• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » دولت از اقتصاد نشر حمایت می‌کند ، برپایی ۳۴۰ کرسی آموزش زبان فارسی در ۶۲ کشور جهان/ جهانگیری

    دولت از اقتصاد نشر حمایت می‌کند ، برپایی ۳۴۰ کرسی آموزش زبان فارسی در ۶۲ کشور جهان/ جهانگیری

    در هفته گذشته، اختتامیه نمایشگاه کتاب با حضور اسحاق جهانگیری و تاکید او بر حمایت از ناشران برگزار شد.

    دولت از اقتصاد نشر حمایت می‌کند ، برپایی ۳۴۰ کرسی آموزش زبان فارسی در ۶۲ کشور جهان/ جهانگیری

    به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ اتفاقاتی در هفته گذشته در حوزه ادبیات رخ داد. در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم؛

    وجود سیصد و چهل کرسی آموزش زبان فارسی در ۶۲ کشور جهان

    دولت از اقتصاد نشر حمایت می‌کند ، برپایی ۳۴۰ کرسی آموزش زبان فارسی در ۶۲ کشور جهان/ جهانگیری

    غلامعلی حداد عادل مدیر بنیاد سعدی در نشست خبری بنیاد سعدی به مناسبت شروع ششمین سال فعالیت های این بنیاد با بیان اینکه بنیاد سعدی با تصویب شورای عالی فرهنگی جهت گسترش زبان فارسی به وجود آمده هست، اظهار کرد: حوزه فعالیت بنیاد سعدی در خارج و داخل کشور جهت کسانی است که دوست دارند زبان فارسی را یاد بگیرند و همچنین کودکانی که در خارج از کشور به دنیا آمدند، از جمله مخاطبان ما هستند.

    رئیس بنیاد سعدی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته تا حد زیادی خود را در محافل و مجامع آموزش زبان فارسی معرفی کردیم، گفت: بنیاد سعدی با ۵ سال سابقه فعالیت اکنون به عنوان مرجع فارسی آموزان دنیا معرفی می شود. ۳۴۰ کرسی آموزش زبان فارسی در ۶۲ کشور دنیا برپاست.

    وی ادامه داد:استادان و مدرسان زبان فارسی در هرکجای دنیا نام بنیاد سعدی را شنیدند، می دانند که مسائل و مسائل خود را می توانند با بنیاد در میان بگذارند و کمک بگیرند.

    در هفته گذشته، اختتامیه نمایشگاه کتاب با حضور اسحاق جهانگیری و تاکید او بر حمایت از ناشران برگزار شد.

    مردم باید تصدی گر حوزه فرهنگ باشند

    سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین مجمع عمومی انجمن های ادبی کشور عزیزمان ایران و آیین نهایی دومین جایزه ملک الشعرای بهار، اظهار کرد: انجمن های ادبی به عنوان یکی از قدیمی ترین نهادهای مدنی تاریخ کشور از جایگاه مهمی برخوردار بوده و با توجه به اینکه خاستگاه زبان و ادبیات فارسی در کشور هستند، بخشی از دانشکده زبان و ادبیات فارسی را وامدار انجمن های ادبی تاریخی هستیم.

    وی ادامه داد: تاکنون انجمن های ا‌دبی به مثابه یک تاریخ کهن و پرنشاط عمل کرده اند، بنابراین باید از آنها به عنوان نهاد اجتماعی کهن بهره کافی ببریم.

    صالحی تاکید کرد: در شکل سنتی انجمن های ادبی قالب آمرانه وجود داشت، به طوری که انجمن های ادبی تحت حاکمیت دولتی باشند. البته این امر می تواند اجماع و شناسایی را در پی داشته باشد ولی ممکن است انجمن های ادبی را به مخاطره بیندازد.

    جهانگیری: دولت از اقتصاد نشر حمایت می کند/صالحی:صنعت نشر یک اقتصاد مهجور است

    دولت از اقتصاد نشر حمایت می‌کند ، برپایی ۳۴۰ کرسی آموزش زبان فارسی در ۶۲ کشور جهان/ جهانگیری

    اسحاق جهانگیری معاون اول مدیر جمهور طی ایراد سخنانی در اختتامیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار کرد: براساس گزارش‌هایی که وزیر فرهنگ و ارشاد و مسئولان نمایشگاه کتاب ارائه کردند، این نمایشگاه جایگاه خوبی در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده است.

