• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » پزشکی و سلامت » تغذیه ، رژیم و تناسب اندام » رابطه مستقیم طاسی و ریزش مو با مصرف قند

    رابطه مستقیم طاسی و ریزش مو با مصرف قند

    آیا می دانستید رژیم غذایی یکی از عواملی است که می تواند نقش قابل توجهی در طاسی شما ایفا کند؟ بنابر پژوهشی که در سال ۲۰۰۰ آغاز شد، دانشمندان فنلاندی متوجه شدند مردانی که دارای مقاومت بالاتر به انسولین هستند احتمال بیشتری دارد به ریزش مو دچار شوند. از آن زمان تاکنون، مطالعاتی مشابه در این زمینه صورت گرفته و نتایجی مشابه نیز کسب شده است.

    رژیم غذایی بلوک های سازنده برای پشتیبانی از بدنی سالم را در اختیار شما قرار می دهد و اگر عناصر سازنده مورد نیاز برای تولید موهایی سالم را در اختیار بدن قرار ندهید نباید انتظار انجام چنین کاری را از آن داشته باشید. از زمان مطالعه دانشمندان فنلاندی، چندین مطالعه دیگر نیز نشان داده اند که آن چه می خورید می تواند در حفظ یا ریزش موی شما تاثیرگذار باشند.

    در همین راستا، دو عامل کلیدی که در سلامت مو تاثیرگذار هستند – چه مرد و چه زن – قند و غلات پالایش شده محسوب می شوند.

    جلوگیری-از-ریزش-مو-با-این-خوراکی-ها

    رابطه مستقیم طاسی و ریزش مو با مصرف قند

    مطالعات صورت گرفته در زمینه قند و ریزش مو

    همان گونه که اشاره شد، پژوهشگران فنلاندی در سال ۲۰۰۰ مطالعه اصلی را انجام دادند. نتایج این مطالعه نشان داد مردانی که به فشار خون بالا، مقاومت به انسولین و چاقی مبتلا هستند احتمال بیشتری دارد تا طاس شوند. به گفته پژوهشگران، یک رژیم غذایی ضعیف و ناسالم می تواند ریزش مو را کلید بزند. عامل اصلی برای مقاومت به انسولین دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از قند است.

    قند از منابع قند مانند نیشکر و شربت ذرت و غلات پالایش شده ناشی می شود. بدن انسان غلات پالایش شده را به گلوکز تبدیل می کند که در برخی موارد حتی توسط کبد می تواند به فروکتوز نیز تبدیل شود. هنگامی که قند وارد جریان خون می شود، انسولین تولید می شود تا قند را مدیریت کرده و به دیگر بخش های بدن حمل کند.

    در نهایت، بدن نسبت به انسولینی که قند را حمل می کند، مقاوم می شود و شما باید به طور مداوم انسولین بیشتری برای از بین بردن قند اضافی تولید کنید. اگر چرخه قند/مقاومت انسولین متوقف نشود این شرایط به دیابت نوع ۲ منجر می شود.

    در سال ۲۰۰۳، پژوهشگران فنلاندی زنان مبتلا به ریزش مو را برای بررسی پیوند قند/کربوهیدارت و مقاومت به انسولین مورد آزمایش قرار دادند. آنها دریافتند زنانی که دارای مقاومت بالا به انسولین هستند به طور قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به ریزش مو قرار دارند.

    در سال ۲۰۰۹، پژوهشگران تایوانی، مکزیکی و ترکیه ای بار دیگر موضوعی مشابه با آن چه پژوهشگران فنلاندی ۹ سال پیش دنبال کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. هر سه مطالعه به نتیجه ای مشابه با مطالعه اصلی رسیدند و مشخص شد مردانی که دارای مقاومت به انسولین هستند احتمال بیشتری دارد طاس شوند.

    آن چه شگفت انگیزتر بود، در تمامی این مطالعات مشخص شد یک رژیم غذایی با میزان کربوهیدارت ها و قند بالا بزرگترین عامل موثر در مقاومت به انسولین و طاسی در مردان و زنان بوده است.

    ارتباط بین قند و طاسی

    پزوهشگران به طور دقیق نمی داننند چرا یک رژیم غذایی سرشار از قند و کربوهیدارت ها به طاسی در مردان و زنان منجر می شود. هنگامی که آنها این مساله که آیا دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم می تواند طاسی را معکوس کند را مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که محدود کردن قند و کربوهیدارت ها برای معکوس کردن آسیب وارده که پیش از این به واسطه رژیم غذایی سرشار از قند رخ داده است، کفایت نمی کند.

    با این وجود، برخی پژوهش ها از این ایده پشتیبانی می کنند که آغاز یک رژیم غذایی سالم می تواند از ریزش مو در آینده پیشگیری کند. در سال ۱۹۲۸، کارستن اندرسون، کاوشگر، مطالعه بلوو را انجام داد. شرکت کنندگان در این مطالعه خود را داخل یک بیمارستان حبس کرده و برای یک سال تنها گوشت مصرف کردند. این شکلی افراطی از یک رژیم غذایی عاری از کربوهیدارت ها بود.

    اگرچه خوردن گوشت به تنهایی در بلند مدت روشی سالم محسوب نمی شود، اما این یکی از مطالعاتی است که نقش کربوهیدارت ها و قند در طاسی را مورد بررسی قرار داده است. در پایان یک سال، اندرسون که در آغاز مطالعه در حال طاس شدن بود، دیگر هیچ مویی از دست نداده بود.

