• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » گفت و گوی عیدانه با نخستین استاد بزرگ شطرنج کشور عزیزمان ایران

    گفت و گوی عیدانه با نخستین استاد بزرگ شطرنج کشور عزیزمان ایران

    به مناسبت سال تازه گپ و گفتی را با احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشور عزیزمان ایران ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    گفت و گوی عیدانه با نخستین استاد بزرگ شطرنج کشور عزیزمان ایران

    به گزارش خبرنگار گروه ورزش گروه تحریریه سایت جوان ، احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشور عزیزمان ایران متولد ۱۱ ژانویه ۱۹۸۳ در پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. قائم مقامی نخستین استاد بزرگ و پر افتخارترین شطرنجباز تاریخ کشورمان است.

    او در ۱۴سالگی و جهت نخستین بار موفق شد به قهرمانی مسابقه های شطرنج بزرگسالان کشورمان دست یابد و در سال ۲۰۰۰ هم به نخستین ایرانی تبدیل شد که توانست رویای رسیدن به درجه استاد بزرگی در این رشته را به واقعیت تبدیل کند.قائم مقامی بعد از رسیدن به درجه استاد بزرگی شطرنج در مسابقه های متفاوت بین المللی در تمام دنیا حضور پیدا کرد و موفق به کسب عناوین بزرگی همچون فتح مسابقه های درسدن آلمان،آیل آو من انگلستان و مسابقه های متفاوت بین المللی زیادی در آمریکا، بریتانیا، آلمان، اتریش، فیلیپین، امارات، هند، سوئیس، بنگلادش، یمن، اسپانیا، آذربایجان، لبنان، بحرین، جمهوری چک و روسیه شد.

    *برخی افتخارات این نابغه شطرنج به زیر شرح زیر است:

    *رکورددار قهرمانی بزرگسالان کشور عزیزمان ایران با ۱۲ قهرمانی

    گفت و گوی عیدانه با نخستین استاد بزرگ شطرنج کشور عزیزمان ایران

    *فعالترين و موفق ترين شطرنجباز سال ۲۰۰۴ ميلادى جهان

    عبارات مهم : مسابقه – فوتبال
    *دارنده ۲ مدال المپيك بازی هاى فكرى جهان

    *دارنده ۲۶ مدال آسيايى بزرگسالان

    *ركورددار عنوان قهرمانى ايران در تمامى مقاطع

    *فاتح بيش از ۹۰ تورنمنت معتبر بين المللى

    *ركورددار درجه بين المللى تاريخ ايران

    *عضو و كاپيتان تيم ملى ايران در ۲۱ سال اخير

    *دارنده رکورد گینس در بازی های همزمان سیمولتانه در برابر ۶۱۴ بازیکن و کسب ۹۶/۷ درصد امتیاز

    *کسب ۲۶ مدال متفاوت آسیایی اعم بازی های آسیایی،قهرمانی میز یک تیمی آسیا.

    *کسب ۴ مدال قهرمانی دانشجویان جهان

    به مناسبت سال تازه گپ و گفتی را با احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشور عزیزمان ایران ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    * ۲ مدال برنز نخستین دوره مسابقه های ورزش های فکری دنیا در سال ۲۰۰۸

    * ۹۰ قهرمانی در مسابقه های بین المللی مختلف

    *نایب قهرمان مسابقه های بین المللی لیورپول در سال ۲۰۰۷

    *قهرمانی جام یکسان فیلیپین در سال ۲۰۰۹

    *قهرمانی دومین دوره مسابقه های subic فیلیپین در ۲۰۰۹

    *قهرمان مسابقه های بین المللی باکو در سال ۲۰۱۵

    گفت و گوی عیدانه با نخستین استاد بزرگ شطرنج کشور عزیزمان ایران

    *قهرمانی یکسان در world cup آمریکا در سال ۲۰۱۵

    *قهرمانی یکسان در washington open آمریکا در سال ۲۰۱۵ و خیلی عناوین دیگر که او را تبدیل به اسطوره بی بدیل شطرنج کشورمان در این سال ها کرده است.

