• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » شریعتمداری رسما اعلام کرد دستور مدیر جمهور را اجرا نمی کند

    شریعتمداری رسما اعلام کرد دستور مدیر جمهور را اجرا نمی کند

    ما به عنوان وزارت صنعت نمی توانیم که ثبت سفارش کنندگان را افشا کنیم، چراکه اینطور به جنگ بخش شخصی رفته ایم……. ما نمی خواهیم به جنگ اقتصاد کشور برویم و اقتصاد را به هم بریزیم

    شریعتمداری رسما اعلام کرد دستور مدیر جمهور را اجرا نمی کند

    ما به عنوان وزارت صنعت نمی توانیم که ثبت سفارش کنندگان را افشا کنیم، چراکه اینطور به جنگ بخش شخصی رفته ایم……. ما نمی خواهیم به جنگ اقتصاد کشور برویم و اقتصاد را به هم بریزیم

    نمی توانیم اسامی ثبت سفارش کنندگان با دلار دولتی را انتشار کنیم

    محمد شریعتمداری در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شده است است با اشاره به اینکه از سال ۹۲ کشور مسیر خود را در جهت توسعه با توجه به همه شاخص های اعلامی از سوی بخش های گوناگون اقتصادی با سرعت طی می کرد، اظهار داشت: امروز ولی با شرایط خاصی مواجه هستیم و ایجاب می کند این شرایط تازه را با تمرکز بیشتری مورد توجه قرار دهیم.

    عبارات مهم : وزارت اطلاعات – شریعتمداری
    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با روی کارآمدن قلدری به نام ترامپ، یک نفر به تنهایی همه مذاکرات جهانی را با مسائل مواجه کرد. آنها با ایجاد انتظارت تورمی منفی و نیز به هم ریختگی در عرصه سیاست خارجی به ترساندن همه شرکای تجاری کشور عزیزمان ایران پرداخته و به صورت گسترده، اوضاع عوض کردن یافت.

    شریعتمداری با اعلام اینکه آنها می گویند که می خواهیم منافع ملت ایرانی را حفظ کنیم، ولی با ایجاد اخلال در روابط تجاری کشور عزیزمان ایران با دنیا و عدم امکان تامین مواد اولیه به موقع جهت کارخانجات مسائل متعددی را به وجود آوره اند، گفت: آنها با کنترل روند رو به رشد اشتغال در کشور و کم کردن قدرت خرید مردم تلاش کردند که به ملت کشور عزیزمان ایران ضربه بزنند. بنابراین در ماههای نهایی سال قبل، با احساس روند حرکتی، تصمیمات ارزی به عنوان نخستین تصمیمات البته کمی با تاخیر بعد از اتفاقاتی که در بازار ارز داخلی رخ داد، اتخاذ شد.

    شریعتمداری گفت: سیاست ارزی کشور، اعلام یک قیمت ثابت در شروع کار بود که بعدا با عوض کردن نسبت به تفاضل تورم داخلی و خارجی عوض کردن و از سوی معاون اول مدیر جمهور اعلام شد. این در حالی است که بانک مرکزی تا پیش از آن مداخلات زیادی در بازار داشت، ولی این آرایش تازه آرایش خود خواسته نیست، بلکه در شرایطی اتخاذ شده است است که جنگ اقتصادی را تجربه می کند.

    وی اظهار داشت: بر این اساس علیرغم مفاد قانونی، واردات کشور در بعضی کالاهایی که مورد نیاز نیست، ممنوع اعلام شده است که نمونه آن صرفه جویی ۲٫۲ میلیارد دلاری در واردات ماشین هست، ضمن اینکه کلیه ثبت سفارش های تامین مالی نشده در این ۱۴۰۰ قلم کالا نیز باطل شده است است.

    *سیاست های ارزی دولت جهت تولید

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در جلسه شورای امنیت ملی در روزهای گذشته، بعضی مطالب ارایه شد که در آن شرکای تجاری بزرگ امریکا، از برخورد آمریکا با برجام اظهار نگرانی کرده اعلام کرده اند که کنار کشور عزیزمان ایران باقی خواهند ماند، ضمن اینکه بسته اتحادیه اروپا نیز جهت حمایت از برجام در حال عملیاتی شدن است و مدیر جمهور به زودی به اتریش و سوئیس سفر خواهد کرد.

