• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » دنیای مد » دکوراسیون » نشانه های خیانت زنان، علت خیانت زنان به مردان چیست؟

    نشانه های خیانت زنان، علت خیانت زنان به مردان چیست؟

    تمام کردن رابطه | علت خیانت زنان | رابطه با همسر | خیانت به همسر | دلایل خیانت | روابط جنسی | خیانت همسر | خیانت زنان | خیانت جنسی | علت خیانت | زناشویی

    نشانه های خیانت زنان، علت خیانت زنان به مردان چیست؟

    علت خیانت زنان به مردان چیست؟/ نشانه های خیانت زنان 

    امروز دلایل و علت خیانت زنان به مردان را بررسی می کنیم و با نشانه هاي خیانت هاي زنانه آشنا می شویم. هر وقت پای خیانت در زندگی زناشویی پیش کشیده می شود، در نود درصد موارد به یاد مردها می افتیم، علت این است که مردان نمی توانند به خوبی چیزی را پنهان کنند و رفتارهای آن ها هرچقدر محتاطانه باشد با کمی دقت قابل فهم هست، ولی در مورد زنان آن گونه نیست، زنان بهتر و هوشیارانه تر عمل می کنند.

    پس هم مردها خیانت می کنند و هم زن ها، ولی به چه دلیل ساده تر قبول می کنیم که مردها اهل خیانت هستند؟ یک علت دارد؛ زن ها در خیانت کردن و مخفی کردن آن از همسرشان، بهتر عمل می کنند. مردهای خائن طبق معمول دست ارزش رو میشود در حالی که خیانت زن ها، طبق معمول کشف نمی شود. بعد به هرحال زن ها هم اهل خیانت کردن هستند، ولی چرا؟ دلایل مهم این که زن ها به همسران خود خیانت می کنند چیست؟

    نشانه های خیانت زنان، علت خیانت زنان به مردان چیست؟

    چرا زنها به جای اینکه رابطه را تمام کنند به آن خیانت می کنند؟

    مردها و زن ها نیازهای مسلمی دارند و این هیچ ایرادی ندارد چون طبیعی هست. هنگامی زنی احساس میکند چیزی در رابطه اش کم است و می داند که نمیتواند دراین رابطه آن رابه دست بیاورد ممکن است تصمیم بگیرد جای دیگری به دنبالش بگردد. بعد به چه دلیل همان گونه دراین رابطه ي می ماند؟ لیکن زن ها نیاز شدیدی به امنیت و خاطرجمعی خاطر دارند. انها به یک رابطه ي امن نیاز دارند و آنرا می طلبند.

    تمام کردن رابطه | علت خیانت زنان | رابطه با همسر | خیانت به همسر | دلایل خیانت | روابط جنسی | خیانت همسر | خیانت زنان | خیانت جنسی | علت خیانت | زناشویی

    زنی که کمبودی در رابطه با همسرش دارد با فراتر رفتن از این رابطه و پاسخ دادن به نیازش و هم وقت حفظ رابطه ي زناشویی، هردو نیاز خودرا تامین میکند. در موارد دیگر، زن ها به همان دلایلی به همسران خود خیانت میکنند که مردها اینکار را می کنند: «جدا شدن و تمام کردن رابطه کار سختی است». آن ها ترجیح میدهند خیانت کنند و رابطه ي زناشویی را حفظ کنند تا این که به سختی زندگی یکسان را آخر بدهند و با عواقبش روبه رو شوند.

    زن ها جهت خیانت کردن دلایل متفاوتی با مردها دارند که در ادامه به متداول ترین انها اشاره می کنیم:

    ۱٫ از نظر معنوی و عاطفی کمبود دارد

    وقتی زنی احساس کند از نظر عاطفی و هیجانی آسیب میبیند، شروع میکند به جستجوی خاطرجمعی خاطر و قوت قلبی که یک مرد میتواند به او بدهد. اگر مردی دراین زمینه حرکتی بکند، ممکن است به اسانی بتواند چنین زنی رابه دست بیاورد!
    شوهر عزیز! کاری کن که همسر شما در کنارتان احساس امنیت معنوی داشته باشد تا در جاهای دیگر به دنبال قوت قلب و اطمینانی که شما به او نمیدهید نگردد.

