• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » شباهت زیاد نجفی و قالیباف!!!

    شباهت زیاد نجفی و قالیباف!!!

    شهردار تازه پایتخت کشور عزیزمان ایران که به‌شدت دچار کمبود مدیران کارا و در سن معقول مدیریتی هست، ترجیح داده هنوز هم از مدیران بازنشسته استفاده کند

    شباهت زیاد نجفی و قالیباف!!!

    شهردار تازه پایتخت کشور عزیزمان ایران که به شدت دچار کمبود مدیران کارا و در سن معقول مدیریتی هست، ترجیح داده هنوز هم از مدیران بازنشسته استفاده کند

    ادامه سریال پست گرفتن بازنشستگان در شهرداری

    سریال پست گرفتن بازنشستگان در شهرداری همچنان ادامه دارد. این در حالی است که بر اساس قانون چنین اقدامی غیرقانونی و ممنوع هست، با این حال اگرچه قوانین جهت قالیباف و نجفی یکی است ولی هر دو آنها نشان داده اند در بی تفاوتی نسبت به این بخش از قانون شبیه هم عمل می کنند. چه آن روز که شهردار سابق ٦٠٠ نیروی بازنشسته را از نهادهای نظامی به شهرداری آورد و چه حالا که شهردار تازه پشت سر هم به بازنشستگان مسئولیت و سمت می دهد.

    عبارات مهم : انتخابات مجلس شورای اسلامی – محمدباقر قالیباف

    محمدباقر قالیباف که در ١٢ سال شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران بودن تعداد زیادی از مدیران بازنشسته از جمله نظامیان همراه خود را از نیروی انتظامی دوباره به کار گرفت، تنها مدیری نبود که در به کارگیری نیروهای پابه سن گذاشته پیش قدم بود و قبل از او و بیرون از شهرداری و در دولت هم این روند کمافی السابق ادامه دارد. در این مورد به خصوص ولی قالیباف مدیری پیشروتر هم بود چراکه نه به اندازه شهردار تازه پایتخت کشور عزیزمان ایران قول و شعار جهت جوان گرایی داده بود و نه این قدر از او انتظار می رفت. قالیباف ١٢ سال قبل به عنوان اصولگرایی پیشرو و نوگرا فکرهایی جهت تبدیل جوانان به مدیرانی در قالب سازمانی مطلوب خودش داشت و این گونه بود که از همان سال اول کارش در بهشت تا همین انتخابات ٩٦ مدیران جوان زیادی را در سطح مدیران محلی و منطقه ای و معاونت و مشاورت خود پرورش داد که حالا جهت خودشان مدیرانی قابل شده است اند. مدیرانی آن قدر قابل که شهردار تازه پایتخت کشور عزیزمان ایران که به شدت دچار کمبود مدیران کارا و در سن معقول مدیریتی هست، ترجیح داده هنوز هم از همان مدیران استفاده کند. این همان اقدام مهمی بوده که اصلاح طلبان در دو دهه قبل و زمانی که قدرت را در دست داشتند، انجام ندادند. عادت حذف از درون اصلاح طلبان، عدم توجه به نیروهای داخلی و جوان و میل به پدرخواندگی کردن در اصلاح طلبان نه تنها اصلاح نشده كه کماکان هم ادامه دارد و حتی نمونه هایی از تسری آن به نسل های تازه و ژن های خوب به مدیریت رسیده هم دیده می شود.

    شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به مسئله به کارگیری بازنشستگان در سمت های مدیریتی همانند بسیاری از مباحث در این سال ها در حد تذکر پیش رفته است و به نظر می رسد با توجه به دامنه اختیارات بالای شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران کاری زیاد از تذکر هم از دستشان برنمی آید. در دوره چهارم احمد حکیمی پور، به قالیباف راجع به ٦٠٠ بازنشسته ای که از ارگان های نظامی و انتظامی به شهرداری دوباره به کارگیری شده است بودند، تذکر داد. او بهمن ٩٢ به نقل از قالیباف گفت: «شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران قول داده بود» این نیرو ها (بازنشستگان به کار گرفته شده) تا آخر مهرماه از شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران بروند «اما تاکنون اقدامی نکرده است». او به حضور ۶۰۰ نفر از بازنشستگان نهادهای نظامی و انتظامی در بخش های مدیریتی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران اشاره کرده و گفته بود: «اینجا بلدیه است نه نظمیه».

