• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » آنچه از عوارض و مضرات خرما نمی دانید

    آنچه از عوارض و مضرات خرما نمی دانید

    خرما از مواد غذایی است که دارای ارزش غذایی بالایی است و بسیار مصرف آن توصیه میشود ولی باید بدانید این ماده مغذی نیز دارای مضراتی است که در

    آنچه از عوارض و مضرات خرما نمی دانید

    خرما از مواد غذایی است که دارای ارزش غذایی بالایی است و بسیار مصرف آن توصیه میشود ولی باید بدانید این ماده مغذی نیز دارای مضراتی است که در این مطلب الو دکتر به آن پرداخته ایم

     مضرات خرما در ایجاد مسائل شکمی

    خود خرما ممکن است باعث مسائل شکمی نشود – مگر آنکه به آن سولفیت اضافه شده است باشد – که امروزه بسیار مرسوم هست. سولفیت ها ترکیب های شیمیایی هستند که به میوه های خشک شده است می افزایند تا از آن ها نگهداری کند و حتی باکتری های مضر آن ها را از بین ببرد. افراد حساس به سولفیت ممکن است از تصویر العمل های خاصی مانند معده درد، گاز معده، نفخ، و اسهال زحمت ببرند.

    خرما مرجع بی نظیر فیبر هست، که در کمال تعجب، می تواند در این مورد اثر معکوس داشته باشد. اگر قبلا فیبر کافی مصرف کرده باشید، مصرف خرمای بیش از حد به معنی مصرف فیبر بیش از اندازه نیز است – و این هجوم ناگهانی می تواند به مسائل شکمی مثل یبوست و نفخ منجر شود.

    آنچه از عوارض و مضرات خرما نمی دانید

    هرچند تحقیقات در این زمینه کم بوده هست، ولی طبق گزارشات خرما در موارد خاصی اسهال را بدتر می کند.

    مضرات خرما در بروز جوش های پوستی

    میوه های خشک شده مانند خرما همچنین می توانند باعث جوش پوستی شوند، و مقصر، یک بار دیگر، سولفیت ها هستند. جوش زدن همچنین می تواند به علت کپک موجود در بسیاری از میوه های خشک شده است باشد، که خرما هم یکی از آن ها است.

    مضرات خرما در بروز حمله های آسمی

    درباره ی این که مصرف خرما باعث بروز حملات آسمی می شود تحقیقات کافی انجام نشده هست. ولی چون خرما می تواند موجب آلرژی شود، و آلرژی ها نیز می توانند حملات آسمی را در پی داشته باشند، بهتر است افراد آسیب پذیر و مستعد از زیاد مراقب باشند. در واقع، ۸۰٪ از افراد مبتلا به آسم به مواد انتقال یافته به وسیله هوا مانند کپک ها حساسیت دارند – کپک ها در میوه های خشک شده است ای مانند خرما نیز یافت می شوند.

    مضرات خرما جهت زیاد کردن وزن

    هرچند خرما سرشار از فیبر هست، کالری و تراکم انرژی نسبتا زیادی نیز دارد- و می تواند به زیاد کردن وزن بی سابقه منجر شود. خرما حاوی ۲.۸ کالری در هر گرم است – که به معنی آن است که خوراکی دارای تراکم انرژی میانگین است و می تواند به زیاد کردن وزن منجر شود.

    خرما از مواد غذایی است که دارای ارزش غذایی بالایی است و بسیار مصرف آن توصیه میشود ولی باید بدانید این ماده مغذی نیز دارای مضراتی است که در

    احتمال بروز هایپرکالمی

    هایپرکالمی یک نوع ناراحتی است که در آن پتاسیم خون فوق العاده زیاد می شود. خرما مرجع غنی پتاسیم هست، و مصرف تعداد زیادی از آن می تواند به این ناراحتی منجر شود. بعد اگر پتاسیم خون تان بالا هست، از مصرف خرما اجتناب کنید. و از خوردن بیش از حد آن پرهیز کنید.

    سطح پتاسیم ایده آل خون چیزی بین ۳.۶ تا ۵.۲ میلی در هر لیتر هست. سطح پتاسیم بالاتر از ۷ میلی مول در هر لیتر می تواند خطرناک باشد و به دخالت پزشکی فوری نیاز دارد.

