• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » ۸۰۰ میلیون دلارهایی که از دست کشور عزیزمان ایران می رود

    ۸۰۰ میلیون دلارهایی که از دست کشور عزیزمان ایران می رود

    خام فروشی سالامبور یا همان چرم سبک و عدم تبدیل آن به چرم و البسه موجب از دست رفتن هر سال ۸۰۰ میلیون دلار ارز می شود.

    ۸۰۰ میلیون دلارهایی که از دست کشور عزیزمان ایران می رود

    خام فروشی سالامبور یا همان چرم سبک و عدم تبدیل آن به چرم و البسه موجب از دست رفتن هر سال ۸۰۰ میلیون دلار ارز می شود.

    دولت نباید از صادرات سالامبور چرم، عوارض اخذ کند

    رئیس انجمن صنایع چرم ایران گفت: ۴ تا ۵ درصد بازار جهانی در زمینه صادرات پوست گوسفند و یک درصد پوست گاو از آن کشور عزیزمان ایران است .

    عبارات مهم : تولید کفش – فناوری
    علی حسن زاده در گفتگوی خاص خبری افزود: در کشور ۲۲ میلیون جلد پوست گاو، ۱۸ میلیون جلد پوست گوسفند و ۷ میلیون جلد از آن پوست بز است.

    وی گفت:: بیشترین تولید پوست گاو در سه منطقه تهران، تبریز و مشهد است که تبدیل به چرم می شود و به بازار تولید کفش و کیف و کمربند عرضه می شود.

    حسن زاده افزود: از ۱۸ میلیون جلد پوست گوسفندی که به سالامبور تبدیل و صادر می شود تنها ۴۵ میلیون دلار ارز عاید کشورمان می شود در حالی که اگر همین تعداد به چرم تبدیل شود ارزآوری از محل صادرات آن ۲۱۰ میلیون دلار و در صورت تبدیل شدن به البسه به ۸۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

    وی گفت:برای تولید هر جلد پوست، هفت نفر اشتغال ایجاد می شود در صورتی که با تبدیل آن به چرم اشتغالزایی به ۳۵ نفر و در صورت تبدیل شدن به البسه به ۲۰۰ نفر زیاد کردن خواهد یافت.

    نائب مدیر اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان سالامبور چرم کشور عزیزمان ایران هم در این برنامه گفت: ۱۰ درصد چرم سبک تولید در کشور مورد نیاز بازار داخل است و ۹۰ درصد دیگر صادر می شود.

    سعید شادکام افزود: ۵۰ درصد از صادرات چرم سبک کشور سالامبور هست، لیکن آنچه که جهت داخل تولید می شود امکان صادرات ندارد.

    معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هم در گفتگوی تلفنی با برنامه گفت : کمیته خاص ای در این وزارتخانه در حوزه صنعت چرم تشکیل شده است است .

    صادق نجفی افزود : فرسوده بودن ماشین آلات ، نبود آموزش های تخصصی، بالا بودن هزینه های تولید، مسئله تأمین منابع مالی، نبود برند ملی ، نبود شرکت های توزیعی تخصصی ، کمبود استادکار و متخصصان طراحی ، مسئله کیفیت و تنوع چرم های تولید داخل، نبود ثبات قیمت مواد اولیه در بازار، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش تولیدکنندگان چرم مصنوعی و مسائل مربوط به واردات پوست سنگین ، مسائل مربوط به تعرفه های مواد شیمیایی و زیر ساخت ها از مهمترین مسائل در حوزه صنعت چرم است .

    وی با بیان اینکه در این زمینه پیشنهادات خود را به دولت در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اعلام کردیم، ادامه داد: نخستین پیشنهاد ما ایجاد مرکز خدمات فناوری تحقیقات و توسعه و طراحی صنعت چرم بود که مسئولیت آن را صنایع کوچک بر عهده گرفتند و در دو استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به زودی آن را ایجاد می کنیم .

