• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » کیمیایی یکی از پایه‌های مهم سینمای تازه کشور عزیزمان ایران است ، آیین نکوداشت ۴ پیشکسوت سینما ایران/ نصیریان

    کیمیایی یکی از پایه‌های مهم سینمای تازه کشور عزیزمان ایران است ، آیین نکوداشت ۴ پیشکسوت سینما ایران/ نصیریان

    آیین نکوداشت ۴ پیشکسوت سینمای کشور عزیزمان ایران با حضور بزرگان سینما و تئاتر در ایوان شمس برگزار شد.

    کیمیایی یکی از پایه‌های مهم سینمای تازه کشور عزیزمان ایران است ، آیین نکوداشت ۴ پیشکسوت سینما ایران/ نصیریان

    به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ آیین نکوداشت بزرگان سینمای ایران، که قرار بود بیست و هشتم مرداد‌ماه برگزار شود، امشب مورخ دوم شهریور ماه با حضور اهالی سینمای ایران داریوش اسدزاده، داریوش مهرجویی، ابوالحسن تهامی، سید مهدی شجاعی و رسول صدرعاملی، امیر سیدزاده، فریدون جیرانی، حبیب رضایی، سیاوش حقیقی، محمد علی نجفی، منوچهر شاهسواری، فرید سجادی حسینی، حسن آقاکریمی، مجید مظفری و دخترش نیکی مظفری، مریم امیرجلالی، ستاره اسکندری، علیرضا شجاع نوری، همایون اسعدیان، سعیدپیردوست، مازیار میری، مجید مجیدی، احمد مسجدجامعی در ایوان شمس برپا شد.

    علی نصیریان دبیر جشن منزل سینما، درابتدای برنامه بعد از پخش کلیپی از صحبت های عزت الله انتظامی در جشن منزل سینما، گفت:درگذشت انتظامی جهت من باورکردنی نیست و رفتن او را نمی توانم باور کنم. من فکر نمی کنم که آن شور، شوخ طبعی و ظرافت هیچ ‌گاه خاموش شود.
    وی با اشاره به اینکه امسال جشن منزل سینما نداریم، افزود: هنگامی شنیدم که امشب قرار است از مهرجویی تقدیر شود بسیار خوشحال شدم، مهرجویی نیاز به تعریف‌های کلیشه‌ای ندارد، چون اسمش تمام نشان‌های معنوی، هنری، اجتماعی و … را دارد. ما به واسطه مهرجویی با سینما آشنا شدیم و تفاوت‌های بازی در برابر دوربین و صحنه تئاتر را از او یادگرفتیم.
    این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه کیمیایی یکی از پایه های سینمای تازه کشور عزیزمان ایران هست، بیان کرد: مسعود کیمیایی نیز همانند مهرجویی است و سینمای تازه کشور عزیزمان ایران بر اساس آثار و نگاه آن‌ها بوجود آمد.
    وی راجع به حضور در فیلم سینمایی «گاو» اشاره کرد و گفت: ما یک گروه بازیگری بودیم که در فیلم «گاو» با مهرجویی همراه شدیم و بازبینی تازه در فضای تصویرسازی و بازیگری را مشاهده کردیم. درواقع او سینما و شخصیت ها را رنگ‌آمیزی کرد و با ظرافت تمام آنها را ساخت. آنچه دوست دارم بیان کنم آن است که ما قدردان فعالیت های تاثیرگذار او در سینما هستیم. من به فیلم هایی که با مهرجویی بودم افتخار می کنم، چون او را انسانی فرهیخته و کاربلد می دانم و حقیت هم همین است.

