• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » صوتی و تصویری » معرفی پر فروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما

    معرفی پر فروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما

    ۲۵ انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    انیمیشن «پشت رو» تازه‌ترین تولید شرکت‌های پیکسار و دیزنی است. این فیلم را پیت داکتر کارگردانی کرده که سازنده انیمیشن‌های موفقی چون «شرکت هیولاها» و «بالا» است. در این مطلب به معرفی ۲۵ انیمیشن مشهور دنیای سینما می پردازیم.

    ۱- «یخ‌زده»  / ۲۰۱۳

    فروش جهانی: ۱,۲۷۴,۲۱۹,۰۰۹ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    «یخ‌زده» به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی، برنده دو جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن و بهترین ترانه شد. این فیلم که تولید شرکت دیزنی است، در فهرست پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما در صدر جدول قرار دارد. پس از موفقیت فیلم، عروسک‌ها و کالاهایی بر مبنای شخصیت‌های محبوب آن ساخته شد. «یخ‌زده» با الهام از داستان کلاسیک «ملکه برفی» به قلم هانس کریستین آندرسن ساخته شد.۲- «داستان اسباب‌بازی ۳» / ۲۰۱۰
    فروش جهانی: ۱,۰۶۳,۱۷۱,۹۱۱ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    سومین قسمت از مجموعه انیمیشن‌ «داستان اسباب‌بازی» تولید پیکسار و دیزنی، پرفروش‌ترین فیلم مجموعه شد. این فیلم به کارگردانی لی آنکریچ نه‌‌تنها نامزد اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد، بلکه نامزد بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه هم بود. «داستان اسباب‌بازی ۳» جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن را از آن خود کرد.


    ۳- «شیرشاه» / ۱۹۹۴

    فروش جهانی: ۹۸۷,۴۸۳,۷۷۷ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    سه فیلم اول جدول پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما تولید شرکت دیزنی است. شروع این موفقیت با «شیرشاه» بود؛ فیلمی که ابتدا قرار بود یک پروژه جزئی باشد، در حالی که همزمان یک گروه انیمیشن دیگر روی «پوکاهانتس» کار می‌کرد. «شیرشاه» به کارگردانی راجر آلرز و راب مینکوف به موفقیت فراوان دست یافت و برنده جوایز اسکار بهترین موسیقی (هانس زیمر) و بهترین ترانه شد.


    ۴- «من  نفرت‌انگیز ۲» / ۲۰۱۳

    فروش جهانی: ۹۷۰,۷۶۱,۸۸۵ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    «من نفرت‌انگیز ۲» به کارگردانی پی‌یر کافین و کریس رنو تولید شرکت‌های یونیورسال پیکچرز و ایلومینیشن پیکچرز است. این دنباله بیشتر از قسمت نخست سود مالی به همراه داشت. «من نفرت‌انگیز ۲» نامزد دو جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن و بهترین ترانه («شاد» به خوانندگی فارل ویلیامز) شد، اما دست خالی مراسم اسکار را ترک کرد. موفقیت شخصیت‌های «من نفرت‌انگیز» سبب تولید انیمیشن جدید «مینیون‌ها» شد که به ‌زودی به نمایش عمومی درخواهد آمد.


    ۵- «پیدا کردن نمو» / ۲۰۰۳

    فروش جهانی: ۹۳۶,۷۴۳,۲۶۱ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    فیلم پیکسار دومین توفان این شرکت در عرصه انیمیشن‌های مدرن بود و جایگاه آن را به ‌عنوان یکی از غول‌های انیمیشن‌سازی تثبیت کرد. «پیدا کردن نمو» به کارگردانی اندرو استنتن برنده اسکار بهترین فیلم انیمیشن شد. پخش فیلم را دیزنی بر عهده داشت. دنباله‌ «پیدا کردن نمو» با عنوان «پیدا کردن دوری» در حال تولید است و هفدهم ژوئن ۲۰۱۶ اکران می‌شود.


