• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » لغو ناگهانی حرکت تعدادی از قطارها به علت نبود لوکوموتیو!

    لغو ناگهانی حرکت تعدادی از قطارها به علت نبود لوکوموتیو!

    در طول روزهای گذشته تعدادی از قطارهایی که برنامه‌ریزی حرکت آنها از قبل انجام شده است بود با اعلام شرکت‌های ریلی لغو سفر شدند تا جهت تعدادی از مسافران آنها مشکلاتی به وجود آید.

    لغو ناگهانی حرکت تعدادی از قطارها به علت نبود لوکوموتیو!

    در طول روزهای گذشته تعدادی از قطارهایی که برنامه ریزی حرکت آنها از قبل انجام شده است بود با اعلام شرکت های ریلی لغو سفر شدند تا جهت تعدادی از مسافران آنها مشکلاتی به وجود آید.

    عذرخواهی ناجا بابت لغو حرکت بعضی از قطارها

    در طول روزهای گذشته تعدادی از قطارهایی که برنامه ریزی حرکت آنها از قبل انجام شده است بود با اعلام شرکت های ریلی لغو سفر شدند تا جهت تعدادی از مسافران آنها مشکلاتی به وجود آید.

    عبارات مهم : نگهداری – مسافران
    چند روز بعد از این اتفاق شرکت رجا در اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی از مسافران خود نبود لوکوموتیو جهت حرکت قطارها را علت این توقف سفرها اعلام کرد.

    در اطلاعیه رجا آمده است: متاسفانه به علت عدم تامین لوکوموتیو به وسیله راه آهن جهت اغلب قطارهای این شرکت از جمله قطارهای لوکس و ویژه، رجا مجبور به حذف قطارهای مذکور شده، لذا از متقاضیان سفر با این قطارها به علت لغو حرکت عذرخواهی می شود.

    محمد رجبی – مدیرعامل شرکت رجا ضمن تایید این اتفاق گفت: تنها نهادی که امکان ارائه ی لوکوموتیو به شرکت های ریلی را دارد راه آهن است و هنگامی این شرکت نتواند لوکوموتیوهای مورد نیاز را تامین کند، حرکت قطارها با مسئله مواجه می شود.

    به گفته وی در طول روزها و هفته های گذشته به علت نبود لوکوموتیوهای مورد نیاز شرکت رجا مجبور شده است حرکت تعدادی از قطارهای خود را لغو کند.

    مدیرعامل شرکت رجا اضافه کرد: شرکت مپنا به عنوان یکی از طرف های قرارداد جهت حفظ، تعمیر و نگهداری لوکوموتیوها با راه آهن همکاری می کند که گمانه زنی ها حاکی از آن است به علت نرسیدن منابع مالی مورد نیاز امکان استمرار حرکت تعدادی از لوکوموتیوها فراهم نشده است.

    رجبی در پاسخ به این پرسش که تکلیف مسافران قطارهایی که حرکت ارزش لغو شده است چه می شود؟ نیز اظهار کرد: متاسفانه امکان اضافه کردن قطار در این زمینه وجود نداشته و ما تنها به مسافران مان گفته ایم که می توانند از امکانات دیگر قطارها استفاده کنند. البته با توجه به پایین بودن تعداد قطارها ظرفیت قطارهای باقی مانده نیز تا حد زیادی پر بوده و عملا امکان استفاده از آنها نیز جهت مسافران چندان وجود ندارد.

    به گفته وی، جز راه آهن چند شرکت محدود دیگر نیز لوکوموتیوهایی دارند که تمامی آنها در حوزه های باری مورد استفاده قرار می گیرد و از این رو با توجه سرعت پایین و تفاوت فناوری های آنها امکان جابه جایشان جهت قطارهای مسافری وجود ندارد.