    همچنین او در یک دوره بازی برابر آناتولی کارپوف از قهرمانان اسطوره‌ای دنیا که در پایتخت کشور عزیزمان ایران در بهمن ماه ۱۳۸۷ برگزار شد توانست در مجموع امتیازات ۱۰٫۵–9٫۵ رقیب خود را شکست دهد.

    به مناسبت سال تازه گپ و گفتی را با احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشور عزیزمان ایران ترتیب دادیم که در زیر می خوانید.

    برهمین اساس پیش از شروع آخر سال به سراغ این شطرنج باز موفق تیم ملی رفتیم و گفتگویی را با او ترتیب دادیم که در ادامه ملاحظه می کنید:

    *سال ۹۶ جهت شما چطور بود؟

    سال ۹۶ جنبه های مختلفی جهت من داشت و می توانم بگویم شلوغ ترین و پر مشغله ترین کار زندگی ام بود. چون در حیطه های گوناگون خیلی فعال بودم. حتی به لحاظ ورزشی هم سال خاصی جهت من بود به علت اینکه بعد از مدت ها تصمیم گرفتم در ابتدای نیمه دوم سال گذشته تمریناتم را به صورت جدی جهت حضور در شطرنج شروع کنم چون سال ها درگیر مشغله های فراوانی بودم و زیاد وقت نمی کردم آن را پیگیری کنم.

    با توجه به اتفاقاتی که در زندگی شخصی برایم رقم خورد فکر می کنم (سال ۹۶) یکی از سال های تعیین کننده زندگی من بود . علیرغم اینکه کش و قوس های زیادی را در زندگی ام تجربه کردم ولی در مجموع رضایت بخش بود. به طوری که راحت تر بتوانم کارهایم را پیش ببرم.

    *بهترین خاطره شما در سال ۹۶؟

    بعد از سال ها که در فرم مطلوب نبودم در چند تورنمنت از جمله مسابقه های ابوظبی، اپن خمین و همدان توانستم خیلی خوب نتیجه بگیرم ولی با این حال این مسابقه های آن قدر تاثیر گذار نبود که برایم نقطه عطفی باشد. از طرفی اکثر مسابقه های فصل تابستان را خیلی خوب پشت سر گذاشتم و این ها عالی ترین خاطره ورزشی من در سال گذشته بودند.

    گفت و گوی عیدانه با نخستین استاد بزرگ شطرنج کشور عزیزمان ایران

    *بدترین اتفاق سال ۹۶

    هم در مسابقه های جام كارون و دهه فجر كه ۲ سرى مسابقه جدا بودند، در صورتی که بازى آخر را مساوى نمی كردم قهرمان می شدم. ولی از شانس این اتفاق رخ نداد از کسب عنوان نخست باز ماندم. از سوی دیگر چون در روند تکاملی شطرنجی ام قرار دارم و همواره در مسابقه های حضور دارم این را شکست محسوب نمی شوم. بعضی مواقع ممکن است باخت و برد در ورزش وجود داشته باشد، حتی در یکی از مسابقاتی که شرکت کردم به علت شرایط معنوی و روانی نامناسب چند باخت متوالی را پشت سر هم در ۲ روز تجربه کردم.

    *برنامه شما جهت سال ۹۷ چیست؟

    امسال مسابقه های متعدد زیادی را در شطرنج در پیش داریم و اکنون نزدیک به چند ماهی می شود که تمریناتم را جهت حضور در مسابقه های پیش رو شروع کرده ام تا بتوانم نتایجی در خور ارزش ورزش کشورم بدست بیاورم. امیدوارم هر کمکی از دستم بر می آید جهت شطرنج کشورم انجام دهم.یکی از برنامه هایم در ابتدای فروردین حضور در مسابقه های آزاد دبی و شارجه امارات است که اتفاقا هر ۲ این تورنمنت ها از مسابقه های با کیفیت هست. البته بلافاصله در نظر دارم در چند مناسبت دیگر حضور یابم که مطمئنا شرکت در این مسابقه های سطح بالا به من کمک می کند تا بتوانم هم روند به رشد خودم را طی کنم و هم به برنامه هایی که مدنظرم است دست یابم. سال پیش رو یکی از سال های مهم جهت رشته شطرنج محسوب می شود، به چه دلیل که باید در المپیاد جهانی شطرنج،جام ملت های آسیا و مسابقه های کلوب های دنیا مناسبت های مهمی هستند که باید در آنها حضور یابیم.

