• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » تلاش مدیر دفتر موسیقی جهت باز شدن فضای کسب مجوز ، کنسرت‌های شهرام شکوهی لغو شد

    تلاش مدیر دفتر موسیقی جهت باز شدن فضای کسب مجوز ، کنسرت‌های شهرام شکوهی لغو شد

    لغو کنسرت یک خواننده، اهدای جایزه سرو و دیدار معاون هنری وزارت ارشاد از صورت های معروف چابهار، از مهمترین اتفاقات موسیقی کشور بود.

    تلاش مدیر دفتر موسیقی جهت باز شدن فضای کسب مجوز ، کنسرت‌های شهرام شکوهی لغو شد

    به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ این هفته هم موسیقی کشور عزیزمان ایران شاهد اتفاقاتی بود که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می کنیم؛

    کنسرت شهرام شکوهی لغو شد

    کنسرت شهرام شکوهی خواننده پاپ کشورمان به علت بیماری وی لغو شد. این کنسرت قرار بود ۲۰ تیرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شود. شکوهی در هنگام تماشای بازی کشور عزیزمان ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به علت هیجان بالای این مسابقه، دچار حمله قلبی و راهی بیمارستان شد.

    تلاش مدیر دفتر موسیقی جهت باز شدن فضای کسب مجوز ، کنسرت‌های شهرام شکوهی لغو شد

    حال جسمانی شکوهی اصلاح یافته هست؛ ولی به گفته مهرداد منافی مدیر برنامه های او، این خواننده باید مدتی استراحت مطلق داشته باشد که بتواند پر قدرت به عرصه موسیقی بازگردد. همچنین منافی اعلام کرد که کنسرت شکوهی به زودی در ماه های آینده برگزار می شود. این کنسرت در مدت وقت کمی تمامی بلیت هایش به فروش رفت.

    مراسم نکوداشت دو استاد موسیقی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد

    مراسم نکوداشت هادی حمیدی و یادواره قسمت‌ خانی از صورت های معروف پیشکسوت موسیقی تالش ۱۱ تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. در این مراسم «محمدرضا درویشی» یکی از حضار بود، او در این مراسم به روی صحنه آمد و گفت: «استاد قسمت خانی را در جشنوارههای خارجی دیده بودیم ولی آیا کسی زندگی او را دید؟ این جفا بر قسمت خانی بود که جامعه به نحوی که شایسته این استاد بی بدیل موسیقی تالشی بود، از وی تجلیل نکرد.»

    لغو کنسرت یک خواننده، اهدای جایزه سرو و دیدار معاون هنری وزارت ارشاد از صورت های معروف چابهار، از مهمترین اتفاقات موسیقی کشور بود.

    در ادامه گروه موسیقی «کادوس» به سرپرستی آرمین فریدی روی صحنه آمد تا به اجرای موسیقی اصیل تالشی بپردازد. پیش از اجرا سرپرست گروه، پیشینهای از سازهای منحصر به فرد تالش، تنبوره و لله تالشی، جهت حاضران ارائه کرد و خود را وامدار محمدرضا درویشی، مولف دایره المعارف سازهای موسیقی ایران دانست که وی را با فروتنی خاص خود راهنمایی کرده و به زندگی هنریاش شکل داده است.

    آلبوم «شال» از کاوه آفاق انتشار شد

    دومین آلبوم رسمی کاوه آفاق با نام «شال» دوازده تیر ماه انتشار شد. این آلبوم ده قطعه به نام‌های «شال»، «ملودی»، «باشگاه بازنده‌ها»، «امسال»، «تو»، «غم بی‌پایان»، «پرانتز»، «دل»، «منجی» و «مرز مرده» انتشار شده است هست. توصیه جالب در خصوص این آلبوم آهنگسازی و ترانه‌سرایی تمامی قطعات است که آفاق همه قطعات را سروده و آهنگسازی کرده هست. البته یک قطعه را علی توده فلاح ترانه سرایی هست.

    آرمان مهربان، اشکان دباغ، آرین نائینی، شهاب آفاقی و پدرام آزاد نیز در تنظیم این آلبوم همکاری کرده‌اند. پیش از این آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» از کاوه آفاق به بازار عرضه شده است بود. او راجع به آلبوم تازه خود نیز گفت: «این آلبوم شامل چند کار قدیمی و پرخاطره من در کنار آثار تازه است که امیدوارم مورد توجه مخاطبان موسیقی قرار بگیرد.»

    مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم «شال» با صدای کاوه آفاق چهارشنبه ۱۳ تیر ماه در شهر کتاب «ابن سینا» برگزار شد.

    سومین دوره اهدای جایزه سرو برگزار شد

    سومین آیین سرو ایرانی روز پنج‌شنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۷ در منزل اندیشمندان علوم انسانی پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد. لوریس چکناواریان دریافت‌کننده یکی از دو سرو این مراسم بود، دیگر دریافت کننده‌ی این جایزه سجاد آیدنلو (شاهنامه‌شناس و استاد دانشگاه) بود. آیدنلو ۲۸ ساله از چهره‌های پژوهش‌ در شاهنامه به شمار می‌آید.