    کمبود پروتئین یکی از نظریه های احتمالی برای ریزش مو به واسطه قند است. مو به طور عمده از پروتئین تشکیل شده و اگر پروتئین کافی در بدن وجود نداشته باشد موها توانایی رشد موثر نخواهند داشت.

    نظریه دیگر این است که ویتامین های ضروری برای رشد مو مانند ویتامین E، مس، ویتامین D، آهن، منیزیم، و سلینیم، و ویتامین ها و مواد معدنی دیگر در یک رژیم غذایی سرشار از قند وجود ندارند. کمبود این مواد مانع از رشد مناسب مو و سلامت آن می شود.

    یک نظریه محتمل دیگر این است که آن چه می خورید بر سطوح هورمون های بدن شما تاثیرگذار است. یک رژیم غذایی سرشار از قند، مواد شیمیایی، و مواد غذایی التهاب آفرین (کربوهیدارت ها و چربی های امگا-۶ التهاب ایجاد می کنند) می تواند عدم تعادل هورمونی را به همراه داشته باشد. در نتیجه این شرایط بدن نمی تواند هورمون های مناسب که با رشد مو پیوند خورده اند را تولید کند.

    یکی از هورمون هایی که با ریزش مو پیوند خورده DHT است. این هورمون شکلی از هورمون تستوسترون است که موجب رشد موهای ناحیه تناسلی، بلوغ در پسران و بزرگ شدن پروستات در مردان با افزایش سن می شود. سطوح بالای DHT به ریزش مو منجر می شود.

    یک رژیم غذایی سرشار از قند و مواد شیمیایی و ویتامین های ناکافی کنترل تولید DHT را برای بدن دشوار می سازد، در شرایطی که یک رژیم غذایی سالم DHT اضافی را از بین می برد و در نتیجه این هورمون نمی تواند موجب ریزش مو شود.

    موارد دیگر سبک زندگی که زمینه ساز ریزش مو می شوند

    مطالعاتی که پیش‌تر به آنها اشاره شد، نشان داده اند که عوامل دیگری افزون بر قند می توانند به ریزش مو منجر شوند. اگرچه قند و مقاومت به انسولین عوامل اصلی محسوب می شوند، مواد و شرایط زیر نیز با ریزش مو پیوند خورده اند:

    کافئین

    مطالعات نشان داده اند مردانی که کافئین بالایی مصرف می کنند احتمال بیشتری دارد با افزایش سن خود ریزش مو را تجربه کنند. یک دلیل ممکن برای این ارتباط می تواند نقش کافئین در شکل گیری واکنش استرسی در بدن باشد. سطوح بالای استرس با احتمال بیشتر ریزش مو در آینده پیوند خورده اند.

    استرس

    آیا به طور مداوم دچار استرس هستید؟ اگر به آرامش نرسید این احتمال وجود دارد که با ریزش موهای خود مواجه شوید. مطالعات نشان داده اند مردان و زنانی که سبک زندگی پر استرسی دارند احتمال بیشتری دارد دچار ریزش مو شوند.

    اسیدهای چرب

    پژوهشگران متوجه شده اند برخی اسیدهای چرب به محافظت از مو کمک می کنند، در شرایطی که برخی دیگر از آنها در سلامت مو تداخل ایجاد می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۶ احتمال بیشتری دارد به خطر افزایش یافته ریزش مو منجر شود، در شرایطی که اسیدهای چرب امگا-۳ از سلامت مو محافظت می کنند.

    سیگار کشیدن

    مردان و زنانی که سیگار می کشند احتمال بیشتری دارد با ریزش قابل توجه موهای خود نسبت به آنهایی که این کار را انجام نمی دهند، مواجه شوند.

    الکل

    مردان و زنانی که روزانه نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند احتمال بیشتری دارد با افزایش سن طاس شوند.

    شوره سر

    پژوهشگران دریافتند شرکت کنندگان در مطالعات که به شوره سر مبتلا بودند با خطر بیشتر از دست دادن موهای خود با افزایش سن هستند.

    پرهیز از مصرف غلات پالایش شده و قند

    یکی از روش های ساده برای جلوگیری از پیشرفت ریزش مو پرهیز از خوردن غلات پالایش شده و قند است. این دو ماده برای سلامت انسان خطرناک هستند و می توانند مقاومت به انسولین، دیابت، چاقی، حملات قلبی، فشار خون بالا، و انواع دیگری از بیماری های خطرناک را موجب شوند.

    ریزش مو یکی از عوارض جانبی خوش خیم دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از قند است و البته یکی از مشهودترین آنها محسوب می شود. با این وجود، ریزش مو می تواند در نتیجه عوامل دیگر و نشانه ای از مشکلات سلامت دیگر باشد. چندین مطالعه طاسی تاجی شکل را با خطر بیماری قلبی مرتبط دانسته اند.

    اشکال مختلف قند می توانند به ریزش مو منجر شوند اما فروکتوز شاید بیشترین سهم را داشته باشد. فروکتوز قندی است که در میوه، شربت ذرت، و شکر تصفیه شده یافت می شود. در حقیقت، امن‌ترین روش برای محافظت از مو در برابر ریزش های مرتبط با قند پرهیز از مصرف اشکال مختلف قند است.

    قندهای خطرناک شامل گلوکز، فروکتوز، دکستروز، و ساکاروز می شوند

    رابطه مستقیم طاسی و ریزش مو با مصرف قند

    اشتراک گذاری مطلب
    برچسب ها : , , ,

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • دانلود منابع مرجع سیستم های دینامیکی
  • دانلود منابع مرجع تدارکات
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی کتب عاشقانه
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع بوم شناسی
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>