    با توجه به اینکه این رشته در کشور عزیزمان ایران روز به روز در حال پیشرفت است احساس می کنم شطرنج کشورمان نیاز به حمایت زیاد مسئولان دارد و امیدوارم هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد مسئولان ذی ربط، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دست به دست هم بدهند تا این رشته بتواند در سال ۹۷ به موفقیت های زیادی در سطوح متفاوت برسد.

    *چرا شطرنج روانتخاب کردی؟

    وقتی با شطرنج آشنا شدم واقعاً افق تازه یی در ذهن من باز شد و با یک دید دیگه یی هر لحظه به این رشته نگاه می کردم. من حدود ده رشته ورزشی رو به صورت تقریبا خوب دنبال کردم ولی این رشته دید متفاوتی رو توی ذهن من ایجاد کرد. شطرنج از نظر جذابیت، پیچیدگی، قشنگی و جنبه های علمی، هنری و حتی فرهنگی و اجتماعی، اصلاً قابل مقایسه با دیگر ورزش ها نیست! من از سنین پایین غرق این رشته شدم و می تونم بگم شاید شطرنج روزی ۱۰ ساعت از زندگی من رو پر کرده بود.

    *تا حالا شده است از حضور در شطرنج خسته شوید؟

    خیر تا حالا چنین فکری به ذهنم خطور نکرده لیکن شطرنج رشته مورد علاقه ام محسوب می شود. من این رشته را به عنوان یک شغل و کار محسوب نمی کنم.

    از زمانی که در شطرنج حضور داشته ام،توانسته ام نکات زیادی را یاد بگیرم و همواره نگاهم بدین صورت بوده که شطرنج در زندگی کمک حالم بوده است و اگر یک بار دیگر متولد شدم باز هم به سراغ شطرنج می روم.

    همچنین زمانم را طوری تنظیم می کنم تا بتوانم زیاد به شطرنج بپردازم.با وجودی که در بعضی مواقع دچار مشغله های متفاوت شده است ام ولی با این حال تلاش ام بر این است تا برنامه ریزی ام طوری باشد که از این رشته فاصله نگیرم. واقعا هر لحظه دیدم این بوده شطرنج کشورم به سمتی حرکت کند که لیاقتش را دارد.ایده های بزرگی را جهت شطرنج کشورم آینده نگری کرده ام و امیدوارم که بتوانیم روزی مدال های خوشرنگی را در سطوح متفاوت بین المللی جهت کشورمان بدست بیاوریم.

    اهداف و آینده نگری هایی را که در گذشته جهت ورزش شطرنج ترسیم کرده بودم این روزها در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

    *تا حالا تجدید هم شدی؟

    هیچ وقت! معدل من همین حالا هم بالای ۱۷ هست! با اینکه خیلی کم درس می خونم! البته یک دانشجوی نیرومند از نظر بار علمی نیستم چون وقت نمی کنم کنار درسم مطالعه داشته باشم. ولی در حدی که در دانشگاه درس ارایه می شه، خودم رو می رسونم و با صرف هنگامی متعادل، نتیجه های خوبی هم کسب می کنم!

    *شما پرسپولیسی هستید یا استقلالی؟

    من از پرسپولیسی های ۲ آتیشه هستم. هیچ وقت نشده از باخت استقلال ناراحت نشوم به چه دلیل بعد از رنگ قرمز تیم مورد علاقه ام استقلال هست. البته در بازی های دربی که بین این تیم ها صورت می گیرد دوست دارم پرسپولیس برنده میدان شود.در گذشته و پیش از آمدن به شطرنج در تیم نونهالان پایتخت کشور عزیزمان ایران عضویت داشتم.علاقه ام به تیم پرسپولیس از سنین خردسالی شکل گرفت و در ضمن کل خانواده ما پرسپولیسی هستند. البته کما بیش با بعضی از استقلالی ها هم دوست هستم.