    تلاش مدیر دفتر موسیقی جهت باز شدن فضای کسب مجوز ، کنسرت‌های شهرام شکوهی لغو شد

    جایزه سرو ایرانی نخستین جایزه غیردولتی میراث فرهنگی ایران، چهار سال پیش به دست انجمن‌های مردم‌نهاد فرهنگی و دانشگاهی بنیاد نهاده شده است و در سال‌های گذشته از عبدالمجید ارفعی (ایلام‌شناس)، آیدین سلسبیلی (تصویرگرِ شاهنامه)، ژاله آموزگار (استاد فرهنگ و زبان‌های باستانی ایران) و میلاد وندایی (باستان‌شناس)، در دو گروه سنی بالای ۶۵ سال و زیر ۴۰ سال تقدیر کرده است.

    دیدار معاون هنری وزارت ارشاد از صورت های معروف چابهار

    سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این هفته به چابهار سفر کرده هست، با اسحاق بلوچ نسب خواننده و نوازنده تنبورک دیدار کرد. اسحاق بلوچ نسب در این دیدار به همراه گروهی از هنرمندان، قطعه قطعه حماسی و محلی «مرید و هانی» را اجرا کرد. بلوچ نسب از جمله اساتید موسیقی بلوچ است که شاگردانی را در حوزه موسیقی محلی بلوچ، پرورش می دهد.

    لغو کنسرت یک خواننده، اهدای جایزه سرو و دیدار معاون هنری وزارت ارشاد از صورت های معروف چابهار، از مهمترین اتفاقات موسیقی کشور بود.

    معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار با جمعی از صورت های معروف تئاتر و انجمن هنرهای تجسمی چابهار گفت و گو کرد.

    تلاش مدیر دفتر موسیقی جهت باز شدن فضای کسب مجوز

    علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تسهیلات تازه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صدور مجوز اظهار کرد: باید این را پذیرفت که هنگامی حجم تقاضا بالا می رود، سرعت پاسخگویی کم کردن پیدا می کند البته ما تسهیلاتی را جهت تسریع در بررسی مجوزها در نظر گرفته ایم.

    وی راجع به انتقادها از طولانی تر شدن روند صدور مجوزها توضیح داد: هنگامی حجم ورودی تا این اندازه بالا رفته، بعد باید به این توصیه نیز توجه کنیم که به همان اندازه خروجی زیاد شده است هست. من موافق این هستم که نگوییم سرعت کم کردن پیدا کرده، بلکه بگوییم امکان ارائه شعرهای بیشتری فراهم شده است که همین فضا موجب شده است همه با هم کارهایشان بررسی شود. شما مطمئن باشید ما فشار بسیار بیشتری را روی شورای شعر گذاشتیم تا تعداد کارهای بررسی شده است زیاد کردن پیدا کند.

    مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش راجع به «ممنوع الکارهای ابدی» توضیح داد: من واقعا نمی دانم منظور شما از ممنوع الکار ابدی چیست؟ تعداد زیادی از صورت های معروف ممنوعیتشان در سال های اخیر برطرف شده است و جهت تعدادی هم هنوز این اتفاق نیفتاده است.

    تلاش مدیر دفتر موسیقی جهت باز شدن فضای کسب مجوز ، کنسرت‌های شهرام شکوهی لغو شد

    وی در جواب به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران راجع به حاشیه های پیش آمده جهت حضور الیاس یالتین تاش خواننده ترکیه ای در ایران جهت برگزاری کنسرت بیان کرد: درخواستی که از سوی برگزارکنندگان کنسرت یالتین تاش به دفتر موسیقی ارسال شده است بود، مربوط به اجرای پایتخت کشور عزیزمان ایران بود که با آن موافقت نشد. جهت برگزاری کنسرت این خواننده در کیش با شرکت منطقه آزاد ارتباط گرفتند که طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی همه اختیارات مربوط به این مناطق بر عهده شرکت منطقه آزاد است.

    ترابی گفت:دفتر موسیقی وزارت ارشاد بعد از بررسی تقاضا جهت برگزاری کنسرت در پایتخت کشور عزیزمان ایران مخالفت خود را اعلام کرد ولی راجع به منطقه آزاد از ما استعلامی نشده بود.

    انتهای پیام/

    رویدادهای موسیقایی در هفته دوم تیر ۹۷

    واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | فرهنگسرای نیاوران | میراث فرهنگی | استاد دانشگاه | شهرام شکوهی | خواننده | موسیقی | ایرانی | برگزاری | کنسرت | فرهنگ

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی علوم تغذیه
  • کتاب های لینوکس اورجینال
  • منابع اورجینال ترمودینامیک و مکانیک آماری
  • دانلود منابع مرجع تدارکات
  • دانلود منابع مرجع تبلیغات
  • دانلود فایل های زبان اصلی خواب هیپنوتیزم
  • کتاب های بدون دسته بندی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی اشپزی
  • خرید کتاب های زبان اصلی ارتباطات
  • دانلود منابع مرجع سیبرنتیک
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>