• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » دنیای مد » دکوراسیون » راهنما و نکات خرید پرده مناسب

    راهنما و نکات خرید پرده مناسب

    راهنمایی و نکاتی برای انتخاب، خرید و نصب انواع پرده های منزل

    نکاتی برای خرید پرده, راهنمای خرید پرده

    راهنمای انتخاب پرده

    پرده در چیدمان خانه های ایرانی نقش پررنگی دارد. پرده ها می توانند جلوه هایی از رنگ و زیبایی را در خانه شما به نمایش بگذارند و چیدمان آن را تحت تاثیر قرار دهند.

    حتما می دانید که یکی از ارکان ساخت هر خانه ای وجود پنجره است و پنجره ها می توانند بخشی از زیبایی هر خانه را تامین کنند.
    البته زمانی این زیبایی دو چندان می شود که پرده های زیبا بر آنها آویخته باشد. پرده ها در کنار طرح و سبکی که یک پنجره دارد، می توانند بر زیبایی ویژه پنجره ها بیفزایند استفاده از پرده هایی که با طرح و رنگ و چیدمان خانه شما تناسب بیشتری داشته باشد، نیازمند رعایت یکسری نکات است. اول اینکه پرده ای که برای خانه خود انتخابمی کنید، متناسب با چیدمان خانه شما باشد، دوم اینکه چه پرده های خانه برعهده دارند. پرده می تواند شکل و سبک مختلفی داشته باشد. سبک و شکل پرده را می توانید متناسب با دیگر وسایل خانه خود هماهنگ کنید.

    علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی، پرده ها سلیقه و علاقه شما را نیز به اطرافیان نشان می دهند. درواقع پرده ها و رنگ ها و طرح های آنها روحیه و حال و هوای خاص شما را به بیننده نشان می دهد. به همین دلیل باید تلاش کنید که نهایت سلیقه تان را در انتخاب نوع پرده خانه خود به خرج دهید.

     

    شاید نیازی نباشد برای انتخاب، خرید و نصب پرده های منزلتان متحمل هزینه گزافی شوید؛ کافی است به این نکات توجه کنید.

    ۱۰ نکته که در انتخاب و نصب پرده دلخواهتان به شما کمک می کند:

    ۱٫ در زمان تهیه پرده مطمئن شوید متراژ مناسبی انتخاب می کنید.

    طول پرده ها برای ایجاد چین های مطلوب حدود دو و نیم برابر طول پنجره است.
    ۲٫ اگر اتاق نورانی و روشن می خواهید از پرده های حریری و شیشه ای استفاده کنید.

    ۳٫ هرگز نگران بزرگی پنجره ها نباشید.
    چنین مسئله ای مثل “زیادی زیبا بودن” است! اگر نمی خواهید یک فضا را پوشیده از پرده کنید، تنها کافی است از پارچه ای استفاده کنید که با رنگ دیوارها همخوان باشد و تضاد چندانی با آن ایجاد نکند.
    ۴٫ مطمئن شوید که پرده ها با سایر مبلمان همخوانی دارد.
    هر اتاق دارای ۴ عنصر اصلی است: سقف، دیوار، کف و مبلمان. اما برای دکور کردن بهتر است که تاکید تنها بر یکی از این موارد باشد و سایر عناصر به عنوان تقویت کننده عمل کند. بنابراین اگر انتخاب شما پرده ای با پاچه پلنگی است، از مبل هایی ساده تر استفاده کنید.

     

    تکنیک های خرید پرده, اصول خرید پردههمخوانی پرده با مبلمان

    ۵٫ انتخاب میان پرده مدل رومی و یا کرکره چوبی به میزان نور مورد نیاز و فضای خصوصی مورد نیاز شما بستگی دارد.

    با وجود شباهتی که میان این دو پرده است، کرکره چوبی در تنظیم نور مورد نیاز و مطلوب بسیار کارا تر است.
    ۶٫ پرده پارچه ای و کرکره می تواند در کنار هم مورد استفاده قرار گیرد.
    این دو نوع پرده کاملا متفاوت به نظر می رسد. اینکه کدام را انتخاب می کنید به سلیقه شما و کاربردی که مد نظرتان است بستگی دارد. اما جالب اینجاست که برای استفاده از این دو پرده در کنار هم هیچ ممانعتی وجود ندارد.
    ۷٫ برای اتاق خواب ها، از پرده های شِید و تاریک کننده استفاده کنید.
    این نوع پرده ها ضخامت بیشتری دارند و می تواند اتاق را کاملا تاریک کرده و فضایی مطلوب برای خواب و استراحت شما فراهم کند.