    ۶- «شرک ۲» / ۲۰۰۴

    فروش جهانی: ۹۱۹,۸۳۸,۷۵۸ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    شرکت دریم‌ورکس انیمیشن با تهیه سری فیلم‌های «شرک» ثابت کرد یک رقیب قدرتمند برای شرکت پیکسار است. «شرک ۲» به کارگردانی اندرو آدامسن، کلی ازبری و کنراد ورنون در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و نامزد دریافت دو جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن و بهترین ترانه نیز بود.


    ۷- «عصر یخ: پیدایش دایناسورها» / ۲۰۰۹

    فروش جهانی: ۸۸۶,۶۸۶,۸۱۷ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    سود بیشتر فیلم‌ها در نمایش داخلی در ایالات متحده حاصل می‌شود، اما سود مالی انیمیشن‌های «عصر یخ» از فروش جهانی آن‌هاست. «عصر یخ: پیدایش دایناسورها» به کارگردانی کارلوس سالدانا و مایک تورمیر تولید شرکت بلو اسکای استودیوز است که پخش آن را فاکس قرن بیستم بر عهده داشت. واکنش منتقدان به فیلم متفاوت بود.


    ۸- «عصر یخ: رانش قاره‌ای» / ۲۰۱۲

    فروش جهانی: ۸۷۷,۲۴۴,۷۸۲ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    چهارمین قسمت داستان‌های «عصر یخ» کمی پس از تولید قسمت سوم به نمایش درآمد. «عصر یخ: رانش قاره‌ای» به کارگردانی استیو مارتینو و مایک تورمیر با بودجه‌ای حدود ۹۵ میلیون دلار ساخته شد. واکنش منتقدان به این قسمت نیز متفاوت بود. فیلم جدید «عصر یخ» ۱۵ ژوئیه سال آینده به نمایش عمومی درخواهد آمد. یکی از منتقدانی که ابدا «عصر یخ: رانش قاره‌ای » را دوست نداشت، راجر ایبرت فقید بود که از پنج ستاره، دو ستاره به فیلم داد و تجربه تماشای آن را «یک تمرین بی‌تشویق» برای خود دانست.


    ۹- «شرک سوم» / ۲۰۰۷

    فروش جهانی: ۷۹۸,۹۵۸,۱۶۲ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    «شرک سوم» به کارگردانی کریس میلر و رامان هویی ساخته شد و نشان داد این داستان فانتزی-‌کمدی هنوز جای کار دارد. قسمت سوم شرک نامزد جایزه بفتا بهترین فیلم انیمیشن شد، اما این جایزه را به «راتا تویی» دادند. علی‌رغم موفقیت مالی «شرک سوم» نظر منتقدان به فیلم متفاوت بود.


    ۱۰- «شرک برای همیشه» / ۲۰۱۰

    فروش جهانی: ۷۵۲,۶۰۰,۸۶۷ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    آخرین قسمت «شرک» در سال ۲۰۱۰ به نمایش عمومی درآمد. این قسمت را مایک میچل کارگردانی کرد و عنوان دیگرش «شرک فصل آخر» یا «شرک ۴» بود. مانند بقیه قسمت‌های «شرک»، هری گرگسن- ویلیامز آهنگساز بریتانیایی برای این قسمت موسیقی ساخت. واکنش منتقدان متفاوت بود. بر اساس یکی از شخصیت‌های محبوب انیمیشن‌های شرک، فیلم «گربه چکمه‌پوش» ساخته شد که سال ۲۰۱۱ روی پرده رفت.


    ۱۱- «ماداگاسکار ۳: تحت تعقیب‌ در اروپا» / ۲۰۱۲

    فروش جهانی: ۷۴۶,۹۲۱,۲۷۴ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    مجموعه فیلم‌های «ماداگاسکار» تولید شرکت دریم‌ورکس با موفقیت‌هایش به خصوص با موفقیت «ماداگاسکار ۳» به ادامه کار این شرکت کمک کرد. اریک دارنل، کنراد ورنون و تام مگراث این فیلم را ساختند که هم محبوب منتقدان بود و هم موفقیت مالی کسب کرد. موسیقی این انیمیشن را هانس زیمر ساخت.


