• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » اینجا قیمت را خریدار تعیین می‌کند ، بازار خرید و فروش امتیاز‌های فوتبالی

    اینجا قیمت را خریدار تعیین می‌کند ، بازار خرید و فروش امتیاز‌های فوتبالی

    خرید و فروش تیم‌های فوتبال در کشور عزیزمان ایران شرایط خاصی دارد که در هیچ استانداردی نمی‌گنجد.

    اینجا قیمت را خریدار تعیین می‌کند ، بازار خرید و فروش امتیاز‌های فوتبالی

    به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی گروه تحریریه سایت جوان؛ بازار خرید و فروش امتیاز تیم‌های فوتبال در سال‌های اخیر رونق خاصی داشته هست، بازاری که در آن قیمت‌ها را خریدار مشخص می‌کند و فروشنده با اشتیاق به دستان خریدار نگاه می‌کند و زیر لب می‌گوید” امیدوارم پشیمان نشود و فقط ما را از این داستان تیم داری رها کند

    مسئله تیمداری در فوتبال کشور عزیزمان ایران پیچیده است و به علت شرایط موجود، مالکان و ارگان‌های دولتی تلاش می‌کنند تا امتیاز کلوب هایشان را به فروش برسانند و خیال ارزش راحت شود، ولی در این بین، بازهم قیمت امتیاز کلوب ها، کمتر از حد استاندارد و طبیعی است و به همین علت می‌گویند، در بحث خرید و فروش امتیاز کلوب ها، قیمت را خریدار تعیین می‌کند.

    اینجا قیمت را خریدار تعیین می‌کند ، بازار خرید و فروش امتیاز‌های فوتبالی

    در این بین نباید به میزان محبوبیت تیم‌ها در دنیای فوتبال، بدهکاری به افراد حقیقی و حقوقی و … کم توجهی کرد. جهت مثال در سال گذشته، قربانعلی الماسخاله عنوان کرد، ۳ میلیارد تومان قیمت فروش امتیاز تیم سپیدرود رشت است که با تعجب خانواده فوتبال همراه شد، ولی در ادامه مشخص گردید با توجه به میزان بدهی‌های زیاد این کلوب و مطالبات کادر فنی و بازیکنان و هزینه‌های جاری و البته بدهی‌های این تیم از قیمتی حدود ۲۰ میلیارد تومان برخورد دار است.

    همچنین این توصیه را هم باید بدانید که بعضی از افراد حاضر در دنیای تجارت و بورس هم تلاش می‌کنند تا با تیمداری، مالیات کمتری را بپردازند و فقط نام مالک را یدک می‌کشند و به هیچ عنوان به نام باشگاه، طرفداران و عاشقان تیم‌ها اهمیتی نمی‌دهند و فقط دوست دارند تا پول در جیب هایشان باقی بماند.

    تمامی خرید و فروش امتیاز باشگاه‌ها در فوتبال کشور عزیزمان ایران قانونی است. در لیگ برتر و طبق قوانین فدراسیون فوتبال، خرید و فروش امتیاز باشگاه‌ها منع قانونی ندارد، ولی سهمیه نباید از استان خارج شود و به همین علت خونه به خونه بابل موفق نشد امتیاز نفت تهران یا گسترش فولاد تبریز را خریداری کند. همچنین با توجه به این قانون ماشین سازی در تبریز به لیگ برتر آمد و گسترش فولاد با مالکیت شرکت بانی گستر به لیگ آزادگان (لیگ دسته اول فوتبال ایران) رفت.

    قیمت یک تیم در مسابقه های لیگ دسته اول بین ۳ تا ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد ولی طبق بعضی اطلاعات هیچ یک از تیم های لیگ برتری زیر ۱۵ میلیارد تومان ارزش ندارند که این رقم بر اساس تعداد هواداران، میزان بدهی، نام برند کلوب ها و در نهایت سابقه آنها زیاد کردن می یابد.

    خرید و فروش تیم‌های فوتبال در کشور عزیزمان ایران شرایط خاصی دارد که در هیچ استانداردی نمی‌گنجد.

