• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » آمادگی احیای مجدد بخش فرهنگی بزرگراه ابریشم را با کمک چین داریم

    آمادگی احیای مجدد بخش فرهنگی بزرگراه ابریشم را با کمک چین داریم

    نایب مدیر کمیسیون فرهنگ و تاریخ کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین به همراه هیاتی با مدیر شرکت سینمایی دیدار کردند.

    آمادگی احیای مجدد بخش فرهنگی بزرگراه ابریشم را با کمک چین داریم

    به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت؛ محمد مهدی حیدریان مدیر سازمان سینمایی در دیدار با نایب مدیر کمیسیون فرهنگ و تاریخ کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین گفت:ایران یکی از شرکای راهبردی و دوستان موثر خود در معادلات بین المللی را کشور چین می داند.

    وی افزود:بیش از ۱۰ سال است که عضو موسس و هیئت مدیره انجمن دوستی کشور عزیزمان ایران و چین بوده ام و چین را می شناسم ، به آن علاقمندم و ارزش خاص ای جهت همکاری با چین قائل هستم. سفر شما در کنار سایر مقامات این کشور در توسعه و تحکیم روابط میان دو کشور مهم و موثر است.

    رئیس شرکت سینمایی گفت: ما و چین به عنوان دو کشور صاحب تمدن دیرینه یاد گرفتیم که از ترساندن ها به عنوان یک موقعیت مثبت استفاده کنیم. کشورهایی که صاحب تمدن ، فرهنگ و ریشه دیرینه هستند نقش فرهنگ را در پیش برد اهدافشان مهم و جدی می دانند.

    آمادگی احیای مجدد بخش فرهنگی بزرگراه ابریشم را با کمک چین داریم

    وی ادامه داد: در حوزه سیاسی اقتصادی و فرهنگی نیز هر لحظه در سطوح عالی با چین مراوداتی داشتیم. چین را کشوری بزرگ و با برنامه توسعه، فوق العاده می دانیم و آماده هستیم برنامه ای را جهت همکاری های زیاد نسبت به گذشته بین دو کشور طراحی و اجرا کنیم.

    حیدریان ادامه داد:در دهه اخیر شاهد پیشرفت چین در صنعت فیلمسازی و زیاد کردن سالن های نمایشی آن بودیم و شاهد هستیم که به سرعت، خودش را به تکنولوژی روز در سینما و فیلمسازی می رساند. همانطور که اشاره کردید کشور ما در طول ۴۰ سال گذشته سینماهای خود را بازسازی کرده و تلاش داشته تعریف دیگری از سینما را به عنوان عنوان فرهنگی به دنیا ارائه کند.

    وی تاکید کرد: سینما صرفا یک عنوان جهت سرگرمی نیست، سینما مقوله ای جهت همکاری های فرهنگی است و اعتقاد دارم فرهنگ و تمدن شرق به قدر کفایت عنوان و مطلب جهت ارائه به سینما دارد.به نظر من دو کشور به عنوان کسانی که صاحب سابقه و فرهنگ غنی در حوزه شرق هستند می توانند تولیداتی داشته باشند که جهت کل دنیا بافایده باشد.

    رئیس شرکت سینمایی همچنین یادآور شد: فیلمسازان ما در سال گذشته بیش از ۴۰۰ جایزه بین المللی گرفتند. فیلم های کوتاه، سینمایی، مستند و انیمیشن، این جایزه ها را از جشنواره ها و کشورهای متفاوت از آن خود کردند. این نشان از از آن دارد که علاوه بر محتوا ، فیلمسازان ما توانستند سلیقه و ذوق کارشناسان بین المللی را هم با خود همراه کنند.

    نایب مدیر کمیسیون فرهنگ و تاریخ کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین به همراه هیاتی با مدیر شرکت سینمایی دیدار کردند.

    حیدریان با بیان اینکه بزرگراه ابریشم از روز ابتدایی که ایجاد شد علاوه بر نقش اقتصادی، نقش فرهنگی جدی در کل مسیر داشته هست، ادامه داد: ما آمادگی داریم تا در احیای مجدد بخش فرهنگی بزرگراه ابریشم با کمک چین محصولات مختلفی را در شکل های متفاوت انیمشین، مستند و سینمایی تولید کنیم تا فرهنگ دو کشور را به مردم دو کشور و دنیا منعکس کند.

    وی ادامه داد: این همکاری را از طریق سفیر چین در کشور عزیزمان ایران دنبال خواهیم کرد و سفری با هیاتی از سینماگران و فیلمسازان کشور عزیزمان ایران به چین خواهیم داشت تا بتوانیم برنامه یکسان با استفاده از توانمندی های دو طرف در حوزه فیلمسازی داشته باشیم.

    حیدریان در پاسخ به پرسش هیات چینی مبنی بر اینکه آیا فیلم های خارجی در کشور عزیزمان ایران نمایش داده می شود؟گفت: ما مانعی جهت پخش نداریم ولی به علت اینکه تعداد تولیدات خودمان زیاد است فرصتی جهت نمایش فیلم های خارجی نیست ولی در سینماهای هنر و تجربه و یا پردیس ها این فیلم ها نمایش داده می شود.

