• خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • خانه » ورزشی » مرد اول دو و میدانی در بنگال از سقوط گریخت

    مرد اول دو و میدانی در بنگال از سقوط گریخت

    عملکرد خیره کننده دو و میدانی کاران در مسابقه های آسیایی هندوستان بعد از ناکامی های چند ماه اخیر این رشته دوباره روزهای خوش را به کاروان دو و میدانی کشورمان بازگرداند.

    مرد اول دو و میدانی در بنگال از سقوط گریخت

    به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش گروه تحریریه سایت جوان هفته گذشته و پیش از اعزام کاروان دو و میدانی ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا در هند هیچ کارشناسی پیش‌بینی نمی‌کرد که کاروان کشور عزیزمان ایران زیاد از ۳مدال کسب کند ولی به یک باره ورق به سود کیهانی و فدراسیون برگشت و ماجرا به گونه ای رقم خورد که تیم ملی توانست عالی ترین نتیجه تاریخ دو و میدانی کشورمان را در دوره ریاست کیهانی کسب کند.برهمین اساس احسان حدادی در پرتاب دیسک، علی ثمری در پرتاب وزنه، حسین کیهانی در دوی ۳ هزار متر ، حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر و مسلم نیادوست در دوی ۱۵۰۰ افرادی بودند که توانستند جهت کشورمان در این دوره از مسابقه های مدال آوری کنند.

    این نتیجه کسب شده است را می توان عالی ترین عملکرد دو و میدانی ایران در آسیا دانست به چه دلیل که تاکنون سابقه نداشته که دوندگان کشورمان بتوانند در یک دوره از مسابقه های آسیایی چهار مدال طلا کسب کنند، در مجموع ۲۱ دوره قبلی این رقابت‌ها، دوندگان کشورمان توانسته بودند ۱۳ طلا، ۱۵ نقره و ۲۰ برنز کسب کنند ولی با درخشش دور از انتظار ورزشکاران اعزامی به هندوستان تعداد مدال های کسب شده است کشورمان در آسیا به یک باره جهش چشمگیری پیدا کرد و به ۱۷ طلا، ۱۵ نقره و ۲۱ برنز و مجموع ۵۳ مدال زیاد کردن پیدا کرد.

    مرد اول دو و میدانی در بنگال از سقوط گریخت

    با توجه به اینکه اودیشا یکی از شهرهای باران خیز هندوستان محسوب می شد، انتظار می رفت شرایط آب و هوایی روی عملکرد ورزشکاران ما تاثیر گذار باشد و آنها نتوانند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. از طرفی با توجه به نتایجی که ورزشکاران ایرانی در مسابقه های قبلی کسب کرده بودند، آینده نگری ها بر این اساس بود که شانس کسب ۲ تا ۳ مدال را داریم. ولی خوشبختانه خلاف آن چیزی که فدراسیون و کارشناس ها آینده نگری می کردند، اتفاق افتاد و آن ها کاری کردند کارستان.

    در بیست و دومین دوره مسابقه های آسیایی ثمری، ورزشکار پرتاب وزنه موفق شد حدود ۶۰ سانتیمتر رکورد شخصی خود را ارتقاء بدهد؛ ولی دیگر ورزشکاران با رکوردهای شخصی خود فاصله زیادی داشتند. شرایط مسابقه های آسیایی به کلی است که گاهی ورزشکاران با رکوردهای سطح پایین هم می توانند به مدال دست پیدا کنند. تا قبل از مسابقات قهرمانی آسیا تمام پیشکسوتان دو و میدانی متفق القول اذعان داشتند تیم ۱۴ نفره اعزامی دو و میدانی به هندوستان شاید تنها یک سهمیه جهانی آن هم به وسیله حدادی کسب کند نه زیاد نه کمتر.

    با توجه به ثبت رکوردهای ملی پوشان در مسابقه های پیشین همانند چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی، ‌رقابت های پیش فصل و مسابقه های جام کازانف قزاقستان، کسب این تعداد مدال آن هم از نوع مرغوب از ملی پوشان انتظار نمی رفت.همچنین شرکت نکردن دوندگان مطرح کشورهایی چون چین،کره جنوبی،قطر و بعضی دیگر از کشورها موجب شد تا در بعضی از رشته ها دو و میدانی کشورمان با ثبت رکوردهای پایین به مدال دست یابند.

    احسان حدادی بعد از ریو ۲۰۱۶ با کسب نتیجه ای ضعیف و دور از انتظار که مصدومیت را عامل آن می دانست چند عمل جراحی سنگین را روی پایش انجام داد و نزدیک به یک سال دور از میادین حرفه ای بود.او بعد از گذراندن دوران نقاهت تصمیم گرفت به طور آزمایشی تا ۳ماه با هادی سپهرزاد همکاری کند تا به اوج آمادگی برسد.اما وی با این مربی به نتیجه دلخواه نرسید و در مسابقات کشورهای اسلامی بعد از ورزشکار عراقی با پرتاب ضعیف ۶۰ متر به مدال نقره دست یافت بعد از کسب این نتیجه حدادی تصمیم گرفت با هادی سپهرزاد قطع همکاری کند و در تصمیمی عجیب با مربی سابق تیم ملی وزنه برداری یعنی حسین توکلی همکاری و زیر نظر او تمریناتش را دنبال کند.