    بسیاری از اعضای شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران همانند همین دوره پنجم با استناد به اینکه انتصابات شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران حوزه اختیارات شهردار هست، راجع به این عنوان اظهارنظری نکردند و هنوز هم نظری راجع به آن ندارند ولی در این میان بعضی هم اعتراض به انتصاب مدیران مسن و بازنشسته را به اعتبار رأیی که از مردم گرفته اند و خواسته هایی که تاکنون پیگیری می شود، ادامه می دهند. عنوان اعتراض به انتصابات محمدعلی نجفی از همان نخستین انتصابات شروع شد. موضوعیت اعتراض ها متفاوت بود و از عدم عوض کردن و جابه جایی مدیران فدایی قالیباف شروع می شد و به عدم به کارگیری نیروهای جوان اصلاح طلب هم می رسید.

    هفته سوم شهریور، یعنی حدود دو هفته بعد از گزینش شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران و تغییرات مدیریتی که او رقم زد، اعضای شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در صحن علنی شورا نسبت به انتصابات اعتراض را شروع کردند. شهربانو امانی و حجت نظری راجع به سن و سال افراد منصوب شده است تذکری آرام و منطقی را بیان کردند ولی محمد علیخانی با بیانی صریح خطاب به نجفی گفت: « قانون مداری، شعار و وعده مهم فهرست اصلاح طلبان شورای شهر بوده است و باید به آن تمکین کنیم. براساس قانون، به کارگیری بازنشستگان در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ممنوع هست، ولی سه نفر از معاونان شهردار که به تازگی منصوب شده است اند، بازنشسته هستند». این اعتراض نسبت به گزینش سمیع الله حسینى مکارم – معاون مالى و اقتصاد شهری، محسن پورسیدآقایى – معاون حمل ونقل و ترافیک و مهدى حجت – معاونت شهرسازى و معمارى شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران بود که در همان جلسه محسن هاشمی در تصویر العمل به علیخانی به طعنه گفت: « بهتر بود شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران آن یکی دیگر از معاونان خود را نیز بازنشسته معرفی می کرد». حالا به نظر شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران حرف مدیر شورا را گوش داده است.

    اعضای شورای پنجم بعد از این اعتراضات جلسه ای غیرعلنی هم با شهردارشان داشتند و در آن جلسه مفصل راجع به انتصابات صحبت کرده بودند ولی شواهد و عملکرد این گونه نشان می دهد که شهردار چندان به این اعتراضات توجهی نداشته و کار خودش را می کند. اعضای شورا در جلسه دیروز شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران دوباره به این گزینش اعتراض کردند در حالی که بیستم آبان آخر مهلت شرکت بازرسی کل کشور در به کارگماردن بازنشستگان در پست های مدیریتی بود. اگرچه علی اعطا و بعضی دیگر از اعظای شورا این استفساریه را مربوط به شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان نهاد عمومی نمی دانند و باید دید نظر شرکت بازرسی به نظر اعضای شورای شهر نزدیک است یا نه!

    محمد علیخانی، عضو شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به این عنوان صراحتا اعلام کرد « تذکرها داده شده است و مردها باید خودشان پاسخ گو باشند. می گویند در قانون استثناهایی وجود دارد و شهرداری باید بررسی کند که این معاونان مشمول این استثنا می شوند یا خیر؛ به عنوان نمونه یکی از استثناها این است که باید آن فرد جانباز ٧٠ درصد باشد که شاید این دوستان هستند. ما خبر نداریم».