    رئیس شرکت سینمایی با بیان اینکه افزایش همکاری ها را مهم می داند، گفت: کشورهای کشور عزیزمان ایران و چین با حفظ فرهنگ خود می توانند حرف خود را به گوش همه دنیا برسانند. در دوره تازه به علت استقرار فضای سایبری در دنیا، کسی‌که محتوا دارد و حرفش را می تواند با تصویر بیان کند می تواند حیات و جایگاه موثری داشته باشد و ما و چین می توانیم کمک کنیم تا با زیاد کردن تولیدات یکسان فرهنگی سهم بیشتری را از آن خود کنیم.

    وی همچنین راجع به اینکه در آینده چطور می توانیم از طریق تحکیم همکاری فرهنگی یا از طریق فیلمسازی تبادلات بین بزرگراه ابریشم را فراهم کنیم، پاسخ داد: می توانیم موضوعاتی راجع به بزرگراه ابریشم را به صورت تولید یکسان در قالب انیمیشن و سینمایی رئال بسازیم و همچنین مباحث تاریخی و تمدنی را جهت تولیدات مشترکمان گزینش کنیم و تولید یکسان را محور این همکاری بدانیم به چه دلیل که اینکار از نظر اقتصادی و فرهنگی هر کدام در احیاء بزرگراه ابریشم نقش جدی ایفا کند.

    نایب مدیر کمیسیون فرهنگ تاریخ کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین:باید در زمینه فیلمسازی از کشور عزیزمان ایران یاد بگیریم

    در ادامه «ی ژی ون» نایب مدیر کمیسیون فرهنگ تاریخ کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین نیز گفت: من به یک کشور تاریخی سفر کردم که باعث افتخار هست. به محض اینکه قدم بر زمین این کشور متمدن گذاشتیم مهمان نوازی مردم کشور عزیزمان ایران را احساس کردیم.

    آمادگی احیای مجدد بخش فرهنگی بزرگراه ابریشم را با کمک چین داریم

    وی ادامه داد: روابط همکاری راهبردی جامعه از روابط و مبادلات دوستانه و تاریخی ما سرچشمه می گیرند تا آنجا که دو ملت حتی در سختی ها و در مورد مسائل مهم از هم حمایت و پشتیبانی می کردند باید توجه داشته باشیم که اگر همکاری ها بر اساس منافع یکسان و برد برد باشد، روابط همکاری راهبردی عوض کردن نخواهد کرد.

    «ی ژی ون» همچنین گفت: ما هیاتی از کمیسیون فرهنگی و فرهنگ تاریخی مصلحتی چین هستیم و سفر ما به کشور عزیزمان ایران راجع به حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی و رشد صنعت فرهنگی است.

    وی با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران و چین دو کشور آسیایی و متمدن در دنیا هستند، گفت: آثارهای باستانی یک ملت جهت کل دنیا هم ارزشمند است.صنعت فرهنگی کانال خوبی است تا آثار فرهنگی یک کشور را به کل دنیا معرفی کند. اعتقاد دارم با ریاست جنابعالی سینمای کشور عزیزمان ایران در دنیا نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

    نایب مدیر کمیسیون فرهنگ تاریخ کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین ادامه داد: فیلم های کشور عزیزمان ایران در دنیا تا به حال جایزه های مهمی گرفته هست. چین کشور بزرگی است و ما فیلم های زیادی داریم ولی در این زمینه موارد مهمی است که باید از کشور عزیزمان ایران یاد بگیریم.

    نایب مدیر کمیسیون فرهنگ و تاریخ کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین به همراه هیاتی با مدیر شرکت سینمایی دیدار کردند.

    رئیس جمهور چین تاکید کردند هدف ما تحکیم روابط کشور عزیزمان ایران و چین است و همانطور که می دانید تبادلات انسانی و فرهنگی سهم مهمی در تبادلات دو کشور و ملت ایفا می کند.

    وی با بیان اینکه چین بطور گسترده با کل دنیا همکاری می کند، گفت: این همکاری حتما به کشور عزیزمان ایران نیاز دارد. در طی بیش از دوهزار سال پیش بین کشور عزیزمان ایران و چین هیچ جنگی وجود نداشته است و همه تعاملات دوستانه بوده،هرچند یک هیات فرهنگی هستیم ولی در این مقطع مهم تاریخی سفر ما به کشور عزیزمان ایران حائز اهمیت است.

