• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » ۱۰ پایان‌بندی برتر فیلم‌های تاریخ سینما

    ۱۰ پایان‌بندی برتر فیلم‌های تاریخ سینما

    چه آخر فیلم‌ها شما را خوشحال کنند، چه غمگین، و یا با یک خط دیالوگ یا یک صحنه‌ فوق‌العاده داستان را جمع کنند، این توانایی را دارند که

    10 پایان‌بندی برتر فیلم‌های تاریخ سینما

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ پایان‌بندی فیلم‌های سینمایی ممکن است با مخاطب کاری کنند که لبخند رضایت بر چهره‌اش بنشیند و یا صندلی را به سمت نمایشگر پرتاب کند. همه‌ فیلم‌سازان در طول تاریخ سینما در تلاش بوده‌اند تا آخر رضایت بخشی جهت مخاطب رقم بزنند، و گاه این پایان‌بندی فیلم‌ها جهت هر لحظه در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوند.

    چه آخر فیلم‌ها شما را خوشحال کنند چه غمگین و یا با یک خط دیالوگ یا یک صحنه‌ فوق‌العاده داستان را جمع کنند، این توانایی را دارند که احساس شما را نسبت به داستانی که همین حالا تماشا کرده‌اید عوض کردن دهند. در ادامه ۱۰ پایان‌بندی منتخب فیلم‌های سینمایی تاریخ را با هم مرور می‌کنیم. فیلم‌هایی که در این لیست هستند از میان لیست ۳۰ پایان‌بندی منتخب سایت‌های متفاوت گزینش شده‌اند. می‌توان گفت این‌ها عالی ترین پایان‌بندی‌های تاریخ سینما هستند. اگر فیلم‌های این لیست را ندیده‌اید، باید با احتیاط این مطلب را بخوانید چون پر واضح است که متن این مطلب داستان فیلم‌ها را لو می‌دهد. اگر آخر فیلم‌هایی که به پایان‌بندی خود مشهور هستند هم لو برود، تقریبا از ارزش ساقط می‌شود. بنابر این ابتدا نگاهی به لیست فیلم‌ها بیاندازید و هر کدام را ندیده‌اید تماشا کنید و بعد به خواندن مطلب بپردازید.
    ۱۰حس ششم (۱۹۹۹)

    عبارات مهم : سینمایی – داستان
    چه بخواهیم چه نخواهیم، فیلم آقای «اِم. نایت. شیامالان» به سلطان پایان‌بندی غافل‌گیر کننده تبدیل شده است هست. در آخر این فیلم معلوم می‌شود که «مالکولم کرو»، (بروس ویلیس) یکی از افراد مرده‌ای است که «کول» می‌بیند. یک رونمایی شاهکار از اصلی‌ترین عنصر داستان فیلم در پایان.