    قیمت گذاری کلوب ها بر مبنای ارزش عمومی، اعتبار برند و بدهی نداشتن آنها انجام می شود

    سهیل مهدی، مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای شرکت لیگ راجع به ساز و کار انتقال باشگاه‌ها در فوتبال کشور عزیزمان ایران بیان کرد: طبق مصوبه فدراسیون فوتبال انتقال سهام باشگاه‌های لیگ برتری به استان‌های دیگر ممنوع هست، ولی در لیگ یک چنین مشکلی وجود ندارد. قیمت گذاری انتقال هم به ما ارتباطی ندارد و طرفین برمبنای ارزش عمومی تیم ها، امتیاز کلوب ها، نام برند، بدهی نداشتن کلوب و مسائل ایچنینی راجع به قیمت به توافق می‌رسند.

    او ادامه داد: انتقال امتیاز هم زمانی محقق می‌شود که سهام کلوب به فرد یا ارگان دیگری واگذار شود و عملا انتقال مالکیت صورت بگیرد. در لیگ برتر امسال تنها نام تیم گسترش فولاد تبریز به ماشین سازی عوض کردن یافت و هیچگونه انتقالی انجام نشد، ولی در لیگ یک امتیاز تیم‌هایی مانند برق شیراز، ماشین سازی تبریز، استقلال جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران به قشقایی شیراز، بانی گستر ارومیه و پاکدشت انتقال شد.

    مهدی درمورد تغییر نام گسترش فولاد تبریز گفت: مسئولان کلوب گسترش فولاد مدارک مورد نیاز یعنی تائیدیه کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی را در اختیار ما قرار دادند، ولی از آن‌ها خواستیم مدرکی تحویل دهند که طبق آن انتقال سهام انجام نشده باشد چراکه در این صورت باید کلیه حساب ها، تعهدات و بدهی‌های مالک قبلی به فرد تازه واگذار شود و همین امر حساسیت ایجاد می‌کند.

    او درباره شرایط سخت انتقال تیم‌های بدهکار اظهار داشت: تا جایی که من می‌دانم امتیاز تیم لیگ یکی در عالی ترین حالت حدود هشت تا ۱۰ میلیارد ارزش دارد. در این اوضاع اگر تیمی به همین میزان بدهی داشته باشد، طبیعی است که خریدار تمایلی به این کار نشان نمی‌دهد. به همین علت خرید اینگونه تیم‌ها شرایط دشواری دارد. البته در فوتبال کشور عزیزمان ایران شاهد بودیم بعضی تیم‌ها جهت پاک شدن تعهداتشان نام خود را عوض کردن می‌دهند، ولی این امر تفاوتی در اصل پرداخت بدهی‌ها ندارد چراکه مالکیت تغییری نکرده است و او باید مطالبات طلبکاران را تسویه کند. این امر در قوانین بین المللی هم وجود دارد که با عوض کردن نام تیم‌ها مالک همچنان نسبت به پرداخت بدهی‌ها مسئول است و امکان دارد در یک انتقال طرفین با هم توافق کنند که این بدهی‌ها به خریدار انتقال شود. ما تمام این مسائل را کنترل می‌کنیم.

    مسئول صدور مجوز حرفه‌ای شرکت لیگ راجع به اینکه آیا خریدار فقط می‌تواند امتیاز یک تیم از کلوب را در اختیار بگیرد، اظهار داشت: ما فقط راجع به فوتبال بحث داریم و از باشگاه‌های در حال انتقال مالکیت می‌خواهیم اسناد مربوط به بدهی بازیکنان و مربیان تیم فوتبالشان را در اختیار ما قرار دهند، ولی احتمال دارد طرفین توافق کنند که فقط امتیاز تیم فوتبال در اختیار خریدار قرار بگیرد و سایر تیم‌ها در اختیار مالک قبلی باشد.

    اینجا قیمت را خریدار تعیین می‌کند ، بازار خرید و فروش امتیاز‌های فوتبالی

    مدیرعامل قشقایی: از سر علاقه به استان، امتیاز برق تازه را خریداری کردم

    تیم قشقایی شیراز که امسال با خرید امتیاز برق تازه مجوز حضور در مسابقه های دسته یک را بدست آورده، حال با مسئله بدهی کلوب برق به شرکت لیگ مواجه شده است است.

    اشکان نجف پور مدیرعامل تیم قشقایی شیراز گفت: من به استان فارس و شیراز علاقمند بودم و دوست نداشتم امتیاز برق از استان فارس خارج شود بنابراین اقدام به خرید امتیاز برق کردم.

