• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » خاطره علیخانی از گرفتن دستمزد یک ماه در برابر هفت شب کار! ، روایت تلخ زندگی ورزشکاری که مادام العمر محروم شد

    خاطره علیخانی از گرفتن دستمزد یک ماه در برابر هفت شب کار! ، روایت تلخ زندگی ورزشکاری که مادام العمر محروم شد

    ماه عسل در هشتمین برنامه،میزبان ورزشکاری بود که با اتفاقی تلخ جهت هر لحظه از کشتی محروم شد.

    خاطره علیخانی از گرفتن دستمزد یک ماه در برابر هفت شب کار! ، روایت تلخ زندگی ورزشکاری که مادام العمر محروم شد

    به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ احسان علیخانی در هشتمین برنامه ماه عسل میزبان امیر علی‌اکبری قهرمان سابق کشتی دنیا و قهرمان مبارزات آزاد رزمی دنیا بود.

    علیخانی در ابتدای برنامه با اشاره به درگذشت سید مصطفی موسوی گفت:خبردرگذشت آقای موسوی بسیار ناراحت کننده بود شروع کار من در سال۸۰ با این عزیز بود که به من اعتماد کرد تا بتوانم آیتم بسازم، خیلی دوستش داشتم به چه دلیل که حق بسیاری بر گردن فرزند های تلویزیون داشت.

    مجری برنامه ماه عسل ادامه داد: یک موضوعی را مطرح می کنم که شاید جهت مدیران فرهنگی خوب باشد،مرحوم موسوی سال دوم همکاری در برنامه میعاد شبانه به من اجازه داد در برنامه دقایقی را اجرا کنم و من هفت شب را اجرا کردم ولی بعد از هفت شب به من گفت که نمیتوانی اجرا کنی به چه دلیل که یکی از مدیران آن وقت گفته بود که اجرای او مناسب این ساعت و شامگاه نیست، بعد از این صحبت من رفتم ولی هیچ وقت فراموش نمی کنم که یک روز بعد از عیدفطر من را صدا کرد و تمام دستمزد یک ماه را به من داد من به سید گفتم من هفت روز جهت شما اجرا کردم ولی شما پول سی روز را به من دادید ایشان گفت من نتونستم از تو دفاع کنم بنابراین باید این کار را انجام بدهم.

    خاطره علیخانی از گرفتن دستمزد یک ماه در برابر هفت شب کار! ، روایت تلخ زندگی ورزشکاری که مادام العمر محروم شد

    علیخانی در ادامه گفت:سید مصطفی موسوی جهت من تصویر فوق العاده ای بود و او را یک مرد می دانم و به خانواده عزیز وگرانقدرش، خودم و دوستانم تسلیت می گویم هیچ سالی نبود که روز مرد از او تقدیر نکنم.

    در ادامه برنامه علیخانی با مهمان خود به گفتگو نشست؛امیر علی اکبری راجع به زندگی شخصی خود گفت : من سال ۶۶ در یکی از روستاهای سراب به نام جمال آباد در استان تبریز به دنیا آمدم، شش سالی آنجا بودیم ودر کنار پدر مشغول کار دامداری و کشاورزی بودم و بعد از مدتی به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمدیم.

    علی اکبری از برادران و خانواده اش گفت که در کنار هم به سختی کار می‌کردند و بعد از مدتی او متوجه شد که نسبت به همسالانش قوی‌تر است بنابراین برادرش او را در زمینه ورزش حمایت کرد و رشته کشتی را ادامه دهد.

    ماه عسل در هشتمین برنامه،میزبان ورزشکاری بود که با اتفاقی تلخ جهت هر لحظه از کشتی محروم شد.

    قهرمان سابق کشتی دنیا ادامه داد: زیر نظر پهلوان غلامرضا رضایی کار کردم و کشتی فرنگی را با تشخیص او ادامه دادم، این روند ادامه پیدا کرد تا این که قهرمان آسیا و دنیا در بزرگسالان شدم، ولی وضع مالی من در آن مدت تغییری نکرد حتی جهت رفتن به تمرین با موتور رفت و آمد می‌کردم.

