• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » چه کسی باید پاسخگوی زیاد کردن ۶۰ میلیونی قیمت ماشین باشد؟

    چه کسی باید پاسخگوی زیاد کردن ۶۰ میلیونی قیمت ماشین باشد؟

    تصمیم بی‌تدبیر چند ماه قبل راجع به توقف واردات ماشین ، تبعات سنگینی جهت مصرف‌کنندگان داشته که جبران آن به آسانی امکان‌پذیرنیست؛ تصمیمی که سودهای میلیاردی به جیب برخی‌ها ریخت.

    چه کسی باید پاسخگوی زیاد کردن 60 میلیونی قیمت ماشین باشد؟

    تصمیم بی تدبیر چند ماه قبل راجع به توقف واردات ماشین ، تبعات سنگینی جهت مصرف کنندگان داشته که جبران آن به آسانی امکان پذیرنیست؛ تصمیمی که سودهای میلیاردی به جیب بعضی ها ریخت.

    وزیر صنعت باید راجع به تصمیم اشتباهش که توقف ثبت سفارش بود توضیح دهد:

    محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت را همه به فردی باتجربه حداقل در حوزه بازرگانی و سیاستگذاری های بازار می دانند و بعید به نظر می رسید که او چنین تصمیمی را جهت بازار ماشین و واردات بگیرد. همان هفته های ابتدایی وزارت بود که وی واردات ماشین را به بهانه منفی بودن تراز تجاری کشور ناشی از زیاد کردن واردات، ممنوع اعلام کرد و بدون مقدمه، موجب شد تا سودهای میلیاردی به جیب کسانی برود که قطعا از ساز و کارها و جلسات این وزارتخانه بابت ممنوعیت احتمالی ثبت سفارش خبر داشتند.

    عبارات مهم : قیمت خودروهای داخلی – خودروهای وارداتی
    این البته تنها باری نیست که ثبت سفارش واردات ماشین و بسته شدن آن، سودهای میلیاردی به جیب عده ای واردکننده و مطلع از تصمیمات دولت سرازیر می کند و روند ثبت سفارش هم این را به خوبی نشان می دهد. این تصمیم اشتباه، اکنون نه تنها سودهای بادآورده ای را نصیب عده ای خاص کرده است، بلکه بازار خودروهای داخلی را هم به آشفته بازاری تبدیل کرده که بسیاری از اقشار ضعیف و میانگین جامعه هم تحت الشعاع آن قرار گرفته اند. بدون شک، هیچ کس، از واردات خودروهای لوکس که نمایشگر اختلاف طبقاتی هستند، استقبال نمی کند و دفاعی هم از آن ندارد؛ ولی این تصمیم اشتباه موجب شد همان طبقات بی ریشه اجتماعی بار دیگر اوج بگیرند و میلیاردها تومان را چند ماهه به جیب بزنند، ضمن اینکه بازار خودروهای داخلی هم دچار بحران و زیاد کردن قیمت شد.

    بیشتر از ۵ ماه دولت سایت ثبت سفارش واردات ماشین را بست و واردات را به بهانه جلوگیری از خروج ارز و منفی بودن تراز تجاری متوقف کرد؛ در حالیکه به نظر می رسید باید حمایتی از صادرات صورت گیرد تا بتواند دلارهای خارج شده است جهت واردات را جبران کند و سودآوری جهت کشور داشته باشد، ولی نه تنها این عنوان رخ نداد، بلکه صادرات روز به روز ضعیف تر شده است و به بهانه جلوگیری از واردات خودروهای لوکس، اکنون آشفته بازاری درست شده است است که حتی قیمت خودروهای داخلی در بازار را هم به شدت زیاد کردن داده است.

    در این میان، نه وزارت صنعت، نه شرکت حمایت و نه شورای رقابت، هیچ یک تاکنون واکنشی به این اوضاع نشان نداده اند و آنگونه که بررسی های میدانی نشان می دهد، هر نمایشگاه دار اتومبیلی هر قیمتی که دلش می خواهد بر روی ماشین می گذارد و به مردم می فروشد. هیچ نظارتی هم بر بازار نیست و تاکنون هیچ پاسخی از سوی وزارت صنعت مبنی بر نظارت بر بازار خودروهای وارداتی و داخلی دریافت نشده است.

