• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » خبری و خواندنی » اخبار اقتصادی و سیاسی » اوضاع بازارهای جهانی بعد از خروج برجام چگونه سپری شد؟

    اوضاع بازارهای جهانی بعد از خروج برجام چگونه سپری شد؟

    به دنبال خروج آمریکا از برجام بازارهای جهانی واکنش‌های متفاوتی داشتند،‌بورس‌ وال استریت آمریکا و ارزش سهام شرکت‌های اروپایی طرف قرارداد کشور عزیزمان ایران به شدت فرو ریخت،‌ قیمت نفت بالا رفت ولی فلز زرد بی تفاوت ماند.

    اوضاع بازارهای جهانی بعد از خروج برجام چگونه سپری شد؟

    به دنبال خروج آمریکا از برجام بازارهای جهانی تصویر العمل های متفاوتی داشتند، بورس وال استریت آمریکا و ارزش سهام شرکت های اروپایی طرف قرارداد کشور عزیزمان ایران به شدت فرو ریخت، قیمت نفت بالا رفت ولی فلز زرد بی تفاوت ماند.

    واکنش امروز بازارهای جهانی به خروج آمریکا از برجام

    دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا شب گذشته به وقت تهران، خروج واشنگتن از توافق برجام را اعلام کرد و گفت شدیدترین تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران را اعمال خواهد کرد.

    عبارات مهم : دونالد ترامپ – بازاریابی
    این اقدام مدیر جمهور آمریکا ۴ روز سریعتر از موعد تعیین ماندن یا نماندن این کشور در توافق هسته ای انجام شد.

    «استیو منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا چند ساعت بعد از اعلام تصمیم ترامپ جهت خروج از توافق هسته ای، به جمع خبرنگاران آمد و راجع به نحوه بازگشت تحریم های کشور عزیزمان ایران توضیح داد.

    وی از احیای بلافاصله تحریم های کشور عزیزمان ایران خبر داد و گفت یک دوره تنفس ۳ تا ۶ ماهه جهت کم کردن روابط تجاری کنونی شرکت های خارجی با کشور عزیزمان ایران در نظر گرفته شده است است.

    لغو مجوزهای فروش بوئینگ و ایرباس

    این تحریم ها شامل فروش هواپیماهای مسافربری و قطعات این هواپیماها است و مجوز شرکت های «بوئینگ» و «ایرباس» جهت فروش هواپیما به کشور عزیزمان ایران لغو می شوند. ابطال این مجوز طی ۹۰ روز صورت می گیرد.

    منوشین در بخش دیگری از صحبت هایش گفت بعضی از متحدان آمریکا حاضر شده است اند جهت جبران کم کردن تولید نفت کشور عزیزمان ایران بعد از احیای تحریم ها، تولید نفت خود را زیاد کردن دهند.

    ساعات نهایی روز سه شنبه وزارت انرژی عربستان اعلام کرد جهت «کاهش دادن تاثیرات هرگونه کمبود احتمالی عرضه در بازار» اقدام خواهد کرد و مشخص شد متحدی که آمریکا از آن سخن می گوید، ریاض است.

    در این رابطه وال استریت ژورنال نوشت کشور عزیزمان ایران می گوید رقبایش در حال سواستفاده از تحریم ها جهت دزدیدن سهم این کشور از بازار هستند.

    امیرحسن زمانیان، معاون وزیر نفت کشور عزیزمان ایران گفته است: «من از بخش بازاریابی مان شنیدم که هرجا می رود، در اروپا و آسیا، به وسیله رقبای ما دنبال می شود و به (مشتریان ما)تخفیف پیشنهاد کرده و فتنه انگیزی می کنند.»

    همچنین بر اساس دستورالعمل خزانه داری آمریکا، تحریم های نفتی کشور عزیزمان ایران ظرف ۱۸۰ روز اجرایی می شوند.

    پس از این اظهارات، شرکت های بزرگ اروپایی که با کشور عزیزمان ایران مراودات یا قراردادهایی دارند، شروع به تصویر العمل کردند.

    شرکت های بزرگ اروپایی نظیر پژو، ایرباس و زیمنس اعلام کردند که به دقت روابط با کشور عزیزمان ایران را بعد از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای رصد می کنند.

    پژو، یکی از بزرگ ترین شرکت های اروپایی که در کشور عزیزمان ایران فعالیت دارد، اعلام کرد امید دارد اتحادیه اروپا موضع مشترکی در قبال کشور عزیزمان ایران اتخاذ کنند.

    سخنگوی پژو گفت: «همانند دیگر بازیگران اقتصادی، ما در حال پیگیری سیر تدریجی عنوان هستیم و موضع مقامات اتحادیه اروپا در این عنوان را دنبال خواهیم کرد.» وی ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا موضع مستقل خود در رابطه با کشور عزیزمان ایران را اتخاذ کند.

    شرکت زیمنس نیز اعلام کرد به دقت عنوان را رصد می کند. رالف توماس، مدیر ارشد مالی زیمنس گفت: «ما در حال بررسی تاثیرات این تصمیم هستیم. »

    ایرباس نیز اعلام کرد که به وقت جهت مطالعه در مورد تاثیرات تصمیم ترامپ در مورد کشور عزیزمان ایران نیاز دارد.

    رینر اوهلر، مدیر ارتباطات ایرباس گفت: «ما به دقت در حال تحلیل این اعلام هستیم و گام های بعدی را هم راستا و سازگار با سیاست های داخلی خود و با تعهد به تحریمها و قوانین کنترل صادرات ارزیابی خواهیم کرد.»