    ۸٫ بلندای پرده، کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.
    پرده بلند می تواند کاملا مماس بر زمین باشد و یا روی زمین کشیده شود. همچنین پرده می تواند تنها فضای پنجره را پوشش دهد و یا سطحی از دیوار را نیز بپوشاند.
    ۹٫ برای حاشیه پنجره و یا چوب پرده، ۲ و نیم سانت عرض کافی و شیک است.
    این اندازه، پنجره خانه را کلاسیک و شیک می کند.

    ۱۰٫ همیشه پرده را تا جایی که ممکن است نزدیک به سقف نصب کنید.
    قاعدتا برای دسترسی به پرده (در بالای آن) تنها به دو سانتی متر فضا احتیاج دارید. با نصب پرده در ارتفاع بالا، دیوار را کشیده تر نشان می دهید و به ابهت پرده و اتاق می افزایید.

     

    راهنمای انتخاب پرده, راهنمای خرید و نصب پردهتکنیک های خرید پرده آلومینیومی

     

    پرده آلومینیوم
    این پرده های سبک وزن بیشتر در نوع کرکره ای دیده می شوند. تنوع رنگ دارند و قابل هماهنگ کردن با قسمت های مختلف خانه هستند. این پرده بیشتر برای قسمت هایی چون سالن های رو به حیاط مناسب است. زیرا نور آفتاب رنگ انها را از بین نمی برد و در مقابل نور آفتاب دوام خوبی دارند. نیاز به زیر پرده ای نیز ندارند.

    پرده پارچه ای
    پرده های پارچه ای طیف گسترده ای را دربر می گیرند. از حریرهای نازک وتورهای ظریف گرفته تا پارچه های مخملی ضخیم. هر یک از این جنس ها در قسمت های مختلف خانه کاربرد دارند.

    پرده های ضخیم مخمل برای اتاق پذیرایی مناسبند. البته حتما باید آنها را با زیرپرده ای استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشند. رنگ آنها را نیز باتوجه به سلیقه خود می توانید از رنگ های گرم و تیره تا رنگ های روشن و سرد انتخاب کنید. اگر روحیه ای هنری دارید و علاقه به رنگ وجهه بارز روحیه شماست بهتر از رنگ های شاد و مفرح استفاده کنید. برعکس اگر روحیه شاعرانه دارید، رنگ های سرد وتیره برای شما گزینه های مناسبتری است.

    لباس فاخر پنجره ها
    پرده عموما برای پوشش پنجره به کار می رود و می تواند زیبایی منحصر به فردی به پنجره های اتاق ببخشد. پنجره ها به خاطر قابلیت باز و بسته شدن، در نما و ظاهر پرده ها تاثیر زیادی دارند. شما با به کار بردن پرده می توانید حتی نقص های پنجره خود را بپوشانید.

    همچنین پرده باعث زیبا شدن دو چندان پنجره ها می شود. آنچه قبل از هر چیزی در چیدمان یک خانه به چشم می آید، پرده، رنگ آن و نوع چیدمان آن است. پس نباید از نقش تعیین کننده پرده در خانه غافل باشید. همیشه هنگام خرید پرده، نوع پنجره خانه خود را به یاد داشته باشید.

    پنجره خانه شما ممکن است بالارونده باشد و یا رو به پایین باز شود. از طرفی ممکن است عمومی یا افقی باز شود. توجه به سبک پنجره های راهنمای شما در خرید پرده مناسب است.

    پنجره های ناموزون
    اگر شما در خانه ای قدیمی زندگی می کنید که پنجره هایش از شکل افتاده است، اصلا نگران نباشید. هیچ احتیاجی هم به تعویض پنجره ها و صرف هزینه اضافی ندارید. شما می توانید با انتخاب چوب پرده های عریض تر و بلندتر از پنجره خانه خود، پرده ای بزرگتر از اندازه پنجره انتخاب کنید و بدین وسیله ناموزونی پنجره خود را بپوشانید.

    همچنین می توانید یک پنجره باریک را با یک پرده پهن، عریض جلوه بدهید. از طرفی شما م یتوانید پرده را بالاتر از بلندی پنجره های کوتاه نصب کنید و آنها ر ابلندتر نشان دهید. در خانه های قدیمی پیش م یآید که بعضی وقت ها دو پنجره به فاصله نزدیکی از هم قرار گرفته اند و اگر بخواهید برای هر کدام پرده ای نصب کنید، شکل زیبایی ندارد.

