• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » عکس » عکس های عاشقانه » ازدواج و تصویر های قبل از اسید پاشی+ بیوگرافی مرضیه ابراهیمی دختر اصفهانی

    ازدواج و تصویر های قبل از اسید پاشی+ بیوگرافی مرضیه ابراهیمی دختر اصفهانی

    قربانیان اسیدپاشی | مهناز افشار | نمایشگاه | در اصفهان | نمایشگاه | اسیدپاشی | تصویری | اصفهان | ازدواج | زندگی | تصویر

    ازدواج و تصویر های قبل از اسید پاشی+ بیوگرافی مرضیه ابراهیمی دختر اصفهانی

    بیوگرافی مرضیه ابراهیمی + ازدواج و تصویر های او قبل از اسید پاشی 

    مرضیه ابراهیمی، دختری که در جریان کوتاه اسید پاشی هاي زنجیره اي قربانی شد و یک چشم خودرا از دست داد، ولی او هم چنان قشنگ و استوار ایستاده و پله هاي ترقی، پیشرفت و خوشبختی را بهتر از هر کس دیگر طی می کند. مرضیه ابراهیمی یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان از زندگی این روزهایش می گوید، در روزهایی که نمایشگاه تصویر با عنوان زندگی شخصی و اجتماعی او افتتاح شده است است.

    ماه مهر ۱۳۹۳ زمانی بود که خبر های تلخی از اصفهان به گوش می رسید و آن هم خبر اسید پاشی به وسیله موتورسوارانی به روی دختران اصفهان بود . نام یکی از این قربانیان مرضیه ابراهیمی بود که اتفاقا باوجود این اتفاق توانست زندگی عادی خودش را باوجود همه ی سختی ها ادامه داد . در این عدد زندگی افراد معروف راجع به حال او احوال مرضیه ابراهیمی زیاد آشنا میشویم.

    ازدواج و تصویر های قبل از اسید پاشی+ بیوگرافی مرضیه ابراهیمی دختر اصفهانی

    مرضیه ابراهیمی

    زنی که چادر سیاه پوشیده و دست دختر کوچکش را سفت در دست گرفته بود، رو کرد به مرضیه و به آرامی لحن زنان راحت منزل دار گفت ممنون که این جا را برگزار کردید. منظور زنی که عصر جمعه گذشته را جهت آمدن به منزل صورت های معروف گزینش کرده و پا به گالری تابستان گذاشته بود، از این جا نمایشگاه عکسی بود که سوژه اش را ایرانی ها از سال ۱۳۹۳ شناختند، از ۲۳ مهر آن.

    قربانیان اسیدپاشی | مهناز افشار | نمایشگاه | در اصفهان | نمایشگاه | اسیدپاشی | تصویری | اصفهان | ازدواج | زندگی | تصویر

    مرضیه ابراهیمی، زنی قشنگ که زندگی اش و صورتش ازآن روز، هنگامی در خیابان توحید اصفهان بودو لحظه اي شیشه ماشین را پایین کشید تا گرما را دور کند، دو نیمه شده، یکی از قربانیان اسید پاشی زنجیره اي اصفهان است.

    تصویر صورت نیمه سوخته مرضیه سال گذشته بود که زیاد از هر لحظه دست به دست شد تصویری که وی را در لباس سپید عروسی نشان می داد، با لبخندی به پهنای صورت و امیدی که در چشم هاي سبزش پیدا بود.

    آن تصویر حالا یکی از تصویر هایي است که در نمایشگاه آینده تو را بتی رقم زد که دیگران می پرستیدند»، گوشه دیوار گالری تابستان منزل صورت های معروف نشسته. نمایشگاه تصویر هاي مرضیه همین جمعه اي که گذشت، افتتاح شد، با حضور او و عکاس مجموعه، نگار مسعودی. مرضیه با صورتی گشاده، لباس هایي خنک و با رنگ هاي بسیار، دورتادور سالن را گشت، بقیه را بغل کرد و با مردم تصویر گرفت.

    ازدواج و تصویر های قبل از اسید پاشی+ بیوگرافی مرضیه ابراهیمی دختر اصفهانی

    مردم آمده بودند تا به او بگویند روحیه اش را ستایش می کنند و آفرین بر او. تعدادی از بازیگران و مسئولان هم به افتتاحیه نمایشگاه آمده بودند، چون به قول خودشان این احترامی است که هنر به قربانیان اسیدپاشی گذاشته است.

