• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » سه تفنگدار روی پرده نقره‌ای

    سه تفنگدار روی پرده نقره‌ای

    هر آنچه می‌خواهید راجع به موفقیت‌های اخیر سه بازیگر پرکار این دوره از جشنواره فیلم فجر بدانید.

    سه تفنگدار روی پرده نقره‌ای

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ تعداد بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران کم نیست ولی از میان همه آنها تنها تعداد انگشت‌شماری به یک «سپوراستار» تبدیل می شوند. ستاره هایی که اسم ارزش فروش فیلم ها را بالا می برد و خود یکی از دلایل بالا رفتن تعداد مخاطبان هست. ستاره‌ها نیز از دو حیث مورد توجه قرار می‌گیرند یا «جذابیت بصری» بالایی دارند، یا «بازیگر توانایی» هستند و در این میان باز معدود ستاره هایی هستند که این دو شاخصه را بصورت یکسان داشته باشند. بعضی ستاره‌ها «ظرفیت قهرمان شدن» دارند و می شود روی آنها به عنوان قهرمان داستان حساب باز کرد و بعضی نه؛ با این مقدمه اگر به بررسی سینمای کشور عزیزمان ایران بپردازیم شاهد آن خواهیم بود که سالها بود سینمای ما با ستاره های نسل‌های قبلش فعالیت می‌کرد و حالا سه صورت تازه نوید روزهای خوب را جهت سینمای کشور عزیزمان ایران می دهند.

    بعد از دهه ۶۰ در دهه ۷۰ و با اکران عمومی «عروس» به کارگردانی بهروز افخمی و با بازی «نیکی کریمی» و «ابوالفضل پورعرب» ستاره به معنای واقعی خود در سینمای بعد از انقلاب ظهور کرد. در آن سال ها فیلم هایی که کریمی بازی می کرد با استقبال گسترده مخاطبان روبرو می شد و او به ستاره آن سال ها تبدیل شد. نیمه دهه ۷۰ ترافیک ستاره سازی در سینما بالا گرفت، از «لیلا حاتمی» و «هدیه تهرانی» و «محمدرضا فروتن» تا در سال های نهایی این دهه «بهرام رادان»، «مهناز افشار» و «محمدرضا گلزار» وارد سینما شدند و به محبوبیت دست یافتند. در دهه ۸۰ اشخاص دیگری نیز به سینما آمدند بازیگران جوانی چون «شهاب حسینی»؛ «ترانه علیدوستی» و «حامد بهداد» در این دهه ظهور کردند و هر یک به تناوب روزهای پرفروغی داشتند. اگرچه در کنار اینها بایستی به افرادی که اگرچه به لحاظ سنی با اینها فاصله داشتند ولی همچنان ستاره بودند نیز اشاره کرد که شاید شاخص ترین آنها «علی نصیریان»؛ «خسرو شکیبایی» و «پرویز پرستویی» بودند.

    سینمای کشور عزیزمان ایران ولی در مسیر داشتن ستاره یک دهه متوقف بود و نسل تازه با انباشتی از ستاره های نسل های گذشته مواجه بود. ستاره هایی که بعضا ظرفیت قهرمان سازی را نیز نداشتند. ولی حالا در روزهای پیشین سی و ششمین جشنواره فیلم فجر می توان این امید را داشت که طی سالهای گذشته سه ستاره که بازیگرانی توانا هستند که قدرت قهرمان سازی را نیز دارند به جمع «سوپراستار»های سینمای کشور عزیزمان ایران اضافه شده است اند.

    سه تفنگدار روی پرده نقره‌ای

    بابک حمیدیان
    «بابک حمیدیان» یکی از آن سه تن هست. او تا کنون بالغ بر بیست فیلم سینمایی و تلویزیونی بازی کرده هست. او مسیر رشد خود را آرام ولی صعودی طی کرد. حمیدیان سینما را با «مزرعه پدری» مرحوم «رسول ملاقلی پور» شروع کرد؛ در «قدمگاه» شناخته شد. در «بی پولی» نعمت الله درخشید و بعد از آن نیز دیگر به عنوان یک سوپراستار در «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «روز رستاخیز»؛ «چ»؛ «بادیگارد» و… ایفای نقش کرد.

