• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » افزایش %۱۰ قیمت بلیت قطار

    افزایش %۱۰ قیمت بلیت قطار

    عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی: قیمت بلیط قطار از اول تیرماه ۱۰ درصد زیاد کردن یافت.

    افزایش %10 قیمت بلیت قطار

    عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی: قیمت بلیط قطار از اول تیرماه ۱۰ درصد زیاد کردن یافت.

    ابتدا مقرر شد پیشنهاد زیاد کردن میانگین ۲۰ درصدی قیمت بلیت در دستور کار قرار گیرد

    عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی گفت: قیمت بلیت قطار از اول تیرماه ۱۰ درصد زیاد کردن یافت که البته به علت آن که قیمت ها از زمستان ۹۴ زیاد کردن نیافته در حالی که هر ساله حداقل ۱۰ درصد تورم داریم، ضرورت داشت این زیاد کردن زیاد باشد.

    عبارات مهم : نمایشگاه – دستگاه
    علیرضا شیخ طاهری در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی اظهار داشت: یکی از مسائل صنعت ریلی عدم توجه دولت به توسعه ناوگان هست؛ توسعه زیرساخت ها به وسیله دولت به خوبی انجام شده است هست، ولی دولت به اندازه ای که به توسعه زیرساخت ها توجه دارد، تا به توسعه ناوگان توجه نکرده است.

    با وجود اتفاقات خوب در بخش ریل، کیفیت سفر با قطار هم در چند سال اخیر متحول شده است است که این ناشی از همراهی راه آهن و مدیران عامل شرکت های ریلی است.

    عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه نگاهها در حوزه حمل و نقل مسافری ریلی همچنان دولتی مانده هست، گفت: روش های نوین بازاریابی هنوز در صنعت مسافری ریلی جا نیفتاده است.

    بخش شخصی و دولتی ناکارآمدی ها را به دوش یکدیگر می اندازند و این منطقی نیست، در حالی که هر یک جهت رشد صنعت وظایفی دارند.

    وی درباره زیاد کردن سرعت قطارها گفت: در مورد سرعت، تابع قوانین راه آهن هستیم و عوامل زیادی در سرعت تاثیرگذار هستند.

    عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی همچنین درباره ظرفیت قطارهای در سیر و تعداد صندلی اشغال شده گفت: با وجود تلاش های مجموعه راه آهن و شرکا نزدیک به یک سوم ظرفیت فعلی قطارهای در سیر تکمیل نمی شود و تا زمانی که این ۳۰ درصد تکمیل نشود، اشتباه هست، تا به دنبال ظرفیت تازه باشیم.

    شیخ طاهری تاکید کرد: روش های نوین بازاریابی در پر کردن صندلی های قطار مؤثر است.

    * نسبت به زیاد کردن ۱۰ درصدی قیمت بلیت قطار معترضیم

    وی راجع به پیشنهاد شرکت های ریلی مبنی بر زیاد کردن قیمت بلیت قطار، بیان کرد: آخرین بار زمستان ۹۴ بود که قیمت های بلیت قطار زیاد کردن یافت. هر سال در کشور ما تورمی حدود ۱۰ درصد وجود دارد و از آنجا که هزینه های نیروی انسانی جهت شرکت های ریلی در کنار هزینه های ارزی مدنظر هست، ضرورت دارد نسبت به زیاد کردن قیمت بلیت قطارها و واقعی شدن قیمت ها بازبینی شود.

    ضرورت داشت در سال های ۹۵ و ۹۶ بسته به میزان تورم نسبت به زیاد کردن اندک قیمت بلیت قطارها اقدام می شد که نشد. بنابراین تراز شرکت های مسافری ریلی منفی شد و اگر این ادامه داشت، شرکت ها زیان ده تر می شدند.

    در دنیا حاشیه سود ریلی مسافری عدد بالایی نیست و سرمایه گذارانی که در این حوزه ورود کرده اند، حق دارند سود مناسب طلب کنند.

    امسال ابتدا مقرر شد پیشنهاد زیاد کردن میانگین ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار در دستور کار قرار گیرد، در حالی که دستمزد پرسنل هر ساله حدود ۱۰ درصد زیاد کردن داشته است.

    عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی افزود: متاسفانه شرکت حمایت با زیاد کردن ۲۰ درصدی بلیت قطار موافقت نکرد و فقط با رقم ۱۰ درصد موافقت شد که ما به زیاد کردن ۱۰ درصدی قیمت ها معترض هستیم.

    شیخ طاهری با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم، مابه التفاوت زیاد کردن ۱۰ درصدی قیمت بلیت ها را با زیاد کردن بهره وری جبران کنیم، گفت: زیاد کردن ۱۰ درصدی قیمت بلیت قطار جهت بلیت ها از اول تیر ماه اعمال شده است است.

    افزایش %۱۰ قیمت بلیت قطار

    *ایمن سازی واگن های با عمر بالای ۳۰ سال

    وی اظهار داشت: واگن های بالای ۳۰ سال باید ایمن سازی و بازسازی شود و توجه شود که خارج سازی آنها در دستور کار نیست، لیکن اگر تعمیر کامل شوند، این واگن های مسافری تا ۱۵ سال دیگر امکان ادامه فعالیت دارند.

    عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی با بیان اینکه شرکت های ریلی توان مالی این بازسازی ها را ندارند، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه واگن با عمر بالای ۳۰ سال در ناوگان مسافری فعال است که اغلب مربوط به شرکت رجا است و بازسازی آنها ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه می خواهد.

    در خواست ما از راه آهن جمهوری اسلامی این است که برنامه وقت بندی مشخصی ارائه دهد تا واگن ها به مرور بازسازی شود.

    وی اضافه کرد: هزینه بازسازی نیمه عمر حدود ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

    وی که مدیرعامل شرکت بن ریل که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان هست، راجع به این شرکت ریلی نیز گفت: در حال حاضر ۱۳۱ دستگاه واگن مسافری با عمر میانگین ۱۰ ساله داریم و ۸۸ درصد واگن های بن ریل خاص ۴ تخته است.

    برنامه توسعه بنیاد مستضعفان تا آخر امسال است که ما نیز به عنوان زیرمجموعه بنیاد تعداد واگن های خود را به بیش از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری می رسانیم. در این راستا در نمایشگاه حمل و نقل ریلی تفاهم، نامه ای با واگن سازهای پلور سبز و واگن پارس امضا کردیم.

    وی اضافه کرد: با هدف فعال سازی تولیدکنندگان داخلی در حوزه واگن تفاهم نامه ای به ارزش هزار میلیارد ریال در حوزه واگن در نمایشگاه به امضا رسید که در قالب دو تفاهم نامه بود و ۳۰ دستگاه واگن مسافری تولید و تحویل بن ریل می شود.

    عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی تاکید کرد: این تفاهم نامه موجب می شود، چراغ واگن سازهای ما حداقل جهت ۲ سال روشن باشد.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com

    واژه های کلیدی: نمایشگاه | دستگاه | بازسازی | انجمن | خبر | اقتصادی |

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی سیاست
  • هاردکپی کتاب های سونا
  • خرید کتاب فلسفه زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی پازل
  • هاردکپی کتاب های زمین شناسی
  • خرید کتاب های تجهیزات نظامی از آمازون
  • کتب ارتوپد زبان اصلی
  • کتاب های همایش ها اورجینال
  • کتاب های تجهیزات نظامی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>