    اکنون قیمت خودروهای داخلی به شدت در بازار بالا رفته و بازار سیاه جهت بسیاری از خودروها شکل گرفته، حتی خودروسازان داخلی که طرح های فروش اعلام کرده اند نیز بعضی خودروهای پرطرفدار را در فهرست خودروهای موجود در طرح های فروش خود اعلام نکرده و زیاد همان خودروهایی که هر لحظه در بازار وجود داشته و قیمت بعضی از آنها هم اکنون، در بازار بعضا کمتر از نمایندگی هست، وارد طرح های فروش شده است اند.

    بر همین اساس، خودروهای لوکس نه تنها در بازار خرید و فروش می شوند، بلکه بازار خودروهای داخلی را هم تحت الشعاع قرار داده و این مصرف کنندگان طبقه ضعیف و میانگین هستند که باید تاوان تصمیمات اشتباه دولت را بدهند.

    در این میان، بعضی نمایشگاهداران ماشین از گرانی ۴۵۰ میلیون تومانی بعضی از خودروهای لوکس در بازار خبر می دهند و البته آن را هم غیرمنطقی می دانند. حتی واردکنندگان ماشین در طرح های تازه خود قیمت را از ۱۰ تا بعضا ۴۵ میلیون تومان بر روی بعضی از مدل های خود زیاد کردن داده اند.

    اکنون شرایط به نحوی در مورد خودروهای وارداتی با قیمت میانگین که زیاد مورد استفاده طبقه میانگین جامعه هست، پیش رفته که برخی شرکت های وارداتی، به عدم اعمال ۵۰ درصد از زیاد کردن منطقی خودروهای خود بعد از اعلام تعرفه های تازه می بالند و به عنوان یک امتیاز مثبت از آن یاد می کنند؛ برخی دیگر هم هنوز سایت های فروش خود را باز نکرده و هیچ طرحی را جهت مشتریان اعلام نمی کنند. گویا آنها می خواهند تا از فضای آخر سال هم به نفع خود بهره گیرند و با تقاضایی که در بازار وجود داشته و در بعضی موارد به عطش تبدیل شده، عالی ترین بهره را هم ببرند؛ بدون اینکه نظارتی بر روی فروش های آنها از سوی شرکت حمایت و شورای مسابقه وجود داشته باشد که به چه دلیل فروش ماشین را جهت مدت طولانی متوقف کرده اند.

    اگر قرار بود تعرفه بالا رود، به چه دلیل ثبت سفارش را متوقف کردند؟

    یکی از نمایشگاهداران ماشین می گوید: تصمیم اشتباه وزارت صنعت در توقف ثبت سفارش واردات ماشین عده ای را آنقدر پروار کرد که اکنون کل بازار ماشین را کنترل می کنند و هر طور که بخواهند بازار را می چرخانند؛ به خصوص اینکه بعضی واردکنندگان انحصار واردات بعضی خودروها را به دست گرفته و به بهانه ارایه بعضی سندهای مهم و جعلی، تلاش کرده اند که خود را نماینده رسمی کمپانی خارجی نشان دهند، در حالیکه چنین چیزی صحت ندارد و هنوز هستند شرکت های وارداتی که از سوی کمپانی مادر، به رسمیت شناخته نشده ولی با رانتی که در اختیار دارند، ماشین وارد می کنند.

    وزیر صنعت باید توضیح دهد که به چه دلیل این چنین تصمیمی را اتخاذ کرده و اگر قرار بر این بود که تعرفه به این میزان بالا رود، به چه دلیل ۵ ماه سایت ثبت سفارش بسته شده است بود؛ در حالیکه اکنون بسیاری از واردکنندگان با راه و چاهی که خود می دانند، خودروها را با تعرفه های قبلی ترخیص کرده ولی در بازار به قیمت تازه می فروشند.

    قیمت هایی که از سوی شرکت های وارداتی به صورت رسمی اعلام شده، در بازار با قیمت های بالاتری به فروش می رسد و وقتی شرکت واردکننده که عرضه کننده عمده آن ماشین هم به شمار می رود، قیمت را تا ۴۵ میلیون تومان زیاد کردن می دهد، قطعا بازار تا ۶۰ میلیون تومان زیاد کردن را هم تجربه خواهد کرد و هیچ کس هم پاسخگو نیست که چرا مردم باید این خودروها را با قیمت بالاتری خریداری کنند؛ مگر اصولا با این تعرفه ها، هنوز خودرویی وارد کشور شده است است که بخواهد با تعرفه تازه قیمت گذاری شود.