    از سوی دیگر عباس علی آبادی – مدیرعامل شرکت مپنا – ضمن تایید مسائل به وجود آمده در تعمیر و تامین قطعات مورد نیاز جهت تعدادی از لوکوموتیوها، توضیح داد: متاسفانه در ماه های گذشته تعدادی از نهادهای دولتی مانند شرکت راه آهن در تامین منابع مالی مورد نیاز مشکلاتی داشتند و نرسیدن پول باعث به وجود آمدن مشکلاتی در این زمینه شده است است.

    به گفته وی، شرکت مپنا از نظر توان فنی و تامین قطعات هیچ مشکلی نداشته و پاسخگوی تمام نیازها در حوزه لوکوموتیو هست، ولی قطعا این عنوان به تامین منابع مالی مورد نیاز وابسته خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت مپنا در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تعمیر و نگهداری لوکوموتیوها بدون تزریق منابع مالی وجود دارد نیز گفت: خرید هر یک از قطعات و مواد اولیه مورد نیاز به پول نیاز دارد و هیچ کارخانه و شرکتی نمی تواند بدون پول خط تولید یا مدیریت نیروهای خود را ادامه دهد. بعد این توقع که ما بدون پول لوکوموتیوها را تامین کنیم، اجرایی نیست لیکن مپنا مسائل خاص خود را دارد و جهت خدمات اش نیاز به منابع مالی خواهد داشت.

    وی اضافه کرد: در صورتی که راه آهن منابع مالی مورد نیاز را تامین کند قطعا شانس زیاد کردن توان ناوگان وجود خواهد داشت، لیکن از نظر فنی مشکلی جهت حفظ لوکوموتیوها نداریم.

    ایسنا مسائل به وجود آمده در این عرصه را از شرکت راه آهن پیگیری کرده و روابط عمومی راه آهن اعلام کرده که به زودی توضیحاتی در این زمینه ارائه خواهد شد.

    لازم به توضیح است که از چند سال قبل و به دنبال طرح اجرایی شدن شخصی سازی در عرصه ریلی شرکت های حمل و نقل فعال در این حوزه از دولت جدا شدند. در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از ظرفیت ناوگان در اختیار شرکت رجا بوده و دیگر شرکت ها نیز نیمه دیگر ناوگان کشور عزیزمان ایران را در اختیار دارند.

    پایین بودن سطح سوددهی و اجرایی نشدن آزادسازی قیمت بلیت قطار باعث شده است شرکت های ریلی اعلام کنند که از نظر اقتصادی شرایط چندان مناسبی را پشت سر نمی گذارند.

    ایران بعد از برجام برنامه ریزی کرد تا با واردات تعدادی واگن تازه و البته خرید واگن های ساخته شده است از سوی شرکت های داخلی نسبت به نوسازی ناوگان ریلی خود اقدام کند.

    شرکت آلمانی زیمنس که در ماه های ابتدایی بعد از اجرای برجام با حضور در کشور عزیزمان ایران قراردادهایی را جهت همکاری با شرکت های ایرانی امضاء کرد که بعد از خروج آمریکا از برجام مسئولان این شرکت اعلام کردند که دیگر امکان عقد قرارداد تازه با شرکت های ایرانی را نخواهند داشت.

    همکاری در حوزه تعمیر و نگهداری واگن و لوکوموتیو بخشی از قرارداد زیمنس با شرکت های ایرانی را تشکیل می دهد.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    لغو ناگهانی حرکت تعدادی از قطارها به علت نبود لوکوموتیو!

    واژه های کلیدی: نگهداری | مسافران | قرارداد | امکانات | منابع | تعمیر | همکاری | خبر

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی فیزیک لیزر
  • کتب لوازم الکترونیکی خانگی زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • منابع اورجینال تئوری نسبیت و گرانش
  • کتاب های ارتدکسی اورجینال
  • کتب تحلیل زبان اصلی
  • کتب فیزیک جو زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های فن آوری ریز پردازنده
  • کتب الگویابی در ساختمان داده زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی باستان شناسی
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>