    در این مواقع بهتر است که برای هر دو، یک پرده نصب کنید و به این ترتیب هم هزینه کمتری پرداخت می کنید و هم زیبایی خاصی به این دو پنجره می بخشید.

    رسمی یا خودمانی
    جنس پرده خانه شما رسمی بودن یا خودمانی و راحت بودن شما را نشان می دهد. البته جنس پرده رابطه مستقیمی با هزینه و بودجه شما نیز دارد اما نکته اساسی این است که مهمترین مسئله در زیبایی پرده نوع چیدمان و تناسب آن در خانه شماست و نه مقدار هزینه ای که برای خرید آن پرداخته اید.

    شما می توانید باانتخابی بجا، پرده ای زیبا و رویارویی برای خانه خود انتخاب کنید بدون اینکه متحمل هزینه اضافی شده باشید. مشهورترین پارچه هایی که برای پرده ها استفاده می شود، از جنس حریر نازک، تور، ساتنیا مخمل های ضخیم است. بسته به فصل استفاده ومکانپنجره، نوع و جنس پارچه متفاوت است. هیچگاه لازم نیست که پارچه های مخمل را برای آشپزخانه استفاده کنید زیرا تنها انها را هدر داده اید.

     

    نکاتی برای خرید پرده,تکنیک های خرید پردهنکاتی برای خرید پرده

    بسته به حال و هوایی که دوست دارید در خانه شما برقرار باشد می توانید جنس پرده ها را از نازک تا ضخیم انتخابکنید. خوبی پرده ها ینازک این است که بخش زیادی از نور خانه را تامین و حالت رخوت و کسلی را از خانه شما دور می کند. از طرفی پرده های ضخیم کاهش و افزایش دمای خانه شما را به خوبی برعهده می گیرند و تنظیم کننده خوبی در این مواقع هستند.

    آفتاب و پنجره
    هنگام انتخاب پرده برای خانه، دقت داشته باشید که برای همه پنجره ها از یک جنس پارچه استفاده نکنید. پنجره ای که در معرض تابش شدید آفتابقرار دارد، پارچه ای ضخیم تر می طلبد و برای پنجره های رو به سایه پارچه های نازک مناسب است.

    همچنین پرده هایی که برای پنجره ها می خرید جنس و طرح متفاوتی با پرده هایی که برا ی جداسازی اتاق ها از سالن استفاده می کنید، خواهد داشت. پرده های مخملی با رنگ های کلاسیک برای خانه های بزرگ مناسب است و پرده های ساده و نازک برای خانه های کوچک و ویلایی.
    به علاوه زیبایی
    اگر از طرح و نقش پرده خانه خود خسته شده اید، لازم نیست که دوباره اقدام به خرید پرده بکنید، برای اینکه حالت متفاوت و زیبایی به پرده خانه خود بدهید، می توانید روی پرده هایی که قابلیت دارند، انواع طرح های گلدوزی یا سکه و دکمه دوزی انجام بدهید و آنها را از یکنواختی نجات دهید و خودتان را نیز در فضایی متفاوت و زیبا قرار دهید.

     

    زمان مناسب برای نصب پرده
    زمان نصب پرده در خانه چه هنگامی است؟ ممکن است به تازگی به خانه جدید خود نقل مکان کرده باشید و یا خانه خود را رنگ آمیزی کرده باشید و یا بخواهید خانه خود را گردگیری کنید. در این صورت همیشه به یاد داشته باشید که آخرین چیزی که باید به مرتب کردن و نصب کردن آن بپردازید، پرده پنجرههاست. زیرا شستن و تمیز کردنپرده زمان بر و به نسبت پرهزینه است.

    پس بهتر است حواستان باشد که حتما پرده را در آخرین مرحله از گردگیری خانه آویزان کنید. از طرفی تا رنگ دیوارها به طور کامل خشک نشده، پرده ها را نصب نکنید.
    پرده های آشپزخانه نیز نباید تا پایین پنجرهبرسد زیرا معمولا مقدار زیادی چربی را به خود جذب می کند. به ویژه اگر پرده شما در قسمت بالایی هود و یثا در کنار هود آشپزخانه نصب شده باشد، حتما باید پرده را بافاصله از قسمت انتهایی پنجره نصب کنید.

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع هنر ارتباطات
  • خرید کتاب های پزشکی زنان و زایمان از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی جمع آوری
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • منابع اورجینال ساختمان داده
  • کتب بیوشیمی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی دینامیک غیر خطی
  • کتب خطوط لوله زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • کتاب های زبان روسی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>