    مدیر عامل قشقایی درباره مسائل مالی کلوب برق و بدهی‌هایی که در حال حاضر حرف و حدیث‌هایی بسیاری را در پی داشته بیان کرد: کلوب قشقایی تنها بخشی از بدهی‌هایی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرده را پرداخت می‌کند و در قبال سایر بدهی‌های تیم برق مسئولیتی نخواهد داشت.

    خرید و فروش تیم‌های فوتبال در کشور عزیزمان ایران شرایط خاصی دارد که در هیچ استانداردی نمی‌گنجد.

    نجف پور در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام مبلغ پرداخت شده است جهت خرید امتیاز برق جدید گفت: مبلغ خرید امتیاز تیم برق کارشناسی شد و ما آن را پرداخت کردیم، ولی لزوما نمی‌بینیم که آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

    مشکلات واگذاری امتیاز برق تازه فارس به تیم قشقایی تا پیش از شروع دیدار هفته نخست این تیم برابر مس رفسنجان ادامه داشت و کارت بازی بازیکنان تیم قشقایی و نام این تیم در آخرین لحظات مورد تایید شرکت لیگ قرار گرفت.

    تنها نام گسترش فولاد به ماشین سازی عوض کردن یافت

    هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل کلوب ماشین سازی تبریز(گسترش فولاد) راجع به عوض کردن نام کلوب گسترش فولاد تبریز گفت: گسترش فولاد تبریز که در لیگ برتر حضور دارد طبق قانون تجارت و با موافقت کمیسیون ماده پنج تنها اسم خود را به ماشین سازی تبریز عوض کردن داده است.

    اینجا قیمت را خریدار تعیین می‌کند ، بازار خرید و فروش امتیاز‌های فوتبالی

    او افزود: تیمی که در حال حاضر با نام ماشین سازی در لیگ دسته یک حضور دارد به وسیله شرکتی به نام بانی گستر در ارومیه خریداری شده است و در حال حاضر نیز در لیگ آزادگان حضور دارد.

    قیمت گذاری کلوب ها مبنای حقیقی ندارد چراکه راه های درآمدزایی فوتبال کشور عزیزمان ایران بسته است

    تراکتورسازی تبریز تنها تیم لیگ برتری است که در فصل جاری امتیاز آن به بخش شخصی واگذار شد. یکی از مدیران این کلوب که تمایلی به افشای نامش نداشت راجع به ساز و کار این انتقال بیان کرد: قیمت گذاری باشگاه‌ها براساس برندینگ آن‌ها انجام می‌شود. این برند هم به سابقه، تعداد تماشاگران، افتخارات و میزان علاقه مندی هوادارانشان قیمت گذاری می‌شود، ولی با توجه به اینکه سود خوب و مکفی جهت باشگاه‌های ایرانی تعریف نشده است قیمت گذاری آن‌ها هم مبنای حقیقی ندارد. هزینه باشگاه‌ها در فوتبال کشور عزیزمان ایران زیاد از در آمد آنهاست.

    او ادامه داد: در شرایط فعلی نمی‌توان باشگاهی پیدا کرد که جهت در اختیار گرفتن مالکیت یک کلوب پول خوبی بدهد. به همین علت کلوب تراکتورسازی هم با قیمت واقعی به بخش شخصی انتقال نشد.

    این مسئول کلوب تراکتورسازی راجع به راهکار به فروش رسیدن باشگاه‌ها به قیمت واقعی اظهار داشت: باید درآمد‌های واقعی فوتبال مانند حق پخش تلویزیونی و قانون کپی رایت در فوتبال کشور عزیزمان ایران رعایت شود تا در ادامه شاهد شکوفایی باشگاه‌ها باشیم و درآمد‌های مناسبی نصیب آن‌ها شود.

    او راجع به اینکه آیا تنها امتیاز تیم فوتبال تراکتورسازی به بخش شخصی انتقال شده است یا کل کلوب در اختیار محمدرضا زنوزی قرار گرفته هست، گفت: انتقال مالکیت کلوب تراکتورسازی مربوط به کل کلوب است و تنها به خرید امتیاز تیم فوتبال تخصیص داده شده است ندارد.