    عملکرد خیره کننده دو و میدانی کاران در مسابقه های آسیایی هندوستان بعد از ناکامی های چند ماه اخیر این رشته دوباره روزهای خوش را به کاروان دو و میدانی کشورمان بازگرداند.

    تمرینات با حسین توکلی و همچنین اردوی ۲۱ روزه بلاروس موجب شد تا حدادی بالاخره بعد از مدت ها به آمادگی آرمانی اش برسد و در مسابقه های آسیایی اودیشا هندوستان به مدال طلا دست یابد.مدالی که باعث شد تا وی پر افتخار ترین ورزشکار تاریخ دو و میدانی کشور عزیزمان ایران در مسابقه های آسیایی تبدیل شود.البته حدادی باید جهت موفقیت در میدان جهانی که یک ماه دیگر در لندن برگزار می شود آمادگی اش را اصلاح بخشد،زیرا با رکورد ۶۴ متری که در مسابقه های آسیایی پرتاب کرد بعید است در مسابقه های جهانی به مدال برسد.

    حسن تفتیان بعد از المپیک ریو ۲۰۱۶ با احمد رمضان زاده مربی خود قطع همکاری کرد و اوتانون گای فرانسوی را به عنوان مربی تازه خود گزینش کرد.مربی فرانسوی که هدایت تفتیان را بر عهده گرفت. بعد از عملکرد نسبتا قابل قبول تفتیان در المپیک ریو و حضور یک مربی خارجی انتظار می رفت سرعتی ترین مرد کشور عزیزمان ایران روزهای درخشانی را پیش رو داشته باشد ولی علی رغم این انتظارات، تفتیان در مسابقاتی که شرکت کرد نا موفق بود و اوج این ناکامی ها را می توان در بازی های کشورهای اسلامی برشمرد به چه دلیل که کارشناسان در این مسابقه ها جهت این ورزشکار با توجه به رکوردهای قبلی اش کسب مدال را آینده نگری کرده بودند ولی یوزپلنگ ایرانی به علت مصدومیت نتوانست نتیجه خوبی را بدست آورد ولی رفته رفته توانست در مسابقه های بین المللی فرانسه با عملکردی خوب کمی از ناکامی های گذشته را جبران کند و از طرفی هم کمی روحیه و انگیزه خود را جهت حضوری موفق تر در مسابقه های آتی زیاد کردن دهد.اگر تفتیان به دنبال عملکردی درخشان در جهانی لندن است باید در این یک ماه باقی مانده بتواند رکورد خود را به زمانی بهتر از ۱۰:۰۴ برساند.

    عبارات مهم : فدراسیون دو و میدانی – احسان حدادی
    حالا با نگاهی به عملکرد بعضی از دو و میدان کاران نظیر حسین کیهانی،حسن تفتیان،مسلم نیا دوست و علی ثمری و ناکامی محمد صمیمی و کیوان قنبرزاده در مسابقه های آسیایی هندوستان پر واضح است که فدراسیون کیهانی می تواند با تزریق نیروی جوان به بدنه دو و میدانی آینده ای درخشان تر از چند سال اخیر را جهت خود تصور کند.

    البته نتیجه های اخیر و شاید درخشان ترین نتیجه این رشته در مسابقه های آسیایی جایگاه امنی را هم جهت کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی به ارمغان آورده است تا بعد از همه ناکامی ها در المپیک ریو و مسائل به وجود آمده بعد از آن مسابقه ها این فدراسیون بتواند نفس راحتی را بکشد.

    در زیر نگاهی به همه طلایی‌های د و و میدانی کشور عزیزمان ایران در مسابقه های قهرمانی آسیا می‌اندازیم:

    ۱۹۷۳- تیمور غیاثی و جلال کشمیری
    ۱۹۷۵- تیمور غیاثی
    ۱۹۸۹- فرامرز روستایی‌فر
    ۱۹۹۱- حمید سجادی
    ۲۰۰۰- محمد جلودارزاده
    ۲۰۰۵- احسان حدادی
    ۲۰۰۷- احسان حدادی و محسن ربانی
    ۲۰۰۹- احسان حدادی و سجاد مرادی
    ۲۰۱۱- احسان حدادی و هادی سپهرزاد
    ۲۰۱۷- احسان حدادی، حسین کیهانی، علی ثمری و حسن تفتیان

    انتهای پیام/

    مرد اول دو و میدانی در بنگال از سقوط گریخت

    حدادی پر افتخار ترین ورزشکار دو و میدانی کشور عزیزمان ایران شد

    واژه های کلیدی: فدراسیون دو و میدانی | احسان حدادی | هندوستان | ورزشکاران | ورزشکار | مسابقه | ایرانی | ایران

    اشتراک گذاری مطلب

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود منابع مرجع ایمنی و امنیت
  • دانلود فایل های زبان اصلی جغرافیا
  • کتاب های انتشارات اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی جانور شناسی
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب زبان اصلی پردازش سیگنال
  • منابع اورجینال مولکول شناسی
  • هاردکپی کتاب های علوم پایه
  • منابع اورجینال تئوری نسبیت و گرانش
  • خرید کتاب های طب چینی از آمازون
  • تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز
    ?>