    علی اکبری با اشاره به قهرمان شدن خود در بزرگسالان و مسابقه با بابک قربانی عنوان کرد: بعد از مدتی قهرمان بزرگسالان آسیا و دنیا شدم، ولی باز هم وضع مالی من هنوز تغییری نکرده بود. البته آن سال ها با بابک قربانی رفیق و رقیب بودیم هردو همه حریفان را ضربه فنی می‌کردیم. نزدیکی ما باعث شد که مدیران کشتی جهت انتخابی ما را در برابر هم قرار دادند تا یک نفر به مسابقه های برود ولی این مسابقه باعث شد هر دو ما از مواد نیرو زا استفاده کنیم و زمانی که از ما آزمون گرفتند جواب آزمایش هر دو ما مثبت بود و محروم شدیم.

    وی گفت: سخت ترین دوران را در دوسال سپری کردم و قبل از اینکه دو سال تمام شود به خاطر شرایط مالی یک پیشنهاد خوب از کشور ارمنستان به من دادند قرار بود ملیت را عوض کردن بدهم و جهت آنها کشتی بگیرم از آنجایی که پول وسوسه ام کرده بود به ارمنستان رفتم و چهار ماه آنجا بودم.

    قهرمان مبارزات آزاد رزمی دنیا ادامه داد:من هر لحظه در کشتی حمله می کردم ولی زمانی که در ارمنستان بودم، کار برایم سخت بود که جهت پول، کشتی بگیرم من آدمی نبودم که جهت پول کشتی بگیرم حتی فکر می کردم که اگر قهرمان شدم چگونه با پرچم ارمنستان دور افتخار بدهم که آقای چمن گلی به من زنگ زد و گفت دوست داری برگردی گفتم خیلی، من دارم اینجا میترکم که او گفت: بیا تو سختی راه را گذرانده ای، برگردد اگر مدال سنگین وزن بگیری زندگیت عوض کردن می کند اگر در ارمنستان مدال المپیک می گرفتم با دلار چهار تومن آن سال چهار میلیارد به من می دادند، ولی من به کشور عزیزمان ایران برگشتم انتخابی جهت کشتی گیران برگزار کردند که به مسابقه های المپیک دانشجویان رفتیم و بعد از چند برد با رضا کایا ۳_ ۲ باختم .

    خاطره علیخانی از گرفتن دستمزد یک ماه در برابر هفت شب کار! ، روایت تلخ زندگی ورزشکاری که مادام العمر محروم شد

    علی اکبری در بازگشت به کشور عزیزمان ایران در تیم دانشجویان کشتی را شروع کرد و توانست دوم دانشجویان دنیا شود. سپس وارد مسابقه های انتخابی تیم ملی بزرگسالان شد و با کشتی‌هایی که گرفت عضو مهم تیم ملی در ۱۲۰ کیلو شد.

    در مسابقه های جهانی با سه ضربه فنی به فینال رسید و در فینال ۴ بر ۱ کالایا را شکست داد و قهرمان سنگین وزن دنیا شد که تا آن وقت مدت‌ها بود کشور عزیزمان ایران در این وزن مدال طلا نداشت.

    این قهرمان با اشاره به خبر تلخ محرومیت مادام العمر خود از کشتی توضیح داد: بعد از اینکه ۲۵ روز از قهرمانی ام گذشته بود از فدراسیون کشتی به من زنگ زدند و گفتند ساعت ۶ صبح رسول خادم در فدراسیون با شما کار داد. با آقا رسول صحبت کردیم گفت که تستت مثبت شده است است گفتم چطورمثبت شده است غذا که خودم می خوردم حتی از کلمن آب نمی خوردم من چهل روز پیش در مسابقه های دانشجویان آزمون داده بودم، اصلا باور نمی کردم که قرار است جهت هر لحظه از کشتی محروم شوم.

    قهرمان سابق کشتی دنیا در ادامه گفت:با خودم می گفتم اگر این خبر پخش شود آبروی خانواده و خودم و پدر و مادرم می رود ، آذر ماه یکی از سایت ها خبر محرومیت من را انتشار کرد و تمام روزنامه و رسانه ها این خبر را کار کردند،من مثل گوشت قربانی شدم دنبال فرار و از بین بردن خودم بودم به چه دلیل که من خیلی تلاش کرده بودم ولی تاوان کاری را دادم که انجام نداده بودم به مرور تنها شدم مردم فکر می کنند مواد نیرو زا مصرف کنید از ۵۰ به ۱۰۰ می رسید در صورتی که اگر مصرف کنید ۹۹ به ۱۰۰ می رسید.