    حمیدیان در این سالها گروه تحریریه سایت بلورین عالی ترین بازیگر مکمل مرد جهت فیلم «چ» و «روز رستاخیز» از سی و دومین جشنواره فیلم فجر؛ عالی ترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره بین‌المللی فیلم وین؛ تندیس زرین نقش دوم مرد جهت فیلم ریسمان باز – جشن منزل سینما ـ دوره دوازدهم؛ کاندیدا نقش دوم مرد جهت فیلم طبل بزرگ زیر پای چپ – جشن منزل سینما ـ دوره نهم؛ دریافت جایزه عالی ترین بازیگر نقش مکمل مرد، جهت بازی در فیلم هیس دخترها فریاد نمی‌زنند در جشن انجمن منتقدان سینمای کشور عزیزمان ایران در سال؛ تندیس عالی ترین بازیگر نقش دوم مرد جهت بازی در فیلم چ هشتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران؛ تندیس عالی ترین بازیگر مرد سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت جهت بازی در فیلم چ؛ عالی ترین بازیگر مرد جهت فیلم‌های هیس دخترها فریاد نمی‌زنند و چ در چهاردهمین جشن حافظ؛ جایزه خاص جهت بازی در فیلم بادیگارد در پنجمین جشنواره سینمایی ققنوس را دریافت کرده است.

    در سالهای گذشته حمیدیان را شاید بیش از همه با کارکتر «اصغر وصالی» فرمانده دستمال سرخ های دو آتیشه خمینی‏چی در «چ» حاتمی کیا بشناسیم؛ کارکتری که باعث شد قهرمان «چ» نه چمران بلکه «شهید اصغر وصالی» باشد، اگرچه در روز رونمایی «ایستاده در غبار» خطاب به مهدویان گفت: «من با کتاب «مسیح کردستان» که جمال شورجه به من داده بود عاشق شهید بروجردی شدم که قرار بود نقشش را بازی کنم و اگر محمدحسین مهدویان همین مسیر را ادامه دهد از او می خواهم که من را به عنوان هنرور بپذیرد و باور کنید که این حرف شعار نیست.»

    در میان کسانی که در این دوره جشنواره حضور دارند بابک حمیدیان با ۴ فیلم «به وقت شام»، «جشن دلتنگی»، «مصادره» و «سرو زیر آب» بیشترین فیلم را دارد.

    هر آنچه می‌خواهید راجع به موفقیت‌های اخیر سه بازیگر پرکار این دوره از جشنواره فیلم فجر بدانید.

    جواد عزتی

    عبارات مهم : جشنواره فیلم – ماجرای نیمروز
    «جواد عزتی» دیگر بازیگری است که در این سالها توانسته برایش خودش در سینمای کشور عزیزمان ایران نامی دست و پا کند. عزتی با تلویزیون رشد کرد و همه او را بهعنوان یک کمدین طناز شناختند ولی توانایی های او باعث شد نام او امروز در جدی ترین پروژه های سینمایی کشور باشد.

    عزتی در تلویزیون با «قصه های شبانه» و «من یک مستاجرم» معرفی شد ولی به سرعت تبدیل به یکی از بازیگران مهم طنز صداوسیما شد و استقبال از او در پروژه ها سینمایی هم شروع شد. او در «طلا و مس» نقشی فوق العاده داشت که نشان داد این طنازی را می تواند در کارکتر های متفاوت حتی یک «آخوند مسافرکش شوخ» نیز به تصویر بکشد. از سال نود و دو ولی عزتی سالی چند فیلم سینمایی داشته که از قضا بخش زیادی از آنها جزو پرفروش های سال بوده اند.

    «کلاشینکف»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» و «شیار ۱۴۳» در سال ۱۳۹۲؛ «تگرگ و آفتاب» و «در مدت معلوم» در سال ۱۳۹۳؛ «زاپاس»؛ «پارادایس»، «هفت معکوس» در سال ۱۳۹۴؛ «ماجرای نیمروز»؛ «خرگیوش» و «اکسیدان» در سال ۱۳۹۵ و «آینه بغل» نیز فیلم امروز او روی پرده است.