    عبارات مهم : عزت الله انتظامی – داریوش مهرجویی

    نصیریان در ادامه از نحوه بازیگری عزت الله انتظامی یاد کرد و گفت: انتظامی روح بازیگری را در کارکترها می‌دمید که نقش «مَش حسن» در فیلم «گاو» نمود بارز این حرف است.
    وی راجع به داریوش اسدزاده بیان کرد: اسدزاده را از دهه‌های قبل می‌شناسم، او را در تئاتر لاله‌زار می‌دیدم. اسدزاده هر لحظه بسیار شیک پوش و عالی است.
    بازیگر فیلم سینمای «امپراتور جهنم» در ادامه از مجموعه فعالیت های شجاعی و تهامی یاد کرد و گفت: با وجودی که با دوبله روی نقش ها مخالف هستم، ولی تهامی کارش را در «هزار دستان» و «کمال الملک» به خوبی انجام داد و عالی بود.البته زنده یاد علی حاتمی هنر دوبله را دوست داشت و همواره از این حرفه در کارهایش استفاده می کرد.
    نصیریان در آخر صحبت هایش اظهار کرد: حضور من در اینجا ادای دینی به دوستان و همکارانم به خاص داریوش مهرجویی است تا ارزش کارهایشان حفظ و ماندگار شود.
    همچنین در ادامه مراسم کلیپی از دوره‌های پیشین جشن منزل سینما و بخشی از اهدای جوایز پخش شد و بعد از آن شاهسواری مدیر عامل منزل سینما با اشاره به ویدئو کوتاه پخش شده است از دوره های پیشین جشن منزل سینما و درگذشت بسیاری از صورت های معروف سینما کشور عزیزمان ایران گفت: یکی از سخت‌ترین لحظه‌های زندگی ما دیدن این تصویرهای هست، ولی باز لذت بخش خواهد بود. سینمای ایران، سینمای یکپارچه‌ای هست. ما نکوداشت چهار نسل را در سینما خود داریم که بسیار ارزشمند است.ای کاش تصاویری از ابتدای تاسیس سینمای کشور عزیزمان ایران وجود داشت تا همه آن کسانی که کارهای مهمی جهت سینمای کشور عزیزمان ایران کردند را بشناسیم.
    وی ادامه داد: برجستگی و تاثیر ارتباط مردم با پتانسیل های جوان سینما، غیرقابل انکار هست، و هر کس که بخواهد در طی این چهل سال اخیر این تاثیرگذاری را انکار کند اشتباه است.
    شاهسواری ضمن تجلیل از بزرگان سینمای کشور عزیزمان ایران گفت: ما به افتخار همه کسانی که چارچوب اصلی سینمای ایران به وجود آوردند دست می زنیم و از آنها تجلیل می کنیم.
    در ادامه سیروس ابراهیم زاده، علی دهکردی و همایون ارشادی جهت بخش بزرگداشت داریوش اسدزاده روی صحنه آمدند و ابراهیم زاده بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به صحبت های علی نصیریان، بیان کرد: راجع به اسدازده باید بگویم که او یکی از شاخص‌ترین بازبگران حرفه‌ای ماست. او در مورد تئاتر مطالعات و تألیف کتاب های بسیاری را داشته ارزشمند هست، و کمتر اتفاق می‌افتد که کتاب نخواند و این عادت را از جوانی تا امروز از دست نداده است.
    این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه جهانی شدن سینمای ما به معنای واقعی از بذرپاشی ما بود، گفت: حضور گسترده جوان‌ها در تئاتر و سینما باعث خوشحالی من است که این جهت سینما و تئاتر ما بافایده خواهد بود.

    همایون ارشادی بیان کرد: اسدزاده شاهد زنده، تمام اتفاقات تاریخ هنر در هشت دهه اخیر است که خوشبختانه بخشی از آن را کتاب کرده‌است.