    نشانه های خیانت زنان، علت خیانت زنان به مردان چیست؟

    ۲٫ مادی گرا است

    آیا همسرتان واقعا عاشق خود شماست یا پول تان؟! بعضی از زن ها واقعا پول پرستند. این زن زیاد به پول شما و امکاناتی که برایش فراهم میکنید اهمیت می دهد تا خود شما. زندگی با چنین زنی امیدوارکننده نیست. چون هر لحظه مردهایی هستند که پل بیشتری دارند و می توانند چنین زنهایی را جذب کنند.

    تمام کردن رابطه | علت خیانت زنان | رابطه با همسر | خیانت به همسر | دلایل خیانت | روابط جنسی | خیانت همسر | خیانت زنان | خیانت جنسی | علت خیانت | زناشویی

    ۳٫ فکر می کند حق دارد خیانت کند چون رابطه ي زناشویی اش دچار بحران است

    او فکر می کند رابطه اش با همسرش بحران زده و نامطلوب هست. ولی واقعیت این است که قرار نیست زندگی زناشویی هر لحظه پُر از لحظات رمانتیک و رضایت بخش باشد. هر رابطه اي سختى و آسانى هاي خودش را دارد و این بخشی از بازی زندگیست. مهم این است که درکنار هم بمانید و باهم مسائل را حل کنید. ولی زنی که تصور اشتباهی از زندگی زناشویی دارد در مواجهه به بحران و تلاطم در رابطه ي زناشویی به خودش می گوید که حق دارد به همسرش خیانت کند!

    ۴٫ با مردی آشنا شده است که حس خوبی به او می دهد، واقعا خوب!

    نشانه های خیانت زنان، علت خیانت زنان به مردان چیست؟

    مطمئنا این ظاهر مردها را می شناسید؛ آنهایی که واقعا خوش ظاهر اند، جاذبه اي جادویی دارند و خوب حرف می زنند. زن ها عاشق چنین مردهایی هستند و از تعریف و تمجیدها و لاس زدنهای ارزش لذت می برند. چیزی که می تواند در ابتدا صرفا «خوش گذراندن و تفریح» تلقی شود ممکن است خیلی سریع به چیزی فراتر از لحظه اي گذرا و حسی موقتی تبدیل شود.

    ۵٫ احساس می کند نیازهای جنسی اش تامین نمیشود

    مردهایی که ناتوانی جنسی دارند، اختلال نعوظ دارند یا با هرگونه مشکلی دراین زمینه مواجهند، متاسفانه بد شانسد! چون بعضی از زن ها فکر می کنند این مسائل مجوزی است جهت انها که به شریک زندگی خود خیانت کنند. انها میخواهند نیازهای جنسی ارزش تامین شود ولی نمی دانند خیانت، راه حل نیست.

    ۶٫ در مورد احساسات ش گیج شده

    همانگونه که می دانید احساسات یک زن مانند دریاست؛ جزر و مد دارد. گاهی نمی تواند در وصف خوبیهای شما زیاده روی نکند و هیجان زده نشود، گاهی هم نمیتواند دست از شکایت و ایراد گرفتن از شما بردارد. هنگامی مرد دیگری درست در زمانی مناسب وارد ماجرا می شود می تواند فورا این زن را علیه مردش بشوراند و خودش برنده شود.

    ۷٫ مردی که با او آشنا شده است از او حمایت عاطفی میکند

    زن ها واقعا دوست دارند درک شوند. انها نیاز به اعتبار ي عاطفی دارند و اگر شما نتوانید این حمایت را از او بکنید، او جای دیگری به دنبالش خواهد گشت. گاهی شانه اي جهت تکیه دادن میتواند خیلی سریع به خیانت جنسی برسد. بعد مهم است که شما بعنوان شوهر، هر لحظه از نظر معنوی و هیجانی جهت همسرتان آماده و پاسخگو باشید، تا هر دوی شما بتوانید حامی عاطفی دیگر باشید. حتماً می دانید که این یکی از بسترهای اساسی یک رابطه ي سالم است.

