• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » آرایش و زیبایی » راز های زیبایی » با این ترفندها موهای زیباتری داشته باشید

    با این ترفندها موهای زیباتری داشته باشید

     

    برای مراقبت بیشتر از مو  و افزایش کیفیت و شادابی موها بهتر است با برخی روش های درمانی خانگی آشنا شوید، این تکنیک های ساده به افرادی که به زیبایی مویشان اهمیت میدند، کمک خواهند کرد

    تکنیک های مراقبت از مو

    مو هایی با کیفیت و شاداب با چند ترفند ساده

    با این ترفندها موهای زیباتری داشته باشید

    برای داشتن موهایی شاداب و پر پشت، دیگر نیازی به صرف هرینه های هنگفت نخواهید داشت، با این نه ترفند طبیعی و کم خرج، می‌توانید از موهای خوش‌حالت و زیبایتان لذت ببرید،  زینک درمانی، مصرف پروتئین ها، مصرف امگا ۳، استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب و بسیاری روش های دیگر در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

    اگر از تبلیغات و تکنیک‌های پر هزینه آرایشگاه ها برای داشتن موهایی پر پشت و خوش‌حالت خسته شده‌اید و نتیجه مطلوب نگرفته اید، از شما میخواهیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

    بسیاری از تکنیک‌های آرایشی که امروزه استفاده می‌شوند برای فولیکول‌های مو خوب نیستند. اما راه حل های طبیعی زیادی هم هستند که به راحتی می توانند کیفیت موهایتان را افزایش دهند.

     

    پروتئین‌ها را در آغوش بگیرید

    اولین فاکتور اساسی در داشتن موهایی سالم و شاداب، تغذیه مناسب است. در وحله‌ی اول مطمئن شوید که روزانه حداقل ۴۵ گرم از مواد پروتئینی مصرف می کنید. بهترین منابع پروتئین شامل: گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، لوبیا، محصولات لبنی کم چرب و تخم مرغ است. در صورتی که میزان پروتئین مصرفی روزانه تان به اندازه کافی نباشد، برایتان ارمغانی جز موهای شکننده و خشک نخواهد داشت.

     

    زینک درمانی

    زینک یا همان روی از جمله مواد معدنی ای است که برای سلامت مو ضروری هستند. بدن ما به فلز روی برای رشد و ترمیم بافت ها نیاز دارد و مو هم از این قاعده مستثنا نیست. کمبود روی موجب رشد کم، ریزش موها و شوره سر می شود. روی به ترمیم بافت‌های از بین رفته مو نیز کمک می‌کند.  البته قرص روی باید به میزان لازم و تحت نظر پزشک مصرف شود، به طوری که مصرف آن برای افراد مختلف، متغیر است. اما شما به راحتی میتوانید با مصرف مواد غذایی غنی از روی به موهایتان جانی تازه ببخشید.

    مواد غذایی غنی از روی عبارتند از :پروتئین های حیوانی، بادام زمینی، تخم کدو، نخود و گندم

     

    با امگا۳ موهایی زیبا داشته باشید

    با گنجاندن مواد غذایی غنی از امگا۳ ار جمله بذر کتان، ماست، غلات و غذاهای دریایی، موهای خشک و ضعیفتان زنده و مرطوب خواهند شد. کمبود امگا۳ احتمال ابتلا به شوره‌های خشک و چسبناک، اگزما و پسوریازیس را زیاد می کند.

    شاه ماهی نیز بیشترین میزان امگا۳ را در یک وعده غذایی دارد و بعد از آن ماهی شیر، سالمون، قزل آلا و ماهی تن، بیشترین میزان امگا۳ را دارند.

     

    موهایتان را بشناسید

    یکی دیگر از گام های اساسی در مراقبت از موهایتان شناختن آنهاست، شما باید بدانید چه نوع مویی دارید و متناسب با آن، نوع شامپو و حتی دفعات شستشوی آنها را تعیین کنید.

    گرچه بعضی افراد به خاطر چرب بودن موها عادت دارند هر روز آنها را بشویند، اما این کار اصلا توصیه نمی شود. در واقع، موها احتیاج به زمان دارند تا تاثیر مواد شیمیایی شوینده ها را حذف کنند. متخصصان توصیه می کنند شستشوی موها دو تا سه بار در هفته کافی است تا PH طبیعی موها تغییر نکند.

