• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » توصیه هایی جهت مواظبت از چشم و داشتن چشمانی سالم

    توصیه هایی جهت مواظبت از چشم و داشتن چشمانی سالم

    برای مواظبت از چشم چه کارهایی باید انجام دهیم یکی از مهم‌ترین بخش‌های ظریف و شکننده‌ی بدن انسان چشم اوست. نه تنها زیاد کارهای انسان بر روی چشم تکیه

    توصیه هایی جهت مواظبت از چشم و داشتن چشمانی سالم

    برای مواظبت از چشم چه کارهایی باید انجام دهیم

    یکی از بااهمیت ترین بخش های ظریف و شکننده ی بدن انسان چشم اوست. نه تنها زیاد کارهای انسان بر روی چشم تکیه دارد بلکه خود چشم نیز به مراتب زیاد از سایر اندام های حسی آسیب پذیر هست. بنابراین محافظت از آن بسیار مهم هست. چشم انسان یکی از پیشرفت های تکاملی پیچیده در میان گونه ی ما بوده ولی خیلی کمتر از چشم سایر موجودات محافظت شده است است.

    چشم متشکل از قرنیه و صلبیه بوده و این دو به وسیله لیمبوس به هم متصل شده است هست. این بافت ها به صورت مستقیم در معرض عنصرهای مختلفی قرار دارند و حتی کوچکترین جراحتی به چشم می تواند باعث ایجاد آسیب های غیر قابل جبران و دائمی گردد. با وجود اطلاع از همه ی این موارد ، افراد معمولا نسبت به چشمان خود بی دقت هستند و فکر می کنند که یک چکاپ گاه به گاه و تجویز بعضی از داروها جهت محافظت از این اندام حسی حیاتی کافی است.

    توصیه هایی جهت مواظبت از چشم و داشتن چشمانی سالم

    علاوه بر این ، چشم می تواند به آسانی به وسیله موارد بیماری زای بیرونی دچار عفونت گردد ، بنابراین شما باید در شستن دست های خود مراقب باشید و مطمئن شوید که چشم هایتان در معرض تماس با موارد بیماری زا قرار نمی گیرد. در نهایت ، چشم نیز مانند سایر اندام های بدن در حال کار است و به مرور وقت ممکن است کارایی خود را از دست بدهد.

    خوشبختانه با رعایت بعضی از دستورالعمل ها می توان چشمانی سالم داشت. حالا اجازه دهید نگاهی دقیق تر به عنوان بیندازیم و ۱۵ تکنیک جهت داشتن چشمانی سالم را بررسی کنیم.

    ۱۵ راه جهت داشتن چشمانی سالم:

    ترک سیگار:

    برای مواظبت از چشم چه کارهایی باید انجام دهیم یکی از مهم‌ترین بخش‌های ظریف و شکننده‌ی بدن انسان چشم اوست. نه تنها زیاد کارهای انسان بر روی چشم تکیه

    سیگار می تواند از طریق روش های بسیار جهت سلامتی شما مضر باشد و یکی از اثرات مهمی که این ماده دارد بر روی چشم انسان هست. زیاد کردن سطح مواد سرطان زا در بدن افراد سیگاری منجر به شکست سلول های بیشتری گشته و رادیکال های آزاد را در بدن زیاد کردن می دهد و باعث ایجاد سلول های سرطانی می گردد. علاوه بر این ،مطالعات انجام شده است نشان می دهد که سیگار کشیدن با شیوع بالاتری از دژنراسیون ماکولا و یووئیت مرتبط است.

    سطح تماس خود را عوض کردن دهید:

    اگر عینکی هستید و یا از لنز استفاده می کنید ، مطمئن شوید که آنها را به صورت تمیز نگهداری می کنید. به طور منظم ، محلول لنز خود را عوض کردن دهید ، شیشه های عینک و قاب عینک خود را باید تمیز کنید.این ها مکان هایی هستند که جهت رشد باکتری و سایر مواد خارجی بسیار مناسب و ایده ال اند. زمانی که می خواهید لنزها را به چشم بگذارید حتما دست خود را بشویید.