    «ی ژی ون» ادامه داد: یکی از نتیجه های بسیار مهم سفر ما این است که شما صنعت فیلم کشور عزیزمان ایران را به ما معرفی کردید. ۱۹ سال پیش من با وزیر امور خارجه چین به کشور عزیزمان ایران آمدم ولی آن وقت با فیلمسازی کشور عزیزمان ایران زیاد آشنا نبودم. به نظر ما فیلم تنها جنبه سرگرمی ندارد ولی مقوله مهمی جهت انتقال فرهنگ هست. همانطور که اشاره کردید فیلمسازی می تواند نقش مهمی ایفا کند تا تبادلات فرهنگی و انسانی بین دو ملت تقویت شود. این نظر های مهم شما را به همکاران صنعت فیلمسازی انتقال می دهیم.

    وی ادامه داد: فیلم های ایرانی می توانند در میان این همه فیلم های هالیوودی جایگاه مهمی در دنیا داشته باشند.چین و کشور عزیزمان ایران کشورهای تاریخی و متمدن و در حال توسعه هستند که ما با اتکا به اعتماد به نفس فرهنگی و با تقویت هم می توانیم جایگاه خاص ای در دنیا بدست آوریم.

    آمادگی احیای مجدد بخش فرهنگی بزرگراه ابریشم را با کمک چین داریم

    حیدریان در پاسخ به این پرسش هیات چینی مبنی بر حضور موفق سینمای ایران در جشنواره های جهانی با توجه به تفاوت فرهنگ غرب و شرق پاسخ داد: فیلم های ایرانی برگرفته از فرهنگ و تمدن ما است و صرفا ایدئولوژیک نیست. آنچه باعث توفیق فیلمسازان ما در عرصه های بین المللی شده است علی رغم جریان مسلط در فیلمسازی دنیا فیلم را صرفا سکس و خشونت و ابزار سیاسی نمی دانند.

    وی افزود:برخی از این جشنواره های خارجی معتقدند که فیلم های ایرانی دریچه ای به سوی هوای آزاد است از این رو فکر می کنم فیلمسازان ما در فیلمسازی حرفه ای، پایبند به فرهنگ شرقی و به خصوص ایرانی هستند و این توصیه جهت دنیا جالب است.

    در ادامه محمد علی حسین نژاد مدیر کمیته فرهنگی انجمن کشور عزیزمان ایران و چین که در این دیدارحضور داشت، نیز گفت: تعداد جوایز هر سال سینمای کشور عزیزمان ایران در سطح بین الملل بسیار بالاست و توصیه قابل توجه این است که فیلمسازان ایرانی تنها از جوامع غربی جایزه نمی گیرند بلکه از همه دنیا حتی کشورهای آسیایی و شرقی جایزه می گیرند. حتی پیش آمده فیلمی که در اسکار جایزه اول فیلم خارجی را دریافت می کند در بسیاری از کشورهای دنیا هم جایزه می گیرد.

    وی با بیان اینکه سفرهای زیادی به چین داشته هست، گفت: در این سفرها زیاد با موسسات مردم نهاد و به خاص سینما ارتباط داشتم. توصیه ای که به دوستان چینی یادآوری می کنم این است که در این دیدارها بر اهمیت فعالیت های یکسان بین دو کشور بر پیشینه تاریخی مان تاکید دارم ولی متاسفانه توانایی ها و ظرفیت های موجود تا به امروز آنطور که شایسته است محقق نشده و این پرسش است که به چه دلیل با توجه به تاکید مسئولان دو کشور در عمل، تا به امروز نتوانستیم همکاری یکسان داشته باشیم؟ این عنوان را ۲ سال قبل در کنفرانسی در شانگهای مطرح کردم و یک سال پیش از هیاتی از فعالان سینمای چین که به کشور عزیزمان ایران آمده بودند دوباره این پرسش را پرسیدم و در هر دو ملاقات یک پیشنهاد دادم اینکه جهت همکاری عملی در صنایع خلاق و فیلمسازی، کمیسیون مشترکی را تاسیس کنیم تا این کار را در دو کشور عملی کند لیکن تشکیل این کمیسیون یکسان می تواند کارهای را فراتر از گفتار بالا ببرد.

    «ی ژی ون» در ادامه صحبت های حسین نژاد پاسخ داد: بسیار میل داریم تا این پیشنهاد را عملی کنیم به چه دلیل که فکر می کنم تاکید همکاری دو کشور در زمینه فیلمسازی عنوان مهمی است و در خصوص محتوا و مباحث همکاری از طرف چین ما هم پیشنهاداتی داریم. بسیار علاقمندیم فیلم هایی با مباحث فرهنگی که محتوای تمدن دارند گزینش شوند .

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: کمیسیون فرهنگی | آثار تاریخی | سینماگران | سینمایی | بزرگراه | سینمای | ایرانی | ابریشم | کمیسیون | فرهنگ | سینما

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع رادیو
  • دانلود منابع مرجع ایمنی و امنیت
  • منابع اورجینال روان شناسی
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • خرید کتاب های پزشکی زنان و زایمان از آمازون
  • منابع اورجینال کتاب خوداموز
  • دانلود منابع مرجع متالورژی
  • دانلود منابع مرجع آزمون های استرالیا
  • دانلود منابع مرجع سیبرنتیک
  • منابع اورجینال چکیده پایان نامه ها
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>