    وی افزود: استقبال چشمگیر از این نمایشگاه از حضور مقام معظم رهبری تا آحاد مردم سندی بر ارتباط مردم کشور عزیزمان ایران با فرهنگ است.

    معاون اول مدیر جمهور ضمن تقدیر از برگزار‌گنندکان نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور، حمایت از کتاب در اولویت واقع شده است است در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی و اینترنت فرهنگ کتابخو‌انی را به چالش کشیده اند، مسئولان فرهنگی باید بدانند که چه وظیفه سنگینی بر عهده آنهاست.

    جهانگیری با بیان اینکه کتاب مظهر اندیشه هست، گفت: رونق کتاب رونق اندیشه هست. در دولت سیاست گسترده‌ای جهت کتاب در نظر گرفته‌ایم و به اندیشه رقیب هم وقت فعالیت داده‌ایم.

    در هفته گذشته، اختتامیه نمایشگاه کتاب با حضور اسحاق جهانگیری و تاکید او بر حمایت از ناشران برگزار شد.

    معاون اول مدیر جمهور بیان کرد: کار نشر یک کار جمعی و گروهی است و جهت رونق نشر باید همه عوامل نشر و خانواده کتاب به میدان آمده و تلاش کنند.

    افزایش ۱۰ درصدی فروش در نمایشگاه کتاب/ ۹۵ ناشر از حضور در نمایشگاه سال بعد محروم شدند

    همایون امیرزاده، مدیر کمیته تخلفات سی و یکمین نمایشگاه کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به تازه ترین آمار تخلفات در نمایشگاه گفت: تا روز نهم نمايشگاه كتاب، ٣٧١ گزارش تخلف به دست ما رسید که ٢٤١ رای بر مبنای آن صادر شد و در نهايت ٩٥ ناشر متخلف از حضور در نمايشگاه سال بعد محروم شدند.

    سخنگوی نمایشگاه کتاب راجع به تخلفات اطراف نقد کردن بن‌ها نیز گفت: ما در نقد کردن بن‌های کتاب به فراوانی تخلف فروش سایر کتاب ناشران نیز دچار هستیم، از یک طرف افرادی می‌خواهند از حداقل امکانات که در اختیار دارند بیشترین سود را ببرند بنابراین به این تخلف رو می‌آورند. ما به مدل‌هایی جهت سال آینده فکر می‌کنیم که اوضاع مسئله یارانه‌ها را به حداقل برسانیم. امسال با مذاکرات موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و ثبت احوال موفق شدیم ، بن کارت ۳۵ هزار نفر را در کارت‌های اعتباری ارزش شارژ کنیم. در این مورد حتی یک مورد هم تخلف ثبت نشد. جهت سال آینده می‌توانیم به روش‌های موازی این بیاندیشیم.

    دولت از اقتصاد نشر حمایت می‌کند ، برپایی ۳۴۰ کرسی آموزش زبان فارسی در ۶۲ کشور جهان/ جهانگیری

    امیرزاده تاکید کرد: امسال رسانه ها به کمک نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران آمدند و در تبلیغ آن موثر بودند. هیئت پیگیری به تخلفات در این مدت، گزارش های مختلفی را بررسی کرد. به هر حال برخورد با متخلفان ضرورت و اهدافی دارد. شکل گیری بعضی تخلفات در نمایشگاه کتاب، سر ریز مسائل نشر است.