    *اولین عیدی دوران کودکی را از چه کسی دریافت کردید؟

    بلافاصله بعد از لحظه سال تحویل نخستین عیدی ام را از پدر و مادرم دریافت می کردم. همچنین مادرم کادویی را که از قبل تهیه کرده بود در هنگام وارد شدن به سال تازه آن را تقدیم من و پدرم می کرد. درست است وضع مالی زندگی مان آن چنان که باید در حد عالی نبود ولی با این حال هر لحظه از بودن در کنار یکدیگر خوشحال بودیم. اکنون هم که در کنار همسرم هستم رابطه مان با خانواده هایمان بسیار خوب هست. همچنین علیرغم اینکه زندگی ام بسیار شلوغ است ولی دوستانم به من لطف دارند و کاری برنامه هایشان را پیش می برند تا بتوانیم کارها را طبق اصول و حساب دنبال کنیم.

    * ترجیح می دهید جهت تعطیلات عازم کدام شهر شوید؟

    به تمام افراد توصیه می کنم که جهت گذراندن تعطیلات عید به پایتخت کشور عزیزمان ایران بیایند،زیرا هم خلوت است و هم از هوای پاک و تمیزی برخوردار هست. البته من برنامه ام این است که چهار روزی را جهت سفر به جنوب کشور بروم و پنج روز هم در پایتخت کشور عزیزمان ایران سپری کنم.در کل یازده روز ابتدایی سال تازه را در پایتخت کشور عزیزمان ایران هستم و بعد از آن باید جهت حضور در مسابقه های آزاد دبی همراه با همسرم راهی امارات شوم.

    *قشنگ ترین سنت عید نوروز چیست؟

    به هر حال یک سنت خیلی زیبا،تامل برانگیز و جالب توجه استفبه طوری که انسان ها با رویش مجدد محیط زیست و با آمدن فصل بهار می توانند جهت خودشان ایده های متفاوت زندگی را به تصویر بکشانند.با هم بودن اشخاص کنار یکدیگر بسیار ارزشمند است و این مسئله می تواند جهت موفقیت های زیاد به نفع انسان ها رقم بخورد.در هر حال عید نوروز و بهار جهت انسان ها همراه است با ترسیم افق های تازه در زندگی،همیشه ایده های قشنگی را جهت انسان ها به همراه دارد و با رویش فصل بهار انسان ها تصویرهای قشنگی را از این فصل جهت خودشان ترسیم می کنند. اگر واقعا یادشان نرود که چه قول هایی را در وقت لحظه سال تحویل به خودشان داده اند به طور حتم زندگی هایشان از چیزهایی که وجود دارد قشنگ تر خواهد شد.

    هر چه با هم بودن ها زیاد شود به طور حتم انسان ها می توانند موفقیت های بیشتری را تجربه کنند و نباید سختی ها باعث شود تا فاصله بین مردم بیفتد. در حدود ۲۰ یا ۲۵ سال پیش که کودکی بیش نبودم روابط میان مردم جامعه قشنگ تر بود. درست است در روندی قرار گرفته ایم که فاصله بین مردم زیاد شده است ولی این علت نمی شود که بگذاریم فاصله طبقاتی مردم بین یکدیگر زیاد شود.

    توصیه می کنم مردم کتاب های کوچک را مطالع کنند تا بتوانند از این طریق روزی چند ساعت را به مطالعه کتاب بپردازند.فرهنگ کتاب خوانی در جامعه ما کمتر شده است و این باعث می شود تا بتوانیم جامعه را به کارتون های زیادی که در دهه ۶۰ پخش می شد ببریم. خوب نیست در وقت تحویل سال به کودکانمان یک چک ۵۰ هزار تومانی هدیه دهیم و باید با هدیه دادن کتاب به آن ها کاری کنیم تا همدیگر را بهتر احساس کنند. اگر در سال ۹۷ کارهای فرهنگی قشنگی انجام دهیم به طور حتم می توانیم کشورمان را به سمت پله های ترقی سوق دهیم.

