• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » شرط عجیب صاحبخانه های تهرانی که دود از سرتان بلند می کند!

    شرط عجیب صاحبخانه های تهرانی که دود از سرتان بلند می کند!

    اجاره‌بهای سکه‌ای پدیده تازه بازار مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران است که مستاجران را با چالشی تازه روبه‌رو کرده است.

    شرط عجیب صاحبخانه های تهرانی که دود از سرتان بلند می کند!

    اجاره بهای سکه ای پدیده تازه بازار مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران است که مستاجران را با چالشی تازه روبه رو کرده است.

    اجاره منزل با سکه طلا؟

    «اجاره بهایتان را با سکه بپردازید» این شرط تازه بعضی از صاحبخانه های پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت مستاجرانشان هست. حالا با فرارسیدن فصل اجاره تا دلتان بخواهد قیمت های عجیب و غریب در بازار ایجاد شده است هست. اگر در روزهای گرم تابستان امسال گذرتان به بنگاه های معاملات ملکی افتاده حتما مستاصل و ناامیده شده است اید. نه تنها قیمت های رهن و اجاره چند برابر شده است و با سرعت هم رو به زیاد کردن است بلکه چیزهایی به چشم می بینید که دود از سرتان بلند می شود.

    عبارات مهم : شهرهای – ایرانی
    کافی است نگاهی به قیمت ها بیندازید یا این که از چند مشاور املاک قیمت ها را جویا شوید آن وقت با این پرسش روبه رو می شوید که آیا واحد پرداخت اجاره از ریال و تومان به سکه و دلار عوض کردن پیدا کرده است؟ باور کردنی نیست ولی در بعضی از بنگاه های معاملات ملکی منزل هایی هستند که جهت اجاره آنها باید کیسه های پر از سکه یا دلار داشته باشید.

    شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که این شرایط شامل حال منزل های اکازیون و همه چیز تمام شمال شهر می شود ولی در حقیقت این طور نیست و بدعت منزل اجاره دادن بر اساس دلار و سکه بحرانی است که در تمام نقاط شهر و جهت هر متراژ منزل ای ایجاد شده است است. بحران های بازار ارز و سکه باعث شده است بعضی صاحبخانه های سودجو و وقت طلب دست به کارهای عجیب و غریبی بزنند و جهت پول رهن و اجاره ماهانه به جای پول نقد طلب سکه و دلار کنند. با شرایط فعلی که قیمت ارز و سکه هم هر روز زیاد کردن پیدا می کند بعید است مگر با برخوردهای قانونی، بساط این بدعت های ناعادلانه جهت اجاره دادن منزل ها برچیده شود.

    بدعت های تازه جهت اجاره دادن خانه

    مالکی جهت اجاره دادن منزل ٥٠ متری اش در خیابان آذربایجان بابت مبلغ رهن ١٠ عدد سکه و جهت اجاره ماهانه یک عدد نیم سکه درخواست کرده است. در منطقه دیباجی جنوبی هم یک مالک جهت اجاره دادن منزل ١٢٠متری اش بابت رهن ٤٠ سکه و جهت اجاره هم یک سکه می خواهد. از این قبیل آگهی ها تا دلتان بخواهد در سایت های مربوط به فروش و اجاره منزل وجود دارد و هر روز هم زیاد می شود. بر این اساس مستاجر هر ماه بدون توجه به زیاد کردن یا کم کردن قیمت سکه باید به مالک خود در ازای اجاره خانه، سکه پرداخت کند که قطعا با اوضاع فعلی قیمت ها کم کردن پیدا نمی کند و در این میان مستاجر است که از پرداخت اجاره منزل بر اساس سکه متضرر و هر ماه جیبش خالی تر از ماه گذشته می شود.

    علاوه بر این، مالک هایی هم هستند که ترجیح می دهند ملک خود را به جای این که با سکه یا ریال اجاره دهند به سراغ دلار بروند. البته نه دلار ٤٢٠٠ تومانی که در بازار کمیاب و حتی نایاب است بلکه با دلار ١٠ هزار و ٣٠٠ تومانی تا حسابی سود ببرند بابت اجاره دادن ملکشان. این پدیده این روزها زیاد در مناطق شمال شهر رواج دارد. البته این عنوان همواره در معامله ایرانی ها با اتباع خارجی مرسوم بوده و مالکان مجازند جهت اجاره دادن ملک خود به یک فرد خارجی بر اساس دلار دریافتی داشته باشند ولی براساس قانون نظام صنفی و قانون مدنی کشور عزیزمان ایران هیچ صاحبخانه ای یا صاحب کالا و خدماتی حق ندارد کالا و خدماتش را با دلار یا سایر پول های خارجی با ایرانی ها معامله کند و باید از وجه مرسوم مملکت که ریال است استفاده کند.

    شرط عجیب صاحبخانه های تهرانی که دود از سرتان بلند می کند!

