• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » بررسی ترشحات سفید رنگ و غلیظ واژن بانوان/پزشکی و سلامت

    بررسی ترشحات سفید رنگ و غلیظ واژن بانوان/پزشکی و سلامت

    خانم ها معمولا ترشحات با رنگ های مختلفی را از واؤن خود تجربه می کنند که هرکدام حتما علتی دارد که باید به برخی از آن ها توجه نموداگر دارای ترشح بی­رنگ و یا سفید هستید، طبیعی است

    بررسی علت ترشحات سفید رنگ و غلیظ واژن خانم ها

    بررسی  ترشحات سفید رنگ و غلیظ واژن بانوان/پزشکی و سلامت

    خانم ها معمولا ترشحات با رنگ های مختلفی را از واؤن خود تجربه می کنند که هرکدام  حتما علتی دارد که باید به برخی از آن ها توجه نموداگر دارای ترشح بی­رنگ و یا سفید هستید، طبیعی است، این موکوس به طور طبیعی از گردن رحم، که سرویکس نامیده می­شود، ترشح می­گردد. میزان ترشح واژینال در طول دوره قاعدگی تغییر می­کند(ترشحات قهوه­ای در پایان دوره پریود) و اغلب زنان باردار دچار ترشحات دوران بارداری می­گردند.

    ترشح طبیعی بوی شدید یا رنگ ندارد. ممکن است احساس رطوبت و خیسی ناراحت­ کننده ای کنید، اما نباید هیچ خارش و یا آزردگی در اطراف واژنتان داشته باشید.

    چگونه بفهمم که ترشحاتم غیر طبیعی است؟
    هر تغییر ناگهانی در ترشحتان ممکن است نشان دهنده یک عفونت واژینال باشد. باید در مورد چگونگی  تغییرات طبیعی ترشحتات در طول دوره قاعدگی و این که چه ترشحی غیر طبیعی است، آگاهی داشته باشید. علایم هشداردهنده واضح عفونت عبارتند از:

    – تغییر در رنگ یا قوام
    – بوی بد ناگهانی
    – ترشح زیاد غیرطبیعی
    – علایم دیگر همراه با ترشح مثل خارش بیرونی واژن یا درد در لگن یا شکم
    – خونریزی غیرمترقبه از واژ

    اگر در مورد طبیعی بودن ترشحتان مطمئن نیستید و درباره آن نگران هستید، به پزشکتان مراجعه نمایید.

    علل شایع ترشح غیرطبیعی

    برای ترشح غیرطبیعی واژن علل زیادی وجود دارد، اما معمولاً نشانه یک عفونت است. عفونت اغلب به این علت است که چیزی مثل شستن داخل واژن، تعادل طبیعی باکتری یا قارچ را در واژنتان به هم ریخته است، و یا احتمالاً از طریق جنسی منتقل شده است.

    شایع­ترین علل عبارتند از:
    – برفک – یک عفونت قارچی که معمولاً بر واژن اثر می­گذارد
    – واژینوز باکتریال – یک عفونت باکتریایی که بر واژن اثر می­گذارد
    – تریکوموناس – یک عفونت منتقل­ شونده از راه جنسی که علت آن انگلی بسیار کوچک است
    – گونوره یا کلامیدیا – از بیماری­های که توسط باکتری ایجاد می­­شود
    – هرپس(تپخال) تناسلی – یک بیماری منتقل ­شونده از راه جنسی توسط ویروس هرپس سیمپلکس

    راهنمای زیر ممکن است به شما در تشخیص علت ترشحتان کمک کند:

    ترشح واژینال سفید یا آبکی با خارش شدید
    اگر ترشحات شما رقیق و آبکی و یا غلیظ و سفید باشد(پنیری شکل)، ممکن است برفک داشته باشید. این عفونت قارچی شایع باعث خارش شدید و آزردگی در اطراف واژنتان می گردد. ترشح ممکن است کمی بوی مخمر داشته باشد، اما بوی شدیدی ندارد.