    زندگی مرضیه ابراهیمی

    قربانیان اسیدپاشی | مهناز افشار | نمایشگاه | در اصفهان | نمایشگاه | اسیدپاشی | تصویری | اصفهان | ازدواج | زندگی | تصویر

    باید از جا بلند شد

    مرضیه ابراهیمی زنی است ۲۹ ساله و اصفهانی که قبل از اسیدپاشی سال ۱۳۹۳ و بعد ازآن، یعنی همین روزها ماما بودو است و اسید با همه ی زوری که داشت، با غلظت ۹۹درصد نتوانست زندگی را از او بگیرد.

    وقتی نگار مسعودی خواست از زندگی شخصی و اجتماعی او تصویر بگیرد، مقاومت نکرد، تلخی نکرد؛ استقبال کرد. روز افتتاح نمایشگاهی با عنوان صورت او هم، مرضیه با آغوشی باز به سوالات مردم جواب داد.

    ازدواج و تصویر های قبل از اسید پاشی+ بیوگرافی مرضیه ابراهیمی دختر اصفهانی

    «بعد ازآن اتفاقی که جهت من افتاد، بعد از اینکه از داغی عمل هاي جور و واجور درآمدم و حال واوضاعم یک جورهایی یخ کرد، از خودم پرسش کردم که خب حالا می خواهی چه کار کنی؟ میخواهی همان گونه قربانی بمانی و همه ی نگاهت کنند یا نه، می خواهی یک زندگی معمولی داشته باشی. انتخابت چیست؟ مدام درگیر این بودم که باید چه کار کنم؟ چون از نگاه مردم انرژی منفی زیادی می گرفتم.

    دلم میخواست اتفاقی بیفتد و من با این اتفاق ترجیحا هنری به مردم بگویم که همه ی چیز به صورت سالم نیست، باید دیدمان را کمی بالاتر ببریم و به آدم ها با ظاهر متفاوت، به طور منفی نگاه نکنیم؛ مثلاً آدم هاي معلول، کسانی که ظاهرشان دفرمه است و … نیاز به این دارند که انها رابه صورت عادی ببینند و من این عنوان رابا این نمایشگاه شروع کردم. ما یک سال و نیم پیش این تصویر ها را گرفتیم، ولی خب اجازه نمایش داده نشد و کمی جهت مجوز آن سختگیری شد.

    مرضیه ابراهیمی و الهام پاوه نژاد

    مرضیه در گفت و گوی کوتاهی با آرامشی خاص جواب پرسش ها را داد و گفت که جهت عوض کردن قانون اسیدپاشی در کشور عزیزمان ایران همه ی توانش را میگذارد.سایت پارس ناز ما واقعا می خواستیم این عنوان حذف نشود؛ اینکه اسیدپاشی وجوددارد و دلایل راحت و بسیار مضحکی هم دارد. نگاه مردم باید در این باره تصحیح شود و دوم قانون اسید است که باید درست و درمان تر روی آن کار کنیم.

    کلید طرحی راکه اکنون در مجلس در جریان است من و نگار مسعودی با همراهی انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی زدیم؛ به مجلس رفتیم و آمدیم و با مولاوردی که آن وقت معاون امور زنان مدیر جمهوری بودو بعد با ابتکار و همچنین با سیاوشی، نماینده مجلس صحبت کردیم و از این افراد خواستیم که نگاه خاص اي به این اتفاق داشته باشند که با منع کردن فروش اسید، آمار آن نیز قطعا خیلی پایین می آید.

    اسیدپاشی مانند تجاوز نیست که ابزار نخواهد، اتفاقی است که باید ابزارش تهیه شود تا به کسی آسیب برسد، بعد چه بهتر که اصلا وجود نداشته باشد. آن طور که مرضیه میگوید در مدتی که ازآن اتفاق می گذرد به این نتیجه رسیده که نمی خواهد قربانی باشد، ترجیح او این بود که وارد عرصه مقابله با اسیدپاشی شود تا اینکه افسرده و منزل نشین باشد و مدام به این فکر کند که چه کسی بود که این بلا را سر او آورد. او دیگر نمی خواهد به این عنوان فکر کند.

    گفتگو با مرضیه ابراهیمی

    یعنی واقعا دیگر نمی خواهید بدانید چه کسی اینکار را کرد؟

    * ببینید خب مگر میشود؟ این یک شعار است که بگویم من اصلا به این عنوان فکر نمی کنم و چقدر هم خوب که طرفم را نمی شناسم نه واقعیت این نیست ولی دلم می خواهد که دیگر به این عنوان فکر نکنم. هر شب و هرروز هم به این عنوان فکر می کنم و می خواهم تلاش کنم که دیگر ذهنم درگیر این داستان نباشد. او میگوید قبل از اتفاق اسیدپاشی، یک آدم معمولی ولی پرانرژی بوده.