    ۱۲- «دانشگاه هیولاها» / ۲۰۱۳

    فروش جهانی: ۷۴۳,۵۵۹,۶۰۷ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    ۱۰ سال پس از موفقیت «شرکت هیولاها»، شرکت پیکسار «دانشگاه هیولاها» را به کارگردانی دن اسکانلون ساخت. در «دانشگاه هیولاها» که داستانش قبل از «شرکت هیولاها» روی می‌دهد، هیولاها به دانشگاه می‌روند. این فیلم با نقدهای مثبت منتقدان رو‌به‌رو شد. پخش فیلم را شرکت دیزنی برعهده داشت.


    ۱۳- «بالا» / ۲۰۰۹

    فروش جهانی: ۷۳۱,۳۴۲,۷۴۴ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    یکی از انیمیشن‌های محبوب سال ۲۰۰۹ که نشان داد ایده‌های بکر همراه با احساسات فراوان می‌توانند پول فراوان بسازند. این محصول شرکت پیکسار به کارگردانی پیت داکتر فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم کن بود و نخستین انیمیشنی بود که جشنواره کن با آن آغاز شد. «بالا» با تحسین منتقدان روبه‌رو شد. می‌گویند کارل، شخصیت پیرمرد داستان با الهام از اسپنسر تریسی، بازیگر معروف هالیوود شکل گرفت. «بالا» جوایز اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم بلند انیمیشن را از آن خود کرد.


    ۱۴- «پاندای کونگ‌فو‌ کار ۲» / ۲۰۱۱

    فروش جهانی: ۶۶۵,۶۹۲,۲۸۱ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    شرکت دریم‌ورکس با «پاندای کونگ‌فو‌ کار ۲» یک کمدی موفق در حوزه هنرهای رزمی را به تماشاگران عرضه کرد. این انیمیشن با تحسین منتقدان روبه‌رو و نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم انیمیشن بلند شد. قسمت سوم «پاندای کونگ‌فو کار» ژانویه سال آینده به نمایش درخواهد آمد.


    ۱۵- «عصر یخ: ذوب» / ۲۰۰۶

    فروش جهانی: ۶۶۰,۹۴۰,۷۸۰ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    موفقیت «عصر یخ: ذوب» یا «عصر یخ ۲» تولید شرکت بلو اسکای ثابت کرد که موفقیت قسمت نخست تصادفی نبوده است. فیلم علی‌رغم واکنش متفاوت منتقدان فروش بالایی داشت. برای کارلوس سالدانا، کارگردان فیلم اهمیت داشت که چشم‌ شخصیت‌ها واقعی باشد و مکانیکی نباشد.


    ۱۶- «قهرمان بزرگ ۶» / ۲۰۱۴

    فروش جهانی: ۶۵۲,۱۲۷,۸۲۸ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    این فیلم شرکت دیزنی به کارگردانی دان هال و کریس ویلیامز، برنده اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد. «قهرمان بزرگ ۶» پنجاه و چهارمین تولید انیمیشن دیزنی است. یک پسر مخترع کوچک به ‌نام هیرو هامادا تیمی از ابرقهرمانان تشکیل می‌دهد تا با یک تبهکار نقاب‌دار بجنگند. «قهرمان بزرگ ۶» اولین انیمیشن شرکت دیزنی است که شخصیت‌های کتاب‌های مصور مارول در آن نمایش داده می‌شوند.


    ۱۷- «پاندای کونگ‌فو کار» / ۲۰۰۸

    فروش جهانی: ۶۳۱,۷۴۴,۵۶۰ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    موفقیت این انیمیشن کمدی و هنرهای رزمی با صداپیشگی جک بلک راه را برای تولید قسمت دوم آن هموار کرد. «پاندای کونگ‌فوکار ۲» تولید شرکت دریم ورکس است. این انیمیشن با صداپیشگی چهره‌های مشهوری مانند داستین هافمن و آنجلینا جولی ساخته شد. واکنش منتقدان به فیلم مثبت بود. این فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن هم شد.