    تقریباً همه زن­ها هر چند وقت یکبار دچار قارچ می­شوند که از طریق جنسی نیست. به سادگی با داروی ضد قارچ که از داروخانه­ ها تهیه می­شود درمان می­گردد.

    ترشح سفید یا خاکستری با بوی ماهی
    اگر ترشح واژینالتان خاکستری است یا به خصوص بعد از رابطه جنسی بوی ماهی می­دهد، ممکن است واژینوز باکتریال داشته باشید. واژینوز باکتریال یک عدم تعادل در باکتری­های نرمال است که در واژن شما یافت می­شود. معمولاً ایجاد خارش یا التهاب نمی­ کند.مانند قارچ، واژینوز باکتریال خیلی شایع است و از رابطه جنسی نیست. به سادگی با آنتی بیوتیک درمان می­ شود. برای دستور دارو به پزشکتان مراجعه نمایید.

    ترشح سبز، زرد یا کف­ آلود
    به گزارش پارس ناز تریکوموناس یک عفونت شایع منتقل ­شونده از راه جنسی است که توسط یک انگل خیلی ریز ایجاد می­شود. ممکن است ایجاد ترشح واژینال کف ­آلود، زرد یا سبز کند. ممکن است ترشح خیلی زیادی داشته باشید که احتمالاً بوی ناخوشایند ماهی هم می­دهد. علایم احتمالی دیگر، آزردگی،

    تورم و خارش در اطراف واژن و درد در حین ادرار کردن هستند.تریکوموناس به سادگی با یک آنتی بیوتیک به نام مترونیدازول که پزشکتان برای شما تجویز می­کند درمان می­گردد.

    ترشح غیرعادی با درد یا خونریزی
    اگر ترشح واژینالتان غیرطبیعی است و در لگن یا حین ادرار درد دارید، یا بین قاعدگی­ها یا پس از رابطه جنسی خونریزی دارید، ممکن است به کلامیدیا یا گونوره که هر دو از بیماری­های منتقل­ شونده از راه جنسی هستند مبتلا شده باشید. گونوره ممکن است ترشحتان را سبز کند، اگرچه اغلب درد یا خونریزی بیشتر قابل توجه هستند.

    اگر هر یک از این علایم را دارید، هر چه سریع­تر برای درمان با آنتی بیوتیک، به پزشک یا کلینیک زنان مراجعه نمایید. گونوره یا کلامیدیای درمان نشده ممکن است به سمت بالا گسترش پیدا کند و منجر به بیماری التهابی لگن گردد، که یک عفونت جدی رحم و لوله های رحمی و تخمدانی ­است.

    ترشح غیرطبیعی همراه با تاول در اطراف ناحیه تناسلی
    هرپس ناحیه تناسلی ممکن است موجب تاول­های دردناک و قرمز، یا زخم­های اطراف ناحیه تناسلی و همچنین ترشح واژینال غیرطبیعی را گردد. سریع به پزشکتان یا کلینیک بیماری­ های زنان مراجعه کنید. ممکن است یک دوره قرص­های آنتی ­ویروس به شما پیشنهاد شود که تکثیر ویروس را متوقف خواهد کرد، اما علایم ممکن است دوباره عود کنند.

    دختران جوان و خانم­ها پس از سن یائسگی
    داشتن ترشح واژینال غیرطبیعی در دختران جوان قبل از رسیدن به سن بلوغ  غیرمعمول است. اگر این اتفاق بیافتد، باید یک پزشک را ببینند. ممکن است یک شیئی مثل تامپون را در داخل واژن جا گذاشته باشند.ترشح غیرطبیعی در زنان مسن هم غیرعادی است. اگر به سن یائسگی رسیده­ اید و ناگهان متوجه ترشح واژینال غیرطبیعی شده ­اید، بلافاصله با پزشکتان برای رد سرطان سرویکس(دهانه رحم) یا آندومتر(مخاط رحم) مشورت کنید.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های اتوماسیون
  • هاردکپی کتاب های فن آوری ریز پردازنده
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی مالی و بازار سرمایه
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • دانلود منابع مرجع شبکه
  • خرید کتاب های رادیولوژی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی ادبیات علمی محبوب
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>