اطلاعیه سایت
کبریایی گفت: شخصیتهای انیمیشن غربی سالها وجود دارند و برایشان برنامهسازی و تبلیغات میشود؛ ولی …
محمدجعفر کبریایی قائم مقام اجرایی نمایشگاه کشور عزیزمان ایران نوشت، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ در خصوص وضیعت نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: علت عمدهای که یک کاراکتر کارتونی ایرانی در کشور ما شکل نگرفته این است که هنگامی شخصیتی را در یک انیمیشن خلق کردیم، با آن مقطعی برخورد میکنیم؛ یعنی در فصلی شخصیت کارتونی شکل میگیرد و به زودی تمام میشود. قصه ها استمرار ندارد و این باعث میشود مخاطب سمت آن کاراکترها نرود.
وی ادامه داد: شخصیتهای انیمیشنهای غربی سالها وجود دارند و برایشان برنامه سازی و تبلیغات میشود. به همین خاطر تولیدکننده نوشتافزار هم به سراغشان میرود و تصویر آنها را بر روی آثارش حک میکند. چون شخصیت کارتونی ایرانی پا نگرفته تولیدکنندهها سمتشان نمیآیند.
کبریایی تصریح کرد: هنگامی در دنیا کاراکتری خلق میشود، به جلب توجه مخاطب جهانی هم فکر میشود. در حالی که طراحان ما حتی به کودکان محله خودشان هم فکر نکردند. با این حال در سال های اخیر، تولیدات خوبی هم در زمینه انیمیشن داشته ایم. انیمیشنی مثل فیلشاه که حتی در کشورهای عربی چون لبنان هم مخاطب بسیاری داشته هست. جهت همین، کالاها و نوشتافزارهایی مرتبط با فیلشاه ساخته و فروخته شد.
چرا تولیدکننده و مصرفکننده نوشتافزار زیاد به شخصیتهای غربی گرایش دارند؟
وی افزود: اگر فکر کنیم و با برنامه ریزی حرکت کنیم؛ می توانیم نظر فرزند ها را به سمت کاراکترهای ایرانی هم جلب کنیم. باید به دنبال قهرمان سازی باشیم. همین الان در نمایشگاه فرزند ها به دنبال نوشت افزار شهید بابایی و شیرودی هستند؛ به چه دلیل چون فیلم آنها را دیدند و قهرمانی آنها را باور کردند. سهم ما به عنوان یک تولیدکننده، تولید یک اثر ایرانی درست و حسابی است.
انتهای پیام/
واژه های کلیدی: برنامه ریزی | نمایشگاه | افزارهای | انیمیشن | برنامه | ایرانی | انیمیشن | مخاطب | فرزند | ایران | افزار