    بیشتر ورزش کنید:

    اگرچه ارتباط مستقیمی بین این دو مورد وجود ندارد ولی مطالعات نشان می دهد که ورزش منطم و روزانه می تواند از گسترش دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند. تجدید انرژی و زیاد کردن متابولیسم در بدن می تواند به گردش خون در بدن کمک کند و هورمون های مفیدی نیز در بدن ترشح گردد. این موارد در چشم نیز تاثیر گذار خواهد بود.

    پرتقال بخورید:

    توصیه هایی جهت مواظبت از چشم و داشتن چشمانی سالم

    پرتقال و آب آن به عنوان منبعی عالی از ویتامین C است. اگرچه شما می توانید این ویتامین را از منابع دیگری نیز دریافت کنید ولی پرتقال ممکن است راحت ترین مرجع باشد. این میوه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و اسید اسکوربیک موجود در آن به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و بینایی انسان را از موارد متفاوت همچون دژنراسیون ماکولا محافظت می نماید.

    مرتب به چشم دکتر مراجعه کنید:

    بهترین راه از اطمینان سلامت چشم ، مراجعه ی مرتب به چشم دکتر هست. در این صورت می توانید از سلامت چشمان خود مطمئن شوید. روش ها و درمان های بسیاری جهت اصلاح سلامت چشم وجود دارد ولی اینکار باید از طریق یک متخصص انجام گیرد.

    صدف:

    برای مواظبت از چشم چه کارهایی باید انجام دهیم یکی از مهم‌ترین بخش‌های ظریف و شکننده‌ی بدن انسان چشم اوست. نه تنها زیاد کارهای انسان بر روی چشم تکیه

    بیشتر افراد فکر می کنند که صدف به عنوان زیاد کردن دهنده ی غرایز جنسی مورد استفاده قرار می گیرد. صدف سرشار از روی است که می تواند جهت زیاد کردن دید بافایده باشد. این ماده ی معدنی همچنین می تواند از رشد آب مروارید در چشم جلوگیری کند و یا روند رشد آن را آهسته تر نماید. گوشت قرمز ، بوقلمون و شیر منابع دیگری هستند که این ماده ی معدنی را دارند ولی صدف بسیار غنی است.

    زیاد از کامپیوتر استفاده نکنید:

    در دنیای مدرن امروزی ، ما وقت بسیار زیادی را پای کامپیوتر و لپ تاپ می گذارنیم. شما باید در مورد چشمان خود نیز مراقب و هوشیار باشید. صرف وقت زیاد در پشت کامپیوتر و یا دستگاه هایی همچون تبلت و گوشی های هوشمند، می تواند به چشم آسیب برساند. زل زدن زیاد به صفحه نمایش ، باعث می شود شما کمتر پلک بزنید. پلک زدن جهت چشم بسیار مهم است لیکن باعث مرطوب شدن سطح چشم شده است و آن را از مواد بیرونی محافظت می کند.

    کلم پیچ بخورید:

    توصیه هایی جهت مواظبت از چشم و داشتن چشمانی سالم

    سبزیجاتی که دارای برگ های سبز هستند، روشی عالی جهت مواظبت از سلامت چشم به شمار می روند. کلم پیچ، غنی از لوتئین و زیگزانتین هست. این دو ماده آنتی اکسیدانی نیرومند بوده و می تواند از بروز دژنراسیون ماکولای وابسته به سن جلوگیری کند و روند رشد آب مروارید را آهسته تر کند.

    هویج:

    یکی از مواد مغذی که می تواند برای سلامت چشم مفید باشد ، هویج هست. این گیاه سرشار از بتا کاروتن هست. اگر این سبزی خوشمزه و ترد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، سطح آنتی اکسیدان را در بدن خود زیاد کردن داده اید. آنتی اکسیدان موجود در هویج ، ترکیبی قدرتمند است که می تواند رادیکال های آازاد موجود در بدن را خنثی کند و از بروز بیماری های چشمی جلوگیری نماید.