    وزیر صنعت با بیان اینکه در شرایط قعلی نظر دولت حرکت به سمت یک بازار رقابتی در معامله ارزی است ، تصریح کرد: بر این اساس، مکانیزم بورس را دنبال خواهیم کرد، همچنین صادرکنندگان و واردکنندگان ارز را با یک قیمت توافقی اعلام خواهد کرد و به این ترتیب، رفع تعهد ارزی خواهند کرد، ضمن اینکه واردکننده نیز تا زمانی که گمرک اعلام نکرده است که بر مبنای ارز دریافتی از صادرکننده، کالا را وارد کشور خواهد کرد، رفع تعهد ارزی نخواهد داشت.

    وی اضافه کرد: صادرات این گروه از صادرکنندگان که ارز آنها مشمول ارایه در سامانه نیما نمی شود، حدود ۱۵ میلیارد دلار است که می توانند در صورت حمایت، صادرات خود را زیاد کردن دهند. به همین علت دولت مکانیزم عرضه ارز صادراتی آنها با قیمت توافقی را در دستور کار قرار داده هست. همچنین سیاست های کنترل بازار نیز در دستور کار هست، به این معنا که هنگامی دولت قیمت ارز را یکسان اعلام می کند، بعضی از نیازمندی های قانونی تامین نشده از سوی دولت یا نیازهای غیرقانونی در بازاری خارج از بازار غیرمتشکل پولی شکل می گیرد، بعضی سوءاستفاده ها نیز شکل خواهد گرفت.

    * وزارت صنعت نمی تواند لیست ثبت سفارش کنندگان را افشا کند

    شریعتمداری با اشاره به اینکه بانک مرکزی اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند را در اختیار دارد، بنابراین ما به عنوان وزارت صنعت نمی توانیم که ثبت سفارش کنندگان را افشا کنیم، چراکه اینطور به جنگ بخش شخصی رفته ایم، این در حالی است که لیست اعلامی از سوی وزیر ارتباطات، اسامی افرادی بود که تخصیص ارز داشتند و تامین ارز آنها صورت نگرفته بود، ما نمی خواهیم به جنگ اقتصاد کشور برویم و اقتصاد را به هم بریزیم، بنابراین با استفاده از نیروی عقل خدادادی، تصمیماتی خواهیم گرفت که به صلاح اقتصاد باشد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با اعلام اسامی افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و کالا وارد کرده اند، مخالفت نداریم و اتفاقا موافق با دریافت این اسامی از سوی نهادهای نظارتی هستیم، ولی توصیه اینجا است که هر یک از انواع ارز، هزینه مبادله متفاوتی دارد و قیمت تمام شده است آن را نیز باید بر این مبنا محاسبه کرد.

    *واکنش وزیر صنعت به تخلف ثبت سفارش ٦٤٨١ خودرو/ تا قران آخر پول بیت المال را از حلقوم افراد خاطی در می آوریم

    وی با اشاره به بعضی محدودیت های واردات ماشین از سوی وزیر قبلی صنعت ، گفت: تا زمانی که ثبت سفارش از سوی وزارت صنعت ممنوع اعلام شده است و ابلاغ شود، ۴ روز فاصله افتاده بود، ولی با بررسی های صورت گرفته بر روی مجموعه واردات خودرو، کشف کردیم که ۶۴۸۱ فقره ماشین بر اساس اعلام رسمی حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجموعه نظام تجاری کشور واردات شده است اند که در آن ایام، ثبت سفارش آزاد نبوده اند، از این رقم که فورا به وزارت اطلاعات، تعزیرات و گمرک اعلام شده، ۴۵۰۰ دستگاه توقف عملیات ترخیص صورت گرفته و مابقی ۱۹۰۰ دستگاه که شناسه های وارداتی را در اختیار دستگاههای نظارتی اعلام شده است هست، که باید تا قران آخر از حلقوم افراد خاطی بیرون کشیده شود.