    ۸٫ نمی تواند در برابر وسوسه مقاومت کند

    اگر یک دختر قشنگ و جالب هر جا که می روید کنارتان باشد و تلاش کند اغوای تان کند چه واکنشی نشان خواهید داد؟ بعد عجیب نیست که همسرتان هم گاهی وسوسه شود.

    ۹٫ خیانت می کند چون همسرش جهت او وقت نمی گذارد

    زن ها نیاز به محبت و نوازش هاي غیر جنسی دارند. اگر سرتان آن قدر شلوغ باشد که زمانی جهت همسرتان صرف نکنید او احساس می کند نادیده گرفته می شود. در نتیجه ممکن است جای دیگری به دنبال محبت و توجه بگردد. هر لحظه جهت هم دیگر وقت بگذارید. این عادت خوبی است که دستکم یکبار در هفته فقط باهم باشید و به هم توجه کنید و نه هیچ چیز دیگری!

    قرارهای باعشق بگذارید، دست مانند زمانی که تلاش داشتید دل هم دیگر را بربایید و جهت جلب محبت هم دیگر هر کاری می کردید. جهت مردها سخت است که بپذیرند به چه دلیل زن ها خیانت می کنند، ولی بالاخره هر شخصی دلایل خودش را جهت رفتارهایش دارد. مراقب همسرتان باشید، حمایتش کنید، برایش وقت و انرژی بگذارید و بدانید نیازهایش را بشناسید. این ها، لازمه ي بی چون و چرای حفظ شادابی یک زن و باهم ماندن هستند.

    و در ادامه: علل خیانت در زن و شوهرهای ایرانی

    آمارها و گزارش هاي روانشناسان و دادگاه هاي خانواده نشان می دهد در دهه گذشته گرایش به خیانت به همسر در جامعه ما بسیار زیاد کردن یافته هست. روانشناسان و متخصصان، از بین رفتن علاقه و علاقه، عدم جذابیت همسر، سهل انگاری همسر، هوسرانی، عقده هاي جنسی، اخلاق و واکنش‌ غیر قابل تحمل همسر، بی خطر شمردن خیانت، زیاده خواهی و تنوع طلبی را از دلایل مهم خیانت و بی وفایی همسران به یک دیگر می دانند.

    اکنون با بحرانی شدن این مسئله به طرح و ریشه یابی و عللی که دراین امر دخیل هستند، پرداخته ایم. در زمینه دلایل، نقش جامعه، انواع خیانت و تصویر العمل همسران نسبت به این نابهنجاری اخلاقی با دکتر محمد کاظم عاطف وحید، روان شناس و عضو هیئت علمی انستیتو روانپزشکی پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت و گو کرده ایم.

    بررسی دلایل خیانت در جامعه ایران

    خیانت بین همسران در حال حاضر به چند شکل دیده می شود؟ خیانت در رابطه خانوادگی دارای انواع و اقسام مختلفی است که عبارتند از:

    خیانت رفتاری:

    منظور از خیانت رفتاری این است که یکی از همسران به صورت رفتاری و با ارتباط برقرار کردن با شخصی خارج از سیستم خانواده به همسرش خیانت کند که بخش اعظم آنرا ارتباط هاي جنسی تشکیل می دهد ودر جامعه ما نیز مرسوم است.

    خیانت ذهنی:

    افرادی که در فکر و تخیلاتشان مدام به شخصی دیگر می اندیشند و از آنجا که زاده ذهن ارزش هست، آن فرد شخصی ایده آل به شمار می آید ودر این موقع است که جهت زندگی یکسان خطر می آفریند به چه دلیل که آن شخص دایما شریک زندگی اش رابا فرد ایده آل ساخته ذهنش مقایسه می کند و چون در حال قیاس هست، در ارتباط با همسرش به مسئله برمی خورد و رابطه سرد می شود.

    خیانت کلامی:

    دراین نوع خیانت، زن یا مرد به صورت تلفنی یا اینترنتی یا این که در هر موقعیتی که فراهم شود با یک دیگر صحبت کرده و گرم می گیرند. متاسفانه امروزه بدلیل وجود اینترنت، ارتباط جنسی کلامی و حتی ویدئویی وجود دارد که این هم به نوعی، خیانت محسوب می شود. ناگفته نماند این نوع خیانت نوعی انحراف جنسی به حساب می آید.