    هم اکنون قیمت خودروهای داخلی نیز زیاد کردن یافته و در بخشنامه های تازه خودروسازان داخلی قیمت ها به شدت زیاد کردن یافته هست؛ به خصوص اینکه خودروسازان داخلی کمتر خودروهای وارداتی دارند ولی با پیش دستی، قیمت سایر تولیدات خود را هم در کنار مونتاژی ها به شدت زیاد کردن داده اند.

    چه کسی باید پاسخگوی زیاد کردن ۶۰ میلیونی قیمت ماشین باشد؟

    • -سوزوکی ویتارا اتومات کلاس ۹، ۱۳۹ میلیون و ۷۴ هزار تومان
      -سوزوکی ویتارا اتومات کلاس ۱۰، ۱۴۷ میلیون و ۷۴ هزار تومان
      -هایماS۷ اتومات ۷۹ میلیون و ۲۲۹ هزار تومان
      -هایما S۷ توربو ۹۵ میلیون و ۷۴ هزار تومان
      -دانگ فنگ H۳۰CROSS ۴۵ میلیون و ۵۲۴ هزار تومان
      -رنو کپچر ۱۱۸ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان
      -تندر ۹۰ اتوماتیک ۴۷ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان
      -رانا ال ایکس ۳۶ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان
      -پژو ۲۰۰۸ معادل ۱۰۳ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان
      -پژو ۵۰۸ معادل ۱۸۹ میلیون تومان
      -پژو پارس اتوماتیک ۴۵ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان
      -پژو ۲۰۶ ظاهر دو ۳۳ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان

    در نمایندگی های مجاز ایران خودرو هست.

    • -کیا سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک آپشنال ۱۰۴ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان
      -کیا سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک ۹۶ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان
      -چانگان اتوماتیک ۶۹ میلیون و ۵۷ هزار تومان
      -آریو ۱۶۰۰ دستی ۴۹ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان
      -تیبا دوگانه سوز ۲۷ میلیون و ۳۴ هزار تومان
      -تیبا دو ۲۷ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان
      -پراید ۱۱۱ معادل ۲۱ میلیون و ۲۴۳ هزار تومان
      -ساینا ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

    در نمایندگی های مجاز سایپا است که قطعا بازار آزاد زیاد کردن قیمت بیشتری را تجربه می کند.

    • -هیوندایی I۲۰ در نمایندگی های مجاز ۹۶ میلیون تومان
      -هیوندایی اکسنت ۱۰۷ میلیون تومان
      -النترا ۱۵۵ میلیون تومان
      -سوناتا۱۹۹ میلیون تومان
      -توسان ۲۰۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
      -سانتافه ۲۴۹ میلیون تومان

    بنز CLA۲۰۰ فول ۲۰۱۶ در بازار ۷۹۰ میلیون تومان
    بنز CLA۴۵ فول ۲۰۱۶ در بازار ۷۲۰ میلیون تومان
    بنز CLA۴۵ فول ۲۰۱۷ معادل ۷۸۰ میلیون تومان
    بنز E۲۰۰ مدل ۲۰۱۶ در بازار ۵۹۰ میلیون تومان

    هر دستگاه تیوولی ۱۱۲ میلیون تومان
    تیوولی الیت ۱۱۲ میلیون تومان
    سانگ یانگ پریمیوم ۱۵۰ میلیون تومان


    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع:mehrnews.com


    تصمیم بی‌تدبیر چند ماه قبل راجع به توقف واردات ماشین ، تبعات سنگینی جهت مصرف‌کنندگان داشته که جبران آن به آسانی امکان‌پذیرنیست؛ تصمیمی که سودهای میلیاردی به جیب برخی‌ها ریخت.

    واژه های کلیدی: قیمت خودروهای داخلی | خودروهای وارداتی | خودروسازان داخلی | خودروهای داخلی | خودروهای لوکس | ثبت سفارش | واردات | وارداتی | ماشین | بازار | میلیون

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • کتاب های همایش ها اورجینال
  • خرید کتاب های بازار یابی از آمازون
  • خرید کتاب های انرژی های تجدید پذیر از آمازون
  • خرید کتاب پزشکی داخلی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های بیوگرافی
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • خرید کتاب های حمل و نقل هوایی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های تئوری بازی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>