     

    شامپوی متناسب انتخاب کنید

    اگر شامپویی که به سرتان میزنید هر قدر هم که گران و از مارک های برتر آرایشی دنیا باشد، اما متناسب با موهایتان انتخاب نشود، باز هم سبب آسیب به موهایتان خواهد شد. سعی کنید از یک شامپوی مناسب و معمولی اما متناسب با نوع موهایتان استفاده کنید، تا دردسرهای چرب شدن یا خشک و وز شدن روزانه موهایتان را نداشته باشید.

     

    نرم کننده مو قبل از شامپو

    روال عادی شستن موها در اکثر ما بدین گونه است که اول موها را با شامپو میشوییم و سپس از نرم کننده ها استفاده میکنیم، اما برندهای مراقبت از مو از ما می‌خواهند که کاملا بر عکس این روش عمل کنیم: یعنی استفاده از نرم کننده قبل از شامپو زدن. و به گفته‌ی آنها، این یک ترفند بسیار ساده برای دستیابی به موهایی فوق العاده است. به گفته ی آنها، استفاده از نرم کننده قبل از شامپو، یک راه عالی برای تقویت موهای نازک است، بدون آنکه آنها روی سر بخوابند و کم حجم بنظر برسند. همچنین باعث افزایش ماندگاری سشوار موها می‌شود، و آماده کردن مو قبل از شستشو، به شامپو امکان می‌دهد که آسان‌تر و یکنواخت‌تر در موها پخش شود.

     

    شانه کردن موی خیس ممنوع

    در حین و بعد از شستن مو آن را شانه نکنید زیرا این کار باعث ایجاد الکتریسیته ساکن میان شانه و تارهای مو شده و ریزش و شکنندگی آن را به همراه دارد. وقتی ۸۰ درصد موهایتان خشک شد از شانه استفاده کنید.

     

    از سشوار، اصولی استفاده کنید

    دقت کنید سشواری که می خرید حتما دارای درجه های سرعت پایین و بالا باشد و شما بتوانید به آسانی آن را برای سرعت پایین و بالا تنظیم کنید. یک سشوار خوب باید بتواند باد سرد نیز تولید کند.

    برای اینکه موهایتان را براق کنید، سشوار را برای باد داغ تنظیم کنید. اگر سشوار را طوری تنظیم کنید که باد سرد تولید کند، روغن ها و ژل و سایر فرآورده هایی که برای فرم دادن موهایتان استفاده کرده اید روی موهایتان ثابت خواهند شد و همچنین از ایجاد الکتریسیته ساکن در موهایتان پیشگیری خواهد کرد. هنگام استفاده از سشوار، آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید. برای اینکه ریشه مو با سشوار آسیب نبیند، اول از همه سشوار باید حرارت مناسب داشته باشد و بهترین زاویه ۹۰ درجه با فاصله بیش از ده سانتی متر است. به علاوه اگر در کشیدن سشوار مهارت دارید، بهتر است قبل از این کار، از سرم های مخصوص کریستال استفاده کنید. اما اگر زیاد ماهر نیستید، بعد از سشوار کشیدن کمی از این روغن را به کف دست خود بریزید و روی موهای تان به آرامی بکشید.

     

    نوک موهایتان را مرتب کوتاه کنید

    گرچه کوتاه کردن سر موها، تکنیک قطعی برای افزایش رشد موها به نظر نمی رسد اما با این حال، برای مقاومت و سلامت موها لازم است. آسیب سر موها تاثیر منفی بر دیگر قسمت های مو دارد و مانع از رشد طبیعی آنها می شود. کوتاه کردن مرتب، اکسیژن رسانی به فولیکول های مویی و تحریک رشد آنها را تسهیل می کند.

     

     

    با این ترفندها موهای زیباتری داشته باشید

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع انگلیسی
  • کتاب های ادبیات روسی اورجینال
  • منابع اورجینال اختراع
  • خرید کتاب زبان اصلی دایره المعارف
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع آزمون های استرالیا
  • دانلود منابع مرجع تعمیر ونگهداری هواپیما
  • کتب رسانه زبان اصلی
  • کتاب های زیباشناسی اورجینال
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>