    چه دلایلی منجر می شود زن یا مرد به همسرش خیانت کند؟

    دلایل زیادی وجود دارد که انها رابه طور خلاصه ذکر می کنم ولی نمیتوان جهت انها اولویت و مرتبه اي درنظر گرفت.

    سردی روابط:

    وقتی بین زوج ها روابط محبت آمیز، عاطفی و هیجانی کم می شود و دیگر خبری از احساس شور و علاقه اولیه نیست، دراین وقت ممکن است یکی از زوج ها وارد رابطه خیانت آمیز شود.

    سرد شدن نسبت به ظاهر یک دیگر:

    در زندگی زناشویی افرد بتدریج ممکن است نسبت به ظاهر همسرشان مایوس شوند یا این که جذابیت هاي فرد برابر برایشان یکنواخت و تکراری شده است باشد.

    اعتماد به نفس پایین و خودانگاره منفی نسبت بخود:

    افراد جهت آنکه عزت نفس و خودانگاره ارزش را حفظ و تقویت کنند، می کوشندت از طریق رفتارهایشان نشان دهند عزت نفس ارزش بالاست ودر این زمینه مشکلی ندارند. این دسته از اشخاص به دنبال رابطه هایي خارج از سیستم خانواده میگردند تا خودشان را اثبات کنند. البته گاهی هم فرهنگ ها باعث ایجاد این تصورات می شوند. مرد میـــخواهد از طریق مردانگی و زن از طریق جذابیت، خودرا نشان دهد.

    داشتن اختلالت و مسائل روانشناختی:

    افرادی که دچار یک سری از اختلالات بالینی هستند زیاد در دسترس خیانت به همسرانشان قرار میگیرند. مثلاً اشخاصی که نظارت هاي هیجانی ندارند یا این که دچار ضعف شخصیت اند.

    ازدواج هاي اجباری:

    زن یا مردی که علی رغم میل ارزش و بدلیل اصرار خانواده تن به ازدواج می دهند، احتمال آن که به همسرشان خیانت کنند زیاد از سایرین است.

    انتقام گرفتن:

    زن و شوهر ممکن است به خاطر رنجشی که از یک دیگر دارند دست به انتقام بزنند و راه خیانت را گزینش می کنند. مثلاً مردی که به همسرش بدبین است و وی را تحت فشار قرار می دهد، همسرش جهت انتقام گرفتن از او بی وفایی می کند. این مورد در زنان مرسوم است به چه دلیل که دائما زنان به این فکرند کارهای بدی راکه همسرشان در حق ارزش کرده تلافی کنند.

    برآورده نشدن نیازهای جنسی:

    افرادی که در روابط جنسی به مسئله برمی خورند بجای آن که از طریق مشاوره و مراجعه به متخصصان مشکلاتشان را حل کنند، تلاش می کنند به همسرشان خیانت کنند.

    هیجان خواهی:

    یک سری از افراد دوست دارند دست به کارهای پنهانی بزنند به چه دلیل که برایشان تولید هیجان می کندن و این احساس رابه دست می آورندت که افرادی زرنگ اند و دیگران نمی توانند این قضیه را بفهمند ولی این را باید دانست بالاخره روزی این روابط آشکار می شود.

    علل اقتصادی:

    وقتی یکی از همسرها در زندگی مشترک، خواسته هاي مادی اش برطرف نمی شود وارد رابطه اي قرار میگیرد که مرکز توجه اند و نیازهای اقتصادی ارزش فراهم می شود می شود که زیاد در مورد زنان مصداق دارد.

    کنجکاوی:

    گاهی افراد بدلیل صحبت سایرین راجع به روابط خارج از سیستم خانواده، به دنبال بی وفایی می روند و به اصطلاح می خواهند ببینند چه خبر است.