    از محلول آب نمک استفاده کنید:

    یکی از تصویر العمل های طبیعی ما به هنگام ورود یک ماده ی خارجی به چشم این است که چشم خود را با دست می مالیم تا اشک از چشم خارج شود و با خود ماده ی خارجی را به بیرون هدایت نماید. متاسفانه اینکار می تواند باعث ایجاد آسیب به قرنیه شده است و اختلال در بینایی را موجب گردد. عالی ترین روش در اینگونه مواقع استفاده از قطره محلول آب نمک هست. این یک راه موثرتر و کمتر تهاجمی جهت درمان یک مسئله با چشم است.

    ماهی را از رژیم غذایی خود حذف نکنید:

    این یک تصور غلط است که تمامی اسید های چرب جهت بدن مضراند ، در حقیقت بعضی از اسیدهای چرب به عنوان کلسترول خوب در نظر گرفته می شوند و می توانند جهت عملکرد بدن بافایده باشند. زمانی که صحبت از چشم به میان می آید، اسیدهای چرب عملکرد شبکیه را اصلاح بخشیده و می تواند از خشک شدن چشم جلوگیری کند. ماهی های روغنی مانند سالمون و یا تن ماهی سرشار از اسیدهای چرب بافایده هست. همچنین شما می توانید از مکمل های حاوی روغن ماهینیز استفاده کنید.

    در معرض اشعه ی ماوراء بنفش قرار نگیرید:

    وجود اشعه ی ماورا بنفش می تواند به چشم آسیب وارد کند. با پوشیدن عینک هایی که دارای محافظت از تابش ماورا بنفش هستند می توانید تا حدودی از مضرات آن جلوگیری کنید.

    آجیل ها:

    ویتامین E یک سلاح بسیار مهم جهت مبارزه با دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری های چشمی هست. بنابراین اضافه کردن غذاهایی که دارای این ویتامین هستند ، می تواند به چشم شما کمک کند. آجیل ها و دانه های گیاهی منبعی عالی برایویتامین E است. کره بادام زمینی ، جوانه گندم و فندق عالی ترین گزینش خواهد بود.

    تخم مرغ:

    بتا کاروتن ماده ای است که جهت سلامتی چشم بسیار بافایده هست. ولی موارد دیگری نیز وجود دارد که جهت سلامتی چشم بسیار بافایده خواهد بود. لوتئین و زآگزانتین که در تخم مرغ یافت می شود ، نقشی مهم در سلامت چشم بازی می کنند و چشم را در برابر دژنراسیون ماکولا و توسعه آب مروارید محافظت می نمایند.

    به هنگام مسافرت هوشیار باشید:

    هرگونه عوض کردن در محیط عمومی می تواند به سلامت شما آسیب بزند.به هنگام مسافرت ، آب و هوای متفاوت ، مواد آلرژی زا ، سطح تابش خورشید ، فعالیت های متفاوت می تواند به چشم آسیب برساند. هر لحظه مطمئن شوید که از چشم خود در برابر تغییرات محیطی محافظت می کنید. مواردی همچون عینک آفتابی ، قطره ی چشم و غیره را به همراه داشته باشید.

    واژه های کلیدی: ویتامین E | ویتامین C | سلامت چشم | بدن انسان | ویتامین | استفاده | سلامتی | بیماری | جلوگیری | مطمئن | سلامت

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع تجهیزات هوا و فضا
  • خرید کتاب های تجهیزات نظامی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی گواهینامه خلبانی
  • کتب کسر های مداوم زبان اصلی
  • خرید کتاب نوسان و موج زبان اصلی
  • کتاب های بدون دسته بندی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی فانتزی
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباط از راه دور
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • کتاب های طب فیزیکی و توانبخشی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>