• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » تشریح دستاوردهای قرآنی دستگاه متفاوت کشوری

    تشریح دستاوردهای قرآنی دستگاه متفاوت کشوری

    نشست دستاوردهای قرآنی دستگاه های متفاوت کشور با حضور نمایندگان رسانه ملی، آموزش و پرورش و .. برگزار شد.

    تشریح دستاوردهای قرآنی دستگاه متفاوت کشوری

    به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نشست بررسی دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی و آیین تجلیل از دستگاه‌های برتر در برگزاری مسابقه های قرآن کریم و تکریم نمایندگان اعزامی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به مسابقه های بین‌المللی، عصر امروز (دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی؛ نماینده ولی فقیه و مدیر شرکت اوقاف و امور خیریه و عبدالهادی فقهی‌زاده؛ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی؛ مدیر مرکز امور قرآنی شرکت اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی؛ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دکتر محمدزاده؛ مدیر شبکه قرآن ومعارف سیما ، محمدرضا مسیب‌زاده؛ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش، حسین اسدی؛ مدیر اجرایی مسابقه های قرآن حوزه‎های علمیه دنیا اسلام، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی؛ مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) و ابوالفضل خوش‌منش؛ دبیر کمیسیون توسعه آموزش عالی قرآن، وزرات علوم و جمعی از صاحب نظران وفعالان جامعه قرآنی، در ساختمان اوقاف وامور خیریه برگزار شد.

    شعار انقلاب اسلامی حاکمیت قرآنی بود

    حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی مدیر مرکز امور قرآنی شرکت اوقاف و امور خیریه راجع به ارتباط قرآن کریم و انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران گفت: انقلاب اسلامی کار خودش را با شعار حاکمیت قرآنی شروع کرد. و امیدوارم مسیر قرآنی را در جهت شعار قرآنی حاکمیت فرهنگ قرآنی با سرعت بیشتری بپیماییم.

    تشریح دستاوردهای قرآنی دستگاه متفاوت کشوری

    رییس مرکز امور قرآنی شرکت اوقاف با اشاره به اینکه در این نشست تعدادی از دستگاه‌های برجسته قرآنی کشور راجع به عملکرد چهار دهه خود در زمینه قرآن گزارشی ارائه می‌دهند، بیان کرد: امیدوارم این نشست منشاء و آغازی جهت حرکتهای جدی‌تر در امور قرآنی باشد و بتوانیم به‌صورت براق عملکرد قرآنی دستگاه‌ها را مرور کنیم.

    همچنین حسینی افزود: شرکت اوقاف توفیق این را دارد تا میزبان این نشست با حضور دستگاه های قرآنی باشد.

    تاسیس شبکه شنیداری قرآن کریم در رسانه ملی

    محمد حسین محمد زاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر؛ درخصوص دستاوردهای قرآنی رسانه ملی گفت: نخستین اقدام اساسی قرآنی در رسانه ملی بعد از ۵ سال تاسیس یک شبکه شنیداری جهت پخش قرآن کریم، تلاوت و آموزش بود که با توصیه و تاکید مقام معظم رهبری برپا شد. و جزو یکی از کارهای فوق العاده رسانه ملی رقم خورده است.

    همچنین رادیو قرآن تا امروز توانسته پرورش دهنده نوجوانان و جوانان بسیاری جهت خدمت رسانی به جامعه قرآنی باشد که فعالیت آنها تا امروز کسی پوشیده نیست.

    نشست دستاوردهای قرآنی دستگاه های متفاوت کشور با حضور نمایندگان رسانه ملی، آموزش و پرورش و .. برگزار شد.

    وی در ادامه با اشاره به تاسیس شورای عالی قرآن بر محوریت بازبینی نغمات و تلاوت قرآن کریم؛ بیان کرد: ما در سال های بعد تاسیس رادیو معارف را با محتوای علوم اسلامی و قرآنی داشتیم. و همچنین در سال ۱۳۸۶ موفق به تاسیس رادیو معارف انگلیسی با نام “ندای اسلامی” شدیم.

    مدیر شبکه قرآن و معارف با اشاره به تاسیس شبکه قرآن و معارف سیما؛ گفت: از جمله دستاوردهای رسانه ملی تاسیس شبکه تلویزیونی قرآن و معارف بود که توانسته حوزه های متفاوت قرآنی را به تصویر بکشد. همچنین تولیدات بسیاری در فرهنگ و هنر قرآنی چون سریال های یوسف پیامبر(ع) و مردان آنجلس را داشتیم.

