعی یا معجزه نیست بلکه به فرد کمک میکند تا زیاد در خودش غرق شود. این راه حل می تواند به سلامت روانی یاری کند ولی مسائل جدی باید به وسیله متخصص اعصاب و روان درمان شود.

    بخش چهارم: آخر جلسه

    ۱. به آرامی فرد را از حالت خلسه خارج کنید. نباید بطور ناگهانی فرد را از حالت خلسه بیرون آورید. به آن ها اجازه دهید تا رفته رفته هوشیار شوند. به فرد بگویید تا پنج می شمارید و او آگاهی و هشیاری خودرا بازخواهد یافت. اگر فرد بیش از حد در خلسه فرو رفته، مجددا از تکنیک راه پله استفاده کنید تا با بالا آمدن از هر پله آگاهی ارزش زیاد کردن یابد. با این جمله شروع کنید، از یک تا پنج می شمارم و زمانی که به پنج رسیدم، کاملا بیدار شده است و هوشیار و آگاه خواهی بود.

    ۲. راجع به هیپنوتیزم با فرد صحبت کنید تا در آینده اینکار را بهتر انجام دهید.

    از فرد بپرسید چه حسی به او دست داد، چه چیزی می توانست وی را از خلسه خارج کند و چه احساسی داشت. دراین صورت در دفعه هاي بعدی کار خودرا بهتر انجام داده و به این فرد هم کمک کرده اید تا از فرایند هیپنوتیزم خود لذت ببرد. فرد را تحت فشار قرار ندهید تا سریع حرف بزند. تنها کافی است گفت وگو را شروع کرده و اجازه دهید فرد آرام شده است و زمانی که آماده بود سخن بگوید.

    ۳. جهت سوالات آینده خودرا آماده کنید.

    سعی کنید جهت شنیدن این سوالات و ارائه پاسخ مناسب به آن ها در آینده، خودرا آماده کنید. لیکن اعتماد به نفس باعث می شود که فرد بشما اعتماد کرده و بهتر تصویر العمل نشان دهد. سوالات رایجی که ممکن است از شما پرسیده شوند عبارت اند از:

    قرار است چه کار کنی؟ من از شما میخواهیم یک منظره قشنگ را تصور کنید ودر حین حال از توانایی هاي روانی خود استفاده خواهید کرد. اگر انجام کاری را دوست نداشته باشید می توانید آنرا انجام ندهید یا در موارد اضطراری کاری که خودتان دوست دارید را انجام دهید. هیپنوتیزم شدن چه حسی دارد؟ همه ی ما در روز تجربه هاي متفاوت معنوی روانی را حس می کنیم، بدون این که خودمان متوجه شویم.

    زمانی که با گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب و یا تماشای فیلم در تخیلات خود غرق میشوید و خودتان آگاه نیستید، در حقیقت به مرحله خلسه وارد شده است اید. هیپنوتیزم تنها راهی جهت تمرکز بر ناخودآگاه است که باعث می شو عملکرد بهتری داشته باشد. آیا امن است؟ هیپنوتیزم شامل هوشیاری کامل خوداگاه نیست «برخلاف خوابیدن»، ولی تجربه هاي خودآگاه هوشیار هستند. هرگز نمی توانید کاری که دوست ندارید را انجام دهید.

    اگر همه ی چیز تنها یک تصور و خیال است بعد چه فایده اي دارد؟ تخیل مرحله اي از توانایی هاي روانی است که می خواهیم در آن جست و جو کرده و از توانایی جهت ایجاد عکسهای مغزی متفاوت میباشد. آیا میتوانی مرا مجبور به انجام کاری که نمیخواهم کنی؟ در حین هیپنوتیزم شدن شما هنوز شخصیت خودرا دارید و خودتان هستید. بنابر این نمیتوانید کارهایی راکه دوست ندارید و یا حرف هایي راکه نمی خواهید انجام داده و یا به زبان بیاورید.

    برای این که بهتر تصویر العمل نشان دهم باید چه کار کنم؟ هیپنوتیزم همانند زمانی است که دریک قطعه موسیقی یا فیلم غرق شده است اید و به تماشاگران توجه ندارید. بنابر این اینکار به میزان همکاری شما در غرق شدن دراین تجربه بستگی دارد. اگر آن قدر لذت بردم که نخواستم برگردم آن وقت چه؟ پیشنهادات هیپنوتیزم همانند یک فیلمنامه، روشی جهت تمرین دادن به ذهن و تخیل است.

    ببا آخر رفتن جلسه به هوشیاری بازمی گردید، البته ممکن است کمی طول بکشد. درست است که ریلکس شدن لذت دارد ولی در حین هیپنوتیزم شدن کار زیادی نمی توانید انجام دهید. اگر فایده اي نداشته باشد آن وقت چه؟ آیا پیش آمده در کودکی آن قدر در بازی خود غرق شوید که صدای مادرتان که شما را جهت شام صدا می زند، نشنیده باشید؟

    یا ازآن دسته افرادی هستید که صبح ها در همان ساعتی که شب قبل تصمیم گرفته اید بیدار می شوید؟ همه ی ما توانایی استفاده از ذهن خودرا داریم، که میزان استفاده ازآن به خودمان بستگی دارد. اگر به افکار خود اجازه دهید با کلمات و تخیلات همراه شوند، می توانید ذهن خود رابه هرکجا که دوست دارید ببرید.

    واژه های کلیدی: هیپنوتیزم | استفاده | استفاده | تمرکز | احساس | احساسی | تست های روانشناسی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال الکتریسیته و مغناطیس
  • خرید کتاب های زبان اصلی منطق
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • خرید کتاب زبان اصلی فن آوری سوخت
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • منابع اورجینال فیزیک پلاسما
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب های دیابت از آمازون
  • منابع اورجینال برنامه نویسی عصبی زبانی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>