    *یک نمره هم از یک تا ۲۰ به عملکرد خودتان در سال ۹۶ بدهید؟

    ۱۶٫

    *به حضور در سیاست فکر می کنی؟

    الان اصلا.شاید در آینده به حضور در سیاست فکر کنم.در حال حاضر تلاش ام بر این است تمرکزم را از این دست موارد خارج کنم.

    *اگر شما جای مدیر جمهور بودید جهت بهتر شدن اوضاع اقتصادی مردم چه کار می کردی؟

    سعی می کردم اوضاع پایه معیشتی مردم کشور عزیزمان ایران را خیلی عوض کردن دهم. مبارز با فساد از سوی مسئولان باید جدی تر دنبال شود. ما در آموزش و پرورش هم نیاز به یک تجدید نظر اساسی داریم به طوری که ما بیشترین ضربه را در حیطه فرهنگ و آموزش پرورش داریم مشاهده می کنیم و چنانچه به این موارد زیاد اهمیت داده نشود مطمئنا آینده کشورمان خیلی درخشان و امیدوار کننده نخواهد بود.

    *بدترین مطلبی که در روزنامه ها علیه شما انتشار کردند چی بود؟

    برخی روزنامه ها به دنبال این هستند تا در یک مسابقه رتبه ای ضعیف را کسب کنم و سریعا جهت سرکوب کردن من وارد عمل شوند. این گونه نه تنها افراد هیچ دستاورد موثری جهت کشورمان ندارند بلکه تنها هدف ارزش این است تا در کار دیگران سنگ اندازی کنند تا آنها هم در کارشان به موفقیت نرسند. خدا را شکر تلاش کردم طوری زندگی کنم تا نقطه ضعفی جهت دیگران باقی نگذارم و بر تصویر آنان مردم همواره به من لطف داشته اند.

    *نظرت راجع به عدد هفت و پنج در کشور عزیزمان ایران باستان چیست؟

    عدد هفت عددی است که در مباحث تاریخی، فلسفی و مذهبی به آن اشارات زیادی شده است هست. این عدد در بین عددهای یک رقمی به عنوان بزرگترین شماره شناخته می شود و به همین علت می تواند کاملترین خلصت های عدد یک رقمی را به لحاظ ریاضی دارا باشد. از طرف دیگر اعداد پنج و هفت عددهای روحانی هم به حساب می آیند.

    همچنین عدد پنج هم در دست بشر است و به نوعی نمادین، جهت اینکه فرد بخواهد اشاره ای به این جمع داشته باشد که آیا به پنج عدد آیتم اشاره شده است یا که پنج بخش است.حتی در بعضی از مذاهب این عدد نشان دهنده سوگند و ادای احترام هم محسوب می شود. سفره هفت سین هم برگرفته از عدد هفت است و این عدد را مقداری ایرانی تر می دانم.

    *به کدامیک از اجزای سفره هفت سین علاقه مندی؟

    چون زمانی که در مهد کودک حضور داشتم در فیلم سمنو ایفای نقش کردم ، به همین علت در سفره هفت سین عاشق سمنو هستم. البته جدا از این مباحث سمنو خیلی مقوی و خوشمزه هم هست. سایر نمادهایی که در سفره هفت سین وجود دارد نشان دهنده سنت کشور ما هستند.

    *نظرت در مورد ماهی سفره هفت سین چیست؟

    ماهی به عنوان موجود زنده ای که در آب زندگی می کند و فضای دنیا او با انسان ها بسیار تفاوت دارد و زیاد آزاری هم به ما نمی رساند، حضور او در سفره هفت سین قشنگی خاصی دارد و نوع زندگی ماهی می تواند خیلی چیزها را جهت انسان تداعی کند. باید خوب هم ماهی را نگهداری کنیم و هم به زندگی او جهت لحظاتی بیاندیشیم، به چه دلیل که ما هم مانند آنها در یک چرخه محیط زیست حضور داریم و باید به ما هم مانند آنها پیگیری شود.