    مضرات پوشش مومی

    مانند سایر میوه ها (من جمله سیب) حتی خرما نیز اغلب پوشیده از موم هست. میوه ها اغلب پوشیده از موم هستند تا ظاهرشان بهتر شود و   ظاهری درخشان داشته باشند – بنابراین مدت وقت بیشتری دوام می آورند و ظاهر تازه ی خود را حفظ می کنند. درخشش خرما معمولا به خاطر افزودن موم روغنی یا اسپری شیمیایی به آن هست، که هر دو آن ها در دراز مدت به مسائل گوارشی شدید منجر می شوند.

    ناسالم جهت نوزادان

    خرما جهت نوزادان بیش از حد غلیظ و پرمایه هست. جویدنش جهت آن ها سخت هست، و چون روده هایشان در حال تکامل هست، ممکن است نتوانند خرما را به آسانی هضم کنند. این امر می تواند به دشواری ها و مشکلاتی منجر شود. در واقع، حتی ممکن است خرما نای نوزاد را مسدود کند و باعث خفگی او شود – بعد لطفا خیلی مراقب باشید.

    خرما را از دسترس اطفال دور نگه دارید حداقل تا زمانی که کمی بزرگتر شوند.

    آنچه از عوارض و مضرات خرما نمی دانید

    ایجاد عدم تحمل فروکتوز

    شیرینی طبیعی خرما به خاطر فروکتوز موجود در آن است (حداقل تا حدودی). افراد بخصوصی از مسئله هضم فروکتوز زحمت می برند، که این امر به ناراحتی به نام عدم تحمل فروکتوز منجر می شود. قند به درستی جذب نمی شود، که باعث می شود از سیستم گوارشی شما به صورت سالم و دست نخورده عبود کند (چون بدن قادر به تجزیه ی آن نیست). این ممکن است نهایتا به تولید گاز در معده و درد شکمی منجر شود، چون قند شروع می کند به تصویر العمل دادن با باکتری های طبیعی داخل روده.

    این ها به عوارض جانبی مصرف خرما مربوط می شوند. با وجود این، یکی دو حوزه است که در آن ها به شفافیت بیشتری نیاز داریم.

    اثرات خرما بر سطح قند خون و سلامت دندان ها

    ابتدا، سطح قند خون.

    تصور می شود خرما، به خاطر مزه ی شیرینی که دارد، بر سطح قند خون تاثیر می گذارد. با وجود این، هیچ تحقیق منسجمی در تایید این عنوان انجام نشده هست. مطالعات خاص انجام شده است حاکی از آن هستند که برعکس خرما می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد و حتی به درمان دیابت کمک کند! این مورد احتمالا به خاطر آن است که هرچند خرما حاوی قندهای طبیعی هست، شاخص گلیسمی پایینی دارد، و از این رو ممکن است خطری ایجاد نکند.

    خرما از مواد غذایی است که دارای ارزش غذایی بالایی است و بسیار مصرف آن توصیه میشود ولی باید بدانید این ماده مغذی نیز دارای مضراتی است که در

    همچنین هیچ تحقیق قابل توجهی حاکی از آن که خرما بر سلامت دندان ها تاثیر بد می گذارد وجود ندارد.

    و در مورد بارداری و شیردهی باید بگویم که، خرما گزینش سالمی به حساب می آید. یکی از مطالعات انجام شده است نشان می دهد که خوردن خرما در طول ۴ هفته ی آخر قبل از وضع حمل باعث داشتن وضع حمل مطلوب تری می شود. ولی در آن صورت هم، مطمئن شوید که بیش از مقدار توصیه شده است خرما مصرف نکنید – چون نمی دانیک که در چنین حالتی چه اتفاقی خواهد افتاد.

    نتیجه گیری

    مطالب ذکر شده است به معنی آن نیست که همین حالا باید دست از خوردن خرما بکشید. عوارض حانبی هنگامی رخ می دهند که شما عاشق خرما باشید و بیش از حد از این میوه مصرف کنید (بیش از ۱۰ عدد خرما در روز). بنابراین، میزان مصرف آن را تحت کنترل داشته باشید. شاید بد نباشد به میوه های دیگر هم فرصتی بدهید!

    منبع : الودکتر

    آنچه از عوارض و مضرات خرما نمی دانید

    واژه های کلیدی: ناراحتی | طبیعی | میوه‌های خشک شده | بارداری و شیردهی |

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی آمار زیستی
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • هاردکپی کتاب های متالورژی
  • کتاب های احتمال اورجینال
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های تصفیه آب
  • دانلود فایل های زبان اصلی جنین شناسی
  • منابع اورجینال هنر
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>