• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » اعتیاد به تلفن همراه/ گوشی های هوشمند چه ضررهایی دارند؟

    اعتیاد به تلفن همراه/ گوشی های هوشمند چه ضررهایی دارند؟

     

    تلفن همراه در کنار محاسن بسیاری که دارد، به سادگی مضراتش را برای شما آشکار می کند از بیش از اندازه درگیر آن باشید یا در اصطلاح به آن اعتیاد پیدا کنید.

    به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعتیاد به تلفن همراه مساله همه گیر روزهای عصر تکنولوژی است و روز به روز افراد بیشتری را درگیری می کند، اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید از گوشی همراه خود جدا شوید و حتی هنگام خواب نیز آن در کنار خود می گذارید گزارش زیر را دنبال کنید تا از خطراتی که به شما بسیار نزدیک است مطلع شوید.

    سندرم خشکی چشم مساله ای شایع

    یکی از بیماری های شایع در هنگام استفاده از تلفن همراه و تبلت، البته اگر از حد مجاز آن عبور کند سندرم خشکی چشم است، این بیماری اغلب افرادی که بیشترین زمان خود را مقابل صفحه نمیاشگرها می گذرانند درگیر خواهد کرد که سوزش و خارش، درد چشم ها، تاری دید و احساس خشکی در چشم از علائم شایع آن است، شما می توانید برای دوری و عدم ابتلا به این مشکل علاوه بر استراحت دادن به چشم ها در هنگام استفاده از این ابزار الکترونیک میزان نور نمایشگر خود را نیز تنظیم کنند به خصوص زمانی که در تاریکی مطلق از موبایل و تبلت خود استفاده می کنید این کار ضرورت بیشتری پیدا می کند.

    نکته قابل توجه در سندرم خشکی چشم کاهش سن ابتلا به این بیماری است و در حال حاضر افراد با سن کم نیز ممکن است به است به این مساله دچار شوند.

    به دلیل اعتیاد آور بودن استفاده از تلفن همراه و بهره گیری از برنامه های مختلف به خصوص بازی های موبایلی و گشت زنی در شبکه های اجتماعی گذر زمان را حس نخواهید کرد و به قطعا بسیاری از شما ثابت ماندن در یک حالت در هنگام استفاده از این ابزار را تجربه کرده اید، اگر در یک وضعیت ثابت برای مدت طولانی قرار گیرید گردن شما در حالتی نامناسب قرار خواهد گرفت و علاوه بر فشار به ستون فقرات دچار سردرد، خستگی و کلافگی خواهید شد.

    تلفن همراه سلامتی شما را تهدید می کند؟/ شایع ترین بیماری ها
    اعتیاد به تلفن همراه/ گوشی های هوشمند چه ضررهایی دارند؟

    برخی از کاربران تلفن همراه نیز به تاری دید و عدم توانایی در خیره شده به فواصل دور نیز در پی استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه خود اذعان داشته اند، برای اینکه از این مشکلات دور شوید با پلک زدن به چشمان خود ورزش دهید، عینک محافظ بزنید و با تجویز پزشک از قطره چشم استفاده کنید.

    استفاده خارج از زمان استاندارد از تلفن همراه به دلیل ارتباط مستقیم صفحه نمایشگر با چشم ابتدا این عضو را درگیر خواهد کرد اما افرادی که از زمان های استاندارد را در هنگام صحبت کردن نیز رعایت نمی کنند بیش از سایرین درگیر مشکلات گوش خواهند شد، پیچیدن صدا در داخل گوش شایع ترین مشکلی است این دسته از افراد به آن مبتلا خواهد شد .

    مراقب ستون فقرات خود باشید

    همانطور که گفته شد به بسیاری از افراد در هنگام استفاده از تلفن همراه خود زمان را از دست می دهند و گاه در حالتی ثابت از تلفن همراه خود استفاده می کنند، خمیدگی گردن در این حالت می تواند با تکرار این حالت موجب بروز آرتروز و دیگر بیماری های تحلیل استخوانی شود و ستون فقرات شما را به شدت دچار آسیب کند، درگیری با این بیماری در گذشته برای میانسالان بیشتر متصور بوده است اما امروز با عجین شدن اسمارت فون ها با زندگی افراد گروه های سنی جوان و نوجوان نیز به این عارضه دچار خواهند شد.