    مظنه بازار اجاره چقدر؟

    طبق اعلام اتحادیه مشاوران املاک قیمت زیاد کردن هر ساله اجاره مسکن باید ١٥درصد باشد و اگر چه اتحادیه مسکن وعده تندترین برخورد با متخلفان را داده و از مردم خواسته سراغ اجاره های بیش از حد گران نروند ولی در عمل اتحادیه و قوانین فعلی نمی توانند جهت قیمت منزل و اجاره بها سقف تعیین کنند.

    حالا قیمت اجاره منزل از سال گذشته تاکنون به جای زیاد کردن ١٥درصدی نزدیک به ٤٠ درصد زیاد کردن پیدا کرده است.

    یکی از بنگاهدارها در منطقه قیطریه می گوید: «افزایش قیمت ها زیاد از آن چیزی بود که خودمان هم انتظارش را داشتیم. معمولا در فصل تابستان زیاد از فصل های دیگر زیاد کردن قیمت داریم ولی امسال واقعا زیاد کردن ها سرسام آور بوده هست. منزل ای را که سال گذشته خودم با قیمت ١٠٠ میلیون تومان پیش و یک میلیون قرارداد اجاره اش را امضا کردم امسال ١٥٠ میلیون پیش و ٢میلیون و ٥٠٠ هزار تومان اجاره دادم. متاسفانه مالک ها می آیند و قیمت های سرسام آوری پیشنهاد می دهند. ما هم تا جایی که می توانیم با آنها چانه می زنیم ولی از دست ما هم کار زیادی جهت زیاد کردن ندادن قیمت ها برنمی آید.»

    طبق گفته های بنگاهداران شمال شهر، اغلب مناطق شمال شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد کردن قیمت چشمگیری داشته اند ولی در تمام مناطق آپارتمان های نوساز زیر ٥ سال ساخت حتی زیاد از ٤٠درصد هم با زیاد کردن قیمت رو به رو بوده اند و اجاره های آنها به چندین میلیون تومان در ماه رسیده اند. در مناطق مرکز شهر هم چنین زیاد کردن قیمتی داشته ایم. مناطقی مثل اطراف میدان های انقلاب، هفت تیر، ولیعصر و جاهایی که تردد زیادی در آنها وجود دارد، افزایشی نزدیک به ٣٠ درصد داشته اند. یکی از بنگاهداران در مرکز شهر می گوید: «خود ما هم از این حجم زیاد کردن قیمت مانده ایم. شاید خیلی ها فکر کنند که ما بنگاهی ها مقصر گران شدن منزل هستیم ولی واقعا خود ما هم از این همه گرانی ضرر کرده و به ستوه آمده ایم.

    حجم معاملات واقعا کم شده است و متاسفانه مستاجران زیادی هستند که دیگر توانایی اجاره منزل ندارند. ما حتی به بعضی از صاحبخانه ها هم می گوییم که قیمت پایین تری جهت اجاره بگذارند چون منزل ارزش اجاره نمی رود ولی کوتاه نمی آیند و حتی بعضی ارقام سرسام آوری جهت اجاره منزل ارزش پیشنهاد می دهند.»

    در حالی که قیمت معمول جهت زیاد کردن اجاره بها ١٥ درصد است ولی بعید است که در پایتخت کشور عزیزمان ایران اجاره بهای منزل ها کمتر از ٥٠ درصد زیاد کردن داشته باشد. ضمن این که مناطق جنوب شهر هم زیاد کردن چشمگیری در اجاره بها و حتی مناطق ارزان در پایین شهر هم زیاد کردن قیمت داشته اند.

    ارزان ترین مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت مستاجران

    البته هنوز بعضی از مناطق جنوب پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند که نسبت به سایر مناطق واحدهای ارزان تری جهت اجاره دارند. اگر چه در مناطق متفاوت پایتخت کشور عزیزمان ایران اجاره ناپایدار است و ممکن است قیمت اجاره هر کوچه با کوچه بغلی اش متفاوت باشد. مناطقی مثل شهرری، جوادیه، میدان خراسان، شمیران نو، یافت آباد، سه راه آذری، خواجه نظام، پاسدار گمنام، بروجردی، صد دستگاه، جشنواره، حکیمیه، نیکنام، استاد معین، وحیدیه و بریانک مناطقی از پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند که هنوز می توان در آنها واحدهای مسکونی با قیمت های تقریبا مناسب پیدا کرد.