    وی در ادامه بیان کرد: همچنین به جهت اهمیتی که شبکه های تلویزیونی دارد؛ شورای معارف سیما با محوریت برنامه سازی در فضاهای مناسبت های مذهبی و قرآنی تاسیس شده است و مشغول به فعالیت است.

    محمدزاده با اشاره به فعالیت‌های تخصصی صدا و سیمای جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در حوزه معارفی گفت: یکی از دستاوردهای قرآنی و معارفی رسانه ملی در عمر ۴۰ ساله خود تاسیس شورای تخصصی معارف در اوایل دهه ۸۰ بود. رسانه ملی بر اساس سیاستگذاری‌های خود شوراهای تخصصی را راه‌اندازی کند و نظارت و مدیریت آن را به مدیران شبکه‌های رادیویی و یا تلویزیونی می‌سپارد، بر همین اساس بعد از تاسیس شورای تخصصی معارف مدیریت آن به شبکه قرآن و معارف سیما سپرده شد.

    محمد زاده با اشاره به تاسیس رادیو تلاوت و رادیو قرآن اظهار کرد: رادیو تلاوت به هیج عنوان ترساندن جهت رادیو قرآن نبوده و تا امروز رادیو قرآن همانطور که دوران اوج خود را سپری می کند، مخاطب خود را دارد .

    محمد زاده در آخر به طرح قرآنی ۱۴۴۱ اشاره کرد و گفت: از دهه ۷۰ طرح فراگیر قرآنی “آیه های زندگی” برنامه ریزی شد و تا امروز با عنوان “قرآن کتاب زندگی” شکل گرفته است و چند سالی است که با همکاری شبکه قرآن سیما همین طرح با نام ۱۴۴۱ در صدا و سیما تولید شده است و از امسال با نام بشارت ۱۴۵۲ به کار خود ادامه می دهد.

    تشریح دستاوردهای قرآنی دستگاه متفاوت کشوری

    تاسیس ۷۵۰ دارالقرآن در مدارس کشور

    محمدرضا مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه نشست دستاوردهای قرآنی با اشاره به فعالیت های قرآنی در این وزارتخانه بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش با ۱۳ میلیون دانش آموز، ۲۶ میلیون اولیا و یک میلیارد فرهنگی جامعه مخاطب وسیعی را تشکیل داده اند.

    وی با بیان اینکه کارهای قابل توجهی در حوزه قرآن کریم در وزرات آموزش و پرورش انجام شده است است گفت: کتاب های درسی آموزش قرآن کریم در تمام مقاطع تحصیلی از جمله آن است که می توان به ثمرات آن در همه مدارس کشور اشاره کرد.

    مسیب زاده با تشریح فعالیت های قرآنی در بین جامعه مخاطب آموزش و پرورش افزود: در این وزارتخانه فعالیت های قرآنی به چند بخش تقسیم می شود از جمله آموزش قرآن کریم از طریق کتب آموزشی و با راهنمایی معلمان، آموزش قرآن کریم در بین اساتید و مربیان و پرسنل وزارتخانه و همچنین فعالیت های پرورشی در غالب دوره های قرآن و عترت که می توان آنها را از دستاوردهای قرآنی وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

    نشست دستاوردهای قرآنی دستگاه های متفاوت کشور با حضور نمایندگان رسانه ملی، آموزش و پرورش و .. برگزار شد.

    مدیر کل امور قرآنی آموزش و پرورش ادامه داد: مسابقه های هر سال قرآن کریم در بین دانش آموزان و فرهنگیان و مسابقه های دو هر سال بین المللی قرآن کریم و تاسیس ۷۵۰ دارالقرآن در مدارس و تاسیس ۳۵ مدرسه در کشورهای اسلامی از جمله کارهای این وزارتخانه در حوزه قرآن کریم است.

    نمایه_اعزام_نمایندگان_به_سایر_مسابقات

    انتهای پیام/

    تشریح دستاوردهای قرآنی دستگاه متفاوت کشوری

    واژه های کلیدی: رسانه ملی | دستگاه | انقلاب | آموزشی | رادیو | آموزش | فعالیت | اسلامی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال گوش و حلق و بینی
  • خرید کتاب مکانیک سیالات زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع ریه و تنفس
  • خرید کتاب های ادبی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های موجک و پردازش سیگنال
  • کتب نثر زبان اصلی
  • کتب کسر های مداوم زبان اصلی
  • خرید کتاب های طالع بینی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی آزمون های کانادا
  • منابع اورجینال علوم قانونی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>