• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » سبک زندگی » بهترین روش تمیز کردن لکه های روی فرش/ نکات مهم برای خانه تکونی

    بهترین روش تمیز کردن لکه های روی فرش/ نکات مهم برای خانه تکونی

    تمیز بودن فرش و کفپوش‌های منزل در آراستگی منزل شما نزد مهمان‌ها بسیار با اهمیت است پس تا قبل از آغاز سال نو و بدون هزینه‌های بالا بااین ترفند‌ها آن‌ها راتمییز و مانند روز اول نو کنید.

    بدون آنکه ریالی هزینه کنید، فرش و موکت تان را برق بیاندازید

     

     

     

     

     

     

    بهترین روش تمیز کردن لکه های روی فرش/ نکات مهم برای خانه تکونی

     

     

     

    به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با فرا رسیدن سال نو و امر خطیر خانه تکانی یکی از وسایل منزل که همه می‌خواهند آراسته و مرتب باشد فرش‌های خانه است، شما می‌توانید با استفاده از محلول‌های خانگی انواع لکه‌ها را از روی فرش‌ها پاک کرده و به این ترتیب خانه را مهیای پذیرایی از مهمان‌ها کنید.

    فرش به دلیل دارا بودن سطح وسیع اغلب دچار آلودگی می‌شود و نیازمند مراقبت و رسیدگی است تا زیبایی خود را حفظ کرده دچار آسیب نشود، اما اگر به دلایل مختلف فرش خانه شما دچار لکه و کثیفی شد به سادگی با این مواد بسته به نوع لکه آن را پاک کنید.

    لکه قهوه و چای؛ یکی از اصلی‌ترین دلایل آلودگی فرش‌ها بوده و می‌توانید با ریختن مقداری ماء الشعیر برروی سطح لکه به سادگی اثر چای و قهوه را از روی آن پاک کنید. ممکن است تا پاک شدن کامل لکه مجبور شوید چندین بار ریختن ماء اشعیر و کشیدن دستمال مرطوب بر روی فرش این کار را انجام دهید، اما از نتیجه شگفت زده می‌شوید.

    لکه‌های قدیمی و سمج؛ این لکه‌ها به سختی پاک می‌شوند و هرچه از زمان تشکیل آن‌ها بگذرد سخت‌تر پاک می‌شوند، برای تمییز کردن و لکه زدایی از فرش و کفپوش می‌توانید از مقداری محلول آمونیاک استفاده کنید و با ریختن آن بر سطح موضع و اجازه دادن برای خشک شدن و پاک کردن توسط اسفنج مرطوب و دوباره شستشو با آمونیاک لکه‌ها را به طور کامل از بین ببرید.

    محلول باورنکردنی برای پاک کردن اکثر لکه‌ها؛ استفاده از محلول سرکه و نمک سفید یا سرکه و پودر ذرت برای پاک کردن بسیاری از لکه‌ها معجزه می‌کند و بدون آسیب به بافت فرش یا کفپوش لکه را از بین می‌برد. برای از بین بردن بوی سرکه از فرش می‌توانید چندین بار با دستمال نم دار سطح را پاک کنید یا فرش را در مجاورت نور خورشید قرار دهید تا بو کاملاً از بین برود.

    رنگ نقاشی کودکان، آبمیوه و لکه سبزیجات؛ هیچ جای نگرانی وجود ندارد و شما می‌توانید تنها با ترکیب سرکه سفید و مقداری آب و صرف وقت و حوصله این لکه‌ها را پاک کنید مشروط براینکه نگذارید لکه‌ها کهنه شود و به محض ایجاد لکه آن را پاک کنید.

    لکه جوهر و روغن روی فرش؛ گریه نکنید و نگران نباشید تنها مقداری شیر روی سطح بریزید و اجازه ندهید لکه جوهر و شیر بیشتر پخش شود به سادگی پس از چند ساعت جوهر و روغن جذب شیر شده و می‌توانید با تکرار این کار به تدریج لک جوهر را از بین ببرید، همچنین از ترکیب شیر و آرد ذرت هم می‌توانید برای پاک کردن روغن استفاده کنید، زیرا آرد ذرت چربی را به خود جذب می‌کند.

    لکه‌های وسیع و پهناور؛ این لکه‌ها را نیز می‌توانید با استفاده از ریختن پودر بوراکس بر روی موضع و پس از صرف مدتی جارو کشیدن کامل فرش از بین ببرید. بوراکس همچنین دارای خاصیت تمییز کنندگی و جلا دهندگی به سطوح است و می‌تواند بافت‌های به هم چسبیده فرش را باز کند و آن را مانند روزهای اول نو و تازه کند.

    لکه رنگ مو، لاک ناخن و سایر محصولات آرایشی؛ این لکه‌ها بسیار سمج هستند و باید با استفاده از محلول رنگ بردار آن‌ها را پاک کنید تا اثر آن بر روی فرش باقی نماند.

    لکه آدامس و سقز؛ این لکه‌ها یک کابوس ترسناک برای فرش و کفپوش است، اما با قرار دادن مقداری یخ برروی آدامس می‌توانید آن را نرم کنید و بعد با احتیاط با استفاده چاقو آدامس و هر شی چسبناک را از روی فرش و کفپوش جدا کنید.

    لکه‌های جامد و سخت که به فرش چسبیده اند؛ همیشه استفاده از دستمال و اسفنج برای پاک کردن لکه‌ها کارساز نیست و برخی اوقات می‌توانید از یک مسواک نرم به همراه ترکیب سرکه و آب برای پاک کردن لکه‌ها استفاده کنید وبه راحتی حتی لکه‌های خمیری و جامد را از بین ببرید.

    برای پاک کردن کامل یک فرش هم می‌توانید در کنار استفاده از پودر و انواع شامپو فرش‌ها از ترکیب آب و سرکه سفید یا آب و آمونیاک و همچنین آب و مایع مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید.

    شستشوی فرش و کفپوش باید با ملایمت و آرامی انجام شود تا به الیاف آن آسیب نرسد، همچنین در صورت وجود پارگی و یا لکه قبل از شستشو این مشکل را برطرف کنید و سپس فرش را بشویید.

    خشک کردن فرش در محیطی باید باشد که تهویه و جریان کامل هوا وجود داشته باشد تا فرش کاملا خشک شود، همچین وجود سطوح ناهموار هنگام خشک کردن فرش می‌تواند باعث ایجاد چروک برروی آن و آسیب به بافت این وسیله شود؛ و حتماً قبل از امتحان تمامی روش‌های بالا برای شستشو و لکه گیری از فرش و کفپوش ابتدا ماده پاک کننده را برروی سطح کوچکی امتحان کرده و پس از اطمینان از خراب نشدن پارچه به طور کامل استفاده کنید.

    در صورت وجود حساسیت‌های تنفسی از انجام لکه گیری تا حد امکان خودداری کنید و یا در محیط باز و در حضور دیگران و در شرایط امن این کار را با ماسک و دستکش ایمنی انجام دهید.

     

     

     

    بهترین روش تمیز کردن لکه های روی فرش/ نکات مهم برای خانه تکونی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • دانلود فایل های زبان اصلی جمع آوری
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی کلیه و اورولوژی
  • منابع اورجینال پزشکی طبیعی
  • کتب تحلیل زبان اصلی
  • منابع اورجینال روان شناسی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مدیریت سیستم
  • خرید کتاب های زبان اصلی هوش مصنوعی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ژورنال های علمی مشهور
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>