    همگان باید به یکدیگر احترام بگذارند تا دنیای زیباتری را جهت یکدیگر ترسیم کنیم. ما در زیاد مواقع می توانیم از حیوانات نکات زیادی را یاد بگیریم تا شاید این حیوانات کمک کنند تا فاصله بگیریم از آلایش هایی که خودمان جهت خودمان بوجود آورده ایم.همچنین غافل هستیم از اینکه جاندران خیلی بی آزار و مطابق با صفات خودشان به چرخه این زندگی ادامه می دهند.

    *میان اجزای آجیل کدام را زیاد دوست دارید؟

    پسته علاقه بی چون چرای کودکان در میان اجزای آجیل هست. من زیاد عاشق پسته،فندق و بادام هستم. البته بادام در میان فرزند ها چندان طرفدار ندارد. هنگامی که جشن چهارشنبه سوری می گرفتند با قاشق زنی به سمت منازل سایر همسایه ها می رفتیم و با آنها به خوشگذرانی می پرداختیم.

    * ارتباط تان در اینترنت چطور است؟

    تمام تلاش ام بر این است تا ارتباط نزدیکی با مردم برقرار کنم. وظیفه ام می دانم همانطور که مردم به من لطف دارند و در بعضی مواقع کمک حال من بوده اند، من هم وظیفه ام حکم می کند در جاهایی که می توانم جهت هموطنانم کاری کنم. در روز وقت زیادی از زمانم را در اینترنت به پاسخگویی به مردم می گذارم. چون هر چیزی در زندگی بدست آورده ام از خانواده و این مردم دارم. اگر یک ایرانی هستم بواسطه این است که مردم از من حمایت می کنند.

    * از دوران کودکی به چه چیزی علاقه داشتید؟

    در دوران کودکی زیاد به خواندن زبان، ورزش کردن و فوتبال بازی کردن علاقه داشتم. همبازیان مهم من در آن سال ها پدر و مادرم بودند چونکه تک فرزند بودم و خواهر و برادری نداشتم که در اوقات فراغت و بیکاری با من بازی کنند. در بدو ورود به مدرسه خیلی سریع جذب کلاس سرود، فوتبال، پینگ پنگ، بسکتبال، هندبال، شطرنج و شنا علایق مهم من هستند.

    فعالیت هایم در سن ۷ سالگی آن قدر زیاد بود که کمتر وقت انجام دادن کاری را پیدا می کردم.هیچ وقت دوران مدرسه را از یاد نخواهم برد.

    *بهترین ورزشکار کشور عزیزمان ایران در سال ۹۶

    حسن تفتیان. با وجودی که تمام ورزشکاران کشورمان را دوست دارم به چه دلیل که همه آنها لایق عالی ترین ها هستند ولی با این وجود خیلی کار پسر باد کشور عزیزمان ایران را می پسندم و امیدوارم خیلی سریع بتواند رکوردهایش را ارتقا دهد. همچنین حسن یزدانی و سهراب مرادی هم از جمله ورزشکارانی هستند که در سال ۹۶ به عالی ترین نحو ممکن جهت کشورمان در مسابقه های مدال آوری کردند.

    تیم ملی فوتبال کشورمان هم توانست در راه صعود به جام جهانی نتیجه های خوبی را بگیرد.پرهام مقصود لو در شطرنج خیلی خوب توانسته خودش را در مسیر رو به جلو قرار دهد و بدون شک می توان آینده درخشانی را جهت او در سال های آینده متصور بود.محمد امین طباطبایی هم ورزشکار خوب و با استعدادی در شطرنج هست. امیدوارم تیم ملی در جام جهانی بتواند نتیجه های خوب و آبرومندانه ای را بدست بیاورد و خیلی خوشحال می شوم که شاگردان کی روش جهت نخستین بار راهی مرحله حذفی جام جهانی شوند و اگر چنین اتفاقی رقم بخورد بدون شک عالی ترین اتفاق ممکن جهت فوتبال کشورمان به وقوع می پیوندد.