    البته علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، گفته است که براساس ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری سمت هایی ازجمله رؤسای سه قوه، معاون اول مدیر جمهوری، نواب مجلس و اعضای شورای نگهبان، استانداران، سفرا و معاونان وزرا می توانند بازنشسته باشند. براساس قانون تقسیمات کشوری اگر مستخدمان رسمی در معاونت شهرداری پایتخت باشند، مشمول به کارگیری معاونان وزرا هستند که بلامانع است.

    با وجود این، محمدعلی نجفی در نامه ای به محسن هاشمی که اعتراض کتبی محمد علیخانی راجع به به کارگیری بازنشسته ها را جهت شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران ارسال کرده بود، توضیح داده است که «در تاریخ ١٢ آبان امسال به معاونت ها، مناطق، شرکت ها و ادارات تابعه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران دستور داده شده است تا نسبت به آخر فعالیت و خدمات افراد بازنشسته اقدام کنند. شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران نامه خود را چند روز قبل به محسن هاشمی داده و از ١٢ آبان هم بیش از یک هفته گذشته؛ ولی دو روز قبل شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران شخصا معاونی را گزینش و معرفی می کند که بازنشسته هست. زهرا نژادبهرام در گفت وگویی گفته است: «ما هنوز نمی دانیم که ایشان بازنشسته هستند یا نه. ان شاءالله باید وظیفه بازنشستگی ایشان مشخص شود و سپس راجع به عملکرد و توقعاتی که شورا نسبت به معاونت دارد، گفت وگو کرد؛ لیکن طبق مصوبات دیوان عالی اعضایی که بازنشسته هستند، نباید در این گونه سمت ها قرار بگیرند».

    درهمین حال روز گذشته و در آخر بیست ویکمین جلسه شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران محسن هاشمی رفسنجانی، مدیر شورای شهر، در پاسخ به این پرسش که وظیفه به کارگیری معاونان بازنشسته در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به کجا رسید و آیا او اطلاعی از نامه آقای نجفی، شهردار تهران، راجع به به کارنگرفتن این نیروها در شهرداری دارد یا خیر، گفت: بنده اطلاعی از این نامه ندارم؛ چراکه این نامه در وقت اجرای جلسه امروز شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به کارتابل ارسال شده است است و از محتوای آن بی اطلاع هستم. او گفت: قطعا بعد از خواندن نامه آقای نجفی می توانم پاسخ مورد نیاز را به خبرنگاران ارائه دهم.

    به گزارش «شرق»، آنچه درحال حاضر شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران را در معرض سؤال هایی جدی قرار می دهد، نه گزینش افرادی پیر و بازنشسته و از جامعه مردان بلکه بی توجهی به خواسته ها و مطالبات رأیی میلیونی و بی سابقه هست. گزینش هایی که نه تنها امروز پایتخت کشور عزیزمان ایران و تهرانی ها را قرار است مدیریت کنند؛ بلکه روی رأی دوره های بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و حتی ریاست جمهوری تأثیر مستقیم دارد.

    شباهت زیاد نجفی و قالیباف!!!

    گردآوری: گروه خبر سيمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: روزنامه شرق

    واژه های کلیدی: انتخابات مجلس شورای اسلامی | محمدباقر قالیباف | شورای شهر تهران | شورای اسلامی | شهردار تهران | اصلاح طلبان | بازنشستگان | شورای شهر | اصلاح طلب | شهرداری | بازنشسته

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی نظریه گراف
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • خرید کتاب های هومیوپاتی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی دوچرخه
  • خرید کتاب های طالع بینی از آمازون
  • منابع اورجینال تولید مواد غذایی
  • خرید کتاب سازمان و پردازش داده ها زبان اصلی
  • کتاب های ژنتیک اورجینال
  • کتب ریاضیات زبان اصلی
  • منابع اورجینال ارتباط از راه دور
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>