    در جامعه امروز ما، کدام یک از دلایل در زمینه خیانت همسران پر رنگتر است؟

    نمی توان جواب قطعی به این پرسش داد، به چه دلیل که ما در زمینه آمار مسئله داریم. در مورد خیلی از پدیده ها، تحقیقات محکم، علمی و دقیق انجام نمی شود، لذا با نداشتن آمار نمی توان پاسخ دقیقی داد ولی اگر بر مبنای تجارب و مشاوره هاي بالینی بگوییم، دلایلی چون:

    هیجان خواهی، سرد شدن روابط از جمله توجه نکردن زنان به ظاهر خود و مسائل جنسی نقش هاي پررنگ تری دارند. در مورد مسائل جنسی باید اشاره کرد بدلیل نگاه متفاوت زنان و مردان نسبت به این قضیه، ممکن است دچار مسائل جنسی شوند. از نگاه مردان ارتباط جنسی، نشان دهنده مردانگی است و جهت زنان، بعد عاطفی و هیجانی دارد.

    حال هر کدام از آنان با توجه به این نگاهی که دارند اگر در روابط زناشویی ارزش آن ابعاد مورد توجه قرار نگیرد در جایی خارج از روابط خانواده، به دنبالش میگردند. باید این توصیه را یادآوری کرد در جامعه کنونی که افراد تحت فشارهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند، امید خود رابه آینده از دست می دهند و به رفتارهایی چون اعتیاد یا خیانت گرایش پیدا می کنند.

    جامعه و فرهنگ حاکم بر آن، تا چه حد در زیاد کردن خیانت همسران نسبت به به هم دخیل هستند؟

    نقش شان، به خصوص در آموزه ها و تربیت هاي گذشته، بسیار زیاد هست. بعنوان مثال این فرهنگ در جامعه ما جا افتاده که خیانت مردان قابل قبول تر از خیانت زنان هست. اگر مردی خیانت کند، گفته می شود شیطنت کرده است ولی در مورد زن میگویند مسئله اخلاقی دارد.

    در جامعه اي که بطور ضمنی تعدد زوجات را تایید می کند آن هم بدون مسئولیت و تعهد، مسلم است به رواج خیانت کمک می شود. فشارهای اجتماعی در جامعه نیز باعث استرس می شود و این استرس بر روی زندگی تاثیر می گذارد و منجر به اختلالات زناشویی و تعارضات می شود.

    عده اي از افراد جهت رها شدن از این استرس ها می خواهند آرامش را در رابطه دیگر جست وجو کنند. هنگامی جامعه آستانهتحملش را نسبت به این دسته از رفتارهای غیرمعقول بالا می بردو هیچ راهکاری جهت پیشگیری ازآن ارائه نمیدهد، زشتی این مسئله از بین می رود و ما خیانت را چه در دوران پیش از ازدواج یا بعد از ازدواج می بینیم.

    خیانت به همسر تا چند سال گذشته زیاد از طرف مردان بود ولی امروزه شاهد هستیم زنان نیز به این نابهنجاری اخلاقی روی آورده اند، از نظر شما علت این عنوان چیست؟ زمانی که مردان در گذشته خیانت میکردند، زنانشان جهت مقابله با نارضایتی شوهر، خودرا وقف امور خانواده میکردند و از این طریق تحملشان را بالا می آوردند و پیش خود می گفتند واقعیت زندگی همین است.

    برنامه هاي تلویزیونی ماهواره نیز به این اوضاع دامن زده هست. این برنامه ها که طبق معمول با توجه به فرهنگ هاي کشور دیگر هست، جهت بالا بردن جذابیت و هیجان، به پخش فیلم و سریال هایي می پردازند که تمرکز مهم بر روی خیانت هست، همه ی به هم خیانت می کنند و هیچ اتفاقی نمی افتد و تبعاتی نیز ندارد و نشان دادن آن گونه از برنامه ها باعث می شود خیانت، زشتی خودرا درخانواده از دست بدهد.

    آینده خیانت در جامعه را چگونه میبینید؟

    با توجه به شرایط خاص جامعه مان، آینده درخشانی را در زمینه ازدواج نخواهیم داشت به چه دلیل که سیاستمداران و سیاستگذاران و متخصصان به این مسئله از نظر علمی نگاه نمی کنند و آسیب شناسی دقیقی انجام نمیدهند که برمبنای آن راهکار ارائه دهند. فقط روشهای ضربتی مقطعی است که نمی تواند عملکرد موفقی داشته باشد. چیزی که روی زمین است به زیر زمین خواهد رفت و از بین نمیرود و پنهانی تر خواهد شد.