    *نظرت راجع به شخصیت کی روش و برانکو چیست؟

    هم برانکو و هم کی روش از شخصیت جالب توجهی برخوردارند و از نزدیک کار هر ۲ سرمربی را دنبال کرده ام و از نزدیک هم با آنها به صحبت پرداخته ام. آنها از وقت ورودشان به کشور کلاس فوتبال ما را چند پله بالاتر برده اند و به نوعی آن انسجام فکری که یک مربی باید در روند کارش داشته باشند را دارند.در نظر دارند با استفاده از یک سیستم فکری موفقیت را جهت مردمی که هم به تیم ملی و پرسپولیس علاقه مندند به ارمغان بیاورند. باید از این دست مربیان در کشورمان زیاد استفاده کنیم تا شاهد پیشرفت ورزش کشورمان در تمام زمینه ها باشیم. جهت نخستین بار بود که بازیکنان تیم ملی در نظر داشتند بدون گل خورده راهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شوند که متاسفانه این اتفاق رقم نخورد ولی با این حال خیلی قشنگ بود که تمام سربازان تیم ملی تنها به دنبال این بودند تا باعث سربلندی کشورمان شوند. از سوی دیگر شفر هم یک غالب فکری را جهت موفقیت شاگردانش در تیم استقلال فراهم کرده و تمام این موارد ارزشمند است.خوب نیست نگاهمان گذرا باشد به چه دلیل که خیلی ها می آیند زحمت می کشند ولی یک اتفاق ناخوشایند باعث می شود تا دوباره از آرزوهایی که جهت خودشان ترسیم کرده اند جدا شوند. مردم یک کشور با فوتبال حالشان خوب می شود و بر تصویر با یک شکست هم به حالت اغما فرو می روند. بازی پرسپولیس و استقلال خیلی زشت و شرم آور بود به چه دلیل که هیچ کدام از بازیکنان نتوانستند بازی همیشگی خود را ارائه دهند.

    *پیام نوروزیت جهت هموطنان چیست؟

    توصیه من به مردم کشورم این است بیاییم با خوبی کردن به همدیگر سال را شروع کنیم. یادمان نرود ما پیشکسوتان فرهنگ و تمدن در این کره خاکی هستیم و زیاد قدر خودمان را بدانیم.عمر انسان ها در این دنیا خیلی کوتاه و فناپذیر است و باید از بودن در کنار یکدیگر لذت ببریم.

    بهترین آروزها را جهت هموطنانی که لیاقت داشتن برترین اهداف را دارند. متاسفانه مردم ما خیلی خسته و ناراحت هستند و باید مسئولان زیاد به این مردم اهمیت دادند. من به عنوان یک ورزشکار از سرویسی که به هموطنانم داده می شود چندان رضایت ندارم و دولت باید جدی تر به این مسئله فکر کند تا هر چه سریعتر مسائل مردم برطرف شود. در صورتی که خودمان از کارهای کوچک شروع کنیم مطئمنا به مرور وقت هدف های بزرگ تری در زندگی مان شکل می گیرد.ای کاش به جای خرید کالاهای خارجی بیاییم از مخترعین داخلی حمایت کنیم تا از خروج ارز از کشورمان جلوگیری کنیم. مردم ما در حال کوچ کردن به کشورهای دیگر هستند و این نمی تواند جهت فرهنگ و تمدن ما مثبت تلقی شود.کشور ما نیاز به تفکر زیاد دارد و چنانچه این اتفاقات رخ بدهد خیلی سریع می توانیم به کشورهای دیگر اثبات کنیم که کشور ما دوباره از نو متولد شده است است.

    *به کدام خواننده علاقه داری؟

    شهاب حسینی، پرویز پرستویی، فرامرز قریبیان، علی نصیریان، لیلا حاتمی، فاطمه معتمد آریا، ترانه علیدوستی و پریناز ایزدیار از بازیگران مورد علاقه من در مردها و بانوان هستند.