    مثلا در جوادیه جهت رهن کامل یک واحد مسکونی ٥٥ متری باید ٣٠ میلیون تومان هزینه کنید که در این شرایط قیمت نسبتا مناسبی هست. در منطقه آذری پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز جهت رهن یک واحد مسکونی٣٥متری، ٩ساله باید ٢١میلیون تومان در چنته داشته باشید یا به عنوان مثال قیمت رهن یک واحد مسکونی ٥٦ متری نوساز در شهرری، نیز زیاد از ٣٠ میلیون تومان نیست. در بعضی از مناطق حاشیه پایتخت کشور عزیزمان ایران هم مثل پرند و شهرک اندیشه می توان واحدهای مسکونی با قیمت های مناسب جهت اجاره پیدا کرد هر چند که این روزها زیاد کردن قیمت اجاره بها به شهرهای اطراف پایتخت هم تسری پیدا کرده است.

    اجاره بها در حاشیه پایتخت کشور عزیزمان ایران چقدر است؟

    تا همین چند وقت پیش اوضاع شهرهای حاشیه ای پایتخت کشور عزیزمان ایران به گونه ای بود که اگر شما از بضاعت کافی جهت منزل گرفتن در پایتخت کشور عزیزمان ایران برخوردار نبودید می توانستید با نیمی از سرمایه تان منزلی مناسب در یکی از شهرهای حاشیه ای پایتخت کشور عزیزمان ایران اجاره کنید. مناطقی مثل اندیشه، پرند و پردیس در اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران از جمله مناطقی هستند که در سال های اخیر مستاجران زیادی از پایتخت کشور عزیزمان ایران داشته اند. از بین شهرهای زیادی که در نزدیکی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارند این سه منطقه از محبوبیت زیادی برخوردارند و مهاجرپذیرتر هستند. به خاص شهر پردیس در شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران که طی دو سه سال اخیر پیشرفت زیادی داشته و از نظر امکانات رفاهی هم فاصله زیادی با پایتخت ندارد.

    در میان این شهرها، شهر اندیشه از همه قدیمی تر است و در بخش مرکزی شهرستان شهریار قرار دارد. این شهر دارای ۶ فاز است و در ۳۰ کیلومتری تهران، ۳ کیلومتری شمال غربی شهریار و ۷ کیلومتری جنوب شرقی کرج احداث شده است که همجوار با کرج هست. منزل های اجاره ای اندیشه نسبت به کرج ارزان تر است ولی فکر نکنید که می توانید با پول کم در این شهر منزل ای مطابق میلتان اجاره کنید. به عنوان مثال قیمت رهن منزل ای ٨٠ متری در فاز ٢ اندیشه ٦٠ میلیون تومان است که متری ٧٥٠ هزار تومان قیمت آن هست. بنابراین اندیشه با این که در ٣٠ کیلومتری کرج واقع شده است است و از نظر دسترسی و داشتن وسایل نقلیه عمومی هم با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کند چندان منزل های ارزانی ندارد.

    وضعیت شهر پردیس در شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران هم از این بهتر نیست. شهر تازه پردیس در ١٧کیلومتری شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران در مسیر بزرگراه هراز واقع شده است است و به آب و هوای مطبوعش مشهور هست. این شهر از جمله مناطق در نزدیکی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران است که مهاجران زیادی را از پایتخت در دل خود جای داده و با مسکن مهرهای زیادی که در آن احداث شده است به شهری شلوغ و پرجمعیت تبدیل شده است است. پردیس طی ٥ سال اخیر رشد قیمت زیادی داشته و دیگر نمی توان آن را به عنوان منطقه ای خارج از پایتخت کشور عزیزمان ایران که جهت اجاره نشینان مناسب هست، دانست. طبق آن چه مشاوران املاک می گویند قیمت واحدهای مسکونی در پردیس ٤٠ درصد نسبت به سال گذشته زیاد کردن پیدا کرده و مستاجرانی که از پایتخت کشور عزیزمان ایران به این شهر می آیند تا بلکه منزل ای با قیمت ارزان تر پیدا کنند با مسائل زیادی مواجه می شوند. به عنوان مثال قیمت اجاره واحدی ٨٠ متری در پردیس که سال گذشته ٥٠ میلیون تومان رهن کامل بوده امسال به ٨٠ تا ٧٠ میلیون تومان زیاد کردن پیدا کرده هست. با وجود این پردیس به علت نزدیکی به پایتخت کشور عزیزمان ایران و امکانات کامل رفاهی که دارد زیاد از سایر شهرهای حومه پایتخت کشور عزیزمان ایران مورد توجه مستاجران قرار دارد.»

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: shahrvandnewspaper.ir

    اجاره‌بهای سکه‌ای پدیده تازه بازار مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران است که مستاجران را با چالشی تازه روبه‌رو کرده است.

    واژه های کلیدی: شهرهای | ایرانی | بازار | ایران | اجاره | میلیون | خبر | اقتصادی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال برنامه نویسی عصبی زبانی
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم طبیعی
  • منابع اورجینال روان شناسی
  • دانلود منابع مرجع فن آوری های نفت و گاز
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • دانلود منابع مرجع مذهب بودا
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب کشاورزی زبان اصلی
  • منابع اورجینال اکواریوم
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>