    امسال تشریف‌فرمایی رهبر انقلاب، بر حسن و اعتبار نمایشگاه کتاب افزود

    محسن جوادی، مدیر سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مراسم تقدیر از خبرنگاران در نمایشگاه کتاب، در خصوص این مناسبت فرهنگی گفت: آمار‌هایی که راجع به زیاد کردن بازدید و فروش شنیده ایم، خوب و قابل توجه هست. برنامه‌های این دوره نمایشگاه کتاب، جدی‌تر پیگیری شد؛ از مبادله رایت، تا آشنایی با نویسندگان خارجی. این نکات مثبت ما در انتقال نمایشگاه به مصلای پایتخت کشور عزیزمان ایران بود. البته کاستی‌هایی هم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران بود؛ از جمله فشردگی‌ غرفه ناشران عمومی که باید جهت سال های آینده، راجع به چینش غرفه‌ها فکر کنیم.

    وی افزود: جهت مدیریت نمایشگاه در سال های بعد، باید جدی تر بحث کنیم تا روند انجام کارها سرعت بهتری بگیرد. این طور نباشد که مانند امسال تا اواسط اسفند در ابن باره تصمیمی گرفته نشده باشد.

    افزایش ۲۰ درصدی بازدید از نمایشگاه کتاب

    سردار بهمن کارگر مدیر شرکت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبحگاه امروز (شنبه) ۲۲ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به اهمیت این مناسبت فرهنگی گفت: این نمایشگاه باعث می‌شود که مردم از کتاب های تازه بازدید کنند و از تازه‌های نشر در همه حوزه‌ها مطلع شوند.

    وی افزود:جمع آوری تمام محصولات حوزه نشر در یک مکان اتفاق بسیار خوبی است و یک مزیت محسوب می‌ شود.

    رئیس شرکت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد:این اتفاق باعث می شود که یک مسابقه سالم بین ناشران شکل بگیرد تا از نظر کمی و کیفی تولیدات کتاب خود را اصلاح ببخشند و روزبه‌روز کتاب بهتری جهت عرضه انتشار کنند.

    خانه کتاب و باغ موزه دفاع مقدس تفاهم نامه همکاری امضا کردند

    تفاهم نامه ای بین خانه کتاب و باغ موزه دفاع مقدس با حضور علی اصغر جعفری مدیرعامل باغ موزه ، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر کشور و نیک نام حسینی پور مدیرعامل منزل کتاب منعقد شد.

    علی اصغر جعفری راجع به این تفاهم نامه گفت: منزل کتاب یکی از مجموعه های موفق و پیشگام در نشر کتاب هست. بر اساس این تفاهم نامه علاوه بر چاپ و نشر کتاب فعالیت های دیگری از جمله نقد کتاب، تجلیل از بزرگان حوزه نشر و تجلیل از کتاب سال جمهوری اسلامی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس با همکاری دو مجموعه انجام خواهد شد.

    وی افزود: گسترش نشر کتاب های انقلابی و دفاع مقدس به فرهنگ کتاب خوانی به خاص خواندن کتاب های جنگ و… کمک می کند.

    امضای ترجمه ۳۱ اثر ایرانی در قالب طرح «گرنت»

    ایوب دهکانکار، معاون طرح گرنت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روز دهم برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۳۱ طرح گرنت در نمایشگاه کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران نهایی شد.

    وی افزود: در جهت فعالیت های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تقویت دیپلماسی فرهنگی و منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترجمه معکوس و ترجمه کتاب های فارسی به زبان های دیگر، رایزنی با ناشران متفاوت انجام شد و در نهایت قرار داد سی و یک طرح گرنت در نمایشگاه کتاب پایتخت کشور عزیزمان ایران امضا شد.

    انتهای پیام/

    مهمترین اتفاقات ادبی در هفته نهایی اردیبهشت ۹۷

    واژه های کلیدی: نمایشگاه | نمایشگاه | جهانگیری | ایرانی | فرهنگ | فارسی | ایران | انجمن | فعالیت | تخلفات

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی جمع آوری
  • خرید کتاب معدن کار زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی طب داخلی
  • کتاب های همایش ها اورجینال
  • منابع اورجینال تجهیزات صنعتی و فن آوری
  • کتب ماهیگیری زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع آنالیز تابعی
  • خرید کتاب زبان اصلی کشتی
  • خرید کتاب های زبان اصلی تمدن امریکا
  • کتاب های تجهیزات نظامی اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>