    یکی از درخشان ترین بازی های جواد عزتی در این سالها اتفاقا نه مربوط به نقش های طنز بلکه شخصیت صادق؛ سر تیم اطلاعات سپاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در «ماجرای نیمروز» است.

    او در سالهای اخیر نامزده تندیس عالی ترین بازیگر نقش مکمل مرد جهت فیلم «ماجرای نیمروز» از نوزدهمین جشن منزل سینما؛ برنده جایزه عالی ترین بازیگر مرد در جشن حافظ جهت بازی در فیلم ماجرای نیمروز؛ نامزد عالی ترین بازیگر مرد کمدی جهت سریال دردسرهای عظیم در جشن حافظ؛ نامزد عالی ترین بازیگر مرد جهت فیلم درمدت معلوم (فی المدت المعلوم) در جشن حافظ؛ نامزد عالی ترین بازیگر مرد جهت فیلم زاپاس در جشنواره رنگین کمان چین؛ جایزه عالی ترین بازیگر مرد جهت فیلم پارادایس از جشنواره چلسی آمریکا؛ نامزد عالی ترین بازیگر نقش مکمل مرد جهت فیلم ماجرای نیمروز از سی و پنجمین دوره جشنوراه فیلم فجر شده است است.

    جواد عزتی در این دوره جشنواره فیلم فجر در دو نقش جدی در فیلم های «لاتاری» و «تنگه ابوغریب» حضور دارد.

    سه تفنگدار روی پرده نقره‌ای

    هادی حجازی فر
    «هادی حجازی فر» ولی نفر سومی است که این روزها روی پرده نقره ای سینمای کشور عزیزمان ایران می درخشد. حجازی فر اساسا از تئاتر به سینما آمده هست. او بازیگر و کارگردان تئاتر هست. فارغ‌التحصیل کارشناسی نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای قشنگ دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران است و بازیگری را در دوره دانشجویی خود، در فیلم «مزرعه پدری» رسول ملاقلی‌پور شروع کرده‌است. او بعد از سالها فعالیت در تئاتر دوباره با «ایستاده در غبار» محمدحسین مهدویان به سینما برگشت و اتفاقا بازگشتی قهرمانانه داشت و یک قهرمان را در ذهن ها زنده کرد. بازی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان به وسیله حجازی فر در این فیلم باعث شد او نامزد تندیس زرین عالی ترین بازیگر نقش اول مرد از هجدهمین دوره جشن بزرگ سینمای کشور عزیزمان ایران شود.

    سال بعد او «گیلدا» و «ماجرای نیمروز» را داشت و آن قدر «کمال» فرمانده نیروی عملیات سپاه پایتخت کشور عزیزمان ایران را خوب بازی کرد که بر نظر متفق همه منتقدین او باید گروه تحریریه سایت عالی ترین بازیگر نقش مکمل کرد را می گرفت که گرفت. حجازی فر امسال نیز بعد از حمیدیان پرکارترین بازیگر جشنواره فجر است و در سه فیلم «لاتاری»، «به وقت شام» و «دارکوب» حضور دارد.

    انتهای پیام/

    هر آنچه می‌خواهید راجع به موفقیت‌های اخیر سه بازیگر پرکار این دوره از جشنواره فیلم فجر بدانید.

    واژه های کلیدی: جشنواره فیلم | ماجرای نیمروز | بابک حمیدیان | سینمایی | جشنواره | بازیگری | قهرمانان | بازیگران | قهرمان | سینمای | بازیگر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • کتب کاراگاه زبان اصلی
  • کتاب های گوش و حلق و بیتی اورجینال
  • کتب نانو زبان اصلی
  • خرید کتاب منطق فازی و برنامه های کاربردی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیبر نوری
  • منابع اورجینال ویروس شناسی
  • خرید کتاب های بیماری های عفونی از آمازون
  • خرید کتاب تهویه و تهویه مطبوع زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>