• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » کدام شرکت‌ها از حملات سایبری هفته گذشته لطمه دیدند

    کدام شرکت‌ها از حملات سایبری هفته گذشته لطمه دیدند

    هفته گذشته در حالی به آخر رسید که یکبار دیگر حمله جهانی سایبری کشورهای دنیا را ترساندن کرد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک را طعمه خود کرد.

    کدام شرکت‌ها از حملات سایبری هفته گذشته لطمه دیدند

    هفته گذشته در حالی به آخر رسید که یکبار دیگر حمله جهانی سایبری کشورهای دنیا را ترساندن کرد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک را طعمه خود کرد.

    حمله جهانی سایبری کشورهای دنیا را ترساندن کرد

    کارشناسان امنیت اینترنت اعلام کردند که حمله سایبری ویروس Petya فعالیت شرکت های شخصی و دولتی اروپایی تا آمریکایی را مختل کرده است.

    حمله باج افزاری هفته گذشته یکبار دیگر با ارسال اسپم به کاربران آنها را ترغیب به دانلود یک بدافزار کرد، اجرای این بدافزار منجر به قفل شدن رایانه کاربران شد و در نهایت از کاربران درخواست ۳۰۰ دلار به شکل بیت کوین جهت آزاد سازی رایانه ارزش کرد.

    کدام شرکت‌ها از حملات سایبری هفته گذشته لطمه دیدند

    این حمله پیچیده و گسترده شرکت های مختلفی را در سراسر دنیا فلج کرد. به نظر می رسد که تا کنون روسیه و اوکراین بیشترین صدمه را در این حمله دیده اند.

    هنوز منشاء مهم این حملات مشخص نیست و کارشناسان امنیت شبکه همچنان در حال یافتن آن هستند. با این وجود، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این بدافزار کار خود را از اوکراین شروع کرده و سپس به سایر نقاط دنیا گسترش یافته است.

    در اینجا به شرکت ها و شرکت هایی اشاره می شود که تا کنون مورد حمله این بدافزار قرار گرفته اند.

    شرکت A. P. Moller- Maersk Group

    هفته گذشته در حالی به آخر رسید که یکبار دیگر حمله جهانی سایبری کشورهای دنیا را ترساندن کرد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک را طعمه خود کرد.

    این غول کشتیرانی دانمارکی تائید کرده که مورد حمله سایبری قرار گرفته هست. شرکت کشتیرانی مرسک در بیانیه ای که بر روی پایگاه اینترنتی خود انتشار کرده هست، اعلام کرد: “سامانه های IT شرکت در تعدادی از واحدها و بخش ها لطمه دیده هست. گسترش این ویروس را متوقف کرده ایم و شرایط را در اختیار داریم. در حال همکاری با همکاران ITو امنیت اینترنت خود هستیم تا راهی جهت بازیابی اطلاعات رایانه ها بیابیم. جهت کنترل جریان مجبور به خاموشی بعضی از سامانه های خود شدیم.”

    شرکت اپراتور بندری APM Terminals، یکی از زیرمجموعه های شرکت مرسک، نیز در این حملات مورد هدف قرار گرفت. مرسک اعلام کرد: ” بعضی از بنادر و خدمات ارسال کالا دسترسی ارزش به تعدادی از سامانه های ما محدود شده است است.”

    سایر شرکت های زیرمجموعه مرسک مانند مرسک اویل، مرسک دریلینگ، مرسک ساپلای سرویسز، مرسک تنکرز، و … تا کنون از این حملات مصون مانده اند. بر اساس بیانیه مرسک، این شرکت اقدام های مورد نیاز جهت ادامه فعالیت این شرکت ها را انجام داده است.

    Beiersdorf AG

    شرکت آلمانی Beiersdorf AG، تولیدکننده لوازم بهداشتی، اعلام کرد که طی هفته گذشته مورد حمله سایبری قرار گرفته هست. د این حملات سامانه های IT و تلفنی این شرکت لطمه دیده اند. دفتر مرکزی این شرکت در هامبورگ و بعضی از دفاتر آن در سراسر دنیا مورد حمله سایبری قرار گرفته اند.

    شرکت Beiersdorf AG نیز با انتشار شدن بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: “تمامی اقدام های مهم را انجام داده ایم. تلاش خود را می کنیم که اثراتی که به مصرف کنندگان کالاها، شرکای تجاری و مشتریان ما می رسد حداقل باشد.

    کدام شرکت‌ها از حملات سایبری هفته گذشته لطمه دیدند

    فرودگاه بین المللی Boryspil

    بزرگترین فرودگاه کیف، پایتخت اوکراین یعنی فرودگاه بوریسپیل، “مورد حمله اسپمی قرار گرفت”، این مطلب را یوهن دیکن مدیر فرودگاه در صفحه شخصی اش در شبکه های مجازی اعلام کرده است.

    وی گفته است: “روز سختی را در فرودگاه پشت سر گذاشتیم. در شرایط نامساعد، تاخیر در پروازها هم اجتناب ناپذیر است.”

    هفته گذشته در حالی به آخر رسید که یکبار دیگر حمله جهانی سایبری کشورهای دنیا را ترساندن کرد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک را طعمه خود کرد.

    Evraz Plc

    شرکت تولید فولاد Evraz Plcانگلیس نیز اعلام کرده است که سامانه های IT این شرکت مورد حمله سایبری قرار گرفته اند. ولی خبرگزاری ریا نووستی روسیه خبر داده است که تولید فولاد این شرکت در روسیه تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته است.

    Merck & Co.