    زمانی که همسر با خیانت زن یا شوهرش روبه رو شد، تصویر العملی که باید نشان داد، چیست؟

    در ابتدا آرامش خودرا حفظ کنند و سریع تصویر العمل نشان ندهند. باید این اجازه رابه خود بدهند چند روزی از این مسئله بگذرد ودر فرصتی مناسب با همسرشان این عنوان را مطرح کنند، دلایل این اتفاقات را بررسی کنند، علت این واکنش‌ را بیابندت و نگاهی به واکنش‌ و عملکردهای خودشان در زندگی یکسان داشته باشند. از تصمیم گیری هاي عجولان بپرهیزند.

    بیشتر افراد هنگامی با این وضع روبه رو میشوند فورا از طلاق حرف می زنند. عالی ترین کار این است بعد از ماجرا، سراغ مشاور بروند و مسائل را حل کنند و یک بازبینی در رابطه ارزش داشته باشند. با همه ی این موارد اگر دیدید شرایط زندگی فعلی تان سخت هست، درنظر بگیرید اگر جدا شوید آیا شرایط بهتر می شود یا بدتر.

    آیا ازدواج هایي راکه بر اثر خیانت زن یا مرد تخریب شده است هست، می توان دوباره ترمیم کرد؟

    بله. البته به دلایل خیانت کردن بستگی دارد. مثلاً اگر علت خیانت سرد شدن روابط نسبت به هم باشند می توانند با کمک مشاور، رابطه را بهتر کنند. به هرحال خشم و عصبانیتی که در افراد قربانی خیانت ایجاد می شود با تامل حل و فصل خواهد شد.

    بهترین کمکی که به فرد آسیب دیده از بی وفایی همسر می توان کرد چیست؟

    باید به انها گفت بلافاصله خودشان را محاکمه نکنند، مقصر نشمارند و قبول کنند این رفتاری است که رخ داده و حقشان است که دچار خشم و خشم شوند. باید حتماً آن ها رابه روان شناس ارجاع داد، به چه دلیل که مشاور به فرد آسیب دیده کمک می کند به این مسئله از نگاه واقع بینانه تر بنگرد. گاهی ممکن است این دسته از افراد دچار اختلالات افسردگی و اضطرابی شوند که نیاز به دارودرمانی دارند. باید به این اشخاص امیدواری داده شود احتمال ترمیم وجود دارد، هر چند که زمانبر است.

    همسران چگونه باید زندگی ارزش را از خطر خیانت و بی وفایی همسران حفظ کنند؟

    اول این که زن و مرد باید در گزینش همسر دقت کنند و فقط بر اساس یک بعد مانند قشنگی یا پول ازدواج نکنند به چه دلیل که در طول وقت این ابعاد درنظر همسران عادی می شود. بعد باید حتماً یک سری اصول در گزینش شریک زندگی ارزش درنظر بگیرند. دوم این که زمانی که همسران ازدواج کردند نباید فکر کنند حالا همه ی چیز درست هست. زندگی یکسان نیاز به توجه و تقویت دارد.

    ازدواج مانند گیاهی است که باید به آن رسید تا رشد پیدا کند. هنگامی دختر و پسر با یک دیگر ازدواج کردند مثل آن است نهالی را کاشته باشند و اگر آبیاری نشود، خشک می شود. توصیه ام این است که افراد بعد از ازدواج خاطرات خوب خودرا با یک دیگر مرور کنند و این که ازدواجشان براساس علاقه و علاقه بوده است هر لحظه زنده نگهدارند.

    واژه های کلیدی: تمام کردن رابطه | علت خیانت زنان | رابطه با همسر | خیانت به همسر | دلایل خیانت | روابط جنسی | خیانت همسر | خیانت زنان | خیانت جنسی | علت خیانت | زناشویی

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع تقارن و گروه
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • کتب شیمی زبان اصلی
  • کتاب های لینوکس اورجینال
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • خرید کتاب های بیماری های عفونی از آمازون
  • منابع اورجینال سبک شناسی
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • کتب راه آهن زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>