    «این کار وقت خواهد برد.»

    در عین حال، بعد از بیانات شب گذشته ترامپ مبنی بر خروج از برجام ارزش سهام شرکت های پژو و همچنین شرکت هواپیمایی ایرباس به شدت کم کردن یافت.

    گروه ام تی ان نیز اعلام کرد تصمیم ترامپ جهت خروج از برجام احتمالا توانایی این شرکت جهت خارج کردن درآمدها از ام تی ان ایرانسل را محدود خواهد کرد. ولی به رصد این اوضاع از جمله تصویر العمل های مقامات ایرانی و دیگر اعضای برنامه جامع اقدام یکسان ادامه خواهد داد.

    از طرفی بلومبرگ خبر داد که واشنگتن نه تنها خواستار کم کردن در خریدهای لحظه ای نفت کشور عزیزمان ایران است بلکه خواهان «پایان دادن به قراردادهای تحویل های آتی» نیز هست.

    این اقدام آمریکا ریسک درگیری در غرب آسیا (خاورمیانه) زیاد کردن یافت و هم پیمانان اروپاییش اشفته شدند و عرضه جهانی نفت در بلاتکلیفی فرو رفت.

    تصمیم ترامپ همچنین می تواند قرارداد چندین میلیارد دلاری توتال در یک پروژه گازی در کشور عزیزمان ایران را از بین ببرد مگراینکه این شرکت فرانسوی یک معافیت از تحریم های کشور عزیزمان ایران دریافت کند.

    اما ارزش سهام توتال با توجه به زیاد کردن قیمت نفت بالاتر رفت.

    اوضاع بازارهای جهانی بعد از خروج برجام چگونه سپری شد؟

    افزایش قیمت نفت

    قیمت نفت برنت نیز در بازارهای جهانی با ۱ یک دلار و ۸۸ سنت زیاد کردن به ۷۶٫۶۷ دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت خام امریکا نیز با ۱٫۶۶ دلار زیاد کردن به ۷۰٫۷۲ دلار در هر بشکه رسید.

    رویترز، قیمت نفت امروز تحت تأثیر عقب نشینی آمریکا از برجام با ۳ درصد زیاد کردن به بیشترین میزان ۳٫۵ سال گذشته رسید.

    بی توجهی بازار طلا به بیانات ترامپ

    در حالی که قیمت طلا ظاهرا با به هم خوردن برجام باید زیاد کردن می یافت ولی با تاثیرگذاری دیگر عوامل روند کم کردن را پیمود.

    امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا ۲٫۴ دلار کم کردن یافت و به قیمت ۱۳۱۱ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. قیمت امروز فلز زرد در کمترین وقت به قیمت ۱۳۰۳ دلار و ۶۰ سنت و در بیشترین وقت به قیمت ۱۳۱۳ دلار و ۶۰ سنت به فروش رفت.

    ارزش سهام ایرباس و پژو در بورس فرانسه به شدت ریخت

    در پی بیانات دیشب ترامپ مبنی بر خروج از برجام ارزش سهام شرکت های طرف قرارداد با کشور عزیزمان ایران به شدت افت کردند. در این میان فرانسه شرکت های ایرباس، پژو و رنو با کم کردن شدید ارزش سهام مواجه شدند.

    سهام پژو ۱٫۵ درصد افت کرد و همچنین ارزش سهام شرکت خودروسازی رنو که رقیب پژو است و با کشور عزیزمان ایران قرارداد دارد ۰٫۳ درصد کم کردن یافته است.

    همچنین ارزش سهام ایرباس نیز ۱٫۱ درصد کم کردن یافته ولی در این میان ارزش سهام شرکت توتال که قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را با کشور عزیزمان ایران منعقد کرده است ۰٫۷ درصد بالا رفت.

    سقوط بازار وال استریت آمریکا

    خروج از برجام در داخل آمریکا هم بازتاب داشت و بخش های محتلف اقتصادی تصویر العمل های به این اقدام ترامپ داشت، به طوری که بازار وال استریت آمریکا امروز کاهشی شد و رنگ خون به خود گرفت.

    امروز ارزش دلار آمریکا هم بالا رفت و باعث شد قیمت نفت را به بیشترین میزان ۳٫۵ سال گذشته بالا بکشد.

    به دنبال خروج آمریکا از برجام بازارهای جهانی واکنش‌های متفاوتی داشتند،‌بورس‌ وال استریت آمریکا و ارزش سهام شرکت‌های اروپایی طرف قرارداد کشور عزیزمان ایران به شدت فرو ریخت،‌ قیمت نفت بالا رفت ولی فلز زرد بی تفاوت ماند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com

    واژه های کلیدی: دونالد ترامپ | بازاریابی | ایرانسل | تحریم ها | ایرانی | آمریکا | قرارداد | توافق | بازار | ایران | اروپا

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • کتاب های کتابهای دانشگاهی اورجینال
  • خرید کتاب های تجارت از آمازون
  • کتب محاسبات ریاضیات زبان اصلی
  • کتب بافت شناسی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های موجک و پردازش سیگنال
  • منابع اورجینال انالیز عددی
  • دانلود منابع مرجع معادلات دیفرانسیل
  • خرید کتاب های زبان اصلی علوم اجتماعی
  • کتاب های تلویزیون و تصویری اورجینال
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>