    ۹راکی ۲ (۱۹۷۶)
    اولین قسمت از فیلم «راکی» با رویارویی بی‌نظیر راکی (سیلوستر استالون) و آپولو کرید (کارل وترس) شروع می‌شود و آن دیالوگ یک کلمه‌ای معروف «آدریان!» در پایان، این فیلم را جهت هر لحظه ماندگار کرده هست. ولی پایان‌بندی قسمت دوم، حرف اول را می‌زند. در آخر این فیلم، مبارزه‌ راکی و کرید تکرار می‌شود و در لحظات آخر مسابقه، در حالی که هر دو مبارز روی زمین افتاده‌اند و تلاش می‌کنند که تا قبل از رسیدن داور به عدد ۱۰ شمارش خود، از جا بلند شوند و پیروز از رینگ بوکس بیرون بیایند، فیلم به لحظات اوج خود می‌رسد. این صحنه بسیار تنش‌زا و دلهره آور هست، صرف نظر از این‌که چند بار و چقدر آن را دیده باشید.
    ۸خون به پا خواهد شد (۲۰۰۷)
    در فیلمی سراسر آکنده از بازی‌های ذهن، احتمالا پایان‌بندی شاهکار «پل توماس اندرسون» به‌یادماندنی‌ترین بخش آن باشد. «الی ساندی» (پال دانو) به امید فروش زمین‌هایش جهت استخراج نفت نزد «دنیل» (دنیل دی-لوییس) می‌رود. آن‌ها به طور ضمنی به توافق می‌رسند، ولی فقط به شرطی که الی، که یک کشیش است از اعتقادات خود دست بردارد و خدا را انکار کند. الی موافقت می‌کند، ولی بعد از آن دنیل به او می‌گوید که زمین‌های او هیچ ارزشی ندارند، به چه دلیل که نفت پیش از این از آن استخراج شده است است! همین عنوان به یک درگیری منجر می‌شود که در نهایت به قتل ساندی به وسیله دنیل پلین‌ویو می‌انجامد. جایی که در آخر دنیل فریاد می‌زند: «کار من تمام شد!».
    ۷روانی (۱۹۶۰)
    بعد از صحنه‌ رونمایی از حقیقت «نورمن بیتس» در لباس مادرش و آشکار شدن راز قتل‌هایی مهمانسرای بیتس، کارگردان فیلم، آلفرد هیچکاک، نورمن را در سلول خود نشان می‌دهد، در حالی که صدای مادر او شنیده می‌شود که در گفتار، قتل‌های مهمانسرا را محکوم می‌کند. اگر دقیق‌تر نگاه کنید، اسکلت جمجمه‌ مادر را در حالی که تصویر بر روی چهره‌ نورمن دیزالو می‌شود می‌بینید و این در حالی است که فیلم در همین حین صحنه‌ بیرون کشیده شدن ماشین «ماریون» از داخل مرداب را نشان می‌دهد.
    ۶رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴)
    بعد از این‌که «اندی» (تیم رابینز) به عنوان نخستین فرد تاریخ موفق می‌شود از شاوشنک فرار کند، جهت دوستش «ردینگ» (مورگان فریمن) پیغام می‌فرستد که چگونه او را بعد از آزادی پیدا کند. همین عنوان به یک گردهم‌آیی هیجان‌انگیز در آخر فیلم می‌انجامد.
    ۵– پدرخوانده (۱۹۷۲)
    شاید حماسی‌ترین صحنه‌ سینما همان جایی است که در آخر فیلم، همه‌ اقوام و آشنایان پیش «مایکل کورلئونه» می‌آیند و در حالی که در به روی همسرش بسته می‌شود، او را «دون کورلئونه» خطاب می‌کنند. آخر فیلم پدرخوانده با هنرنمایی آل پاچینو و دایان کیتون، بدون شک از مهم‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما است و نه تنها آخر فوق‌العاده‌ای بر شاهکار آقای «کاپولا» است که به خودی خود یک شاهکار بصری محسوب می‌شود.
    ۴فارغ‌التحصیل (۱۹۶۷)
    «بن براداک» (داستین هافمن) موفق می‌شود عروسی «الین رابینسون» (کترین رز) را به هم بزند و با او فرار کند. فیلم در آخر این دو را نشان می‌دهد که در صندلی عقب یک اتوبوس (همان اتوبوسی که به کمک آن از مراسم می گریزند) نشسته‌اند و به کاری که همین الان کرده‌اند فکر می‌کنند!
    ۳محله چینی‌ها (۱۹۷۴)
    وقتی «جیک گیتس» (جک نیکلسون) متوجه راز ماجرای عجیب عشق‌بازی «نواه کراس» (جان هیوستن) و «اِوِلین مالری» (فی داناوان) می‌شود، دیگر کار از کار گذشته هست. پلیس‌ها منطقه را محاصره کرده‌اند و همه چیز در خیابان محله‌ چینی های لس‌آنجلس در تب و تاب بالایی هست. «نواه کراس» هم «کاترین» (دختر و خواهر اویلین) را ترک می‌کند. جیک در این جا است که دیالوگ شاهکار فیلم را می‌شنود: «فراموشش کن جیک، این‌جا محله چینی‌ها است!»
    ۲هفت (۱۹۹۵)
    ماجرای عجیب فیلم «هفت» آقای «دیوید فینچر» درست در جایی که هیچ کس فکر نمی‌کند از آن هم عجیب‌تر می‌شود. هنگامی که بعد از دربدری‌های فراوان، بالاخره «جان دو» (کوین اسپیسی) به وسیله «میلز» (برد پیت) و «سامرست» (مورگان فریمن) دستگیر شده است هست، همه به یک زمین بایر می‌روند تا یک جعبه‌ مرموز را پیدا کنند. آن‌چه درون جعبه است برملا می شود و گناه کبیره‌ آخر را می‌سازد: خشم.
    ۱مظنونین همیشگی (۱۹۹۵)
    یکی از غافل‌گیرکننده‌ترین پایان‌بندی‌های تاریخ سینما را این فیلم دارد. جایی که تماشاگر در چند دقیقه‌ نهایی فیلم می‌فهمد که «وربال کینت» (کوین اسپیسی) همان جنایت‌کار افسانه‌ای معروف «کایزر شوزه» هست، پیچشی است که ممکن است هرگز در سینما تکرار نشود.

    بدون شک پایان‌بندی‌های فوق‌العاده و جالب در تاریخ سینما بسیار زیاد هستند و گزینش تنها ۱۰ مورد از آن‌ها کار بسیار دشواری هست. در تهیه‌ این لیست تلاش کرده‌ایم تا تنوع انواع پایان‌بندی‌ها حفظ شود و بهترین‌ها را در هر زمینه گزینش و معرفی کنیم.

    منبع: برترین ها
    انتهای پیام/

    معرفی فیلمهای سینمایی خارجی با آخر بندی جذاب

    واژه های کلیدی: سینمایی | داستان | پایان | نورمن | مخاطب | سینما | تاریخ | داستان

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع تدارکات
  • خرید کتاب پایگاه های داده زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سونا
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیبر نوری
  • خرید کتاب زبان اصلی فرانسه
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • خرید کتاب های زبان اصلی کتب عاشقانه
  • کتب جراحی عمومی زبان اصلی
  • خرید کتاب ساخت و ساز زبان اصلی
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>