    کسی دیگر سراغ مرضیه ابراهیمی را نمیگیرد

    مرضیه ابراهیمی معتقد است همسرش زیاد کاری انسانی و منطقی کرده هنگامی وی را بعد از اسیدپاشی رها نکرده، نه لطف. او میگوید امیدی به کشف شدن اسیدپاشان ندارد و دیگر به دادگاه سر نمیزند. زندگی از نظر مرضیه ادامه دارد، مثل درمانش و البته مثل سر زدن هاي مدامش به کسانی که مثل خودش، صورتشان را اسید با خود برده است.

    مرضیه ابراهیمی و همسرش

    معصومه دختر ۲۶ساله تبریزی که آخرهای اسفند سال گذشته از سوی خواستگارش مورد اسیدپاشی قرار داده شد را دیدید؟ به ملاقاتش رفتید؟

    * بله، هنگامی معصومه را دیدم، خودم را یک آدم بی فایده حس کردم. هنگامی وی را دیدم با خودم گفتم بعد من دارم چه کار می کنم؟ بنابر این این قصد درمن جدی تر شد تا پا در راهی بگذارم که نتیجه اش ممنوع و محدود کردن فروش اسید هست. قبل از این هم داشتم تلاش میکردم ولی در همین مدت، دو، سه مورد اسیدپاشی شد و من خونم به جوش آمد؛ به این علت که در همین یکسال، سه، چهار نفر قربانی اسیدپاشی شدند.

    به او دقیقا چه گفتید؟

    * گفتم درست است که هیچ وقت نمیتوانم به تو بگویم خوب میشوی، صورتت برمی گردد و …، نه واقعا این طوری نیست، به او واقعیت را گفتم. به او گفتم باید بتوانی از جایت بلند شوی.

    تا همین حالا چند عمل روی صورتتان انجام شده؟

    * حدود ٣٠ عمل و همه ی اش هم در اصفهان.

    نمایشگاه عکسهای مرضیه ابراهیمی

    قرار نیست جهت درمان به بيرون از کشور بروید؟ مثل سهیلا جورکش که قربانی دیگر اسیدپاشی است.

    * به این عنوان فکر نکرده ام؛ چون در کشور عزیزمان ایران اسیدپاشی وجوددارد، پزشکان ایرانی هم مهارت بیشتری در درمانش دارند؛ مثلاً من از کشور آلمان که سراغ گرفتم به من گفتند که تو اگرهم بیایی، جهت ما به موش آزمایشگاهی تبدیل می شوي.

    روند پیگیری به پرونده به کجا رسید؟

    * هیچ، به هیچ جا نرسیده.

    شکایت تان راکه بعد نگرفته اید؟

    * نه، ولی شکایت واقعا فایده اي ندارد. من ترجیح دادم راجع به این عنوان دیگر صحبت نکنم.

    یعنی دیگر به دادگاه رفت و آمد ندارید؟

    * نه، چون گفتند ما داریم پیگیری میکنیم. من چه کار میتوانم بکنم؟

    با بقیه زنان اصفهانی که آن سال این اتفاق برایشان افتاد هم ارتباط دارید؟

    * من زیاد با سهیلا در ارتباطم که او هم همین حالا جهت درمان در آمریکاست، همین.

    با بقیه ارزش ارتباط ندارید؟

    * نه، انها شاید خودشان نخواستند.

    همسرتان جهت نمایشگاه به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمده؟

    * نه، «مهرداد» نیامده.

    عکسهای مرضیه ابراهیمی

    بعد از ازدواج شما و انتشار شدن عکستان، بعضی از افراد که البته تعدادشان زیاد نبود، معتقد بودند که شاید این موضوع، یعنی ماندن او درکنار شما یک نمایش باشد؛ چون موارد مشابه اي داشته ایم که مثلاً همسران زنانی که دچار سوختگی میشوند و صورت یا قسمتی از بدنشان را از دست میدهند، انها را رها کرده اند. خودتان چه فکر می کنید؟

    * خب، مهرداد این طوری نیست. درون آدم ها مهم هست؛ درون آدم ها جهت ازدواج خیلی مهم هست. من شاید اگر جای مهرداد بودم، نمی ماندم یا اوضاع تفاوت میکرد، ولی مهرداد با درون من عهد بسته بودو آن عهد را نشکست. او زندگی را ادامه داد و به نظرم این خیلی ارزنده هست. البته این را بدانیم که تعداد این آدم ها خیلی کم است ولی بنظر من او خیلی کار منطقی و انسانی اي انجام داد.