    هومن سیدی به تازگی توانسته پله های ترقی را یکی یکی پشت سر بگذارد و بدون شک آینده درخشانی در انتظار او خواهد بود. با همسرم درمورد فیلم ها به تجزیه و تجلیل می پردازیم و حتی گاهی اوقات گروهی هم به سینما می رویم.

    همایون شجریان، قربانی، سالار عقیلی، حجت اشرف زاده، حمید هیراد، حامد همایون، ماکان بند و محسن چاووشی هم با اجرای زیبای موزیک هایشان توانسته اند شور و شعف را دوباره به جامعه باز گردانند.

    *بازیگر چطور؟

    رابرت دنیرو، آل پاچینو، ویل اسمیت، دی کاپریو و نیکولاس کیم کاپولا از بازیگران مورد علاقه من در سینمای هالیوود هستند.

    *یک دروغ سیزده به ما بگید؟

    تمام شرکت های هواپیمایی کشور عزیزمان ایران از این بعد موظف هستند که حق ندارند از ناوگان هوایی که فرسوده هستند استفاده کنند، پروازها هم بدون تاخیر انجام می شود و گرنه ما مکلف هستیم پول ها را به صاحبشان باز گردانیم.

    * ۹۷ سال سگ است و بسیاری از مردم در اینترنت اعلام می کنند امیدوارند این حیوان پاچه زندگی آنها را گاز نگیرد. چه نظری درمورد این عنوان دارید؟

    این عنوان کاملا بی اساس است به چه دلیل که سگ حیوان بوفایی است و ما می توانیم با تفکر کردن راجع به او چیزهای زیادی را از او یاد بگیریم.من با وجودی که طرفداران نگه نداشتن حیوانات خانگی نیستم ولی زمانی که فیلم های حیات وحش را تماشا می کنم احساس می کنم ما هم مانند او می توانیم در کارهایی که در پیش گرفته ایم موفق عمل کنیم.م ادر انسان به عنوان نمادی از عشق، فداکاری و پاک بازی مطرح است ولی کمتر پیش می اید تا در قبال همدیگر همچنین عشقی را به صورت خالصانه به اجرا بگذارند. روابط سرد انسان ها با هم موجب شده است تا عشقی را در زندگی میان انسان ها شاهد نباشیم و در نهایت تمام این موارد باعث می شود تا لطمه جبران ناپذیری به جامعه وارد شود. امیدوارم امسال باعث شود تا پرخاشگری میان افراد جامعه کمتر شود و به جای آن احسان و نیکی را در میان مردم شاهد باشیم.

    *چند تا اسم مى گويم و اولين واكنشى كه در ذهن شما می آید ؟

    گری کاسپاروف

    اوج خواستن

    مگنوس کارلسن

    تلاش جهت همه چیز

    ویس واناتان

    شخصیت و عشق

    پدر و مادر

    خالص ترین همراهان

    ایران

    وجود

    پروفسور سمیعی

    افتخار تفکر ایرانی

    هاوکینگ

    پاداش تلاش

    کوروش

    راه زندگی

    مسی

    اعجوبه فوتبال

    یوسین بولت

    سرعت

    فلپس

    تکرار نشدنی

    مایکل جردن

    ماشین گل

    الکس فرگوسن

    سیستم

    خادم الشریعه

    باهوش

    قائم مقامی

    سرباز شطرنج(اراده تمام نشدنی)

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: مسابقه | فوتبال | ایرانی | شطرنج | زندگی | ایران | فدراسیون شطرنج | اخبار ورزشی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی نظریه گراف
  • خرید کتاب زبان اصلی مصالح
  • کتاب های سیستم های اطلاعاتی اورجینال
  • کتاب های پزشکی ورزشی اورجینال
  • منابع اورجینال هنر
  • خرید کتاب پرستاری زبان اصلی
  • کتاب های تلویزیون و تصویری اورجینال
  • هاردکپی کتاب های موجک و پردازش سیگنال
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • کتاب های فیزیک حالت جامد اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>