    ماه عسل در هشتمین برنامه،میزبان ورزشکاری بود که با اتفاقی تلخ جهت هر لحظه از کشتی محروم شد.

    در بخش دیگر برنامه خواهر و برادر امیر علی اکبری در برنامه حاضر شدند .

    برادر علی اکبری گفت: آن شبی که آزمون امیر مثبت شد حال امیر خیلی بد بود باورنمی کردیم من به شخصه احساس کردم دنیا تمام شده است یادآوری آن روز جهت خانواده ما سخت است جهت نخستین بار قهرمان دنیا شد و بعد از ۲۵ روز این خبر تلخ شنیدیم .

    خواهر علی اکبری ادامه داد: حال آن روزهای ما گفتنی نبود ولی صبوری امیر را می دیدیم و کنار او بودیم .

    علی اکبری ادامه داد: من در تنهایی با خودم حرف میزدم ولی در مقابله با خانواده صبوری نشان می دادم.

    خاطره علیخانی از گرفتن دستمزد یک ماه در برابر هفت شب کار! ، روایت تلخ زندگی ورزشکاری که مادام العمر محروم شد

    علی اکبری راجع به شروع دوباره زندگی خود در رشته بوکس توضیح داد: بعد ازمدتی افرادی از دبی آمدند واز طریق دوستانم با من تماس گرفتند و گفتند ما تو رو می شناسیم می خواهیم جهت ما در مسابقه های بوکس شرکت کنید.

    این دو رشته ربطی به هم ندارند ولی یک جرقه ای به ذهن من خورد که شاید مسیر زندگی ام عوض کردن کند.

    در بخش نهایی برنامه پدر و مادر امیر علی اکبری و علیرضا استکی مربی بوکس دربرنامه حاضر شدند.

    علی اکبری گفت: من با توجه به اینکه اتفاق تلخی را تجربه کرده بودم به دنبال عوض کردن بودم، دوست داشتم بافایده باشم زمانی که این پیشنهاد شد قبول کردم به چه دلیل که در این رشته کشور کشور عزیزمان ایران حضور نداشته و تلاش کردم افتخار آفرین باشم .

    استکی مربی علی اکبری گفت: اوایل شناختی از او داشتم و او بامربیان مختلفی تمرین کرده بود و پتانسیل خوبی داشت و هر روز بهتر می شد .

    پدر امیر علی اکبری گفت : من گریه نمی کنم ولی زمانی که امیر در آن روزهای سخت گریه کرد من هم حالم بد شد این روزها مبارزات امیر را نمی بینم چراکه مبارزه های سختی است .

    علیخانی راجع به رفتن مادر علی اکبری به سالن باکو جهت دیدن مسابقه او پرسش کرد : من از نزدیک مسابقه امیر را دیدم به چه دلیل که دلواپس او می شوم.

    در آخر امیر علی اکبری راجع به بستن پیشانی بند یا حیدر کرار جهت حضور در مسابقه های گفت : من از بچگی عاشق امیر المومنین هستم خدا از من نگذرد که فکر کنیدمن به خاطر شو این کار را می کنم در صورتی که من از روزی که این ورزش را شروع کردم گفتم یامولا تو منو کمک کن و من تا زنده ام پرچم ات را به دوش می کشم و خداروشکر این نوکری اهل بیت (ع) به من کادو داده شده است است .فقط توکل به خدا و امیر المومنین من را نجات داد.

    گزارش از الهام قبادی

    انتهای خبر /

    واژه های کلیدی: تیم ملی بزرگسالان | احسان علیخانی | ارمنستان | دانشجویان | خانواده | مسابقه | قهرمان | برنامه | علیخانی | زندگی | ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان شناسی زبان اصلی
  • کتاب های طب فیزیکی و توانبخشی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی تاریخ نظامی
  • منابع اورجینال پزشکی طبیعی
  • دانلود منابع مرجع جبر کامپیوتر
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • کتاب های ادبیات روسی اورجینال
  • خرید کتاب نظریه های کنترل اتوماتیک زبان اصلی
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی جراحی قلب عروق
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>