    همچنین دهکردی اظهار کرد: صورت های معروف ستون‌های مهم اندیشه فرهنگ و معنویت هستند. همانطور که سرزمین ما دارای آثار باستانی هست، که درست از آنها حفاظت نمی شود، ما میراث فرهنگی انسانیمان را نیز باید قدر بدانیم و این نوع جشن‌ها جایگاهی جهت چنین اتفاقی دارد. ما خانواده بزرگ فرهنگ هستیم که امیدوارم سایه بزرگان بر سر ما مستدام باشد.
    اسدزاده در ادامه مراسم ضمن تقدیر از اهالی سینما، گفت: این جشن را به اهالی سینما تبریک می‌گویم، به مردمی که جهت هیچ زحمت می‌کشند. سینما و تمام کسانی که در هنر کار می‌کنند عاشق هستند و خودشان نمی‌دانند.
    بزرگداشت بعدی به تهامی تعلق داشت و چنگیز جلیلوند، ناصر ممدوح، محمد تهامی نژاد و مرتضی رزاق کریمی در این بخش به روی صحنه حاضر شدند و جلیلوند دوبلور سینما و تلویزیون بیان کرد: او یکی از مدیران دوبلاژ صاحب سبک است و جهت کار کردن با او باید دقت کامل را بکار برد.
    رزاق کریمی در ادامه بیان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که تهامی همواره داشته، آن بود که ما را با قله‌های فرهنگ و سینمای دنیا آشنا کرد و از کشور عزیزمان ایران نیز به دیگر کشور‌ها فرهنگمان را انتقال کردند. من جهت او آرزوی سلامتی دارم و تندرستی جهت آدم‌هایی که فرهنگ و هنر‌ها را به هم نزدیک می‌کنند، از خداوند خواهان هستم.
    تهامی در ادامه گفت: در سده نوزدهم و بیستم کشور عزیزمان ایران را با مینیاتور و فرش می‌شناختند، و در سده بیستم، دنیا را با سینمای پیشرفته‌اش می‌شناسند. من بسیار مفتخرم سنگ ریزه‌ای از این موزاییک بزرگ سینمای کشور عزیزمان ایران هستم.
    در ادامه مراسم با تجلیل از فعالیت های داریوش مهرجویی، رسول صدرعاملی، فریدون جیرانی، رضا درمیشیان، محسن امیریوسفی و همایون اسعدیان به روی صحنه آمدند و صدرعاملی کارگردان سینما گفت: بسیار مفتخرم که اینجا حضور دارم. باید گفت که مهرجویی آغازگر و ادامه دهنده سینما بود و به ما یاد داد که بهره بردن از ادبیات در سینما معجزه می‌کند.
    وی تصریح کرد:شرمنده ام که فیلم من بعد از «سنتوری» اکران شد ولی سنتوری توقیف شد و خجالت آور است جهت مسئولان آن وقت که باعث شدند این فیلم توقیف شود و شاید اگر توقیف نمی شد یک بازیگر ما الان در کشور عزیزمان ایران بود.
    جیرانی نیز بیان کرد:با همه احترامی که جهت کیمیایی قائلم، ولی تفکری که مهرجویی که وارد سینما کرد، او با «گاو» به میان مردم و طبقه میانگین رفت.
    درمیشیان اظهار کرد: من مفتخرم که از مهرجویی زیاد یاد گرفتم. در ادامه نیز امیریوسفی در متنی از پیش نوشته شده است از ارزش‌های کار مهرجویی یاد کرد و از تلخی و توقیف «سنتوری» و عواقب بد آن بر فیلمسازی مهرجویی گفت.
    اسعدیان افزود: سینما قطعا جایگاه ویژه‌ای جهت شما قائل است و همه ما به شما افتخار می‌کنیم.
    در حال تکمیل….

    واژه های کلیدی: عزت الله انتظامی | داریوش مهرجویی | داریوش اسدزاده | میراث فرهنگی | علی نصیریان | اهالی سینما | تلویزیون | سینمایی | بازیگری | سینمای | بازیگر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب معماری زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع آمار ریاضی
  • منابع اورجینال علوم قانونی
  • خرید کتاب زبان شناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی بیماری های قلب و عروق
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • کتب بافت شناسی زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع شیلات
  • خرید کتاب ایمونولوژی زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>