    شاید در این موقعیت، حس خیلیها این باشد که او لطف کرده که با شما مانده و رهایتان نکرده است ولی به نظرم بهتر است جهت ترویج چنین رفتارهایی، آنرا نه لطف بلکه کاری عادی و انسانی درنظر بگیریم.او خودش نخواست که من فکر کنم لطفی در حق من کرده هست. بله، این زیاد یک کار انسانی و منطقی است.

    گفتگو با مرضیه ابراهیمی

    یعنی این طور نیست که مثلاً شما هرروز از او تقدیر کنید که کنارتان مانده است.

    * خب، من هر لحظه به او می گویم مرسی که هستی. خب، واقعیت این است که مرسی که است واقعا. اگر او من رابه خاطر صورتم ول می کرد شاید هیچ وقت از جایم بلند نمیشدم. به هر حال بعنوان مردی که کنار من هست، نمی شود نقش وی را نادیده گرفت و مثلاً گفت: من خودم موفق شدم، نه اصلا این طور نیست. خودش ولی هر لحظه طوری واکنش‌ می کند که فکر نکنم اتفاق خاصی برایم افتاده است.

    از مسئولانی که آن وقت پیگیر حالت بودند، هنوز هم کسی سراغت را میگیرد؟

    * نه دیگر؛ زیاد آن پیگیری ها حتماً نمایش بود.

    یعنی هم اکنون غیر از خودت، دیگر کسی پیگیر وضعیتت نیست؟

    * بله، همین طور هست. البته من با زن مولاوردی خیلی ارتباط خوبی دارم و دیگر هیچ.

    نظر مهناز افشار راجع به مرضیه ابراهیمی

    نظر مهناز افشار را راجع به فرایند هنری زندگی مرضیه جویا شدم که توضیح داد: «به نظرم کار خوبی صورت گرفته. من تصویر ها را دیدم و به نظرم بسیار خوب هستند. چندتا از این تصویر ها هم من را خیلی جذب کردند

    و میخواهم یکی از انها را خریداری کنم تا حمایتی کرده باشم. تصویر ها به زیبایی، زندگی عادی مرضیه رابه نمایش می گذراند و وی را هنگام خرید کردن یا آرایش کردن دنبال می کنند یا مرضیه میان مردم خیابان به زندگی خود ادامه میدهد.

    بعد ازدواج میکند و تمام این ها یعنی زندگی همان گونه ادامه دارد. در حقیقت همه ی ما متوقف نشدن مرضیه را می بینیم. انگار عکاس از قبل قصه اي را جهت اینکار طراحی کرده و از شروع تا پایانش جهت من مخاطب تعریف میکند. روایت او از زندگی مرضیه را دوست دارم».

    مهناز افشار و مرضیه ابراهیمی

    دست آخر هم در خصوص فعالیتش در کمپین بدسرپرست، تنها تر است» پرسیدم که مهناز افشار گفت باید بگویم که روز گذشته از سمت سخنگویی این کمپین خداحافظی کردم. هر چند که دغدغه آن مسائل را دارم.

    در این مدت دو سالی که حضور داشتم، با گروه پویایی همراه بودم که بسیار زحمت کشیده اند. من همان گونه پیگیر عنوان هستم و دغدغه هایم را دنبال می کنم، چون اینروزها مسائل کودکان اولویتهای کارهای من است.

    بیوگرافی مرضیه ابراهیمی دختر اصفهانی + ازدواج و عکسهای قبل از اسید پاشی

    واژه های کلیدی: قربانیان اسیدپاشی | مهناز افشار | نمایشگاه | در اصفهان | نمایشگاه | اسیدپاشی | تصویری | اصفهان | ازدواج | زندگی | تصویر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی دین
  • منابع اورجینال دامپزشکی
  • خرید کتاب ایمونولوژی زبان اصلی
  • خرید کتاب های انسان شناسی از آمازون
  • کتاب های زبان روسی اورجینال
  • کتب نظریه شماره زبان اصلی
  • خرید کتاب های بیوانفورماتیک از آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ورزش های رزمی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های زیست شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>