    کدام شرکت‌ها از حملات سایبری هفته گذشته لطمه دیدند

    شرکت دارویی Merck & Co آمریکا در حساب توئیتری خود اعلام کرد که در حمله سایبری اخیر، شبکه رایانه ای اش مورد حمله قرار گرفته اند. در این پست آمده است: “ما تائید می کنیم که شبکه های رایانه ای شرکت در جریان حملات سایبری مورد دستکاری واقع شده است اند، سایر شرکت ها نیز مورد حمله قرار گرفته اند. ما در حال بررسی عنوان هستیم و به محض دریافت اطلاعات جدیدتر آن را انتشار می کنیم.”

    Mondelez International Inc.

    شرکت مواد غذایی Mondelez International Inc آمریکا اعلام کرد که در جریان حمله سایبری هفته گذشته تمامی شبکه های رایانه ای اش مورد حمله قرار گرفته اند.

    این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: “ما به تلاش خود جهت رفع مسئله ادامه می دهیم و تلاش می کنیم که لطمه بیشتری به رایانه های ما وارد نشود. در حال حاضر نمی دانیم که چه زمانی سامانه های ما دوباره راه اندازی خواهند شد ولی از شکیبایی، درک، و همکاری همه در این راه قدردانی می کنیم.”

    بانک ملی اوکراین

    یاکیف اسمولی، مدیر اجرایی بانک ملی اوکراین (NBU) اظهار کرده است که بانک مرکزی این کشور و تعدادی از بانک ها و مراکز مالی ناشناخته این کشور، مورد حمله سایبری قرار گرفته اند.

    وی ابراز کرد: “فعالیت بانک هایی که مورد حمله قرار گرفته اند به تدریج در حال از سر گیری هست. سامانه پرداخت الکترونیکی بانک ملی بدون وقفه در حال فعالیت هست. تلاش جهت بازگرداندن بانک ها و مراکز مالی همچنان ادامه دارد.”

    سازمان امنیت ملی نروژ

    سازمان امنیت ملی بلافاصله با انتشار شدن بیانیه ای اعلام کرد که به تعدادی از شرکت ها و شرکت های این کشور نیز حمله سایبری شده است است ولی اختلال بسیار کمی در این کشور بوجود آمده هست. دو شرکت که نامی از آنها برده نشده است در این حملات قربانی شده است اند.

    Reckitt Benckiser Group Plc

    این شرکت تولیدکننده کالاهای مصرفی انگلیس خبر داد که مورد حمله “یک بدافزار قوی” قرار گرفته هست. شرکت Reckitt Benckiser Group Plc آینده نگری کرده است که در نتیجه این حمله تحویل کالا و صدور فاکتور در بعضی از بازارها با تاخیر روبرو شود.

    Rosneft

    بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه، Rosneft تائید کرد است که طی هفته گذشته مورد حمله گسترده یک باج افزار قرار گرفته هست، ولی در تولید نفت و فرآیندهای مرتبط با آن خللی وارد نشده است.

    این شرکت نیز در حساب توئیتری خود اعلام کرد: “شرکت مانند گذشته فعالیت می کند. شرایط تحت کنترل هست. هنوز جهت اعلام میزان آسیب این حملات سریع است.”

    Saint-Gobain SA

    این شرکت فرانسوی تولید مصالح ساختمانی اعلام کرده است که قربانی حملات سایبری شده است است و جهت محافظت از اطلاعات خود مجبور به ایزوله کردن رایانه های خود شده است است.

    شرکت Saint-Gobain SA تاکید کرده است که تا وقت رفع نشدن کامل این حمله رایانه های خود را در شرایط ایزوله نگاه خواهد داشت. این شرکت همچنان به تولید محصولات خود و خدمت رسانی به مشتریان ادامه می دهد.

    TNT Express

    شرکت حمل کالای TNT Express هلند در نتیجه حملات سایبری اخیر در بعضی از سامانه های خود اختلال مشاهده کرده هست. این شرکت با انتشار شدن بیاینه ای گفت: “اختلال های عملیاتی را که منجر به تاخیر در تحویل مرسولات از مشتری شده است هست، تجربه کردیم. مشتریان ممکن است با تاخیر در ارسال کالای خود روبرو شوند به خاص در بخش کالاهای بین قاره ای و غیر اروپایی. جهت حل این مسئله در حال تلاش هستیم.

    راه آهن اوکراین

    راه آنه اوکراین نیز اعلام کرده است که مورد حمله گسترده هکرها قرار گرفته است ولی فعالیت هایش بدون اختلال ادامه دارد.

    WPP Plc

    بزرگترین شرکت تبلیغاتی دنیا نیز در این حملات بی نصیب نمانده هست. شرکت WPP Plc در بیانیه ای آورده است: “همه واحدهای ما به یک شکل آسیب ندیده اند و به همین علت در هر واحد به دنبال حل مسئله هستیم.


    تهیه و تدوین : گروه خبر سیمرغ

    عبارات مهم : فرودگاه – اوکراین
    seemorgh.com/news
    منبع: ایسنا

    واژه های کلیدی: فرودگاه | اوکراین | رایانه | بدافزار | روسیه | امنیت | فعالیت | سایبری | بیانیه | انتشار

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیزیک لیزر
  • خرید کتاب های انرژی های تجدید پذیر از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی تمدن امریکا
  • کتب خیاطی زبان اصلی
  • خرید کتاب های تاریخ از آمازون
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع مهندسی مکانیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی تئوری الاستیسیته
  • خرید کتاب شعر زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>