    ۱۸- «شگفت‌انگیزها» / ۲۰۰۴

    فروش جهانی: ۶۳۱,۴۴۲,۰۹۲ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    نخستین انیمیشن براد برد تماشاگران را با سکانس‌های پیچیده حادثه‌ای، شوخی‌های فرانسلی و موضوع ابر‌قهرمانی تحت تاثیر قرار داد. «شگفت‌انگیزها» ششمین تولید شرکت پیکسار بود و برنده اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد. براد برد فیلمنامه را با الهام از کتاب‌های مصور محبوب دوران کودکی خود در سال‌های ۱۹۶۰، فیلم‌های جاسوسی، زندگی خانوادگی و دوران کودکی‌اش نوشت.


    ۱۹- «راتا تویی» / ۲۰۰۷

    فروش جهانی: ۶۲۳,۷۲۲,۸۱۸ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    براد برد در این انیمیشن جذاب، عشق به غذاهای فرانسوی را همراه با یک موش سخنگو در ضیافتی فانتزی گرد هم آورد. این تولید شرکت پیکسار مورد پسند منتقدان واقع شد و جوایز مختلف از جمله اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن را دریافت کرد.


    ۲۰- «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید ۲» / ۲۰۱۴

    فروش جهانی: ۶۱۸,۹۰۹,۹۳۵ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    قسمت دوم «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» در مقایسه با قسمت اول سکانس‌های حادثه‌ای طولانی‌تر و اژدهاهای بیشتری دارد. فیلم متاثر از مجموعه کتاب‌هایی به همین نام به قلم کرسیدا کاول است. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید ۲» با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.


    ۲۱- «ماداگاسکار: فرار به افریقا»

    فروش جهانی: ۶۰۳,۹۰۰,۳۵۴ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    در میان مجموعه انیمیشن‌های «ماداگاسکار»، بیشترین سود مالی را برای شرکت سازنده‌اش دریم ورکس داشت. «ماداگاسکار: فرار به افریقا» به کارگردانی اریک دارنل و تام مگ‌راث با واکنش متفاوت منتقدان مواجه شد.


    ۲۲- «گیسوکمند» / ۲۰۱۰

    فروش جهانی: ۵۹۱,۷۹۴,۹۳۶ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    پیش از انیمیشن «یخ‌زده»، شرکت دیزنی با داستان فولکلور آلمانی راپونزل در سال ۲۰۱۰ داستان پریانی به تماشاگران عرضه کرد. ناتان گرنو و بایرون هوارد این انیمیشن را ساختند که برنده جایزه اسکار بهترین ترانه برای «نور را می‌بینم» شد.


    ۲۳- «خانواده کرود» / ۲۰۱۳

    فروش جهانی: ۵۸۷,۲۰۴,۶۶۸ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    هیچ کس از این انیمیشن کمدی با موضوع غارنشین‌ها که در سال ۲۰۱۳ توسط کریس ساندرز و کرک دمیکو ساخته شد، انتظار موفقیت نداشت. این تولید دریم ورکس با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن شد.


    ۲۴- «شرکت هیولاها» / ۲۰۰۱

    فروش جهانی: ۵۶۲,۸۱۶,۲۵۶ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    پیکسار با «شرکت هیولاها» به کارگردانی پیت داکتر نام برند خود را زنده نگه داشت. «شرکت هیولاها» با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و جایزه اسکار بهترین ترانه را برد. فیلم نامزد جوایز بهترین فیلم بلند انیمیشن و بهترین موسیقی هم بود.


    ۲۵- «ماشین‌ها ۲» / ۲۰۱۱

    فروش جهانی: ۵۵۹,۸۵۲,۳۹۶ دلار

    25 انیمیشن پرفروش تاریخ سینما

    منتقدان این قسمت را دوست نداشتند، اما شرکت پیکسار بدون پشتوانه منتقدان جیب خود را پر پول کرد. جان لسه‌تر «ماشین‌ها ۲» را ساخت که دوازدهمین تولید پیکسار بود. «ماشین‌ها ۲» نخستین تولید پیکسار بود که نامزد اسکار نشد.

     روزنامه صبا
    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع آزمون های استرالیا
  • خرید کتاب همایش ها زبان اصلی
  • خرید کتاب اقتصاد سنجی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی کنترل بهینه
  • خرید کتاب مکانیک سیالات زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع تغذیه
  • کتب نثر زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی مدیریت سیستم
  • کتب حرارت زبان اصلی
  • منابع اورجینال پلیمر
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>