    *مردم سه ساعته، ۲۵۰ میلیارد تومان پراید خریدند

    شریعتمداری با تأکید بر اینکه با تمامی کسانی که تخلف کرده اند، باید برخورد شود، حتی اگر در نظام دولتی هم فرد فاسدی بود باید با آن برخورد شود، گفت: هر روز یک گوشه ای یک حرف مبهم می زنند که بازار را دچار تشنج می کنند؛ در حالیکه اسناد آن نیز موجود هست، بنابراین باید حرف ها را پیش از گفته شدن، بررسی کرد.

    وی افزود: علیرغم اینکه میزان تولید خودروی کشور نسبت به سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است و میزان فروش و صدور فاکتور نیز جهت خودروها زیاد کردن یافته هست، با ایجاد انتظارات عقلایی منفی، حرکت به سمت خرید غیرمنطقی ماشین طراحی شد که ممکن است در مورد بعضی کالاهای دیگر رخ دهد، بر همین اساس، ماشین طلا و ارز نیست و کالای سرمایه ای است که باید با آن برخورد منطقی صورت گیرد.

    شریعتمداری گفت: پراید در دوران خود جوان رعنایی بود که اکنون از پا افتاده است که جای خود را به خودروی جوان و رعنای دیگری خواهد داد، بر این اساس ۲۵۰ میلیارد تومان پول جهت پراید در همین چند روز بحران بازار پول از سوی مردم پرداخت شده است است که البته خرید کارتکسی هم نبوده هست، بلکه خرید قطعی و با کارت شهروندی مردم بوده است.

    *تنها مرجع قیمت گذاری کالاها شرکت حمایت است

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نظامات تازه کنترل بازار ، اظهارداشت: بر اساس دستور مدیر جمهور، تنها مرجع قیمتگذاری کالاها در کشور شرکت حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شده است هست. این در حالی است که اصناف نیز بازار را کنترل خواهند کرد. ضمن اینکه جهت ۴۰ هزار واحد صنفی در کشور تقاضای پلمپ شده است هست، بعد هر کسی که تخلف کند و کالا را با اجحاف به مردم بفروشد، مردم می توانند به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ طرح شکایت کنند، البته خود شرکت ها نیز مسئول هستند که در بازار حضور داشته باشند، آنها مکلف هستند که باید گرانفروشان را کنترل کنند.

    وزیر صنعت با اشاره به قیمت بالای تولید در کشور، گفت: بعضی از تولیدکنندگان علاوه بر مسئله مالیات بر ارزش افزوده در تامین سرمایه در گردش هم مسئله دارند و از بازار غیرمتشکل پولی تامین مالی می کنند که هزینه تامین پول آنجا بسیار بالا هست. ما می خواهیم به تولید جهت طرح های توسعه و سرمایه در گردش، یارانه سود تسهیلات از محل بودجه عمومی خواهیم داد.

    *احتکار ۹۰ هزار دستگاه ماشین را قبول ندارم

    شریعتمداری در ادامه این نشست خبری به احتکار ماشین اشاره کرد و افزود: جهت نگهداری تولید یک روز کشور عزیزمان ایران خودرو، ده سوله ۵ هزار متری نیاز هست، چطور می توان ۹۰ هزار دستگاه ماشین را که بعضی اعلام کرده اند، احتکار کرد. اگر مدیر شرکت حمایت با تخلفات احتکار برخورد نکند، بنده به عنوان وزیر با وی برخورد خواهم کرد.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: entekhab.ir

    شریعتمداری رسما اعلام کرد دستور مدیر جمهور را اجرا نمی کند

    واژه های کلیدی: وزارت اطلاعات | شریعتمداری | ثبت سفارش | واردات | اقتصاد | وارداتی | اقتصادی | کنترل | ماشین | تجارت | بازار

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های میکرب شناسی از آمازون
  • کتاب خارجی معروف
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • خرید کتاب های انسان شناسی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های هنر های گرافیکی
  • کتب محاسبات ریاضیات زبان اصلی
  • خرید کتاب های دوره های خلبانی از آمازون
  • دانلود منابع مرجع جبر کامپیوتر
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • کتب نثر زبان اصلی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>