    مدیر کلوب تراکتورسازی درمورد نقش دولت در زیاد کردن قیمت سهام باشگاه‌های کشورمان گفت: دولت ابتدا باید دست وزارت ورزش و جوانان را از حضور در ورزش حرفه‌ای کوتاه کند تا زمینه فعالیت‌های بخش شخصی در فوتبال زیاد زیاد کردن یابد و در ادامه باید قوانین حمایتی از بخش شخصی را به تصویب برساند.

    ارزش واقعی سپیدرود بسیار بالاتر از قیمتی است که خریداران پرداخت کرده اند

    شهاب مومنی، مدیرعامل اسبق باشگاه سپیدرود رشت درباره‌ی شرایط انتقال شدن این تیم به بخش شخصی اظهار کرد:تیم سپیدرورد رشت با تلاش‌های خود از دسته ۲ به دسته یک صعود کرد در این حال مسول تیم در نامه‌ای به اداره کل ورزش وجوانان بیان کرد دیگر نمی‌توانم تیم را اداره کنم و این اداره هم مسئولیت مدیریت کلوب را به هیات فوتبال استان گیلان سپرد.

    مومنی افزود: با تلاش‌های هیات فوتبال گیلان و بازیکنان سپیدرود این تیم به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد، ولی هیت فوتبال، اختیارات مورد نیاز جهت هدایت تیم لیگ برتری را ندارد با این حال اداره کل ورزش و جوانان مکلف شده است بود که جهت مالکیت این باشکاه یک فرد حقیقی مشخص شود، من این مسئولیت را به عهده گرفتم و اقداماتی شامل پرداخت بخشی از بدهی‌ها، ابقای کادر فنی، جذب بازیکن وبرگزاری اردو‌های پیش فصل انجام دادم. همچنین با دریافت‌های کمک‌های بخشی از قرداد بازیکنان را هم پرداخت کردم. همچنین طلب فرشاد پیوس و نوروزی را پرداخت کردم.

    او در ادامه افزود:شخصی به نام محمد جواد تن زاده خواستار مالکیت کلوب شد و من با عقد قردادی مدت دار به مبلغ مشخص و با شرط این که بتواند بدهی‌های این تیم را پرداخت کند، تیم را به او واگذار کردم. ولی تن زاده به قول خود عمل نکرد علاوه بر این که بدهی را نپرداخت، از پرداخت حدود ۷ میلیارد تومان از هزینه جاری تیم هم سر باز زد تا مبلغی هم به جمع بدهی‌های این تیم اضافه شد. علی کریمی سرمربی اسبق سپیدرود بار‌ها اعلام کر که تن زاده نمی‌خواهد تیم سپیدرورد در لیگ برتر بماند و ماهم با پیگیری‌های انجام شده است متوجه این امر شدیم باتوجه به مهلت دیگری که به او دادیم بازهم اقدامی به پرداخت بدهی‌ها نکرد و ما مجبور شدیم از او شکایت کنیم.

    مدیر عامل اسبق کلوب سپیدرود درباره‌ی قیمت گذاری این کلوب بر چه اساسی انجام شده است گفت: ارزش واقعی کلوب بسیار بالا هست، ولی ما با خریدار توافق کردیم ضمن پرداخت هزینه‌ی قردارد بازیکنان کادر فنی و امور جاری تیم بدهی هارا تسویه کند که تن زاده چنین کاری را انجام نداد و بدهی‌های کلوب را زیاد کرد

    البته محمد نوین هم قول داده بود ظرف مهلت ۱۰ روز بدهی فصل ۹۷_۹۶ را پرداخت می‌کند که او هم نتوانست چنین کاری انجام دهد، ولی بازهم به نوین وقت داده شده است است.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: فدراسیون فوتبال | دنیای فوتبال | قیمت گذاری | استاندارد | فوتبال | باشگاه | ایرانی | ماشین | تبریز | ایران | باشگاه

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های لینوکس اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی دایره المعارف
  • خرید کتاب فلسفه زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های خانه داری
  • دانلود فایل های زبان اصلی ابزار
  • خرید کتاب گیاه شناسی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی تمدن امریکا
  • خرید کتاب عشق، وابسته به عشق شهوانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • دانلود منابع مرجع طب آزمایشی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>