    نجفی با بیان اینکه در پی ایجاد شهرک صنعتی فناوری تخصصی و مصنوعات چرمی هستیم ، افزود: یکی از پیشنهادات ما جهت دولت، نوسازی و بازسازی ماشین آلات بود تا بتوانیم در مناطق کم برخوردار تسهیلات با سود ۴، ۶ و ۱۰ درصد پرداخت کنیم .

    وی با اشاره به اینکه ماشین آلات فرسوده از جمله مسائل هست، اضافه کرد: راه اندازی رشته های تخصصی صنعت چرم از دیگر کارهای پیشنهادی است .

    مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گفت : جهت استان خراسان رضوی ۱۸ میلیارد تومان ، جهت آذربایجان شرقی ۷ میلیارد تومان و جهت استان پایتخت کشور عزیزمان ایران حدود ۱۷ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۳۹۷ مربوط به شرکت صنایع کوچک جهت ایجاد زیرساخت ها تدارک دیدیم که به زودی عملیاتی خواهیم کرد .

    نجفی با تاکید بر اینکه باید صنایع کوچک باید رشد یابد و از آن ها حمایت کرد افزود: روش ما جهت ایجاد اشتغال در حوزه محصولات چرمی است و دولت با همه توان به این عنوان وارد شده است است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه با بیان اینکه توسعه فناوری، نیاز بازار و برندسازی از جمله موارد اثرگذار جهت پیشرفت صنعت چرم هست، گفت: وقت بنگاه های کوچک به خاص در البسه و پوشاک گذشته است و باید در پی برندسازی باشیم .

    محمد حسن نژاد به سابقه صنعت چرم در کشورمان اشاره و اضافه کرد: با تشکیل شرکت های بزرگ سهامی چرم می توانیم با برندهای جهانی مسابقه کنیم.

    وی گفت : باید از خام فروشی چرم دوری کنیم و صنایع پایین دستی آن را تقویت و برندسازی کنیم تا ارزش افزوده بیشتری را بدست بیاوریم .

    علی حسن زاده مدیر انجمن صنایع چرم کشور عزیزمان ایران با حضور در این برنامه راجع به علل موفقیت ترکیه در صنعت چرم گفت: این کشور در سال ۲۰۰۱ قانونی تصویب کرد و بر اساس آن به صنایع، وام بلاعوض جهت تجهیز ماشین آلات پرداختند و موجب پیشرفت صنایع چرم خود شدند و تا سال ۲۰۱۱ در منطقه در این زمینه یکه تازی کردند.

    وی افزود: صنعت چرم به عنوان صنعت مادر و پرزحمت است و در کشورمان بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این صنعت شاغل هستند .

    نائب مدیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم کشور عزیزمان ایران هم در ادامه برنامه گفتگوی خاص خبری افزود: در صادرات چرم بهتر است محصول نهایی و با ارزش افزوده بالاتر را صادر کنیم ولی در این صورت هزینه های تولیدی ما نیز زیاد کردن می یابد ضمن اینکه به فناوری و تجهیزات پیشرفته هم نیاز داریم .

    سعید شادکام با اشاره به اینکه اخذ هرگونه عوارض از کالاهای صادراتی خلاف قانون هست، افزود: دولت نباید از صادرات سالامبور چرم، عوارض اخذ کند .

    ۸۰۰ میلیون دلارهایی که از دست کشور عزیزمان ایران می رود

    واژه های کلیدی: تولید کفش | فناوری | صادرات | برنامه | ماشین | تخصصی | تبدیل | بازار | ایران | میلیون | فناوری

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع تربیت بدنی
  • دانلود منابع مرجع داروشناسی و سم شناسی
  • دانلود فایل های زبان اصلی موشک ها
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب فرهنگی زبان اصلی
  • خرید کتاب های بیوانفورماتیک از آمازون
  • کتب کاراگاه زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی علم
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • منابع اورجینال رمزنگاری در ساختمان داده
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>