    ورزش کردن توصیه همیشگی پزشکان برای دوری از بیماری است، برای اینکه به این درد دچار نشوید حرکات کششی انجام دهید، حواستان به زمان استفاده از تلفن همراه باشد، استراحت کنید و تحرک داشته باشید.

    تلفن همراه سلامتی شما را تهدید می کند؟/ شایع ترین بیماری ها
    اعتیاد به تلفن همراه/ گوشی های هوشمند چه ضررهایی دارند؟

    در گزارش های پیشین در خصوص درگیری مغز در هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه سخن به میان آمد به خصوص زمانی مشغول بازی های موبایلی و رایانه هستید این درگیری بیشتر خواهد شد، پس لازم است به مغز خود نیز استراحت دهید، امواج موبایل و اینترنت می تواند به بدن شما آسیب بزند و بیماریهای متعددی را به سراغتان بیاورد.

    بهتر است گوشی تلفن همراه خود را با فاصله از خود بگذارید، برای صحبت کردن با موبایل از هدست استفاده کنید و زمانی را هم بگذارید برای خاموش کردن تلفن همراه، اینگونه با خیال راحت تری از آسیب به دور هستید.

    همچنین اگر به ارسال پیام عادت دارید حتی در هنگام رانندگی برای دور شدن از خطر تصادف که یکی از عوامل مهم آن استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است از هنذفری باری صحبت کردن و از نرم افزارهای تبدیل صوت به متن برای ارسال پیام های مهم بهره بگیرید.

    از تکنولوژی دوری نکنید

    چندی پیش سازمان جهانی بهداشت نیز در خصوص مضرات امواج وای فای بر بدن انسان گزارشی را منتشر کرده بود که در آن به مشکلاتی از جمله افزایش بی خوابی، کاهش رشد کودکان، کاهش رشد سلولهای بدن، کاهش عملکرد مغز، کاهش فعالیت مغز در زنان، خنثی سازی اسپرم در مردان، ناباروری در زنان، افزایش استرس و بیماری های قلبی، افزایش امکان ابتدا به سرطان و کاهش تولید ماده ملاتونین در مغز و وال کارنیتین در عضلات و کبد اشاره شده بود.

    کارشناسان بسیاری در حوزه سلامت و آسیب های فضای مجازی در خصوص نحوه استفاده صحیح از تلفن همراه و مدت زمان استاندارد سخن گفته اند، راه حل ها بارها و بارها تکرار شده اما نکته مهم قائل شدن به به رژیم مجازی و دستورالعملی برای استفاده صحیح از این فضا و ابزار الکترونیک است.

    البته باید یادآور شد که تکرار مضرات استفاده از تلفن همراه و خطرات امواج موبایل و وای فای به معنای دوری از فضای و تکنولوژی روز نیست بلکه همانطور که در ابتدای گزارش نیز اشاره شد روی سخن با افرادی است که بیش از اندازه خود را غرق در موبایل و نرم افزارهای رنگارنگ و اعتیاد آور آن می کنند.

    و در پایان؛

    جذابیت های ایجاد شده در تلفن های هوشمند و تبلت ها همه گروه های سنی را به سمت خود می کشاند و هر فردی به فراخور شرایط و علائق خود از این فضا و ابزار استفاده می کند اما علاوه بر خطرهایی که در این گزارش برشمرده شده، آسیب اصلی متوجه کودکان و نوجوانان است که دقیقا در سن رشد به جای تحرک و بازی در گوشه ای ساکن شده و بی تحرک مشغول تبلیتی هستند که برای سن آن طراحی نشده است.

    اعتیاد به تلفن همراه/ گوشی های هوشمند چه ضررهایی دارند؟

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های ادبی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی ریاضیات کاربردی
  • دانلود منابع مرجع فن آوری های نفت و گاز
  • خرید کتاب زبان اصلی گواهینامه خلبانی
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی فانتزی
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم اجتماعی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>